300SEL 6.3 (aikakone)
300SEL 6.3 (aikakone)
Olisikohan tässä tarjolla maailman alkuperäisin Q-car?
16723 mailia, ei koskaan ajoa sateessa tai lumessa, ällistyttävän tarkat dokumentit auton historiasta etc.
http://dnelson.ranchoweb.com/benz.html
16723 mailia, ei koskaan ajoa sateessa tai lumessa, ällistyttävän tarkat dokumentit auton historiasta etc.
http://dnelson.ranchoweb.com/benz.html
Hieno on, oli esittely sitten miten myyntihenkinen vaan kaikkine dokumentteineen. Anteeksi kyynisyys.Hirviövannemies kirjoitti:Eipä ole paljoa lisättävää, hienoin mersu mitä olen eläissäni nähnyt. (Ottaa hatun päästä)
Hauska numerointi kaikissa mittareissa, kun on näihin celsiuksiin yms. tottunut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Joo, kattelin kanssa että olis aika miehekkäät lukemat lämpömittarissa jos vaihtas amerikanserkusta tilalle.Aku P kirjoitti:Hieno on, oli esittely sitten miten myyntihenkinen vaan kaikkine dokumentteineen. Anteeksi kyynisyys.
Hauska numerointi kaikissa mittareissa, kun on näihin celsiuksiin yms. tottunut.

Hyväkuntoinen on, mutta esittely on hieman "amerikkalainen". Paljon yhteisiä osia tuntuisi löytyvän pystärin kanssa, mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Luulis jo tehtaan organisaatiotakin kiinnostavan ostaa talteen .
Miten tollasellekin autolle hinta määritellään?
Miten tollasellekin autolle hinta määritellään?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Olisin ostanut talviautoksi, mutta perhana kun ei ollut lohkolämmitintä, eikä talvirenkaita...



MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
lisää aiheesta....
Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114Olli Lajunen kirjoitti:........ mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...
mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella
mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa
toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.
S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu
keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä
kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.
Minulla oli muutamia vuosia sitten ilo olla mukana entisöinti projektissa,
jossa alkuperäinen "suomi 6,3 " palautettiin alkuperäiseen loistoonsa.
Autoon tuli mm. uudet lokasuojat ( siis 4 kpl, ym...), alkuperäinen velour kangas löydettiin penkkeihin saksasta, kaikki puuosat käsiteltiin -
ja hieno tuli

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: lisää aiheesta....
Olen kyllä kuullut W/C114 kierroslukumittareista ja kuvissa nähnyt samanlaisia 108/109 -malleissakin, mutta saiko sitä lisävarusteena 4/5-pyttyisiin pystäreihinkin? On ilmeisesti harvinaisuusasteeltaan luokkaa kananhammas eli kohtuu harvinainen joten sillä kyselin jos jostain löytyisi ylimääräinen.Henry V. kirjoitti:Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114 mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.Olli Lajunen kirjoitti:........ mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...

Olen kuvien perusteella epäillytkin että mittaristot olisivat saman kokoisia/mallisia näissä malleissa, mutta hyvä että sekin epäilys varmistui.
Olisikohan tuollaisesta sijoituksesta olemassa kuvaa jossain netin syövereissä? Kiinnostaisi sikäli, koska olen 115:n mittaristosta korvannut kellon VDO:n ahtopainemittarilla ja kellon voisin sijoittaa keskikonsoliin (jos ei vaadi peruuttamatonta askartelua).Henry V. kirjoitti:S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
lisää aiheesta....
Kaverillani oli tosiaan tuollainen MB 230.6 ( muistaakseni vm. '71 ).
Auto oli musta ja punaisella sisustalla, ja oli ollut Suomen Sokerin edustus/
virka-autona. Muuta ihmeempää lisävarustetta autossa ei ollut, mutta tuo
rpm-mittarin ja kellon sijoittelu oli selvästi alkuperäistä työtä.
Lattiavaihde ja tuo mittaristo järjestely kuitenkin kertoi jotakin alkuperäisen omistajan mieltymyksistä
Pyöreä kello oli siis tuhkakupin alapuolella ( epäsymmetrisesti, eli siis
keskikohdasta hieman oikealle. )
Näitä rpm- mittareita näkyi sitten aikoinaan useammissakin varsinkin S-sarjalaisissa 3,5- koneella. Huomattavaa on että vaikka kello on epäilemättä
sama VDO, niin kalibrointi on erilainen 6-syl, ja 8-syl. moottoreissa.
Auto oli musta ja punaisella sisustalla, ja oli ollut Suomen Sokerin edustus/
virka-autona. Muuta ihmeempää lisävarustetta autossa ei ollut, mutta tuo
rpm-mittarin ja kellon sijoittelu oli selvästi alkuperäistä työtä.
Lattiavaihde ja tuo mittaristo järjestely kuitenkin kertoi jotakin alkuperäisen omistajan mieltymyksistä

Pyöreä kello oli siis tuhkakupin alapuolella ( epäsymmetrisesti, eli siis
keskikohdasta hieman oikealle. )
Näitä rpm- mittareita näkyi sitten aikoinaan useammissakin varsinkin S-sarjalaisissa 3,5- koneella. Huomattavaa on että vaikka kello on epäilemättä
sama VDO, niin kalibrointi on erilainen 6-syl, ja 8-syl. moottoreissa.
Viimeksi muokannut Henry V., Ti 03.05.2005 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: lisää aiheesta....
Katsohan, missä kello on Waxenbergerissä:Olli Lajunen kirjoitti:Olisikohan tuollaisesta sijoituksesta olemassa kuvaa jossain netin syövereissä? Kiinnostaisi sikäli, koska olen 115:n mittaristosta korvannut kellon VDO:n ahtopainemittarilla ja kellon voisin sijoittaa keskikonsoliin (jos ei vaadi peruuttamatonta askartelua).Henry V. kirjoitti:S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
lisää aiheesta....
Olit nopeampi ! Etsiskelin tässä myös kuvaa.... siinähän se on.
Kello on juuri noin alkuperäisenä 6,3 - versiossa. Ja kello on lainattu taas
sitten, jaa niin mistä ?.... Kellon olemus on sama kuin w110/111, mutta :
ympäröivä kehys on profiililtaan puolipyöreä ( ei kulmikas kuten W110..),
ja taulussa lukee "Quartz zeit".
Kello on juuri noin alkuperäisenä 6,3 - versiossa. Ja kello on lainattu taas
sitten, jaa niin mistä ?.... Kellon olemus on sama kuin w110/111, mutta :
ympäröivä kehys on profiililtaan puolipyöreä ( ei kulmikas kuten W110..),
ja taulussa lukee "Quartz zeit".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Heh, muotoiluni oli jälleen vajavainen vaikka moneen kertaan sen luin. Siis kysymys oli 114:n pyöreän kellon sijoittelusta keskikonsoliin (josta siis tuli jo sanallinen selitys, kiitos Henry V:lle). 

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Re: lisää aiheesta....
W114:n kierroslukumittari muuten eroaa näyttönsä osalta tuosta 6.3:n mittarista.Henry V. kirjoitti:Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114
mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella
mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa
toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Kotimaista
Tämä ei ole MB, vaan Saab 99 Turbo vm -80. Jos km-lukema pitää paikkaansa, niin osataan sitä kotimaassakin? 6.3 on erittäin harvinainen, mutta ei noita 99 Turbojakaan ole enää aivan kaikille, varsinkaan hyväkuntoisina.
http://www.nettiauto.com/300346
Mutta mitä tuohon Mersuun tulee, niin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla, miksi ihmeessä autoa ei ole ajettu. Varsinkin 1960/70 -lukujen vaihteen autojen mukavuustasoa ajatellen, kyyti ei varmasti olisi ollut hullumpaa. Tokihan eksentrikkoja on, jopa varakkaita mutta silti. Olisipa rahaa niin tuo voisi olla Suomessa..
http://www.nettiauto.com/300346
Mutta mitä tuohon Mersuun tulee, niin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla, miksi ihmeessä autoa ei ole ajettu. Varsinkin 1960/70 -lukujen vaihteen autojen mukavuustasoa ajatellen, kyyti ei varmasti olisi ollut hullumpaa. Tokihan eksentrikkoja on, jopa varakkaita mutta silti. Olisipa rahaa niin tuo voisi olla Suomessa..
Re: Kotimaista
Kas kas, ja vielä TM:aa lainatakseni, alkuperäiset "röyhkeän" näköiset aluvanteet alla.Petteri75 kirjoitti:Tämä ei ole MB, vaan Saab 99 Turbo vm -80. Jos km-lukema pitää paikkaansa, niin osataan sitä kotimaassakin? 6.3 on erittäin harvinainen, mutta ei noita 99 Turbojakaan ole enää aivan kaikille, varsinkaan hyväkuntoisina.
http://www.nettiauto.com/300346
Ehdottomasti pala kotimaista autohistoriaa ja turbojen osalta isompaakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
käsittämättömän hienossa kunnossa! Uskomattomia löytöjä, miten jollain on sielua tällaiseen? Itse tulis käytettyä siihen mihin auto on tehty eli nauttimiseen.
OT:na tulee mieleen Mobilistin (2/2002) juttu 1973 Wolksvagen Transporterista jolla on ajettu kokonaiset 31 kilometriä. Koneessa orkkis öljyt ja alkuperäisissä Metzeler:in renkaissa tehtaan ilmanpaineet
OT:na tulee mieleen Mobilistin (2/2002) juttu 1973 Wolksvagen Transporterista jolla on ajettu kokonaiset 31 kilometriä. Koneessa orkkis öljyt ja alkuperäisissä Metzeler:in renkaissa tehtaan ilmanpaineet

Re: Kotimaista
Kas kas, ja vielä TM:aa lainatakseni, alkuperäiset "röyhkeän" näköiset aluvanteet alla.[/quote]Aku P kirjoitti: http://www.nettiauto.com/300346
Kas, nyt vasta osui silmäkulmaan tämä hulppea ketju. Tajuttoman upea on tuo 6.3


Juu, varnaisissa turbo-Saabeissa oli noita "Tähtien sota" -vanteita ja taisi niitä saada tarvikkeena tavallisiinkin susiyseihin. Tottakai jokainen Saab-kuski halusi olla jalo jedi, joka käy taistoon Farth Daderin armeijakuntaa vastaan. Suuri mittelö androidit ja humanoidit vs. hemorroidit



Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei oo muuten tämäkään kovin ruma. Pohjakin aika iskemätön...
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1166670871&
Prkl ku olis rikas
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1166670871&
Prkl ku olis rikas

[quote="Tuc"]Ei oo muuten tämäkään kovin ruma. Pohjakin aika iskemätön...
/quote]
Jos asian haluaa näin lievästi ilmaista.
Raatsisiko tuollaisella edes ajaa...
/quote]
Jos asian haluaa näin lievästi ilmaista.
Raatsisiko tuollaisella edes ajaa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitähän ne nykyään maksaa tuollaisiin ne ilmajousituksen pussit?
6,3:sen moottorin tiivistesarja oli kanssa aika jämäkän hintainen, kun sitä Kaupunginportin autosta Hyvinkäältä viitisen vuotta sitten kyselin piruuttani. Olin nimittäin ostattelemassa samaista 6,3:sta joka on nykyään Erkki ja Iiris Meron käsissä ommeltu aikamoiseksi showautoksi.
6,3:sen moottorin tiivistesarja oli kanssa aika jämäkän hintainen, kun sitä Kaupunginportin autosta Hyvinkäältä viitisen vuotta sitten kyselin piruuttani. Olin nimittäin ostattelemassa samaista 6,3:sta joka on nykyään Erkki ja Iiris Meron käsissä ommeltu aikamoiseksi showautoksi.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
q-car
tämä pistää melkein menee paremmaksi : yksi 53 koskaan valmistetusta, pistetty pakettiin (ilmeisesti ilmatiiviiseen pakettiin) vuonna -56 jonka jälkeen ei ikinä ajettu. Hintakin sen mukainen...
nettiosoite on aika pitkä
joten pilkoin sen pätkiin.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1167295591&
(korjattu muffler)
nettiosoite on aika pitkä

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1167295591&
(korjattu muffler)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.