300SEL 6.3 (aikakone)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

300SEL 6.3 (aikakone)

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Olisikohan tässä tarjolla maailman alkuperäisin Q-car?

16723 mailia, ei koskaan ajoa sateessa tai lumessa, ällistyttävän tarkat dokumentit auton historiasta etc.

http://dnelson.ranchoweb.com/benz.html
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eipä ole paljoa lisättävää, hienoin mersu mitä olen eläissäni nähnyt. (Ottaa hatun päästä)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hirviövannemies kirjoitti:Eipä ole paljoa lisättävää, hienoin mersu mitä olen eläissäni nähnyt. (Ottaa hatun päästä)
Hieno on, oli esittely sitten miten myyntihenkinen vaan kaikkine dokumentteineen. Anteeksi kyynisyys.

Hauska numerointi kaikissa mittareissa, kun on näihin celsiuksiin yms. tottunut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Aku P kirjoitti:Hieno on, oli esittely sitten miten myyntihenkinen vaan kaikkine dokumentteineen. Anteeksi kyynisyys.

Hauska numerointi kaikissa mittareissa, kun on näihin celsiuksiin yms. tottunut.
Joo, kattelin kanssa että olis aika miehekkäät lukemat lämpömittarissa jos vaihtas amerikanserkusta tilalle. :)

Hyväkuntoinen on, mutta esittely on hieman "amerikkalainen". Paljon yhteisiä osia tuntuisi löytyvän pystärin kanssa, mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Jumalallisen kaunis :shock: :shock: :shock: :D :D :D
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Luulis jo tehtaan organisaatiotakin kiinnostavan ostaa talteen .
Miten tollasellekin autolle hinta määritellään?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Olisin ostanut talviautoksi, mutta perhana kun ei ollut lohkolämmitintä, eikä talvirenkaita... :cry: :lol:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Olli Lajunen kirjoitti:........ mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...
Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114
mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella
mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa
toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.

S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu
keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä
kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.

Minulla oli muutamia vuosia sitten ilo olla mukana entisöinti projektissa,
jossa alkuperäinen "suomi 6,3 " palautettiin alkuperäiseen loistoonsa.
Autoon tuli mm. uudet lokasuojat ( siis 4 kpl, ym...), alkuperäinen velour kangas löydettiin penkkeihin saksasta, kaikki puuosat käsiteltiin -
ja hieno tuli :)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Hieno peli!

Tuohon kun vielä pistää dieselin... :lol:
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Henry V. kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:........ mistähän löytäisi tuollaisen mittariston kiekkamittarilla...
Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114 mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.
Olen kyllä kuullut W/C114 kierroslukumittareista ja kuvissa nähnyt samanlaisia 108/109 -malleissakin, mutta saiko sitä lisävarusteena 4/5-pyttyisiin pystäreihinkin? On ilmeisesti harvinaisuusasteeltaan luokkaa kananhammas eli kohtuu harvinainen joten sillä kyselin jos jostain löytyisi ylimääräinen. ;)

Olen kuvien perusteella epäillytkin että mittaristot olisivat saman kokoisia/mallisia näissä malleissa, mutta hyvä että sekin epäilys varmistui.
Henry V. kirjoitti:S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.
Olisikohan tuollaisesta sijoituksesta olemassa kuvaa jossain netin syövereissä? Kiinnostaisi sikäli, koska olen 115:n mittaristosta korvannut kellon VDO:n ahtopainemittarilla ja kellon voisin sijoittaa keskikonsoliin (jos ei vaadi peruuttamatonta askartelua).
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

On tuo vaan hieno auto... h u o k a u s
Mersu myyty...
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kaverillani oli tosiaan tuollainen MB 230.6 ( muistaakseni vm. '71 ).
Auto oli musta ja punaisella sisustalla, ja oli ollut Suomen Sokerin edustus/
virka-autona. Muuta ihmeempää lisävarustetta autossa ei ollut, mutta tuo
rpm-mittarin ja kellon sijoittelu oli selvästi alkuperäistä työtä.
Lattiavaihde ja tuo mittaristo järjestely kuitenkin kertoi jotakin alkuperäisen omistajan mieltymyksistä :wink:

Pyöreä kello oli siis tuhkakupin alapuolella ( epäsymmetrisesti, eli siis
keskikohdasta hieman oikealle. )

Näitä rpm- mittareita näkyi sitten aikoinaan useammissakin varsinkin S-sarjalaisissa 3,5- koneella. Huomattavaa on että vaikka kello on epäilemättä
sama VDO, niin kalibrointi on erilainen 6-syl, ja 8-syl. moottoreissa.
Viimeksi muokannut Henry V., Ti 03.05.2005 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Olli Lajunen kirjoitti:
Henry V. kirjoitti:S-sarjassa kello oli korvattu kulmikkaalla kellolla, joka oli sijoitettu keskiosaan/ vasemmalle kojetaulussa. w114-mallissa tuo oma pyöreä kello on sitten keskikonsolissa tuhkakupin luona.
Olisikohan tuollaisesta sijoituksesta olemassa kuvaa jossain netin syövereissä? Kiinnostaisi sikäli, koska olen 115:n mittaristosta korvannut kellon VDO:n ahtopainemittarilla ja kellon voisin sijoittaa keskikonsoliin (jos ei vaadi peruuttamatonta askartelua).
Katsohan, missä kello on Waxenbergerissä:
Kuva
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Olit nopeampi ! Etsiskelin tässä myös kuvaa.... siinähän se on.

Kello on juuri noin alkuperäisenä 6,3 - versiossa. Ja kello on lainattu taas
sitten, jaa niin mistä ?.... Kellon olemus on sama kuin w110/111, mutta :
ympäröivä kehys on profiililtaan puolipyöreä ( ei kulmikas kuten W110..),
ja taulussa lukee "Quartz zeit".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Heh, muotoiluni oli jälleen vajavainen vaikka moneen kertaan sen luin. Siis kysymys oli 114:n pyöreän kellon sijoittelusta keskikonsoliin (josta siis tuli jo sanallinen selitys, kiitos Henry V:lle). :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Henry V. kirjoitti:Tuo kierroslukumittari oli lisävaruste myös w108, w109, w115, w114
mallisarjoihin. Se sopii suoraan kellon tilalle. Kellohan on kiinni kahdella
mutterilla. Tosin kierroslukumittari tarvitsee vielä oman johdotuksensa
toimiakseen. Mittaristo on siis muuten sama.
W114:n kierroslukumittari muuten eroaa näyttönsä osalta tuosta 6.3:n mittarista.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kotimaista

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

Tämä ei ole MB, vaan Saab 99 Turbo vm -80. Jos km-lukema pitää paikkaansa, niin osataan sitä kotimaassakin? 6.3 on erittäin harvinainen, mutta ei noita 99 Turbojakaan ole enää aivan kaikille, varsinkaan hyväkuntoisina.

http://www.nettiauto.com/300346

Mutta mitä tuohon Mersuun tulee, niin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla, miksi ihmeessä autoa ei ole ajettu. Varsinkin 1960/70 -lukujen vaihteen autojen mukavuustasoa ajatellen, kyyti ei varmasti olisi ollut hullumpaa. Tokihan eksentrikkoja on, jopa varakkaita mutta silti. Olisipa rahaa niin tuo voisi olla Suomessa..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kotimaista

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Petteri75 kirjoitti:Tämä ei ole MB, vaan Saab 99 Turbo vm -80. Jos km-lukema pitää paikkaansa, niin osataan sitä kotimaassakin? 6.3 on erittäin harvinainen, mutta ei noita 99 Turbojakaan ole enää aivan kaikille, varsinkaan hyväkuntoisina.

http://www.nettiauto.com/300346
Kas kas, ja vielä TM:aa lainatakseni, alkuperäiset "röyhkeän" näköiset aluvanteet alla.

Ehdottomasti pala kotimaista autohistoriaa ja turbojen osalta isompaakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

käsittämättömän hienossa kunnossa! Uskomattomia löytöjä, miten jollain on sielua tällaiseen? Itse tulis käytettyä siihen mihin auto on tehty eli nauttimiseen.
OT:na tulee mieleen Mobilistin (2/2002) juttu 1973 Wolksvagen Transporterista jolla on ajettu kokonaiset 31 kilometriä. Koneessa orkkis öljyt ja alkuperäisissä Metzeler:in renkaissa tehtaan ilmanpaineet :shock:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No löytyhän saksastakin se yks pystäri joka oli ajettu suoraan asiakkaan talliin ja uhohtunu sinne jotain satakilsaa ajettuna :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Kotimaista

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kas kas, ja vielä TM:aa lainatakseni, alkuperäiset "röyhkeän" näköiset aluvanteet alla.[/quote]

Kas, nyt vasta osui silmäkulmaan tämä hulppea ketju. Tajuttoman upea on tuo 6.3 8) , oikein alkoi tulla pakkoliikkeitä ja kaikenlaista muutakin omistamisen oiretta. Jos henkilökohtaisuuteen menee, niin ehkä uutta ostaessa olisin valinnut jonkin toisen värin tuon Tobacco Brownin sijaan :roll: .

Juu, varnaisissa turbo-Saabeissa oli noita "Tähtien sota" -vanteita ja taisi niitä saada tarvikkeena tavallisiinkin susiyseihin. Tottakai jokainen Saab-kuski halusi olla jalo jedi, joka käy taistoon Farth Daderin armeijakuntaa vastaan. Suuri mittelö androidit ja humanoidit vs. hemorroidit :shock: :lol: :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Ei oo muuten tämäkään kovin ruma. Pohjakin aika iskemätön...

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1166670871&

Prkl ku olis rikas :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

[quote="Tuc"]Ei oo muuten tämäkään kovin ruma. Pohjakin aika iskemätön...
/quote]

Jos asian haluaa näin lievästi ilmaista.
Raatsisiko tuollaisella edes ajaa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ja värikin alkaa olla kohillaan :lol: Ei noilla arvaisi ajaa, vaikka omistaisikin yhden. Pitäisi olla kaksi, niin toista arvaisi käyttää silloin tällöin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mitähän ne nykyään maksaa tuollaisiin ne ilmajousituksen pussit?

6,3:sen moottorin tiivistesarja oli kanssa aika jämäkän hintainen, kun sitä Kaupunginportin autosta Hyvinkäältä viitisen vuotta sitten kyselin piruuttani. Olin nimittäin ostattelemassa samaista 6,3:sta joka on nykyään Erkki ja Iiris Meron käsissä ommeltu aikamoiseksi showautoksi. :(
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

q-car

Viesti Kirjoittaja unski »

tämä pistää melkein menee paremmaksi : yksi 53 koskaan valmistetusta, pistetty pakettiin (ilmeisesti ilmatiiviiseen pakettiin) vuonna -56 jonka jälkeen ei ikinä ajettu. Hintakin sen mukainen...
nettiosoite on aika pitkä :) joten pilkoin sen pätkiin.

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1167295591&

(korjattu muffler)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Vaikka itse w126:sta pidän kauneimpana mersuna, niin kyllä tuollainen 3 satku pääsee lähelle. Niskatukien puuttuminen häiritisi.

Mutta herranjumala noita ovien jalopuita. Kyllä olisi lottorahoille käyttöä.....siis jos olisi joskus sellaiset 8)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin