Lämmintä pukkaa
Lämmintä pukkaa
Mikäs on C 250 TD (-97) mesestä mennyt rikki, kun oikealta puolelta lykkää vain lämmintä (melkeimpä kuumaa) ilmaa. Vasen puoli toimii aivan normaalisti. Autossa on ilmastointilaite, joten se on niitä malleja joista tulee keskisuuttimistakin lämmintä, vaan nyt ei tarttis kun hanat on käännetty kylmälle.
Jos joku osaa sanoa mikä on rikki, missä se osa sijaitsee ja onko kallis.
Jo etukäteen asiantuntijoita kiittäen!.
Jos joku osaa sanoa mikä on rikki, missä se osa sijaitsee ja onko kallis.
Jo etukäteen asiantuntijoita kiittäen!.
Kokemuksen pohjalta vastaan, asiantuntija on tästä miehestä kaukana. Eukon Ceessä oli sama vika kuukausi takaperin, käytin lämmönsäätöyksikköä radio-tv huollossa.
Sanoivat että kortilta on piiri kärynnyt ja Mersun mulquistit ovat hinkanneet piiristä sen tyyppimerkinnät pois. Eli siis koko käikäle vaihtoon
. Hintaa on ilmastoimattomalla mallilla muistaakseni 250-300 e, mutta ounastelen että sinun tapauksessasi hinta on vähintään kaksinkertainen
.
Aloita homma kuitenkin siitä että töytyytät palikan johonkin elektroniikkahuoltoon. Jos sieltä on jokin pikkuosa antanut savut saatat päästä säikähdyksellä. Ja olethan tarkistanut sulakkeet ja lämmönsäätöventtiilin kunnon? Saat muuten eliminoitua lämmönsäätöventtiilin viallisuuden kun irrotat liittimen lämmönsäätöventtiililtä, sijaitsee siellä vänkärin puolella mustan pahvin alla. Irtoaa kun nostat tiivisteen pois. Jos kummaltakin puolen tulee kuumaa johto irti on vika lämmönsäätöyksikössä, ei venttiilissä.
Sanoivat että kortilta on piiri kärynnyt ja Mersun mulquistit ovat hinkanneet piiristä sen tyyppimerkinnät pois. Eli siis koko käikäle vaihtoon


Aloita homma kuitenkin siitä että töytyytät palikan johonkin elektroniikkahuoltoon. Jos sieltä on jokin pikkuosa antanut savut saatat päästä säikähdyksellä. Ja olethan tarkistanut sulakkeet ja lämmönsäätöventtiilin kunnon? Saat muuten eliminoitua lämmönsäätöventtiilin viallisuuden kun irrotat liittimen lämmönsäätöventtiililtä, sijaitsee siellä vänkärin puolella mustan pahvin alla. Irtoaa kun nostat tiivisteen pois. Jos kummaltakin puolen tulee kuumaa johto irti on vika lämmönsäätöyksikössä, ei venttiilissä.
Ohi on
ongelmat ainakin vielä tässä vaiheessa (jumalan kiitos). Taisi olla Mesellä vain huono maanantai? Kyllä taas toimii kumpikin puoli ihan normaalisti. Pitänee kuitenkin jossain vaiheessa ottaa koko tsydeemi käteen ja viedä jollekkin piirilevyinsinöörille, jotta saa katsoa onko siellä mahollisesti jotain hämminkiä.
Mitenkäs tuo eliminoi vian, jos oikealta puolen tulee vain kuumaa jo muutenkin?Hirviövannemies kirjoitti:...lämmönsäätöventtiilin kunnon? Saat muuten eliminoitua lämmönsäätöventtiilin viallisuuden kun irrotat liittimen lämmönsäätöventtiililtä, sijaitsee siellä vänkärin puolella mustan pahvin alla. Irtoaa kun nostat tiivisteen pois. Jos kummaltakin puolen tulee kuumaa johto irti on vika lämmönsäätöyksikössä, ei venttiilissä.

Lisää närhenmunista mm. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=18321
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Lämmintä pukkaa
Kakkosnelosessa vastaavan vian syy loytyi sulakerasiasta. Ilmastoinnin sulake oli heikossa kunnossa. Jos tama ei olisi ollut syypaa, seuraava kandidaatti olisi ollut edellamainittu piirilevy. Joka ainakin W124:ssa on yksi sen harvoista itamaisvalmisteisista osista....o728006 kirjoitti:Mikäs on C 250 TD (-97) mesestä mennyt rikki, kun oikealta puolelta lykkää vain lämmintä (melkeimpä kuumaa) ilmaa. Vasen puoli toimii aivan normaalisti....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
juu 2 vko sitte korjasin omastani saman vian joka oli toisesta närhen munaskuukkelista poikki mennyt jousi.eli magnetismi vetää sisuskaluja toiseen suuntaan eli lämpöselle ja taas sen "männän" päässä olevan tapin ympärillä oleva jousi painaa männän perusasentoon jolloin pitäis tulla kylmää.sopiva jousi saattaa löytyä jos omistaa ison kuulakärkikynä kokoelman 
helppoo ku heinän teko ton korjaus jos vika on tommonen.

helppoo ku heinän teko ton korjaus jos vika on tommonen.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Löytyvät konepellin alta auton takaa (ylhäältä) katsoen konehuoneen oikeasta takakulmasta. Musta peitemuovi pois, ja sen alla näkyy kaksi samanlaista n. 2 cm halkaisijaista kartiota pystyssä vierekkän, nepä ne.mikron kirjoitti:Mistä noi närhenmunat C:stä löytyy ja mitkä ne on?Itellä välillä työntää vaan lämmintä ilmaa ja kun aikansa pitää kylmällä niin sitten alkaa tulla sitä viileempääkin...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
En tiedä onko samanlainen tsydeemi kuin 124:ssa mutta jos on niin ota todella varovasti irti se liitin joka tulee kuukunanmunille ja kun nostat niitä niin varovasti, herkästi katkeaa ainakin vanhemmissa ne ohuet kääminjohdot, minulla ainakskinJuhis. kirjoitti:Löytyvät konepellin alta auton takaa (ylhäältä) katsoen konehuoneen oikeasta takakulmasta. Musta peitemuovi pois, ja sen alla näkyy kaksi samanlaista n. 2 cm halkaisijaista kartiota pystyssä vierekkän, nepä ne.mikron kirjoitti:Mistä noi närhenmunat C:stä löytyy ja mitkä ne on?Itellä välillä työntää vaan lämmintä ilmaa ja kun aikansa pitää kylmällä niin sitten alkaa tulla sitä viileempääkin...
