290td egr poisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Miten tehdä järkevästi pakokaasun kierrätyksen poisto?
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Re: 290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

525tds kirjoitti:Miten tehdä järkevästi pakokaasun kierrätyksen poisto?
Toihan on tietty automallista kiinni. Tällä hetkellä oma egr:n poisto ei toimi niinkuin pitäisi. (luulin jo onnistuneeni :( ) Olen kokeillut lähes kaikki mahdolliset mekaaniset viritykset: :?
-Sulkemalla peltilaipalla egr:n pakopuolen. -Tukkimalla "haaroitusletkut" yksi kerrallaan ja erikseen, laipalla ja ilman. -Irroittamalla vivuston "imulapästä". -Olen tukkinut haaroituletkut vain puolittain (pientä vuotoa). Jne. Aina auto käyttäytyi vähän eri tavalla. Ainoa mitä en ole kokeillut että laipassa olisi vain ihan pieni reikä. :roll:
Auton elektroniikasta on ohjelmallisesti poistettu pakokaasunkierrätys, eli se ei sitä enää kaipaa. Ongelma on nähtävästi muualla. (kaikki vaikuttaa kaikkeen... :cry: ) Kyseessä on nähtävästi joku sellainen alipainetilanne letkustossa, jonka elektroniikka tulkitsee virhetilanteeksi. Tällä hetkellä mulla ei ole muuta kuin laippa, kaikki muu on normaalisti. Jos kylmänä auton startaa, niin parin rivakamman kiihdytyksen jälkeen kone menee suojatilaan. Riittää kun kerran sammutaa moottorin ja poistaa avaimen hetkeksi virtalukosta. Tämän jälkeen auto toimii normaalisti eikä mitään häiriöitä ole tullut. (tähän alkaa kohta tottua :shock: )

Auto on menossa Veholle puolentoista viikon päästä. Saa nähdä kehtaavatko ne tehdä asille mitään... :roll:
W210 290TD T
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 525tds »

tuota mä just pelkään et käy samanlailla! :shock:
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?

Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)

Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Turmelo kirjoitti:Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?

Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)

Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
kaikkiahan se ei anna tulpata esim. oma 290nen ei anna tulpata millään lailla sitä(tai no se läpän ohjaus on tukittu)

ohjelmallahan sen saa eli lastulla poies kaikkihan ei poista vaan kannattaa kysyä ensiksi jos sen haluaa poies käytöstä. Sitähän ei sais ottaa lainsäädännön takia poies, mutta ei oo kovinkaan mukavan näköstä sielä sisällä nimim. kolomen 290sen imusarjan jne. putsannut




T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Tein myös saman jo useampi vuosi sitten yksinkertaisesti vain irrottamalla ja tulppaamalla kummankin modulaattorin alipaineletkut. 290td ei siitä ollut moksiskaan. En ole nyt kuirkistanut imusarjaan, mutta aika hurjassa kunnossa se oli ennen operaatiota.

-Ari
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Vaihdoin ne egr:än ja hukkaportin painemuuntimet? keskenään , niin loppu egr:n valitus ja ei mene vikatila päälle(ehkä saattoi ahtojen nousu muuttua ihan vähän verkkaisemmaksi, tai sit vaan kuvittelee, täytyy kumminkin uusia tuo hukkaportin paineenmuunnin). Imusarja on putsattu ja egr:n ja imusarjan välissä laippa. Täytyy vielä koittaa tulpata se imusarjan läpän alipaineletku jos se sen vielä sallis ilman että tietokone puuttuu peliin.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Turmelo kirjoitti:Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?

Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)

Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
Pitkästä aikaa taas foorumilla.

Asiaan. Mulla poistetiin se Karalalla lastutuksen yhteydessä.
W210 290TD T
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Re: 290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

tuli uudet käytetyt paineenmuuntimet ja vessa ei kierrä yli 2000rpm.
olettaisin että ne sähköjohdot on ristissä noille p.muuntajille.
pitäneekö olettamani paikkaansa, elikkäs sieltä tulee eculle eri signaalit riippuen onko kyseessä hukkiksen p. muunnii, vaiko egrrään??

kattoin vain et sarjanummero on sama molemmissa, joten laitoin vapautuneesti paikoilleen. ja vituiksihan se mänt....vai menikö?
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Re: 290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

kävin roplaamassa uudemman krran. eihän niitä johtoja ole mahdollista saada ristiin, joten tulipa säästettyä oikeassa paikkaa.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: 290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Auto 7/1996 ja EGR tulppaaminen lopettaa kulun saman tien. Koitettu myös Mese.fi jonkun keksimää keulimmaisen magneettivenalle tulevan ilmaletkun tulppaamista, mutta tämä oli huonoin kaikista yrityksistä - savuttaa ja ei kulje. Luulisi näin vanhaan alkupään 290td kärsivän tulpata EGR, mutta ei.
koskelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2016 18:43

Re: 290td egr poisto

Viesti Kirjoittaja koskelo »

Nimim. Enis antoi hyvän ohjeen...


Yhtä projektia tehdessäni törmäsin alipainetoimisten EGR:ien poisto-ohjeeseen. Helppo tehdä, on halpa, eikä vaadi softausta. EGR:n poistamiseen ohjetta en täältä, enkä rinnakkaisfoorumilta löytänyt, joten vinkiksi tännekin (mesellä tästä jo kirjoitin).
http://forums.mercedesclub.org.uk/index" onclick="window.open(this.href);return false; ... egr.68928/

Tarvittavat osat (2 vastusta 1 diodi), kustantaa noin euron.
Vastaa Viestiin