290td egr poisto
290td egr poisto
Miten tehdä järkevästi pakokaasun kierrätyksen poisto?
Re: 290td egr poisto
Toihan on tietty automallista kiinni. Tällä hetkellä oma egr:n poisto ei toimi niinkuin pitäisi. (luulin jo onnistuneeni525tds kirjoitti:Miten tehdä järkevästi pakokaasun kierrätyksen poisto?


-Sulkemalla peltilaipalla egr:n pakopuolen. -Tukkimalla "haaroitusletkut" yksi kerrallaan ja erikseen, laipalla ja ilman. -Irroittamalla vivuston "imulapästä". -Olen tukkinut haaroituletkut vain puolittain (pientä vuotoa). Jne. Aina auto käyttäytyi vähän eri tavalla. Ainoa mitä en ole kokeillut että laipassa olisi vain ihan pieni reikä.

Auton elektroniikasta on ohjelmallisesti poistettu pakokaasunkierrätys, eli se ei sitä enää kaipaa. Ongelma on nähtävästi muualla. (kaikki vaikuttaa kaikkeen...


Auto on menossa Veholle puolentoista viikon päästä. Saa nähdä kehtaavatko ne tehdä asille mitään...

W210 290TD T
Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?
Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)
Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)
Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
kaikkiahan se ei anna tulpata esim. oma 290nen ei anna tulpata millään lailla sitä(tai no se läpän ohjaus on tukittu)Turmelo kirjoitti:Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?
Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)
Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
ohjelmallahan sen saa eli lastulla poies kaikkihan ei poista vaan kannattaa kysyä ensiksi jos sen haluaa poies käytöstä. Sitähän ei sais ottaa lainsäädännön takia poies, mutta ei oo kovinkaan mukavan näköstä sielä sisällä nimim. kolomen 290sen imusarjan jne. putsannut
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Vaihdoin ne egr:än ja hukkaportin painemuuntimet? keskenään , niin loppu egr:n valitus ja ei mene vikatila päälle(ehkä saattoi ahtojen nousu muuttua ihan vähän verkkaisemmaksi, tai sit vaan kuvittelee, täytyy kumminkin uusia tuo hukkaportin paineenmuunnin). Imusarja on putsattu ja egr:n ja imusarjan välissä laippa. Täytyy vielä koittaa tulpata se imusarjan läpän alipaineletku jos se sen vielä sallis ilman että tietokone puuttuu peliin.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Pitkästä aikaa taas foorumilla.Turmelo kirjoitti:Nostetaas vaha ketju ylös niin ei tarvitse tehdä uutta. Miten olette ottanut noita egr:iä pois käytöstä ?
Kun Timo T T kirjoitti että ohjelmallisesti olisi otettu pakokaasunkierrätys pois, niin millä laitteilla tämä onnistuu (ainoastaan veho, star, carsoft, boschtesteri ?)
Oma autoni menee vikatilaan aina kun vähän aikaa antaa vetoja, ja egr on luultavasti syynä siihen.
Asiaan. Mulla poistetiin se Karalalla lastutuksen yhteydessä.
W210 290TD T
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 290td egr poisto
tuli uudet käytetyt paineenmuuntimet ja vessa ei kierrä yli 2000rpm.
olettaisin että ne sähköjohdot on ristissä noille p.muuntajille.
pitäneekö olettamani paikkaansa, elikkäs sieltä tulee eculle eri signaalit riippuen onko kyseessä hukkiksen p. muunnii, vaiko egrrään??
kattoin vain et sarjanummero on sama molemmissa, joten laitoin vapautuneesti paikoilleen. ja vituiksihan se mänt....vai menikö?
olettaisin että ne sähköjohdot on ristissä noille p.muuntajille.
pitäneekö olettamani paikkaansa, elikkäs sieltä tulee eculle eri signaalit riippuen onko kyseessä hukkiksen p. muunnii, vaiko egrrään??
kattoin vain et sarjanummero on sama molemmissa, joten laitoin vapautuneesti paikoilleen. ja vituiksihan se mänt....vai menikö?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 290td egr poisto
kävin roplaamassa uudemman krran. eihän niitä johtoja ole mahdollista saada ristiin, joten tulipa säästettyä oikeassa paikkaa.
Re: 290td egr poisto
Auto 7/1996 ja EGR tulppaaminen lopettaa kulun saman tien. Koitettu myös Mese.fi jonkun keksimää keulimmaisen magneettivenalle tulevan ilmaletkun tulppaamista, mutta tämä oli huonoin kaikista yrityksistä - savuttaa ja ei kulje. Luulisi näin vanhaan alkupään 290td kärsivän tulpata EGR, mutta ei.
Re: 290td egr poisto
Nimim. Enis antoi hyvän ohjeen...
Yhtä projektia tehdessäni törmäsin alipainetoimisten EGR:ien poisto-ohjeeseen. Helppo tehdä, on halpa, eikä vaadi softausta. EGR:n poistamiseen ohjetta en täältä, enkä rinnakkaisfoorumilta löytänyt, joten vinkiksi tännekin (mesellä tästä jo kirjoitin).
http://forums.mercedesclub.org.uk/index" onclick="window.open(this.href);return false; ... egr.68928/
Tarvittavat osat (2 vastusta 1 diodi), kustantaa noin euron.
Yhtä projektia tehdessäni törmäsin alipainetoimisten EGR:ien poisto-ohjeeseen. Helppo tehdä, on halpa, eikä vaadi softausta. EGR:n poistamiseen ohjetta en täältä, enkä rinnakkaisfoorumilta löytänyt, joten vinkiksi tännekin (mesellä tästä jo kirjoitin).
http://forums.mercedesclub.org.uk/index" onclick="window.open(this.href);return false; ... egr.68928/
Tarvittavat osat (2 vastusta 1 diodi), kustantaa noin euron.