PP-diesel
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Heitetään hihasta haarukaksi 200-1000€. Riippuu aika paljon siitä, mitä haluaa teettää. Halvin pää edustaa irtonaisen pumpun säätelyä vakioelementein. Yläpäässä vaihdetaan jo pumpun sisäkalut ja tehdään hitech:iäskibe86 kirjoitti:Olishan se mukava tietää paljo maksaa pumpun säätö ku vähä vaikuttaa siltä et isoveljen 250TD ei halua kulkea tasaisesti vaan kaasua pitää säätää kokoajan et vauhti pysyy tasasessa.

Satku varmaan uppoaa siihen, jos paja hoitaa pumpun irroituksen ja asennuksen.
Terveisin
Tero
Tero
Kallista? Halpaahan toi on jos saat omasta 200D:stä 250D:n veroisen,ainoa ero yksi puuttuva sylinteri ja sitä myöten käyntiääni....skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
Tämä vakiopumpulla ja siellä skaalan halvimman hinnan tuntumassa.
Ei paha hinta lisähepoista ja pienentyneestä kulutuksesta!
Jos ~300€:lla saa pumpun säädätettyä ja paja vielä hoitaa pumpun irrotuksen ja kiinityksen niin en kyllä tohtis kalliina pitääskibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.

Jos kuvitellaan saatavan esim ~15 lisähevosta niin hevoselle tulis hintaa ~20€

Ja jos vielä kulutus laskee vaikka vajavan litran sadalle niin reilu 30000km ja säätö on haukkunut hintansa takaisin jo polttoainekustannuksien kautta

Eli jos lompsasta tuo ~300€ löytyy "ylimääräistä" tuohon hommaan niin en näkisi mitään perusteltua syytä jättää säätöä tekemättä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No joo, et ole kalliista vielä kuullutkaan mutta haulla sekin löytyy täältä forumiltaskibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.

Lisää tietoa: www.skg.fi
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
pumpun säätö
pp-dieselis pumpun säätö kolmesataseen tuuboriin maksaa 350 e
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Siis, miten pienillä lukemilla nuo säädätetyt 200D:t oikein tosissaan liikkuu?Jube kirjoitti:Jos ~300€:lla saa pumpun säädätettyä ja paja vielä hoitaa pumpun irrotuksen ja kiinityksen niin en kyllä tohtis kalliina pitääskibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.![]()
Jos kuvitellaan saatavan esim ~15 lisähevosta niin hevoselle tulis hintaa ~20€![]()
Ja jos vielä kulutus laskee vaikka vajavan litran sadalle niin reilu 30000km ja säätö on haukkunut hintansa takaisin jo polttoainekustannuksien kautta
Eli jos lompsasta tuo ~300€ löytyy "ylimääräistä" tuohon hommaan niin en näkisi mitään perusteltua syytä jättää säätöä tekemättä
Oma 5-vaihteinen on nyt kevään kuuden tuhannen km:n sisäänajossa kulutellut siinä vähän alle kuuden ja vähän alle seitsemän välissä reippaassa, mutta lähes laillisessa maantievoittoisessa ajosuoritteessa. Mielestäni ihan kohtuullisia lukemia. Mutta ympäristövalveutunut viherpipertäjä minussa silti heräsi, eli voisko tuota tosissaan saada vielä pienemmälle "ympäristöhaitalle" ja samalla vielä saada lisää voimareserviä (joka tietenkään ei synny tyhjästä)?

- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitähän mahtavat pyytää W123 240D:n säätämisestä ja millaisesta tehonlisäyksestä puhutaan? Lisäksi oftopic kysyisin, että millainen merkitys tuolla ketjulla on?...sitä kun ei oo ikinä vaihdettu ja suosittelivat Tammer-Dieselissä kun kävin suuttimien tiivisteet vaihattamassa.
W126 300 SEL -87
W124 200D -90
W123 240D -84
W124 200D -90
W123 240D -84
No mulla kans vei toi 5-vaihteinen 200d ennen säätöä 6-7l /100km ja kun menini PP dieselille niin Pasi kysy et paljon vie niin sanoin että siinä se on 6-7l/100km...niin herra vaan tokasee et mihin sie sitä dieseliä holvaat.Väitti et pitäs mennä 5-5.5l/100km me kaverin kans katottiin vähän huuli pyöreenä et mitähän tuo äijä horisee...nyt kun on tullu 7000km ajeltua niin kulutus on siinä 5.0-5.7l/100km seka ajossa.matkaa ajelee rajotusten mukaan niin kulutus siinä viiden pintaan.Säätö tehtiin sellainen et menee katsastuksesta läpi ilman mitään säätöä.Auton luonne muuttu aivan täysin ja löyty sille viitosellekki käyttöä.Väännöt kasvo aika rajusti verrattuna vakioon.
Itellä on myös tarkoitus viedä pumppu säädättettäväksi PP-Dieselille kesän/syksyn aikana, onkohan tuosta peräti pienennetty syöttöjä, välillä Oulu-Tampere pääosin 110 km/h matka-ajoa, kulutus 5.9 litraa. Tosin talvella menee "nurkkapyörityksessä" joskus lähes 8 litraa. 

300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
matkahuoltohan taitaa viedä pumpun edullisimmin..... pp:n palvelusta 10+ arvosana. todella asiallinen kaveriJTG kirjoitti:PItäisköhän itsekkin viedä säädettäväksi? Kuulostaa meinaan aikasta hyödykkäältä hommalta....
Turhan kaukana tosin tuo pp diesel, liekkö täällä eteläsuomessa vastaavaa paikkaa?

www.thaiklupi.fi
Kyllähän pitäisi muitakin paikkoja löytyä kuin nuo kaksi. Esim mikkelissä löytyy HETI yksi kappale. Lailavuon Diesel huoltaa turboja ja ties mitä + päästötestit, vähän kyselin omistajalta piristyksestä, heitti hymyillen "kyllä tästä irti saadaan tehoa jos sitä kaipaat". Hintakin määrittyy ihan mitä haluaa... Tunnilta ottaa 60 €, jos oikein muistan, eli noin 300 € pinnoissa pyörii. Kyllä sitä paikkoja löytyy varmaan usemmastakin paikasta, kun käy vähän pyöräyttämässä liikkeitä läpi.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Kyllähän joka kylässä aina on yksi "säätäjä" joka saa niin turbo-valmetista kuin turbo-mersusta kunnon savunpilven... Harvemmassa on ne jotka ymmärtää muunkin kuin ruuvien väännön päälle.



MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Mitenkään kenenkään muun kädenjälkeä arvioimatta sanon että kyllä jpk oikeassa mynän suhteen siinä on, että superturbottamisessa ei kannata alkaa kikkailemaan. Muissa säätöhommissa yms uskoisin että Suomesta löytyy monta monta hyvää diesel-pumpun säätäjää ja korjaajaa. Virihommissa voisin tuosta luettelosta jättää diesel-turusen oulusta 

- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Täysin samaa mieltäXUX63 kirjoitti:Mitenkään kenenkään muun kädenjälkeä arvioimatta sanon että kyllä jpk oikeassa mynän suhteen siinä on, että superturbottamisessa ei kannata alkaa kikkailemaan. Muissa säätöhommissa yms uskoisin että Suomesta löytyy monta monta hyvää diesel-pumpun säätäjää ja korjaajaa.

roiala kirjoitti:Paikallinen nikkari uhkasi tehdä säädön irroituksineen ja samalla vaihtaa nokka ketjun (työ siis testerissä...) noin 350€ eli sillä main pyöritään.



No johan on PR-Dieselin hinnat pudonneet sitten -03 vuoden.
Tai no siis jos kyseessä edes on PR-diesel, mutta en kyllä rovaniemellä muitakaan D-pajoja tiedä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:
No johan on PR-Dieselin hinnat pudonneet sitten -03 vuoden.
Tai no siis jos kyseessä edes on PR-diesel, mutta en kyllä rovaniemellä muitakaan D-pajoja tiedä.[/quote]
Onhan täällä tuo Kallisen paja (Diesel Roi tms )jota toki jotkut jopa paremmaksikin kehuvat, ainakin itse yrittäjä. Poikelan poikien hinnasta kuitenkin oli kyse, liekkö sitten only for you- hinta kun olen sinne jo tuhansia euroja kantanut muutaman auton korjausprojekteissa, tänään kuitenkin on hinta kysytty. Onko kokemusta säätöhommista ja niiden onnistumisesta ko. pajalla? vai kannattaako lähettää esim pp:lle tai mynään pumppu postitse?
No johan on PR-Dieselin hinnat pudonneet sitten -03 vuoden.
Tai no siis jos kyseessä edes on PR-diesel, mutta en kyllä rovaniemellä muitakaan D-pajoja tiedä.[/quote]
Onhan täällä tuo Kallisen paja (Diesel Roi tms )jota toki jotkut jopa paremmaksikin kehuvat, ainakin itse yrittäjä. Poikelan poikien hinnasta kuitenkin oli kyse, liekkö sitten only for you- hinta kun olen sinne jo tuhansia euroja kantanut muutaman auton korjausprojekteissa, tänään kuitenkin on hinta kysytty. Onko kokemusta säätöhommista ja niiden onnistumisesta ko. pajalla? vai kannattaako lähettää esim pp:lle tai mynään pumppu postitse?
300td -91, manuaali.