PP-diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
anatoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 16.02.2005 17:36
Paikkakunta: Jyväskylä

PP-diesel

Viesti Kirjoittaja anatoli »

paljon ottavat 124 dieseli pumpun huollosta/virityksestä?
W124 250 D -91
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

PP D

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Koitapa heittää yv:tä tunnukselle 'PP D'.
Terveisin
Tero
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja skibe »

Olishan se mukava tietää paljo maksaa pumpun säätö ku vähä vaikuttaa siltä et isoveljen 250TD ei halua kulkea tasaisesti vaan kaasua pitää säätää kokoajan et vauhti pysyy tasasessa.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
anatoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 16.02.2005 17:36
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: PP D

Viesti Kirjoittaja anatoli »

dieselflosse kirjoitti:Terve!

Koitapa heittää yv:tä tunnukselle 'PP D'.
Thanks!!!
W124 250 D -91
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

skibe86 kirjoitti:Olishan se mukava tietää paljo maksaa pumpun säätö ku vähä vaikuttaa siltä et isoveljen 250TD ei halua kulkea tasaisesti vaan kaasua pitää säätää kokoajan et vauhti pysyy tasasessa.
Heitetään hihasta haarukaksi 200-1000€. Riippuu aika paljon siitä, mitä haluaa teettää. Halvin pää edustaa irtonaisen pumpun säätelyä vakioelementein. Yläpäässä vaihdetaan jo pumpun sisäkalut ja tehdään hitech:iä :wink: .

Satku varmaan uppoaa siihen, jos paja hoitaa pumpun irroituksen ja asennuksen.
Terveisin
Tero
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja skibe »

No voihan viddu ku on kallista.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
Kallista? Halpaahan toi on jos saat omasta 200D:stä 250D:n veroisen,ainoa ero yksi puuttuva sylinteri ja sitä myöten käyntiääni....

Tämä vakiopumpulla ja siellä skaalan halvimman hinnan tuntumassa.

Ei paha hinta lisähepoista ja pienentyneestä kulutuksesta!
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
Jos ~300€:lla saa pumpun säädätettyä ja paja vielä hoitaa pumpun irrotuksen ja kiinityksen niin en kyllä tohtis kalliina pitää :wink:

Jos kuvitellaan saatavan esim ~15 lisähevosta niin hevoselle tulis hintaa ~20€ :shock:

Ja jos vielä kulutus laskee vaikka vajavan litran sadalle niin reilu 30000km ja säätö on haukkunut hintansa takaisin jo polttoainekustannuksien kautta :idea:

Eli jos lompsasta tuo ~300€ löytyy "ylimääräistä" tuohon hommaan niin en näkisi mitään perusteltua syytä jättää säätöä tekemättä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
No joo, et ole kalliista vielä kuullutkaan mutta haulla sekin löytyy täältä forumilta :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
Joo, no kylläpäs onkin! Muistan kun mopon sai kulkemaan lujempaa kun vaihtoi isomman eturattaan - ja se maksoi vain viisi markkaa! 8)
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

pp-dieselis pumpun säätö kolmesataseen tuuboriin maksaa 350 e
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jube kirjoitti:
skibe86 kirjoitti:No voihan viddu ku on kallista.
Jos ~300€:lla saa pumpun säädätettyä ja paja vielä hoitaa pumpun irrotuksen ja kiinityksen niin en kyllä tohtis kalliina pitää :wink:

Jos kuvitellaan saatavan esim ~15 lisähevosta niin hevoselle tulis hintaa ~20€ :shock:

Ja jos vielä kulutus laskee vaikka vajavan litran sadalle niin reilu 30000km ja säätö on haukkunut hintansa takaisin jo polttoainekustannuksien kautta :idea:

Eli jos lompsasta tuo ~300€ löytyy "ylimääräistä" tuohon hommaan niin en näkisi mitään perusteltua syytä jättää säätöä tekemättä :roll:
Siis, miten pienillä lukemilla nuo säädätetyt 200D:t oikein tosissaan liikkuu?
Oma 5-vaihteinen on nyt kevään kuuden tuhannen km:n sisäänajossa kulutellut siinä vähän alle kuuden ja vähän alle seitsemän välissä reippaassa, mutta lähes laillisessa maantievoittoisessa ajosuoritteessa. Mielestäni ihan kohtuullisia lukemia. Mutta ympäristövalveutunut viherpipertäjä minussa silti heräsi, eli voisko tuota tosissaan saada vielä pienemmälle "ympäristöhaitalle" ja samalla vielä saada lisää voimareserviä (joka tietenkään ei synny tyhjästä)? :roll:
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

RH kirjoitti:Siis, miten pienillä lukemilla nuo säädätetyt 200D:t oikein tosissaan liikkuu?
Eipä tullut oleellista kulutusmuutosta ainakaan tuohon 190D automaagiin. Seiskan paikkeille vei ennen pumpun ruuvausta ja saman vie jälkeenkin.

Tosin kulku ja savut... 8)
Terveisin
Tero
jkujala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 12.10.2004 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkujala »

Mitähän mahtavat pyytää W123 240D:n säätämisestä ja millaisesta tehonlisäyksestä puhutaan? Lisäksi oftopic kysyisin, että millainen merkitys tuolla ketjulla on?...sitä kun ei oo ikinä vaihdettu ja suosittelivat Tammer-Dieselissä kun kävin suuttimien tiivisteet vaihattamassa.
W126 300 SEL -87
W124 200D -90
W123 240D -84
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

No mulla kans vei toi 5-vaihteinen 200d ennen säätöä 6-7l /100km ja kun menini PP dieselille niin Pasi kysy et paljon vie niin sanoin että siinä se on 6-7l/100km...niin herra vaan tokasee et mihin sie sitä dieseliä holvaat.Väitti et pitäs mennä 5-5.5l/100km me kaverin kans katottiin vähän huuli pyöreenä et mitähän tuo äijä horisee...nyt kun on tullu 7000km ajeltua niin kulutus on siinä 5.0-5.7l/100km seka ajossa.matkaa ajelee rajotusten mukaan niin kulutus siinä viiden pintaan.Säätö tehtiin sellainen et menee katsastuksesta läpi ilman mitään säätöä.Auton luonne muuttu aivan täysin ja löyty sille viitosellekki käyttöä.Väännöt kasvo aika rajusti verrattuna vakioon.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tuli just laskettua kulutus säädetylle (PP D) pumpulle 200D -88 4v. Tasaista matkaajoa 110 kmh suurimman aikaa välillä. Kuusankoski-Helsinki. 5.9 satasella.
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Itellä on myös tarkoitus viedä pumppu säädättettäväksi PP-Dieselille kesän/syksyn aikana, onkohan tuosta peräti pienennetty syöttöjä, välillä Oulu-Tampere pääosin 110 km/h matka-ajoa, kulutus 5.9 litraa. Tosin talvella menee "nurkkapyörityksessä" joskus lähes 8 litraa. :?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

PItäisköhän itsekkin viedä säädettäväksi? Kuulostaa meinaan aikasta hyödykkäältä hommalta....

Turhan kaukana tosin tuo pp diesel, liekkö täällä eteläsuomessa vastaavaa paikkaa?
W124 300D autom. -86
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

JTG kirjoitti:PItäisköhän itsekkin viedä säädettäväksi? Kuulostaa meinaan aikasta hyödykkäältä hommalta....

Turhan kaukana tosin tuo pp diesel, liekkö täällä eteläsuomessa vastaavaa paikkaa?
matkahuoltohan taitaa viedä pumpun edullisimmin..... pp:n palvelusta 10+ arvosana. todella asiallinen kaveri :D
www.thaiklupi.fi
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

JTG kirjoitti:PItäisköhän itsekkin viedä säädettäväksi? Kuulostaa meinaan aikasta hyödykkäältä hommalta....

Turhan kaukana tosin tuo pp diesel, liekkö täällä eteläsuomessa vastaavaa paikkaa?
Alan ainoa oikea :wink: , mynädiesel. Haulla tai googlella löytyypi yhteystiedot.
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Kyllähän pitäisi muitakin paikkoja löytyä kuin nuo kaksi. Esim mikkelissä löytyy HETI yksi kappale. Lailavuon Diesel huoltaa turboja ja ties mitä + päästötestit, vähän kyselin omistajalta piristyksestä, heitti hymyillen "kyllä tästä irti saadaan tehoa jos sitä kaipaat". Hintakin määrittyy ihan mitä haluaa... Tunnilta ottaa 60 €, jos oikein muistan, eli noin 300 € pinnoissa pyörii. Kyllä sitä paikkoja löytyy varmaan usemmastakin paikasta, kun käy vähän pyöräyttämässä liikkeitä läpi.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Kyllähän joka kylässä aina on yksi "säätäjä" joka saa niin turbo-valmetista kuin turbo-mersusta kunnon savunpilven... Harvemmassa on ne jotka ymmärtää muunkin kuin ruuvien väännön päälle. :shock: :roll:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Alan ainoa oikea , mynädiesel" :?

Superturboista en tiedä mutta tavallisen MB dieselin virittäminen pumppua säätämällä onnistuu ihan varmasti PP-Dieselillä niin hyvin kuin se yleensä voi missään onnistua - sikäli on ihan tarpeetonta kirjoittaa "alan ainoasta oikeasta".
wiimax.fi
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Paikallinen nikkari uhkasi tehdä säädön irroituksineen ja samalla vaihtaa nokka ketjun (työ siis testerissä...) noin 350€ eli sillä main pyöritään.
300td -91, manuaali.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mitenkään kenenkään muun kädenjälkeä arvioimatta sanon että kyllä jpk oikeassa mynän suhteen siinä on, että superturbottamisessa ei kannata alkaa kikkailemaan. Muissa säätöhommissa yms uskoisin että Suomesta löytyy monta monta hyvää diesel-pumpun säätäjää ja korjaajaa. Virihommissa voisin tuosta luettelosta jättää diesel-turusen oulusta :-(
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

XUX63 kirjoitti:Mitenkään kenenkään muun kädenjälkeä arvioimatta sanon että kyllä jpk oikeassa mynän suhteen siinä on, että superturbottamisessa ei kannata alkaa kikkailemaan. Muissa säätöhommissa yms uskoisin että Suomesta löytyy monta monta hyvää diesel-pumpun säätäjää ja korjaajaa. :-(
Täysin samaa mieltä :!:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Äsken laittelin tänään tulleen MYNÄN pumpun paikalleen kutosen kylkeen eikä voi sanoo muuta kuin PALVELU PELAA :lol: :lol: :lol: Polttaa mitä sieltä löytyy :roll: :oops: :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

roiala kirjoitti:Paikallinen nikkari uhkasi tehdä säädön irroituksineen ja samalla vaihtaa nokka ketjun (työ siis testerissä...) noin 350€ eli sillä main pyöritään.
:shock: :shock: :shock:

No johan on PR-Dieselin hinnat pudonneet sitten -03 vuoden.
Tai no siis jos kyseessä edes on PR-diesel, mutta en kyllä rovaniemellä muitakaan D-pajoja tiedä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Pitäs kans tuota omaa koslaa käydä säädättää...muutama polle lisää... :D pienenis varmaan kulutus entisestään :lol:... Tälle keväälle tuli kyl pohjat syönnin suhteen normaali matka ajoa 6,5 L/100km... Saa ollakin... suuttimet oli niin pirun kalliit... :?
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Jube kirjoitti:

No johan on PR-Dieselin hinnat pudonneet sitten -03 vuoden.
Tai no siis jos kyseessä edes on PR-diesel, mutta en kyllä rovaniemellä muitakaan D-pajoja tiedä.[/quote]

Onhan täällä tuo Kallisen paja (Diesel Roi tms )jota toki jotkut jopa paremmaksikin kehuvat, ainakin itse yrittäjä. Poikelan poikien hinnasta kuitenkin oli kyse, liekkö sitten only for you- hinta kun olen sinne jo tuhansia euroja kantanut muutaman auton korjausprojekteissa, tänään kuitenkin on hinta kysytty. Onko kokemusta säätöhommista ja niiden onnistumisesta ko. pajalla? vai kannattaako lähettää esim pp:lle tai mynään pumppu postitse?
300td -91, manuaali.
Vastaa Viestiin