Elikkä kone ei oikee väännä alemmilla kierroksilla kuin välillä kun auto sattuu olemaan "hyvällä" päällä, tuntuu kuin kone oilisi tukossa tai joitai.. öö joo.. voisiko mitenkään olla mahollista että turbolla olisi osuutta asiaan että oisi ns. p*skana? Mitä maksaa tommosen turbon korjaukset/uusi turbo? Mahollisesti jossain muussa vika..?
Onko totta, että kesällä kun on lämpimämpi keli, niin turbo on laiskempi kuin talvella, koska ilma on tosiaan lämpimämpää ja ei pakkaudu yhtä hyvin. Itsellä oli ainakin kerran käytössä nimeltämainetsematon diisseli turbo jossa oli nimenomaisia oireita. Mutta tämä nyt oli hieman OT:ta tosiaan...
Malm kirjoitti:Onko totta, että kesällä kun on lämpimämpi keli, niin turbo on laiskempi kuin talvella,
Näin se on varsinkin mikäli a) ei ole cooleria b) cooleri on riittämätön. Kesäksi voi hyvin nostaa hieman paineita ja syöttöjä, ja sitten unohtaa ne talveksi, ja taas seuraavana kesänä taas nostaa syöttöjä jne. Sitten kun jotain sattuu hajoomaan niin eikun uusi moottori ja isompi ahdin ja taas mennään.
Päästöt oli tossa katsastuksessa hyvät että jos katista sisuksen hakkaa ni meinaatte että pääsis testeist läpi? Ja toiki nyt pitää testaa ettei mee pistää sit ehjää kattii paskaks ja vika onkin sitten jossain muualla..
Juu ei kannata ehjiä osia särkeä, hakis vaikka jos löytyis jostan hylätty katti ja rakentais siitä putken. Tiedä koska ne rupeaa kattejakin tarkistamaan
Sellastaki on nyt epäilty että olisi vika venttiilin nostimissa tai jossain.. että joku venttiili jäis kantamaan.. eli ei ole kaikissa pytyissä puristukset tallella joten tehotkin kadoksissa. Ja kyseinen kaveri kuka sitä kävi kattomassa ni sano että turbo mersuissa voi tossa 300tkm nurkilla noin käyä.
Kenelläkään tietoa/kokemuksia asiasta??
ettei vaan olis istukka renkaassa koloa ja ei pidä.... kansi pois ja tutkintaan...minun mersussa oli istukassa vikaa kun viime kesänä käytin kannen pois vaikka kulki ihan normaalisti....