250 TDT Koneesta tehot kadoksissa..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

250 TDT Koneesta tehot kadoksissa..

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Elikkä kone ei oikee väännä alemmilla kierroksilla kuin välillä kun auto sattuu olemaan "hyvällä" päällä, tuntuu kuin kone oilisi tukossa tai joitai.. öö joo.. voisiko mitenkään olla mahollista että turbolla olisi osuutta asiaan että oisi ns. p*skana? Mitä maksaa tommosen turbon korjaukset/uusi turbo? Mahollisesti jossain muussa vika..?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Vielä jos vähän tuota ikäluokkaa kertoisit ettäs onko sähköhimmeliauto eli kohtalaisen uusi vai kenties W124 ?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

nii joo aivan.. tää on tää wanhis w124 -92 ja kilsoist niin uskalla sanoo ku o saksan tuonti..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

pakoputki tukossa tai paremminkin katti muutamassa muun merkkisessä tiiselissä on käynyt niin....
Itse tein ja säästin
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Käytetty ehjä katti löytyy ja 250 ja 300 :sen turbot ehjät jos tarvii :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

multa turbo,pakosarja ja pumppu niin ei oo enään kulku vaikeuksia :lol:
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kaikki heti myymässä uusia osia :D

Mutta hieman OT:tä.

Onko totta, että kesällä kun on lämpimämpi keli, niin turbo on laiskempi kuin talvella, koska ilma on tosiaan lämpimämpää ja ei pakkaudu yhtä hyvin. Itsellä oli ainakin kerran käytössä nimeltämainetsematon diisseli turbo jossa oli nimenomaisia oireita. Mutta tämä nyt oli hieman OT:ta tosiaan...

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

ei rakkaudesta vaan rahasta :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Malm kirjoitti:Onko totta, että kesällä kun on lämpimämpi keli, niin turbo on laiskempi kuin talvella,
Näin se on varsinkin mikäli a) ei ole cooleria b) cooleri on riittämätön. Kesäksi voi hyvin nostaa hieman paineita ja syöttöjä, ja sitten unohtaa ne talveksi, ja taas seuraavana kesänä taas nostaa syöttöjä jne. Sitten kun jotain sattuu hajoomaan niin eikun uusi moottori ja isompi ahdin ja taas mennään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Joo palaillaa noihin osien ostoihin sitte ku toi vika on paikannettu.. viittis mitää turhii osia huviksee ostella. :shock:
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

katin tilalle hetkeksi suora putki ja katsot miltä alkaa maailma näyttää ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Niin se on kait sit tehtävä.. :?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tai antaa niille katin sisuskaluille rautakangella säätökäsittelyn.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

Julli kirjoitti:Tai antaa niille katin sisuskaluille rautakangella säätökäsittelyn.
Ja varmasti päästöt on samat kun sillä erittäin tukkoisella orkkiskatilla..:arrow: sisukset pois vaan :wink:
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Päästöt oli tossa katsastuksessa hyvät että jos katista sisuksen hakkaa ni meinaatte että pääsis testeist läpi? Ja toiki nyt pitää testaa ettei mee pistää sit ehjää kattii paskaks ja vika onkin sitten jossain muualla.. :shock:
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juu ei kannata ehjiä osia särkeä, hakis vaikka jos löytyis jostan hylätty katti ja rakentais siitä putken. Tiedä koska ne rupeaa kattejakin tarkistamaan :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Sellastaki on nyt epäilty että olisi vika venttiilin nostimissa tai jossain.. että joku venttiili jäis kantamaan.. eli ei ole kaikissa pytyissä puristukset tallella joten tehotkin kadoksissa. Ja kyseinen kaveri kuka sitä kävi kattomassa ni sano että turbo mersuissa voi tossa 300tkm nurkilla noin käyä.
Kenelläkään tietoa/kokemuksia asiasta??
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ettei vaan olis istukka renkaassa koloa ja ei pidä.... kansi pois ja tutkintaan...minun mersussa oli istukassa vikaa kun viime kesänä käytin kannen pois vaikka kulki ihan normaalisti....
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin