ketjun merkit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turbo diesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38

ketjun merkit

Viesti Kirjoittaja turbo diesel »

miten on kun laittaa kampiakselin merkin 0:merkkiin niin pitäskö nokka-akselin merkin olla just merkissään vai haittaako jos muutaman millin sivussa ?
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pitäisi ja haittaa, mutta vain tehojen kannalta.
turbo diesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38

Viesti Kirjoittaja turbo diesel »

vaihdoin jakopäänketjun niin nokkapyörä on sitten vissiin hampaan pielessä.. miten se on kun laittaa ilman kiristintä merkit kohalleen pitääkö ne paikkaansa
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: ketjun merkit

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

turbo diesel kirjoitti:miten on kun laittaa kampiakselin merkin 0:merkkiin niin pitäskö nokka-akselin merkin olla just merkissään vai haittaako jos muutaman millin sivussa ?
Mulla ei ainakaan ollu ihan just kohallaan ku kantta käytin irti ja taas kasasin. Kokeilin kääntää yhen hampaan eri asentoon, mutta sit meni jo aika paljo pois kohalta, et veikkaisin et ihan vähäinen ei haittaa, mutta kannattaahan se kokeilemalla varmistaa ainaki et on oikeilla hampailla.
Millhill Performance
-Built With Pride-
turbo diesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38

Viesti Kirjoittaja turbo diesel »

oli se nokkapyörä mennyt yhen hampaan pieleen, mutta ei se vieläkään osu aivan kohilleen merkissä mutta on lähempänä kuin edellinen. pitää varmaan tehdä säädettävä nokkapyörä :lol:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkistappa se pumpun ajoituskin samalla... yhden hampaan heitto tekee pumpun ajoituksessa paljon. Vaikkakin ketjun vaihdossa nokka-akselin ratas se helpoiten hyppää
turbo diesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38

Viesti Kirjoittaja turbo diesel »

joo tarkistin samalla pumpun ajotuksen!
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jos kantta on oikaistu ronskilla kädellä niin nokan ajoitus ei satu just merkkiin :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin