Kaasun iskarin sijainti W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jpitkaniemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
Paikkakunta: Lempäälä

Kaasun iskarin sijainti W124

Viesti Kirjoittaja jpitkaniemi »

Saadakseni ajon tasaisemmaksi ostin autooni (200 D W124) kaasuvivuston iskarin, ja myivät KL:ssä kyllä sellaisen, joten kai se pellin alle jonnekin kuuluu, mutten tiedä mihin. Onko jokin vivuista irrotettava ja laitettava iskari tilalle, semmoiset kuulaan työnnettävät kupithan iskarin päissä on? Mihin kohtaan?
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tulee syöttöpumpun taakse, kaasuvivustoon, toinen "pallo" mihin iskari tulee on imusarjassa, toinen oli sitten vivustossa.

mitään vivustoja ei pidä irroittaa iskaria varten.

En nyt muista sanoa oliko väliä mitenpäin iskarin laittoi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18114
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sehän on suunnilleen pystyasennossa, laita ohuempi pää alaspäin.
wiimax.fi
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Otetaas tämä "uusio" käyttöön, kun ei viitsi uutta aihetta tehdä joka kerta :wink:
eli miten/mikä on "turvallisin" konsti irrottaa/laittaa tuo kaasuvivuston iskari? :oops: väännänkö raakasti ruuvimeisselillä vaan sen alapäästään irti? :oops: eihän sieltä alapäästä lähde muita osia helposti irti jos kampeaa sen pois? :oops:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sen vanhan voi kammeta irti ihan hualetta, ei pitäs hajota mitään. jos se on kauheen kulahtanu, siitä voi ne kupit jäädä niihin palloihin kiinni, siis ne iskarin kupit, millä ne on kiinni. :wink: uusi on aika hankala laittaa paikoilleen, kun kaikkia imusarjoja ja kaikkia muita rompetta on tiällä, mut kyllä sen sinne saa. laita eka yläpää kiinni (helpompi) sit laitat alapään kiinni sillain, et laitat sen kupin siihen pallon huulille ja koitat jollain kammeta, (esim meisselillä) sen paikoilleen. jos ei mee kampeemalla koita lyödä varovasti.
W201 250DT 20V
w201 190E
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

pera8x kirjoitti:sen vanhan voi kammeta irti ihan hualetta, ei pitäs hajota mitään. jos se on kauheen kulahtanu, siitä voi ne kupit jäädä niihin palloihin kiinni, siis ne iskarin kupit, millä ne on kiinni. :wink: uusi on aika hankala laittaa paikoilleen, kun kaikkia imusarjoja ja kaikkia muita rompetta on tiällä, mut kyllä sen sinne saa. laita eka yläpää kiinni (helpompi) sit laitat alapään kiinni sillain, et laitat sen kupin siihen pallon huulille ja koitat jollain kammeta, (esim meisselillä) sen paikoilleen. jos ei mee kampeemalla koita lyödä varovasti.
kiitokset hyvistä vinkeistä, näillä ohjeilla onnistuupi taas tuokin homma "huoletta" :wink:
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Sattumalta sama homma käynnissä; entinen iskari poissa ja uus ei mene ei sitten millään! Yhyy, ei edes helpompi ylempi. Olen yrittänyt painaa metallilastan kanssa niin paljon kun näpeistä lähtee ja rasvan kanssa ja ilman. Ei. Iskari on kyllä tehnyt parikymmentä kertaa lenkin koneen alasokkeloitten kautta takas ihmisten ilmoille.

On teillä veikkoset gynegologin taidot, mää päädyin luovuttamaan ja vien tutulle asentajalle jolla on jonkinsortin pajapihdit tuota hommaa varten..
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

30cm pitkä ja tukeva ruuppari jolla iskarin saa painettua paikoillee ja homma on valmis alle 5 minuutissa.
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

ja parin päivän päästä iskari irti,kun hävettää ajaa kun moottori jää huutaa aina kun vaihtaa vaihdetta :lol:
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Ite taistelin kans osan kanssa. Ylempi pää vittupihdeillä helposti puristamalla paikoilleen. Alempi huulille, meisseli syöttöpunpun vivun taa tueksi ja 24 millinen kiintoavain lohkosta tukea ottaen lenkkipäästä avaimella kiertämällä painoi alakupin paikoilleen. Sanoisin että oli aikas ikävä työ mutta kyllä muuttui autokin kivemmaksi ajaa
Vastaa Viestiin