A P U V A ! ! ! 300 E 4 matic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

A P U V A ! ! ! 300 E 4 matic

Viesti Kirjoittaja amw »

Voisiko joku hieman auttaa selvittämään vikaa?? 300 E 4-matic vm.88
mistä johtuu kun auto tulee normaalilämpöiseksi niin se alkaa käydä huonommin eli kun painaa kaasua niin se sammuu eikä lähde uudestaan käyntiin. takarenkaan (kuskinpuoli) kuuluu surinaa, sihinää kun vääntää virtalukosta ja sisällä kojelaudan oikeanurkka kuuluu surinaa ?? onko bensapumpunrele? vai joku muu vika, olen vaihtanut ylijännitereleen ja sitten sen toisen releen sieltä akuntakaa olikohan joku kicksdown, virranjakajankansi on uusittu samoin sytytystulpanjohdot+ puolanjohto?? autossa on ilmastointi siinä ei ole vikaa akku on ok. entä monitoimirele onko vika siinä tai ehkä tyhjäkäynti-kiihdytys pumppu??
välillä palaa abs valo ajonaikanakin mutta saammuu kun auton käynnistää uudelleen. tarvitsen kipeästi viisampien neuvoja nyt meni kyllä oma sormi suuhun :lol: :oops:
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos rengas suhisee, niin siinä on vuoto - varmaankin? :D

Oletko paikallistanut bensapumpun sieltä takaa? Katso ensin missä se on - lähtee puksuttelemaan bensaa kun kaveri kääntää virran päälle; auttaa paikallistamisessa. Voisi johtua se takarenkaan ääni siitä bensapumpusta.

Syhinat kojetaulun takaa voisivat liittyä alipåaineohjauksella toimivien ilmaluukkujen toimintaan. Eli alipåaineletku vuotaa - ei haittaa menoa, mutta korjaile ajan kanssa.

Käyntiongelmissa voi olla monenlaista vikaa. Tulppia et listannut vaihdettujen joukossa. Olisko vanhat tulpat tai väärät lämpöarvot tulpissa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

heips, tulpat on ok ! taitaa kallistua besapumpunreleeseen kokohomma? mistähän sen löytäisi osaatko sanoa? kiitos
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Eräs pieni epäilys voisi tulla taas esille, mutta ei muu kuin arvaus tällä hetkellä..

Eli onko tehnyt aina sitä?Ja onko pitkään sinulla ollut?

Oletko yrittänyt säätää oktaaneita?

Kun tuo ruisku vaihtaa toiminta moodiaan tietyllä lämpöportailla ja siihen voi hieman vaikuttaa erään melkein oktaanisäätimen asennot...
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: A P U V A ! ! ! 300 E 4 matic

Viesti Kirjoittaja Aku P »

amw kirjoitti: mistä johtuu kun auto tulee normaalilämpöiseksi niin se alkaa käydä huonommin eli kun painaa kaasua niin se sammuu eikä lähde uudestaan käyntiin.
Eli tuleeko ilmiö, kun auto on jonkin aikaa ollut lämmin vai heti, kun lämpömittari saavuttaa jonkun tietyn pisteen? Entä, kun yrität uudelleen käynnistää? Lupaako? Pyöriikö normaalisti? Haiseeko bensa? Lähteekö jäähdyttyään käyntiin? Jos kysymys kahteen viimeiseen on kyllä, niin haiskahtaisi että puola tahi ecu on tullut tiensä päähän ja pätkii lämmetessään.
MUTTA: sammuminen kaasua painettaessa voisi viitata muuhunkin. Onkos tämä auto kat-malli? Lambda-anturi astuu kehiin eli ohjaamaan ecua kun auto on lämmin. Kun painat kaasua, voi olla että anturi ei pysy muuttuvan pakokaasun perässä niitä analysoidessan, antaa eculle väärää tietoa ja - katso- kone sammuu. Koskapa ongelma tulee lämpimällä koneella, eli aikana jolloin lambda konetta ohjaa (ja käynti on huono), tulee äkkipäin mieleen, että lambda saa väärää tietoa. Tämä voisi tarkoittaa vuotoa pakosarjassa tai pakoputken alkuosassa eli koneen ja lambaada-anturin välissä. tämä siis, jos on KAT-malli. Helpoiten kypsä lampaanpata on todennettavissa irrottamalla sen johdot. Jos koneen käynti siistiytyy, on anturi syypää. Kauaa älä silti ajele piuhat irti.
Jos katista ei ole kyse, voisi kyseeseen tulla joku ilma- tai alipaineletkun vuoto, eli seos käy laihalle ja kaasua painettaessa liian. Kumikaulus ilmanputsarin ja määräjakajan välissä hapertunut, perhaps? Maksaa alle 30 euroa, että ei ole ikävä ostaa.
amw kirjoitti:takarenkaan (kuskinpuoli) kuuluu surinaa, sihinää kun vääntää virtalukosta ja sisällä kojelaudan oikeanurkka kuuluu surinaa ?? onko bensapumpunrele? vai joku muu vika, olen vaihtanut ylijännitereleen ja sitten sen toisen releen sieltä akuntakaa olikohan joku kicksdown
Myös bensapumpun rele on akun takana, kummankohan mahdoit vaihtaa.
Siellä pyörän takana huutaa bensapumppu, ääni kuuluu asiaan. Oikeassa nurkassa voisi olla alipainevuoto? Mutta riittääkö se aiheuttamaan käyntihäiriöitä, saa joku viisas vastata.
amw kirjoitti: virranjakajankansi on uusittu samoin sytytystulpanjohdot+ puolanjohto?? autossa on ilmastointi siinä ei ole vikaa akku on ok. entä monitoimirele onko vika siinä tai ehkä tyhjäkäynti-kiihdytys pumppu??
välillä palaa abs valo ajonaikanakin mutta saammuu kun auton käynnistää uudelleen.
Hyvä, että sähköosia on uusittu, ne poistuvat näin epäiltyjen listalta.
ABS-valon syttymiseen voi syynä olla ylijännitesuojan rele, pyöräanturien likaisuus/epäkunto, loppu kluneet jarrupalat, pyöränlaakerit tms.
Valo myös indikoi ekana, jos laturi on finaalissa, ABS syttyy kun akkujännite tippuu riittävän alas. Tosin tässä tapauksessa se ei sammu uudelleenkäynnistäessä -- jos ylipäätään saat enää autoa siinä tilanteessa käyntiin.
Tuo "kiihdytyspumppu" on varmaan asia, josta täällä on puhuttu tyhjäkäyntimoottorina eli lisäilmaluisti se taitaa olla "oikealta" nimeltään. Tämä sähköohjattu mokkula annostelee ilmaa tyhjäkäynnillä, ja on yksi vahva epäilty. Haku-toiminnolla löydät asiaa sen testaamiseksi, pistä vaikka hakusanaksi "M103", niin pitäisi asiaa löytymän.
amw kirjoitti: tarvitsen kipeästi viisampien neuvoja nyt meni kyllä oma sormi suuhun :lol: :oops:
Kyllä neuvoja löytyy, mutta viisaampien? Tuota noin... :lol: :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

:wink:
Kiitos AkuP, neuvoistasi ja asiantuntevasta kirjoituksestasi.

vastaisisin seuraavaa....
uudelleen käynnistys =ei lupaa, pyöriikö=pyörii haiseeko bensa=haisee ja poksahtelee putkessa, lähtee käyntiin kun on jäähtynyt tarpeeksi pitkään ongelmitta, kat=on katti, oikeankulman ääni tulee niinkuin hanskalokeron kohdalta ja surisee välillä naksuu niin että sen kuulee kun autoa käynnistää, voitko vielä kertoa mistä ne katin piuhat noin niinkuin suunnilleen on?

tänään kun ajoin autolla risteyksessä jouduin pysähtymään sen jälkeen yritin lähteä eteenpäin niin meinasi auto hyytyä mutta sitten yhtäkkiä sen haistoi kaasun ja kiihtyi.... outo peli....

kiitos! :)
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Se hanskalokeron surina tulee ööö, miten sen sanoo, kabiinin lämmöntarkkailijan imurista :)

En nyt tiedä onko sulla ilmastoa vai ei mutta tuosta se tulee

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

amw kirjoitti::jouduin pysähtymään sen jälkeen yritin lähteä eteenpäin niin meinasi auto hyytyä mutta sitten yhtäkkiä sen haistoi kaasun ja kiihtyi.... outo peli...)
Pistän noilla oireilla vitosen lambda-anturin puolesta.
Ota pelkääjän puolen etupenkin edestä lattiamatto veks. Siinä alla kulkee johto, jossa on liitos suunnilleen penkin etureunan kohdalla (näin ainakin minulla oli). Ota se irti, kun auto on lämmin, ja kokeile, muuttuiko meno. Tällöin ruisku menee "vikasietotilaan" eli toimii perusarvoilla periaatessa mekaanisena. Johdot lienee parasta irrottaa auton ollessa poissa käynnistä ja lähteä sitten liikkeelle.
(Samoilla nurkin kulkee muuten penkinlämppärinkin piuha, eli katso tarkkaan mitä irrottelet.)

MUTTA. Toisen vitosen, tai ainakin 4,50 voisin pistää sytkäboksin maadoituksen puolesta. Muistaaksnei nimimerkki Pasi M eli nyttemmin PM oli kokenut samaa "lähtöpuutumista" omassa autossaan, ja sytkäboksin maakontaktin parannus auttoi. Sytkäboksi on siinä vasemman lokarin päällä semmoinen "ydinvoimalannäköinen" eli musta laatta, jossa pari mustaa pyöreää tötsää. Asiasta vähän esim. tässä

Hakusanalla ECU tulee muuten ihan hyödyllistä asiaa aika paljon.

EDIT. Nuo ylempänä olevat on niitä halvempia ja helpompia juttuja, kipinättömyys kuumana voisi kyllä viitata ihan selkeästi siihen, että boksi tai puola on terminaalivaiheessa. Noin ne ovat ennenkin oireilleet...
Viimeksi muokannut Aku P, Pe 20.05.2005 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Malm kirjoitti:Se hanskalokeron surina tulee ööö, miten sen sanoo, kabiinin lämmöntarkkailijan imurista :
Aivan totta! Tosin pitäisikö sen surista....ainakaan minulla ei surise. Toisaalta meikäläisen auto ei kaikin osin tee muutakaan, mitä sen pitäisi.... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Aku Peelle gurun tittelin :)

Kuva
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Petri M. kirjoitti:Aku Peelle gurun tittelin :)
]
Jaa siihen riittää, jos ruumiinrakenne muistuttaa Buddhaa.... :oops: :shock:

Ei vais. Tosiaan nuo on ehkä vähän epäselviä neuvoja.
Eli mitä nyt kannattaa mielestäni tehdä:
- kokeilla ajaa lambdan johdot irti.
- jos ei auta, tsekkaa boksin maadoitus ja kokeilee taas.
- jos ei auta, voidaan siirtyä lainauslinjalle. Asennetaan vuoroin jostain lainatut uusi pa-pumpun rele, puola ja s-boksi. Jos jonkn vaihto auttaa, niin vot. Tämä kaukoparantaminen on inhottavaa sikäli, että syyllinen voi olla vaikka kulunut ja siksi paljon virtaa vievä pa-pumppu, joka taas kuumentaa relettä, joka taas alkaa lämmetessään pätkiä... :?
Rele on helppo avata ja juotokset tsekkailla, noiden muiden komponenttien mittaukseenkin on täällä ohjeita -- joita voidaan etsiä heti huomenna, tässä en enää seittemän Koffin jälkeen niitä tohdi alkaa etsiä. Sitä paitsi eiköhän road tripin mainoskatkokin ole jo päättynyt, eli takaisin tv:lle!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Huomenta Aku P :wink:

availin bensapumpun releen ja kun oikein tarkasti katselin niin huomasin piirilevyssä oireita jotka johtavat kohtaan 30 eli varmaankin besapumppuun
sähkökaavion mukaan ...
missähän se sijaitsee ja kuinka se irroitetaan ?

:oops: :wink:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Taitaa Aku vetää vielä painajaista täyttä häkää, olet turhan aikaisin liikkeellä :D .

Pentsiinipumppa löytyy kun könyät oikean takapyörän etupuolelle ja käännyt selälleen.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti:Taitaa Aku vetää vielä painajaista täyttä häkää, olet turhan aikaisin liikkeellä :D .
Blah. Tässä on painajaistilanne ihan valveilla ollen, pitäisi töihin lähteä nimittäin.
:x
HVM kirjoitti:Pentsiinipumppa löytyy kun könyät oikean takapyörän etupuolelle ja käännyt selälleen.


Sieltähän se. Ja jos irrotat, niin varaa letkunpätkiä ja klemmareita uudelleen asennusta varten. Harvoin, jos koskaan ne 16 vuotta vanhat kiristimet ja putket enää hyvin pitävät uudelleenkiristettäessä, ja bensavuoto taas ...that´s a no no.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Tervehdys Aku P, :wink:
kävin auton alla ja siellä on jos vaikka mitä 5 "mötikkää" kaksi päällekäin olevaa suihkedödön näköistä mötikkää niihin menee virta ja putkia tasainen sekamelska
onko autossa 2 kpl bensapumppua?? :roll:
oottelen vastausta päätä raapien.. :wink:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

amw kirjoitti: onko autossa 2 kpl bensapumppua?? :roll:
oottelen vastausta päätä raapien.. :wink:
On.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Hei Jani, :wink:
vai on, no ne pitää varmaan sitten vaihtaa molemmat?
luultavammin vika lienee niissä koska n. vuosi sitten auto oireili samalla lailla ja silloin auttoi besabumpun releen vaihto ynnä muut edellä mainitut sähköhärvelit, mutta nyt on vika tullut takaisin, eli eikös se sitten ole niin, että pumput vaihtoon, kerropa viisampana :roll:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Niin kai se on, jos ei sitten releessä sitten vikaa ole.
Kannattaa tarkistella myös niiden pumppujen johtoliitokset.
Pumput ovatten vaan melko tyyriitä vaihdella, ostopaikasta riippuen 140-190€/kpl :shock:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Hei Aku P :wink:

yritin löytää lambadan piuhaa penkin alta, mutta en löytänyt liitoskohtaa on johtoja paljon, bensapumput toimii, kipinää tulee kone käytettiin lämpimäksi sammui mutta nyt pitäis löytää ne lambadan piuhat pitäkö koko etupää purkaa vai voiko sitä testata mitankään muuten?
voisitko vastailla kun kerkiät
kiitos
:roll:
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

lisää...... apukuskin jalkatilassa on joku punainen pistokkeen näköinen neliön mallinen 3cm x 3cm jossa kaksi reikää ja siitä lähtee paksu piuha koko johtohässäkkään... mikähän se on?......
viisaat vastatkaa ......
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

lisää... käytettiin lämpimäksi kierrokset 1500 jaksoi käydä ....mutta sammui jälleen... ja kun polkasee kaasua niin tuntuu että käy vaan kolmella tai neljällä on tässä pähkinää purtavaksi.... :oops: :roll: onko kenelläkään ollut samoja oireita ja jos on niin mikä oli syynä voisiko syy olla 16 v vanhassa puolassa joka lämmetessään ei jaksa enään jakaa virtaa kipinää tulee, voiko vika olla bensapuolella, sähköpuolella , bensa putsaria ei ole ainakaan viiteen vuoteen vaihdettu.. on aika mystistä vai mitä mieltä olette jeesatkaa jos on edes jotain hajua......KIITOS :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

amw kirjoitti:lisää...... apukuskin jalkatilassa on joku punainen pistokkeen näköinen neliön mallinen 3cm x 3cm jossa kaksi reikää ja siitä lähtee paksu piuha koko johtohässäkkään... mikähän se on?......
viisaat vastatkaa ......
Meneehän siellä johtoja kyllä. Mä otan vaikka omastani kuvan huomenna ja pistän nettiin, niin saat varmuuden.

Puola on kyllä yksi mahdollinen, ne lämpimänä alkavat pätkiä ollessaan finaalissa, mutta silloin sen kipinän pitäisi olla ihan kateissa. Edelleen se lambda tulee mieleen. Tyhjäkäynninsäädin jotenkin tuntuu, että ei se se, paitsi jos se kanittaa auki ja päästää liian laihalle. Epäilen kyllä sitäkin. Kyllä se bensapumppu voi lämmetessään pätkäistä sekin, tai esim. ottaa niin suuren vastuksen että tuotto ei riitä...onkohan se edes mahdollista kylläkään.
Sen kipinän pitää olla tosiaankin sitten melkoinen "kaari", ihan vaan nallipyssynkipinä ei riitä.

Lambdan testaukseen ei vaadita purkua juuri yhtään, todellakin se anturi on tuolla penkin alla pakoputkessa kiinni, ja aika helposti nuo muutkin osat ovat konehuoneessa käsillä. Pistä vaikka hakusanaksi "lambda" ja "mittaus", niiin pitäisi löytyä toimenpiteisiin ohjeet. Mäkään en muista kuin että 0,1-0,9 V väliä sen pitäisi seilata sen jännitteen....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

:wink: Aku P,

lämmin kiitos, että avitat alamäessä, onkohan sillä mitään merkitystä, että auto on itävallasta ostettu vuonna -88 ? ei kai? mutta palataan asiaan huomenna, vieläkerran SUURI KIITOS AVUSTASI! :wink:
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

amw kirjoitti:lisää... käytettiin lämpimäksi kierrokset 1500 jaksoi käydä ....mutta sammui jälleen... ja kun polkasee kaasua niin tuntuu että käy vaan kolmella tai neljällä on tässä pähkinää purtavaksi.... :oops: :roll: onko kenelläkään ollut samoja oireita ja jos on niin mikä oli syynä voisiko syy olla 16 v vanhassa puolassa joka lämmetessään ei jaksa enään jakaa virtaa kipinää tulee, voiko vika olla bensapuolella, sähköpuolella , bensa putsaria ei ole ainakaan viiteen vuoteen vaihdettu.. on aika mystistä vai mitä mieltä olette jeesatkaa jos on edes jotain hajua......KIITOS :wink:
Jep.
Samanmoista vaivaa itelläkin, ( 300 ce-88) kylmänä käy tasaset 700 (autom.) ja lämmettyään tyhjäkäynti putoo olemattomiin. Lisävikana tuli viime syksynä seuraava ilmiö ; kone alkaa " boo-aamaan" kun painaa kaasua, niinkuin ei saisi kakkua tarpeeksi, tai kävis vaan viidellä. Alipaine mittari punasella. (m 103). Välillä vetää kyllä ihan hyvin....

No, olen nyt vaihtanut releitä, ecun , lambdan, suodatinta , tulpat, pyörijät, johdot, jakajankannen, anturit kannesta, akun ! , tyhjäkäyntikärjet, sytkäboksin, lisäilmaluistin, sen letkut, koko ruiskupaketin, puolan ja taitaa usko loppua, ennen kuin kone käy..!

Bensapumput odottaa vielä vaihtamista tallilla, mutta arvatkaa paljonko kiinnostaa vaihdella.....

Mutta toivotavasti oma vikasi selkenee, jos olet tästä läheltä, niin mulla olis tuossa vaihtopuolaa ym. kokeiltavaksi.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

amw kirjoitti::wink: Aku P,

lämmin kiitos, että avitat alamäessä, onkohan sillä mitään merkitystä, että auto on itävallasta ostettu vuonna -88 ? ei kai? mutta palataan asiaan huomenna, vieläkerran SUURI KIITOS AVUSTASI! :wink:
Ei kai sillä ostopaikalla väliä ole....

Missäs muuten sijaitset, meinaan mulla olisi yksi uusi Motonet-puola takakontissa, jolla voisi kokeilla onko puola entinen, jos et nyt ihan eri päässä Suomea asu.

PS. Ei kestä kiitellä, kyllä mua sitten saa vuorostaan neuvoa, jos ja kun oma koneeni alkaa temppuilla.

*painuu koputtamaan puuta*. :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Hei kaikki auttajat, :wink:

Lämmin kiitos kommenteista ja avuista niitä kyllä kaivataan lisää....
ERITYINEN KIITOS Aku P ja -0- !!! asustan sipoossa eli ihan toisella puolella suomea. onkohan oleellinen seikka jäänyt huomioimatta auto on nimittäin automaatti?? ei ilmeisesti vaikuta asiaan vai kuinka,?
:?:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No lähinnä automaatin kyseessä ollen tulee mieleen, että joku alipainevuoto olisi jossain. Toisaalta silloin myös laatikko toimisi väärin tai eri tavoin kuin ennen.

Sulle tulee tässä kohta tsekattavaksi koko auto, kun tässä yrittää "kaukoparantaa", niin kaikkien osien viat tuntuvat sopivan.
Juttelin yhden tutun kanssa äsken, ja kävi ilmi että hänellä oli W126 300SE:ssa (sama kone yms kuin sinulla) samantapaista oiretta. Vika korjaantui vaihtamalla bensapumput. Vanhat oli kuulemma olleet niin täynnä kaikenlaista paskaa, että kaveri piti ihmeenä että auto oli ollenkaan käynyt. Kun nuo pumput olivat vaihtokunnosa, autolla oli ajettu joku 440 000 km, ja todella nekin alkoivat tehdä vasta hetken ajelun jälkeen sitä että auto sammuili kuumana liikennevaloihin ja toimi taas hetken, kun oli tovi odoteltu.

Että sikäli mikäli voi olla, että myös bensapumppuja epäillyt Jani vetää tästä pisteet kotio.
Pääpiirteissään tuo mersun ruiskukoneen systeemi on ihan looginen, mutta kun niitä mahdollisia vikapaikkoja on vaan niin kauhian paljon...

EDIT. Mikä mulle tuli mieleen, niin ostapa pullo starttisprayta. Seuraavan kerran kun hyytyminen tapahtuu, pistät kaverin suihkimaan sprayta imutorveen ja itse starttaat. Jos spraylla hörähtelee ja lupailee, voi pitää aika varmana että kipinä on riittävä. Tällä saadaan periaatteessa tien päällä ilman enempiä työkaluja diagnosoitua vähän, että onko pulma sähkö- vai seos/bensansaantipuolella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

:wink: Aku P, Kiitti tiedoista, olen tässä itsekkin samaan tullut ovat varmaan tiensä päässä samalla kannattaa vaihtaa tietenkin suodatin.... onko mitään tietoa onko veho se ainoa ja oikea paikka hakea pumput ja suodatin vai onko jossain muualla saatavilla?? odottelen vast. :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

amw kirjoitti::wink: Aku P, Kiitti tiedoista, olen tässä itsekkin samaan tullut ovat varmaan tiensä päässä samalla kannattaa vaihtaa tietenkin suodatin.... onko mitään tietoa onko veho se ainoa ja oikea paikka hakea pumput ja suodatin vai onko jossain muualla saatavilla?? odottelen vast. :wink:
No ainakin Vehosta tietää, mitä saa. Joku Motonet voi tarjota ihan alkuperäislaatuista pumppua, mutta siellä on aina tuurikauppaa, minkälaisen saa. Toki, jos nykyiset pumput on ihan finaalissa, niin kai se on parempi uusi, ehjä tarvikeosakin!
Ihan lompakon mukaan voit etsiä ja tutkiskella: Vehon lisäksi kannattaa kyllä kysyä Motonet sekä Merteil ( www.merteil.fi ) ja KL-varaosat ( www.kl-varaosat.fi )

Paljonko oli muuten autollasi ajettu?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
amw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 20.05.2005 17:16

Viesti Kirjoittaja amw »

Hei, ajettu on vajaa 400 000 :lol:
Vastaa Viestiin