W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Elikkä onko w124 koristen 5v laatikoissa mitään eroa oli laatikko sitten peräisin bensa tai diesel vehkeestä?
Eli käykö bensan 5v laatikko automaatin tilalle ku vaihtaa vauhtipyörän ja kytkimen siitä autosta mistä ko. manuaalilaatikko on peräisin?
Niin ja onko sitten niissä vauhtipyörissä eroavaisuuksia bensan ja dieselin välillä?
Sen tiedänkin, että kytkinakselin pituus muuttuu jossain tietyssä vuosimallissa...
Eli käykö bensan 5v laatikko automaatin tilalle ku vaihtaa vauhtipyörän ja kytkimen siitä autosta mistä ko. manuaalilaatikko on peräisin?
Niin ja onko sitten niissä vauhtipyörissä eroavaisuuksia bensan ja dieselin välillä?
Sen tiedänkin, että kytkinakselin pituus muuttuu jossain tietyssä vuosimallissa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mutta käykä tällainen "paketti" (vauhtipyörä+kytkin) tuohon mun autoon oli sitten bensasta tai dieselistä jos laatikko ja vauhtipyörä on samasta autosta?MeSee kirjoitti:Mikäli kytkinakseli on lyhyt niin silloin on kaksmassavauhtipyörä, jos pitkä niin on kiinteä vauhtipyörä
Onko 5v laatikot muuten identtisiä bensassa ja dieselissä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Siis täh?dealer kirjoitti:Välityksissäkin on eroja.
Bensa, 200D, 300D ja taisipa olla 250D:kin muut vaihteet ovat eri välityksillä paitsi nelonen 1,00.
Ei kai nyt jokamallissa ole eri välitykset

Oisko noista jossain "faktaa" ja tarkempia tietoja?
Ois tiedossa laatikko joko W124 200B:stä tai W201 2.5D jurposta....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
on sit tietty eroa välityksissä ja, mutu et bensoissa kytkinsylinteri jossain malleissa eri puolella???
nelonen suora 1,00 muissa vaihteissa varmaa on eroja, mut esim gertrakissa on 5-vaihde suora eli vaatii aika harvan perän
nelonen suora 1,00 muissa vaihteissa varmaa on eroja, mut esim gertrakissa on 5-vaihde suora eli vaatii aika harvan perän
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
No tuo nyt ei sikäli haittaa ku se tulis tomaatin tilalle, eli kytkinsysteemit joutuu kuitenki rakentamaan...MeSee kirjoitti:on sit tietty eroa välityksissä ja, mutu et bensoissa kytkinsylinteri jossain malleissa eri puolella???
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Onko kaikissa dieseleissä kaksmassavauhtipyörä?MeSee kirjoitti:bensassa on varmaa pitkä akselinen laatikko eli kiinteä vauhtipyörä, voi aiheuttaa kivoja värinöitä ku on viel vitoskone
Kaksmassavauhtipyörä poistaa ikävät resonointi äänet
Meinaan että jos tulee vasta lyhyen kytkinakselin mukana?
Eihän nuo vanhat diesel manuaalit mitenkään mainittavasti värise ainakaan mitä on tullu ajettua...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No sittenhän se bensan laatikko kävis mainiosti 2.5Döön jatkeeksi. Loputhan voi pelata perävälityksellä jos on liian harva...dealer kirjoitti: Muistaakseni "harvin" vitonen on bensakoneisessa - vai olikohan se 300 D...
Ois vaan näillänäkymin tulossa tuollanen 2.0B koko auto tuossa....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
4-vaihteinen (200D) manuaali:
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5-vaihteinen (200D, 250D) manuaali
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.843
4-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5 ............................................ 0.78
5-vaihteinen manuaali: (260E, 300E, 300D)
1 ............................................ 3.856
2 ............................................ 2.183
3 ............................................ 1.376
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.768
Tommoiset löytyi Alfameriltä.
(aika vanha topicci, mutta jos joku tarttee...)
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5-vaihteinen (200D, 250D) manuaali
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.843
4-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5 ............................................ 0.78
5-vaihteinen manuaali: (260E, 300E, 300D)
1 ............................................ 3.856
2 ............................................ 2.183
3 ............................................ 1.376
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.768
Tommoiset löytyi Alfameriltä.
(aika vanha topicci, mutta jos joku tarttee...)
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
vaiheloota
Itse vaihdoin 300 E automaattikoriin 250 D moottorin. Eräs "asiantuntija " sanoi menevän heittäen. No, oli hieman muutakin kuin heittämistä. Kardaanin jatkaminen, sydeemi automaatilta "kaasuvivustoon", modulaattori pumpun kylkeen ym. Nyt minä osaan sen. Kerran opittu kantanpään kautta = aina muistissa.
Mutta asiaan. Ei tuossa pitäisi olla sen suurempia ongelmia kuin mullakaan käytännössä vain päinvastoin.
Mutta asiaan. Ei tuossa pitäisi olla sen suurempia ongelmia kuin mullakaan käytännössä vain päinvastoin.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
- Paddington
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: To 15.11.2007 10:20
- Paikkakunta: Alkaa P:llä, loppuu A:lla, Hianoo olla Pohojammaalla
Löytyisköhän tällästä kaaviota w201:n laatikoista?, vai onko samat laatikot?samisalama kirjoitti:4-vaihteinen (200D) manuaali:
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5-vaihteinen (200D, 250D) manuaali
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.843
4-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5-vaihteinen manuaali: (200, 200E, 230E)
1 ............................................ 3.91
2 ............................................ 2.17
3 ............................................ 1.37
4 ............................................ 1.00
5 ............................................ 0.78
5-vaihteinen manuaali: (260E, 300E, 300D)
1 ............................................ 3.856
2 ............................................ 2.183
3 ............................................ 1.376
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.768
Tommoiset löytyi Alfameriltä.
(aika vanha topicci, mutta jos joku tarttee...)
Audi A6 Avant 2.5 TDi
(ex)W124 250D (Työkalu)
(ex)S123 300 TDT (Huvipuisto)
(ex)W124 250D (Työkalu)
(ex)S123 300 TDT (Huvipuisto)
Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Herättelenpä vanhan topicin henkiin, kun pitäisi saada tietoa että käykö w124 2.5 dieselin 5v manuaalilaatikko suoraan w201 2.6 bensakoneen manuaalilaatikon tilalle? Välitykset näyttäis olevan hieman erilaiset ainakin. W201 vuosimallia 87, eli onko tämä nyt pitkällä vai lyhyellä kytkinakselilla, entä tuo dieselin loota? Aiheesta paljon keskusteltu, mutta ois vielä mukava saada varmuus tähän asiaan. Kiitoksia jo etukäteen. 

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 18.03.2011 09:21
Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
toi dieselin 5v ainaki pätkällä, ja taitaa olla w201 just toisinpäin
Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Juu elikä pitkällä kytkinakselilla tämän w201 2.6 lootan täytyy olla, ja ei taida olla järkevää kikkailla tuota lyhyt akselista laatikkoa tähän? 

Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Lyhty akseliseen niin hankit massavauhtiksen ja levyt ,paineasetelman...kumpi sulle helpompi ja halvempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Niin, no massavauhtis löytyy kyllä, tullut vaihtomoottorin mukana joka oli w124 260 mersusta, mutta sopivaa kytkintä ei sitten löydy. Onko noissa normaali ajoa silmällä pitäen mitään eroa, siis lyhyt vs. pitkäakselissa? Ja onko tuossa alkuperäisessä 2.6 m103 jatkeena olevassa askissa kestävyyseroja esimerkiksi 2.0 litraisen 5v manuaaliin, joka myös on pitkä-akselinen? Ja tuleeko huomioida noita välityksiä laatikkoa etsiessä mitenkään, vai löytää vain kytkinakselin pituutensa puolesta "sopiva" ja mennä sillä?
Kysyvä ei tieltä eksy, jos tässä nyt mersulla ylipäänsä tielle pääsee...

Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Välitys erot on niin pieniä että tuskin huomaa ja voi siihen massa vauhtikseen käydäkin se normi kytkimen levy ja paineasetelma..vertaa laatikon akselille ja että meneekö sinne massa vauhtiksen sisään...motonetin varaosa luettelo voi myös auttaa tässä.
Jotkut sanoo että isoissa kuutosissa on manuissa hieman jytäkämpää osaa mutta onko ne 24-venttiiliseissä vai missä..näissähän on kai getrakkeja mutta tässä zf askeissa..vaikea sanoa.
Mutta mielestäni laitat vaan sen 2l askin ja jos revittelet mersullasi ei siellä tule mikään aski kestämään..oman aikansa tieten mutta normi ajot kestää.
Jotkut sanoo että isoissa kuutosissa on manuissa hieman jytäkämpää osaa mutta onko ne 24-venttiiliseissä vai missä..näissähän on kai getrakkeja mutta tässä zf askeissa..vaikea sanoa.
Mutta mielestäni laitat vaan sen 2l askin ja jos revittelet mersullasi ei siellä tule mikään aski kestämään..oman aikansa tieten mutta normi ajot kestää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 5v laatikoiden erot (bensa vs. diesel)
Kiitoksia nopeista vastauksista. Joo eli tilanne on nyt se että nyt alkaa sen pitkä-akselisen laatikon metsästys.. jos jollain on niin saa tarjota! 
