W124 Kattoluukku
W124 Kattoluukku
Miten irtoaa W124:n tehdasvalmisteinen kattoluukku?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
No kiinnostaa...
Onko tällä foorumilla kukaan oikeasti purkanut tuota kattoluukkusysteemiä? Vai löytyykö ne expertit sieltä Stuttgartista?
Ei nyt ehkä koko luukun irrotus ainakaan mulla olisi tarpeen, mutta kun pitäis päästä rasvaamaan niitä kiskoja mitkä on piilossa.
Kaikki näkyvillä oleva on rasvattu, mutta vikinä/kihinä luukkua avattaessa rassaa hermoja..
Pieniä vaivojahan nämä on, mutta kun olisi kiva saada homma toimimaan kuin "rasvattu".
Pitääkö koko kattoverhous irrottaa ennenkuin näkee niitä rasvan tarpeesta kihnuttavia liukuja?

Onko tällä foorumilla kukaan oikeasti purkanut tuota kattoluukkusysteemiä? Vai löytyykö ne expertit sieltä Stuttgartista?
Ei nyt ehkä koko luukun irrotus ainakaan mulla olisi tarpeen, mutta kun pitäis päästä rasvaamaan niitä kiskoja mitkä on piilossa.
Kaikki näkyvillä oleva on rasvattu, mutta vikinä/kihinä luukkua avattaessa rassaa hermoja..
Pieniä vaivojahan nämä on, mutta kun olisi kiva saada homma toimimaan kuin "rasvattu".
Pitääkö koko kattoverhous irrottaa ennenkuin näkee niitä rasvan tarpeesta kihnuttavia liukuja?
W124 230E -91
on tullut purettua koko systeemi alas niin saa kaikki sonnat sieltä kaukalosta pois.
Luukun verhoilu irtoaa vetäisemällä etulaidasta alaspäin ja sitten työntelee taaksepäin.
Kattoverhoilu irti aloittaen takaa päin jolloin se jää paikalleen vaan etulaidasta. pelkästään verhoilun irroittamalla ei näe vielä sen enempää mitään kiskoja.
Kattoluukku on kiinni koko katon kokoisessa kaukalossa joten siitä kaukalosta pitää irroittaa vaijerin suojaputki ja luukun mekanismista vaijerin pää.
Kaukalon pultit irti ja systeemi varovasti alas ja ulos autosta. Suojaputki pitää vetää varovasti samalla pois luukkusysteemin sisuksista. Taidettiin ottaa se moottorikin irti jotta suojaputkella ja vaijerilla on enemmän pelivaraa.
luukku ei tipahda kiskoilta irti vaikka systeemin kääntääkin sivuttain.
Hommasta on jo aikaa joten en muista mistä välistä tuo vaijeri irroitetaan jne. Ja konsteja voi olla muitakin mutta tässä tämä miten pariin autoon on se tehty.
paikalleen asennuksen jälkeen oli sitten vielä säätöhomma että luukun "kiinni" asento on oikeassa kohdassa. Säätö tehtiin moottorin kupeessa olevasta valkoisesta nupista.
Yksin ei ehkä kannata ruveta kampeamaan koska systeemi on painava ja käsiä tarvitaan kun vaijeri ja suojaputki irroitetaan samalla kun kaukaloa lasketaan alas.
Sen luukun verhoilun kanssakin oli muistaakseni jotain hankaluuksia paikalleen laitossa että sen ohjaimet asettuu oikein ja verhoilun etuosa nousee luukun mukana.
kaikenkaikkiaan aika hankala selittää mutta kyllä se vaan on onnistunu...
Luukun verhoilu irtoaa vetäisemällä etulaidasta alaspäin ja sitten työntelee taaksepäin.
Kattoverhoilu irti aloittaen takaa päin jolloin se jää paikalleen vaan etulaidasta. pelkästään verhoilun irroittamalla ei näe vielä sen enempää mitään kiskoja.
Kattoluukku on kiinni koko katon kokoisessa kaukalossa joten siitä kaukalosta pitää irroittaa vaijerin suojaputki ja luukun mekanismista vaijerin pää.
Kaukalon pultit irti ja systeemi varovasti alas ja ulos autosta. Suojaputki pitää vetää varovasti samalla pois luukkusysteemin sisuksista. Taidettiin ottaa se moottorikin irti jotta suojaputkella ja vaijerilla on enemmän pelivaraa.
luukku ei tipahda kiskoilta irti vaikka systeemin kääntääkin sivuttain.
Hommasta on jo aikaa joten en muista mistä välistä tuo vaijeri irroitetaan jne. Ja konsteja voi olla muitakin mutta tässä tämä miten pariin autoon on se tehty.
paikalleen asennuksen jälkeen oli sitten vielä säätöhomma että luukun "kiinni" asento on oikeassa kohdassa. Säätö tehtiin moottorin kupeessa olevasta valkoisesta nupista.
Yksin ei ehkä kannata ruveta kampeamaan koska systeemi on painava ja käsiä tarvitaan kun vaijeri ja suojaputki irroitetaan samalla kun kaukaloa lasketaan alas.
Sen luukun verhoilun kanssakin oli muistaakseni jotain hankaluuksia paikalleen laitossa että sen ohjaimet asettuu oikein ja verhoilun etuosa nousee luukun mukana.
kaikenkaikkiaan aika hankala selittää mutta kyllä se vaan on onnistunu...
-300D -85