124 coupén madallusjouset /sportline vai paksumpi säätökumi

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:18
Paikkakunta: Epsoo

124 coupén madallusjouset /sportline vai paksumpi säätökumi

Viesti Kirjoittaja cupee »

Moi! Alla on James madallusjouset 40 mm ! meno on kovaa ja nyt kun on 16" kiekot alla ja 205/55 renkaat niin ensiksikin jää vain yhden sormen verran tilaa lokarin ulkokaaren ja renkaan väliin ja toiseksi meno on kovaa - eli kandeeko vaihtaa MB sportline madallusjousiin, jotta kulku olisi sulavampaa! Testasin sellaisilla jousilla varustetun coupen ja alla oli 17" AMG:t ja ja jouhevasti kulki vaikka testasin näillä savon rytkyteillä todella uhkarohkeeta vauhtia - ja ei tuntunut pahalta! kiitos kokemuksista!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa ostaa eibachit taikka h&r (sullahan oli 230 eikö? , joten h&r ovat vielä progressiiviset=mukavat ).

Turha maksaa sportinen jousista, kun halvemmalla saa parempaa.
Avatar
cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:18
Paikkakunta: Epsoo

Eibachit?

Viesti Kirjoittaja cupee »

Kiitos vinkistä kyllä 230 CE on kyseessä! Eibachit ja madallus 30mm? niinkö?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Eibachit?

Viesti Kirjoittaja epk »

cupee kirjoitti:Kiitos vinkistä kyllä 230 CE on kyseessä! Eibachit ja madallus 30mm? niinkö?
jotain sitä luokkaa, jousikumeilla saat vielä hieno säädettyä.
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja massa »

epk kirjoitti: jotain sitä luokkaa, jousikumeilla saat vielä hieno säädettyä.
Hieman OT, mut oman auton etupäätä olis hyvä puottaa joku sentti pari niin minkäslainen tuo madallus nuilla jousikumien vaihdolla tulee ja onko minkälainen vaikutus ajoon?
W202 C220 -93 Sport
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Eibachit ja Bilstein Sprintit täällä hetkeäkään en ole katunut....Eibach on vähän pintamukavampi kuin H&R joka on kovempi (kuulemma). Sitten kun ajetaan mutkiin lujempaa alusta herää varsinaisesti henkiin...ei juuri kallistele...ja syö isommatkin painumat siististi.

Kumeina ovat takana 2 ja edessä 3...silti keula hiukan alempana kuin takapää minusta hyvä... alusta kokonaisuudessaan riittävän matala ;) Renkaat 16" ET33 205/55 - missään tilanteessa eivät renkaat ota kiinni.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Hieman OT, mut oman auton etupäätä olis hyvä puottaa joku sentti pari niin minkäslainen tuo madallus nuilla jousikumien vaihdolla tulee ja onko minkälainen vaikutus ajoon?[/quote]

Ilmeisesti ne vakiokumit on 13mm, ykkösen kumit on 8mm. Eli ei putoa kuin 5 milliä... Ajoon ei vaikuta mitenkään, koska se kumi tulee jousen päälle, ei väliin.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kumit pudottaa/nostaa todellisuudessa enemmän mitä kumien korkeus erot on.

Vaikutus kertaantuu matkan varrella.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

epk kirjoitti:kumit pudottaa/nostaa todellisuudessa enemmän mitä kumien korkeus erot on.

Vaikutus kertaantuu matkan varrella.
Näin on, koska jousi on tukivarren puolivälissä ja rengas päässä.
Eli kumen paksuuden muutos tuplaantuu renkaan kohdalla.
Näin niinkuin palttia-rallaa tarkkuudella.
Vastaa Viestiin