Pasi M. kirjoitti: Edit2: Epäilin pidemmän aikaa noita Jukan 8 litran kulutuslukemia, aattelin ukon olevan valmista lataamokamaa.

Mutta kun kerrankin oli varaa ostaa rajattoman luoton kortilla

tankki täyteen, tuli nuo alle 10 litran kulutuslukemat todeksi havaittua.
Edit3: Älkää kysykö, miten Toijalasta voi ajaa Kangasalle yli sataaneljääkymppiä.

Edit2: Valmista lataamokamaa kylläkin, mutta ei silti kulutusilmoitusten perusteella, vaan jo syntyjään
Nämä 8 litran lukemat on ajettu aika ihanteellisissa olosuhteissa, siis matkaa ja melko maltilla. Tavallisimmin kesäruokahalu liikkuu siinä 8.5-9 litran huitteilla, kun reissussa on 30% taajama- ja kaupunkiajoa.
Mittaukset on aina tehty täyden tankin periaatteella, ja on ilo huomata, että olet voinut vähentää tuomastelua saatuasi tankin täyteen. Bensamittarin ollessa kroonisesti "opiskelija-asennossa" eli lukuvalo palaa ajaessakin, todellista kulutusta on hankala seurata
Pienen ruokahalun lääkkeet ovat perinteiset: Siis rengaspaineet kohdallaan, ellei hieman yläkantissa, kone huollettu ja säädöissään, suodattimet + tulpat kunnossa. Kiihdytykset 2/3 kaasulla parhaan väännön seutuun, turhat jarrutukset

ennakoiden pois ajo-ohjelmasta sekä ohitukset reippaasti riittävän pienellä vaihteella.
Näin ajo on erittäin joutuisaa ja kyydissä olevat usein ihmettelevät, että onko sujuva eteneminen lisäksi jopa taloudellista. Myöskään kovempi matkavauhti ei heti tapa ainakaan manuaalin pientä ruokahalua, pitkä vitonen sietää reilut nopeudet suomalaisten rajoitusten puitteissa

.
Edit3: Kysyn kuitenkin. Siis pääsetkö tuota vauhtia V-koskelta Kangasalle sitä mutkaista maalaistietä vaiko mitä reittiä? Vaiko motaria Lempäälään ja siitä leikkaus K:lle?
PS. edit: Kuten aikaisemminkin on todettu, niin M103:n kulutus on suht. tunteeton(siis bensakoneeksi) ajotyylille. Nutkuttamalla muiden jaloissa ei periaatteessa säästä bensassa juuri mitään.
Juuri uutisissa: Ratsasivat poliisit prkl eilen ehtoolla kaikki Mansen thai-hieromot. Mihinkäs sitä nyt enää arvaa mennä edes ruokatuntia viettämään

.