Ensimmäiset 13500km takana ja mm. suutinkärjet vaihtoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Miten mahdollista

Viesti Kirjoittaja PM »

timo230e kirjoitti:Mä kävin tänään kysymässä pitäjämäen veholta noita vanteita, mulle tarjottiin noita vanteita hintaan 240€ kpl. Jos niitä vielä saa munhan kannattaa tulla hakemaan. Saiskohan noita 126:een
Nuohan eivät sovi W126:een ja tietenkin siksi W126:sen vastaavat maksavat kolme kertaa enemmän. Mutta kun ajelee Sonderklassella, niin kyllähän sitä perstaskussa aina tuon verran on ylimääräistä. :lol:
Minkähän takia nuo ET25 vanteet ovat aina kalliimpia, kuin W124:sen ET35/37:t?
Kai ne on sitten niin paljon vaativampia valmistaa. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

S vanteet

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kyllähän mä ymmärrän että ässän vanteet maksaa, mutta mä kysyin 124:een noita vanteita veholta niin hinta oli 240€ kpl jos yleensä löytyy. :shock:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: S vanteet

Viesti Kirjoittaja PM »

timo230e kirjoitti:Kyllähän mä ymmärrän että ässän vanteet maksaa, mutta mä kysyin 124:een noita vanteita veholta niin hinta oli 240€ kpl jos yleensä löytyy. :shock:
Uups... :oops:
Ehkä D.D.:llä on niin hyvät suhteet tuonne Vehoon. :lol:
Kyllä nuo replicat maksavat missä tahansa rengasliikkeessä vähintään 500€ sarja, kuulostaa epäilyttävän edullisilta.
Joku on tainnut sählätä pahemman kerran. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

ELi

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

OVH oli 100Euroa/kpl.

Olivat viimeiset. Yksi oli jopa esittelykappaleena tiskin takana seinällä.

W126:een ei vanteita löydy ja maksaisivat ainakin 500Euroa/kpl... kysäsin sitäkin. Myös uudet peltivanteet W126:een on aina kin 90Euroa/kpl..... aikamoisia hintoja.
Nuo minun vanteet on repsikat made in italy. Veho myy vaan saksalaisia ja italialaisia. Muut ovat kuulemma jo vamiiksi kieroja.
Keskiöt eivät ole vieläkään tulleet postissa. Taidan huomenna soittaa veholle ja vaatia ne kromi-keskiöt!! :evil:

Ferrarissa on akun vaihdon paikka ennen talvea. Pyörittää kuulemma laiskasti, eikä meinaa käynnistyä avainta näyttämällä, kuten diiselin pitäisi. Akku myös näyttää päällisin puolin sika vanhalta. Taidan vaihtaa ensihätään ässästä akun, ässässä menee tuo huonompikin.

PS. Kävin tänään ässällä työmatkalla. Kilometrejä tuli 400km ja polttoainemittari ei ole vielä puolessakaan.....Eli max. 10l/100km. Pidin sellasta 120km/h mittarivauhtia.... Ei uudet ylileveät kumit ainakaan kulutusta lisänneet :)
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: ELi

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Day Downhill kirjoitti:
PS. Kävin tänään ässällä työmatkalla. Kilometrejä tuli 400km ja polttoainemittari ei ole vielä puolessakaan.....Eli max. 10l/100km. Pidin sellasta 120km/h mittarivauhtia.... Ei uudet ylileveät kumit ainakaan kulutusta lisänneet :)
Siis keskinopeus oli koko 400 km 120 km/h? tuo kulutuslukema kannattaa ilmoittaa jo ennätyskirjaan! tai sitten tankkiin kondensoituu vettä tai kone käy liian laihalla :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jööran
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo

Viesti Kirjoittaja Jööran »

lajunen kirjoitti: Eräs vanhempi mersumies totesi että "mersun 5-vaihteiset laatikot on joko juuri laitettuja tai sen tarpeessa. 4-vaihteisille ei ole tehty eikä ole ollut tarvetta tehdä mitään."
Oli siis sitä mieltä että 5-vaihteiset ei oikein kestä. Puhui kyllä W123 -mallisarjan lodjuista, tiedä sitten miten on W124n kohdalla...
Olisikohan niin, että tuolla viitosvaihteella ajetaan helposti liian matalilla kierroksilla? Olen ymmärtänyt, että dieselkone on aika armoton iskuporakone, jollei saa kiertää pirteästi.

- p
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Maiju

Re: ELi

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Day Downhill kirjoitti::
PS. Kävin tänään ässällä työmatkalla. Kilometrejä tuli 400km ja polttoainemittari ei ole vielä puolessakaan.....Eli max. 10l/100km. Pidin sellasta 120km/h mittarivauhtia.... Ei uudet ylileveät kumit ainakaan kulutusta lisänneet :)
Nääh, kunhan elvistelee :D Äijää harmittaa, kun joutui ajamaan ässällä noin pitkän siivun, diiselillä olis itelle jäänyt muhkeammat matkakorvaukset. Yrittää raukka itselleen perustella, että halvalla kulki :lol:

Voipi olla tottakin tuo max 10 l, mutta 120 km/h se ei kyllä ole uskaltanut ajaa ainakaan koko matkaa, on nimittäin kahdet sakot alla jo :D

Mutta eipä auta, köyhien (ja pihien) perheellisten on yritettävä...

T. Maiju, jota kyllä myös harmittaa että reissut meni päällekkäin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ELi

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Petri M. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:
PS. Kävin tänään ässällä työmatkalla. Kilometrejä tuli 400km ja polttoainemittari ei ole vielä puolessakaan.....Eli max. 10l/100km. Pidin sellasta 120km/h mittarivauhtia.... Ei uudet ylileveät kumit ainakaan kulutusta lisänneet :)
Siis keskinopeus oli koko 400 km 120 km/h? tuo kulutuslukema kannattaa ilmoittaa jo ennätyskirjaan! tai sitten tankkiin kondensoituu vettä tai kone käy liian laihalla :lol:
:)

No ei ihan keskinopeus :) Sillon kun pääsi ajamaan, pidin 120km/h vauhtia. Hidasteita oli paljon ja myös paljon ohituksia. Kulutukseen voi olla tyytyväinen :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mutta tulipa tankattua perjantain ja lauantain välisenä yönä 80,01 litraa 98:ia Toijalan ABC:ltä. Varatankin valo oli just alkanut palamaan hieman ennen.
Sen jälkeen ajoin Kangasalle, josta Tampereelle. Seuraavana päivänä Helsinkiin ja takaisin. Matkanopeus 140-170km/h ja useita kiihdytyksiä + ohituksia "talla pohjassa" ja muutenkin reipasta ajoa.
Lisäksi alkuviikosta tullut jo reilusti yli 300km mittariin.
Elikäs siis kaikkiaan ~800km, eikä varatankin valo vielä pala. :shock:
Ei hassumpaa, eikä varsinkaan tuolla "jauhattamisella". 8) 8) 8)

Edit: Jos oikein taitavasti + taloudellisesti ajaisi maantiellä, olisi 7 litran lukemat varmaan todella lähellä. Ja normaaliajollakin 8-9 litran lukemat ovat aivan todellisuutta. 8)

Edit2: Epäilin pidemmän aikaa noita Jukan 8 litran kulutuslukemia, aattelin ukon olevan valmista lataamokamaa. :wink: Mutta kun kerrankin oli varaa ostaa rajattoman luoton kortilla :D tankki täyteen, tuli nuo alle 10 litran kulutuslukemat todeksi havaittua. Uskomatonta sinänsä, joka kiihdytyksessä kierrokset tuonne 4-5 tonniin ja tusaajien siirryttyä pois vasemmalta kaistalta, niin petaali pohjaan vitosella. Ja valehtelematta ei nopeus laskenut kertaakaan alle 140:n välillä Toijala-Kangasala, Tampere-Helsinki, Helsinki-Tampere.
USKOMATONTA!!! :shock: :shock: :shock:

Edit3: Älkää kysykö, miten Toijalasta voi ajaa Kangasalle yli sataaneljääkymppiä. :P
Viimeksi muokannut PM, To 25.09.2003 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:Mutta tulipa tankattua perjantain ja lauantain välisenä yönä 80,01 litraa 98:ia Toijalan ABC:ltä. Varatankin valo oli just alkanut palamaan hieman ennen.
Sen jälkeen ajoin Kangasalle, josta Tampereelle. Seuraavana päivänä Helsinkiin ja takaisin. Matkanopeus 140-170km/h ja useitä kiihdytyksiä + ohituksia "talla pohjassa" ja muutenkin reipasta ajoa.
Lisäksi alkuviikosta tullut jo reilusti yli 300km mittariin.
Elikäs siis kaikkiaan ~800km, eikä varatankin valo vielä pala. :shock:
Ei hassumpaa, eikä varsinkaan tuolla "jauhattamisella". 8) 8) 8)

Edit: Jos oikein taitavasti + taloudellisesti ajaisi maantiellä, olisi 7 litran lukemat varmaan todella lähellä. Ja normaaliajollakin 8-9 litran lukemat ovat aivan todellisuutta. 8)

Edit2: Epäilin pidemmän aikaa noita Jukan 8 litran kulutuslukemia, aattelin ukon olevan valmista lataamokamaa. :wink: Mutta kun kerrankin oli varaa ostaa rajattoman luoton kortilla :D tankki täyteen, tuli nuo alle 10 litran kulutuslukemat todeksi havaittua. Uskomatonta sinänsä, joka kiihdytyksessä kierrokset tuonne 4-5 tonniin ja tusaajien siirryttyä pois vasemmalta kaistalta, niin petaali pohjaan vitosella. Ja valehtelematta ei nopeus laskenut kertaakaan alle 140:n välillä Toijala-Kangasala, Tampere-Helsinki, Helsinki-Tampere.
USKOMATONTA!!! :shock: :shock: :shock:

Edit3: Älkää kysykö, miten Toijalasta voi ajaa Kangasalle yli sataaneljääkymppiä. :P
Itseasiassa tuohan selittyy juuri bensiinimoottorin korkealla hyötysuhteella kuormitettaessa, eli taloudellisinta ajo bensa-autolla on juuri kun kiihdyttää reippaasti (about puolikaasua tai vähän yli) ja vaihtaa vaihdetta suurimman väännön alueella, eli siinä 4500 kierroksella.

Jos olisit ohittanut koko matkan vitosella kaasupohjassa olisi kulutus taatusti ollut suurempi !

Ja toisekseen kyllähän se manuaali vähemmän kuluttaa kun ei ole momentinmuunninta välissä luistamassa.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Edit2: Epäilin pidemmän aikaa noita Jukan 8 litran kulutuslukemia, aattelin ukon olevan valmista lataamokamaa. :wink: Mutta kun kerrankin oli varaa ostaa rajattoman luoton kortilla :D tankki täyteen, tuli nuo alle 10 litran kulutuslukemat todeksi havaittua.
Edit3: Älkää kysykö, miten Toijalasta voi ajaa Kangasalle yli sataaneljääkymppiä. :P
Edit2: Valmista lataamokamaa kylläkin, mutta ei silti kulutusilmoitusten perusteella, vaan jo syntyjään :shock:
Nämä 8 litran lukemat on ajettu aika ihanteellisissa olosuhteissa, siis matkaa ja melko maltilla. Tavallisimmin kesäruokahalu liikkuu siinä 8.5-9 litran huitteilla, kun reissussa on 30% taajama- ja kaupunkiajoa.
Mittaukset on aina tehty täyden tankin periaatteella, ja on ilo huomata, että olet voinut vähentää tuomastelua saatuasi tankin täyteen. Bensamittarin ollessa kroonisesti "opiskelija-asennossa" eli lukuvalo palaa ajaessakin, todellista kulutusta on hankala seurata :lol:

Pienen ruokahalun lääkkeet ovat perinteiset: Siis rengaspaineet kohdallaan, ellei hieman yläkantissa, kone huollettu ja säädöissään, suodattimet + tulpat kunnossa. Kiihdytykset 2/3 kaasulla parhaan väännön seutuun, turhat jarrutukset :x ennakoiden pois ajo-ohjelmasta sekä ohitukset reippaasti riittävän pienellä vaihteella.
Näin ajo on erittäin joutuisaa ja kyydissä olevat usein ihmettelevät, että onko sujuva eteneminen lisäksi jopa taloudellista. Myöskään kovempi matkavauhti ei heti tapa ainakaan manuaalin pientä ruokahalua, pitkä vitonen sietää reilut nopeudet suomalaisten rajoitusten puitteissa :) .

Edit3: Kysyn kuitenkin. Siis pääsetkö tuota vauhtia V-koskelta Kangasalle sitä mutkaista maalaistietä vaiko mitä reittiä? Vaiko motaria Lempäälään ja siitä leikkaus K:lle?

PS. edit: Kuten aikaisemminkin on todettu, niin M103:n kulutus on suht. tunteeton(siis bensakoneeksi) ajotyylille. Nutkuttamalla muiden jaloissa ei periaatteessa säästä bensassa juuri mitään.
Juuri uutisissa: Ratsasivat poliisit prkl eilen ehtoolla kaikki Mansen thai-hieromot. Mihinkäs sitä nyt enää arvaa mennä edes ruokatuntia viettämään :cry: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:Edit3: Kysyn kuitenkin. Siis pääsetkö tuota vauhtia V-koskelta Kangasalle sitä mutkaista maalaistietä vaiko mitä reittiä? Vaiko motaria Lempäälään ja siitä leikkaus K:lle?
No se nyt meni motaria + itäistä ohikulkutietä + Hongkongin / Etujätin liittymästä ylös ja Kangasalle. Eli ei siis mitään mainittavaa. Huonommin onnistuu päiväsaikaan, mutta neljän aikaan yöllä kylläkin. Taisi olla tuolla välillä ainoastaan yksi rekka, muuten oli vähäisempää liikennöintiä.
Liittymissä tarvi tosin hieman himmailla. :wink:

On sitä Valkeakosken ja Kangasalan välistä mutkatietäkin tullut ajettua joskus aikas mukavaa haipakkaa, mutta siinä alkaa oleen 120 kattonopeus, ainakin öiseen aikaan. Ja talvella saa kyllä taiteilla aikalailla huonolla kelillä, sen verran tiukkoja mutkia siinä tien pätkässä on. Mutta kesällä todella nautinnollinen reitti (ainakin kuskin kannalta). 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Lauri S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.09.2003 10:29

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Paljonko Day Downhill/Maiju tuohon W124 200D:hen maksaa dieselvero/vuosi? Kiinnostaisi vain tietää, jos vaikka joskus innostuis sellaisen ostamaan... olisi vaan niin halpaa ajoa.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Nyt on ajettu 5200km ja hyvin pyyhkii. Tai eilen itseasiassa vähän tökki tuo pyyhin. Laitoin CRC:tä ensihätään siihen pumppuun, kun siitä on se muovisuojakin jo valmiiksi lohjennut irti. Nyt pyyhkii taas hyvin. Tänään laitan sprayvaseliinia tai öljyä.
Aikalailla muuten voi tuo pyyhin tökkiä, jos niikseen tulee.

Öljyä on yhä maximissa tai jopa vähän ylikin. Jarrunestettä maximissa. Jäähdytysvesi on vähän vajennut, vuotaa ilmeisesti lohkolämmittimen juuresta...millähän sen tiivistäisi?

Mutta itseasiaan:

Eilen tuli uudet keskiömerkit postissa...VÄÄRÄT :evil: :twisted: :!:

Soitin äsken Veholle ja soittivat sitten takaisin. Ei kuulemma oikeita meinaa löytyä, joten anatvat minulle MB:n alkuperäiset keskiöt. Saas nähdä, tänään menen iltapäivällä käymään. Melkein laitoin jo risuja ja ruusuja palstalle juttua, mutta odottelen vielä tämän päivän ja katson kuinka käy....ärsyttävää säätämistä.

Aiiin:

Oikea lyhdyn lasi on tosi pahasti rikki (2cm reikä) Nyt siinä on teippi, mutta tänään olis tarkoitus käydä ostamassa uusi lasi...Mitähän se suurinpiirtein maksaa ja paljonko siitä kannattaa maksaa?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Siitä lyhdyn lasista :

* Näitähän on sekä Bosch, että Hella- merkkisiä, että vilkaise kumpi.

* Laseja on kahta muotoilua : 85 - 9/89, ja 9/89 - 93.
Laseja on paljon vaihdeltu "ristiin " , koska molemmat sopivat, eli auton
vuosimalli ei aina kerro kumman lasin tarvitset.

= vanhemman lasin sisäkehys on harmaa,
ja uudemman hopeoitu.

Tuo uudempi lasi tekee lyhdyistä jotenkin isomman näköiset 8)

Hinnat : harmaa 62 EUR, hopeoitu 68 EUR ( hinnat KL- auto ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Henry V. kirjoitti:Siitä lyhdyn lasista :

* Näitähän on sekä Bosch, että Hella- merkkisiä, että vilkaise kumpi.

* Laseja on kahta muotoilua : 85 - 9/89, ja 9/89 - 93.
Laseja on paljon vaihdeltu "ristiin " , koska molemmat sopivat, eli auton
vuosimalli ei aina kerro kumman lasin tarvitset.

= vanhemman lasin sisäkehys on harmaa,
ja uudemman hopeoitu.

Tuo uudempi lasi tekee lyhdyistä jotenkin isomman näköiset 8)

Hinnat : harmaa 62 EUR, hopeoitu 68 EUR ( hinnat KL- auto ).
Vasen puoli on joskus jo vaihdettu, pitää siis siitä ottaa mallia. On muuten sika hienon näköinen sellanen uusi lasi, kuten tossa vasemmalla on. Kohta on oikeallakin :)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ostin lasin. Veholla 70€ pyysivät, olis jäänyt 65€ ja KL:ssä 60:lla myivät. Hella oli merkki. Bosch olis ollut 2 kertaa kalliimpi.

Mutta Ferrari on lähtenyt minulla aina huonosti käyntiin. Eilen vaimo opetti minua käynnistämään sen. Hehku ei hehkuta, kuten hehkun merkkivalo kertoo....eli:

Kun hehkun merkkivalo syttyy, alkaa hehkutus vasta noin 3 sekunnin päästä syttymisestä. Kun hehkuvalo sammuu kannattaa vielä pitää hehkua päällä ja kuunnella vaikka flektin hurinaa ja siitä päätellä millon hehkutus oikeesti loppuu. Flektin kierroksethan tippuu hehkutuksen aikana.
Sitten kun starttaa lähtee ihan heti avainta vilauttamalla. Itse olen startannut aiemmin aina hehhkuvalon antamien viitoitusten mukaan ja ihmetellyt suhtellisen pitkäksi venyvää sahausaikaa. Talvella olisi tullut ongelmia.

Virtalukko temppuilee aina välillä, mutta siihenkin on vaimo keksinyt konstin. Ilmeisesti nämä hehkutusmysteeritkin johtuvat siitä virtalukosta.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

..

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Myivät väärän lasin. Kysyin Veholta, että onko niitä kahta hopea ja harmaa reunasia...? "Ei ole kun yhenlaista vaan"
Menin siinä uskossa KL:ään ja ostin lasin vuoden -86 W124:ään. Harmaahan sieltä sitten tuli. Mutta, kuskin puolen lasi on hopea ja sikapaljon siistimpi. Menen huomenna uudelleen KL:ään ja koitan saada sen hopeareunaisen, jos niitä ei ole maalaan spraylla ite.

Sellanen hopeareunainen on muuten sikapaljon hienompi, kun eilen illalla vertailin niitä. Hyvä Tuning-kohde muuten, ei muutakun vannehopeaa kehiin.

Hemmetin Veho!!! Taas turhaa ajamista ja säätämistä!!
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: ...

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Day Downhill kirjoitti: Virtalukko temppuilee aina välillä, mutta siihenkin on vaimo keksinyt konstin. Ilmeisesti nämä hehkutusmysteeritkin johtuvat siitä virtalukosta.
Kannattee muuten vaihtaa se virtalukon pesä jos jumii. Se varottelee aikansa ja sitte vetää laakista juntturaan.

NM. -27c klo 5.30 töistä kotiin lähössä ja virtalukko jumiin......
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

AMG kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti: Virtalukko temppuilee aina välillä, mutta siihenkin on vaimo keksinyt konstin. Ilmeisesti nämä hehkutusmysteeritkin johtuvat siitä virtalukosta.
Kannattee muuten vaihtaa se virtalukon pesä jos jumii. Se varottelee aikansa ja sitte vetää laakista juntturaan.

NM. -27c klo 5.30 töistä kotiin lähössä ja virtalukko jumiin......
Virtalukon pesä on vaihdettu 3 vuotta sitten. Vika onkin virtalukon pohjassa. Eilen auto ei sammunut, joskus se ei tas käynnisty....mielenkiintoista :)

Uusi pohja on hanskalokerossa odottelemassa oikeanlaista irrotustyökalua.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Hopeaoitu lyhdyn lasi on haettu. Maksoin 6€ väliä, kun palautin sen väärän.

Jyväskylän KL:ssä oli 2 henkilöä lomilla....Oli pikkanen hässäkkä päällä, silti palvelu oli moitteetonta.
Avatar
hape
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:22
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja hape »

lajunen kirjoitti: Mersussa 4-vaihde on aina suora. Eli tuo vitonen on siis ylivaihde.

Eräs vanhempi mersumies totesi että "mersun 5-vaihteiset laatikot on joko juuri laitettuja tai sen tarpeessa. 4-vaihteisille ei ole tehty eikä ole ollut tarvetta tehdä mitään."
Oli siis sitä mieltä että 5-vaihteiset ei oikein kestä. Puhui kyllä W123 -mallisarjan lodjuista, tiedä sitten miten on W124n kohdalla...
Mutta poikkeuksiakin on.

Esim. 190 mallisarjan 2,3-16 mallien vaihdelaatikoissa vitonen on suora.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

uusi lasi paikoillaan...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Voi jumpe miten hyvin näkee uusilla laseilla ja GE:n +60% polttimoilla.
Ei paljon lisävaloja kaipaa enään. Toinen lasihan oli uusi jo ennestäänkin, mutta nyt on siis toinenkin. Auto on edestä nyt aika pirteän näköinen, hopeiset kehykset lasissa ja kirkkaat sivuvilkut antavat mukavasti raikkautta etupäähän :)

Vaihdoin eilen ilman -ja polttoaineensuotimenkin. Vanha ilmansuodin oli ihan musta ja likainen, vanhassa polttoaineen suotimessa oli taas mustaa dieseliä....huh!
Tuntuu jotenkin pirteemmältä nyt auto. Johtuu varmaan uudesta ilmansuotimesta tai tiedosta, että se on uusi :wink:

Tsekkasin tään öljytkin yön tallissa seisseestä autosta. Pinta oli 3/4 maksimista, pitää olla tyytyväinen. Mitäs se maksimin ja minimin väli olikaan? Koneessa on nyt Castrolin Magnatechit 5W40 fully syntetic. 10tkm:n kohdalla vaihdan talveksi RS:ät 0W40:set kyllä nekin varmaan koneessa pysyy.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

hape kirjoitti:
Mutta poikkeuksiakin on.

Esim. 190 mallisarjan 2,3-16 mallien vaihdelaatikoissa vitonen on suora.
Poikkeus vahvistaa säännön! :lol:

(Aina sitä oppii uutta :) )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

lajunen kirjoitti:
hape kirjoitti:
Mutta poikkeuksiakin on.

Esim. 190 mallisarjan 2,3-16 mallien vaihdelaatikoissa vitonen on suora.
Poikkeus vahvistaa säännön! :lol:

(Aina sitä oppii uutta :) )
"Sporttilaatikot" ovat asia erikseen :) Luultavasti laatikko on jonkun muun kuin mersun tekemä. 99% arvaus on Getrad...vai miten se nyt kirjotettiin?
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Day Downhill kirjoitti:
lajunen kirjoitti:
hape kirjoitti:
Mutta poikkeuksiakin on.

Esim. 190 mallisarjan 2,3-16 mallien vaihdelaatikoissa vitonen on suora.
Poikkeus vahvistaa säännön! :lol:

(Aina sitä oppii uutta :) )
"Sporttilaatikot" ovat asia erikseen :) Luultavasti laatikko on jonkun muun kuin mersun tekemä. 99% arvaus on Getrad...vai miten se nyt kirjotettiin?
Jokuhan siinä pisti 2,3-16 merkinnässä pisti silmään, mutta en saanut päähäni että mikä. Taitaa olla Getrag tuo kirjoitusasu... :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Väliraportti

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

11tkm nyt takana ja väliraportin paikka:

Nyt olisi öljynvaihdon aika, mutta antaa mennä vielä pari tuhatta, vaimon viimeiset sotkamon käynnit (2kpl)
-Castrolia ei ole tarvinnut lisätä tällä aikaa. Pinta oli kylmänä puolessa välissä. Lisäsin kuitenkin äsken 0,5 litraa ja meni karvan yli maksimin :roll:

-Diiselimittariin ei ole enään luottamista. Jämähtää puoleen väliin ja valo syttyy, jos syttyy. Mennyt huonommaksi kokoajan ja anturiputken puhdistus on edessä jahka vaimo kotiutuu lopullisesti.

-Jarruneste/kytkin ongelma on hävinnyt. Ekareissun (ekat 1000km) jälkeen piti jarrunestesäiliö täyttää, mutta nyt on pinta pysynyt ylärajassa eikä kytkin ole enään temppuillut, liekkö ollut ilmaa jarru/kytkinrempan jäljiltä.

-Jäähdytysnestettä tarvii lisätä välillä. Viimereissulla ei valo alkanut palamaan, mutta lisäsin silti äsken litran raakaa. Taisin laittaa liikaa ja kun kone lämpiää tulee ylimääräiset pihalle kuitenkin.

-hehkut on nyt kaikki pimeenä. Ei lähtenyt tänään käyntiin ollenkaan. Pari on ollut pimeenä jo pitempään ja tänään meni loputkin. Mitattiin k.j:n kanssa äsken ja virtaa tulee kyllä hehkujen juureen, mutta ei hehku. Huomenna aikaisin JAS:iin ostoksille ja enne klo 10:ntä pitäisi auton olla taas iskussa vaimoa varten. Kunhan saisi edes pari vaihdettua, niin lähtis käyntiin.

Lisäys:
2 hehkua vaihdettu ja auto lähti kuin lähtikin vaivoin käyntiin. Loput vaatii melkein imusarjan poisoton, jotta mahtuu vaihtamaan..... Jäi siis myöhempään ajankohtaan.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

hehkut

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Loput hehkut vaihdettu, ei tarvinnut ottaa imusarjaa pois. Vaati vain pienen hylsysarjan ja erimittaisia jatkopäitä ja näppärät sormet. Nyt lähtee käytniin kaikilla pytyillä ihan heti :)

Vanhat hehkut oli kaikki pimeenä, kun mittasin ne. Merkki oli joku "W", eli ei siis mikään :roll: Biltema-kamaa varmaan. Nyt on boschit ja kyllä lähtee :)
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: hehkut

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Day Downhill kirjoitti:Loput hehkut vaihdettu, ei tarvinnut ottaa imusarjaa pois. Vaati vain pienen hylsysarjan ja erimittaisia jatkopäitä ja näppärät sormet. Nyt lähtee käytniin kaikilla pytyillä ihan heti :)

Vanhat hehkut oli kaikki pimeenä, kun mittasin ne. Merkki oli joku "W", eli ei siis mikään :roll: Biltema-kamaa varmaan. Nyt on boschit ja kyllä lähtee :)
:roll: Mersukin tarvitsee siis hehkut toimiakseen? :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Lisää

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Nyt on ajettu 13,5 tkm ja motonetistä on tilattu uudet suutinkärjet. Kone vähän kilkattaa ja se pitäisi loppua uusilla kärjillä. (Vai mitä Mauri?)

Öljyt vaihdoin 12,5 tkm kohdalla ja 7 litran vati täyttyi, eli öljynsyöntiä ei siis havaittavissa. (Lisäsin öljyä jossain välissä yht. 1litran...turhaan)
Öljynä Castrol 5W40 Magnatech ja samaa käytän jatkossakin. Myös pikkuveljen 230E:ssä on tuota öljyä, seuraamme "syöntiä".

Ilmoitan pian, miten uudet suutinkärjet vaikuttaa käyntiin.

Myös taakse on tilattu uudet "koiranluut" kallistuksen vakaajat ja tangon helasarja. Saas nähdä loppuuko pauke ja narina ja huojunta ja sivutuuliherkkyys yms....

Myös eteen tilasin 1-sarjan jousikorokekumit. Jospa tuo keula vähän madaltuisi.
Vastaa Viestiin