Asennuskeskus Lintonen Ylivieska (RUUSUJA ja PULLAPITKO)
Asennuskeskus Lintonen Ylivieska (RUUSUJA ja PULLAPITKO)
Oma kakkonelonen kävi tänään tuolla Dealerin syynissä kun ajoin pellolle parkkiin mennä viikolla... Auto käytiin läpi ja sain mukaan listan "kuluneista osista" ja samalla tehtiin iso öljynvaihto huolto (moottori, perä, vaihteisto).
Palvelu oli asiallista ja sain itse seurata sivusta mitä autolle tehdään. Hintakaan ei hirvittänyt. Tuntiveloitus oli suoraan verrannollinen tehtyyn työhön.
Jatkossakin käytän Kakkosneloseni tuolla hoidossa... Tyytyväisenä asiakkaana on hyvä tehdä matkaa. Suosittelen.
Palvelu oli asiallista ja sain itse seurata sivusta mitä autolle tehdään. Hintakaan ei hirvittänyt. Tuntiveloitus oli suoraan verrannollinen tehtyyn työhön.
Jatkossakin käytän Kakkosneloseni tuolla hoidossa... Tyytyväisenä asiakkaana on hyvä tehdä matkaa. Suosittelen.
Mersu myyty...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sanos muuta.e320 kirjoitti:On se nyt 'kele että pitää ylivieskaan asti mennä autoa huollattamaan jos hyvää meinaa saada.![]()
Voiskos se putiikki laajentaa toimintaansa ihan pikkuisen vaan, että saataisiin Etelä-Suomeenkin yksi toimipiste ?
Minä voin avustaa toimitilojen etsimisessä tai muussa niiltä osin, kuin osaan.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Samaa mieltä Lintosesta. Ystävällinen & osaava palvelu, ja tarvittaessa saa itse seurata vieressä mitä ja miksi autolle tehdään.
Elämä on laiffia.
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
Jatketaan kehumista ja syystäkin...
Viime Perjantaina kakkosneloseeni ilmestyi outo sivuääni, joka kuului tietyllä kierrosalueella. Paikallistin äänen jonnekin koneen etuosaan. Hätäinen viesti Dealerille ja toteamus, tuun maanantaina käymään.
Maanantai aamuna suoraan töistä väsyneenä Ylivieskaan. Hiukan kuuntelua ja auto halliin. Lisää kuuntelua ja vanhin? asentaja hommiin. Alipainepumppu pois ja siinä jo huomattiin vikaa. Sitten viimeinen niitti. Se "vuoristorata" oli myös paskana.
Alipainepumppu noin 190€, hyllyssä. Vuoristorataa ei hyllyssä, löyty tampereelta hintaan noin 250€. Auto jäi Lintosen halliin odottamaan osia ja kasaamista. Itse tulin vanhemman Mersumiehen kyydissä kotiin.
Huomenna tulee oma mannelavettini kotiin, toivottavasti. Laskun loppusumma on jotain 600€, mutta kiitoksen aihe kuuluu tässä siitä, että auto otettiin työn alle ilman ajanvarausta. Näkivät vissiin, että kysymyksessä on kohtuullisen tympiintynyt Mersukuski, jolla on univelkaa enemmän kuin komppanialla alokkaita.
H u o k a u s... Vaihtaiskohan merkkiä?
Viime Perjantaina kakkosneloseeni ilmestyi outo sivuääni, joka kuului tietyllä kierrosalueella. Paikallistin äänen jonnekin koneen etuosaan. Hätäinen viesti Dealerille ja toteamus, tuun maanantaina käymään.
Maanantai aamuna suoraan töistä väsyneenä Ylivieskaan. Hiukan kuuntelua ja auto halliin. Lisää kuuntelua ja vanhin? asentaja hommiin. Alipainepumppu pois ja siinä jo huomattiin vikaa. Sitten viimeinen niitti. Se "vuoristorata" oli myös paskana.
Alipainepumppu noin 190€, hyllyssä. Vuoristorataa ei hyllyssä, löyty tampereelta hintaan noin 250€. Auto jäi Lintosen halliin odottamaan osia ja kasaamista. Itse tulin vanhemman Mersumiehen kyydissä kotiin.
Huomenna tulee oma mannelavettini kotiin, toivottavasti. Laskun loppusumma on jotain 600€, mutta kiitoksen aihe kuuluu tässä siitä, että auto otettiin työn alle ilman ajanvarausta. Näkivät vissiin, että kysymyksessä on kohtuullisen tympiintynyt Mersukuski, jolla on univelkaa enemmän kuin komppanialla alokkaita.
H u o k a u s... Vaihtaiskohan merkkiä?
Mersu myyty...
Mulla vaihdettiin lintosella takakelkan etukiinnikekumet (hydrauliset). Huollon jälkeen huomasin ett abs- valo jäi palamaan ajossa eikä se ennen ollut palanut. Pojat otti auton heti takaisin nosturille ja selvisi että absin tunnistin oli vioittunut. Uus tuli viikon sisällä ja se vaihdettiin takuuseen. Hyvää palvelua ja tee-se-itse mieskin saa huoltovinkkejä. Onhan tuolta tullut noita osia osteltua ihan liikaakin. Mutta pitää sen auton olla kunnossa! 

-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Jälleen kerran kiitokset Ylivieskaan Lintoselle ja myöskin Dealerille.
Kakkoskakkosen oikean puolen ajovalo on temppuillut pitkin kesää. Lyhyt ajovalo syttyi vasta kun kävi konepellin alla ropeloimassa, pelasi seuraavaan starttiin ja sammui jälleen. Alkoi ottaa pikkuhiljaa pattiin.
Liittimessä oli sulamisen merkkejä, ja menin Lintoselle kysymään neuvoa ja tilaamaan mahdollisia uusia osia. Ongelman esittämisen jälkeen minun käskettiin ajaa auto halliin ja Dealer teki uudet liittimet ja liitokset valoille. Aikaa kului kysymyksen esittämisen jälkeen kymmenen minuuttia ja auto oli kunnossa. Ehdittiin siinä puida vielä HVM:n kirjoituksiakin
Eikä laskukaan ollut päätä huimaava
Ilo asioida firmassa jossa homma pelaa!
Kakkoskakkosen oikean puolen ajovalo on temppuillut pitkin kesää. Lyhyt ajovalo syttyi vasta kun kävi konepellin alla ropeloimassa, pelasi seuraavaan starttiin ja sammui jälleen. Alkoi ottaa pikkuhiljaa pattiin.





Ilo asioida firmassa jossa homma pelaa!
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
Syötiin sitten tänään mansikkakakkua, oikein Häggmanin auto toi
korjaamolle.
Pomo kanteli teeveen kokoista laatikkoa kahvihuonetta kohti
-ilmein ja kyseli että
"onko tämä ********n Vesa se pemarin mies ?"
Minä valistin vähäsen, tosin saatoin ihan pikkuisen lipsua absoluuttisesta totuudesta.
Kirppistäkin luetaan; kirjoitin sinne eilen tätä pulla-asiaa sivuten että meillä on kahvitauko puoli kolmen maissa - kello 14.28 kurvasi valkoinen mazsta pihaan ja 14.29 kurkisteli Aki P hallin ovelta muina miehinä, oli muka tullut ostamaan hehkun relettä.
Kakku oli niin iso että pari palasta riitti Akillekin.
Kiitos, HVM.
Kiittelemässä Rami, Reijo, Rane, Jarno, Eino, Mikko ja minä.

Pomo kanteli teeveen kokoista laatikkoa kahvihuonetta kohti

"onko tämä ********n Vesa se pemarin mies ?"
Minä valistin vähäsen, tosin saatoin ihan pikkuisen lipsua absoluuttisesta totuudesta.

Kirppistäkin luetaan; kirjoitin sinne eilen tätä pulla-asiaa sivuten että meillä on kahvitauko puoli kolmen maissa - kello 14.28 kurvasi valkoinen mazsta pihaan ja 14.29 kurkisteli Aki P hallin ovelta muina miehinä, oli muka tullut ostamaan hehkun relettä.


Kakku oli niin iso että pari palasta riitti Akillekin.
Kiitos, HVM.

Kiittelemässä Rami, Reijo, Rane, Jarno, Eino, Mikko ja minä.
Kiitos myös täältä!
Nyt on HVM:n Pohjanmaan reissu turvattu automurheiden osalta, koska apu on nyt tarjolla tuplana. Jos ei dealerin työmalla olla enää hereillä, niin täällä on helpompi avata koko firma täydelle teholle vaikka vähän virka-ajan ulkopuolellakin.
Kakku oli Mahottoman hyvää ja kermaa oli päällä sitten riittävästi!
Ja pitihän se hehkun relekin sitten tilata Lintoselta
Nyt on HVM:n Pohjanmaan reissu turvattu automurheiden osalta, koska apu on nyt tarjolla tuplana. Jos ei dealerin työmalla olla enää hereillä, niin täällä on helpompi avata koko firma täydelle teholle vaikka vähän virka-ajan ulkopuolellakin.
Kakku oli Mahottoman hyvää ja kermaa oli päällä sitten riittävästi!
Ja pitihän se hehkun relekin sitten tilata Lintoselta

Joku mersupurkaamo??
Pannaampa korvan taakse.Aki P kirjoitti:Kiitos myös täältä!
Nyt on HVM:n Pohjanmaan reissu turvattu automurheiden osalta, koska apu on nyt tarjolla tuplana. Jos ei dealerin työmalla olla enää hereillä, niin täällä on helpompi avata koko firma täydelle teholle vaikka vähän virka-ajan ulkopuolellakin.
Kakku oli Mahottoman hyvää ja kermaa oli päällä sitten riittävästi!
Ja pitihän se hehkun relekin sitten tilata Lintoselta

Asiaan palaten, kyllä siellä Lintosellaki kumminki kehittämisen varaa vielä silti on. Omat kokemukset lähinnä varaosien ostosta ja tahtoo olla että aina saa jonottaa aika pitkään ku edessä on jotain venttiilinhatun ja pölykapselinpidikkeen yms. ostajia
. Sitte ku vihdoin asiaan päästään niin palvelu kuitenki ollut kohtuullista, mutta vähä on ollut ilmassa sellasta asennetta, että onpa vanha auto ja ei taida noin vanhaan autoon enää osia löytyä, sitte puhelinsoiton jälkeen on kuitenki onneks löytynyt.
Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot.
Eniten jurppii just nuo tietynlaiset asiakkaat, mutta eipä kai se firman vika oo...

Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot.
Eniten jurppii just nuo tietynlaiset asiakkaat, mutta eipä kai se firman vika oo...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
lintosella on kyl 1 juttu mikä vaivaa... varaosa myyjä ei myy tuotetta kun ne ei sovellu yhteen, mutta kun aikansa inttää vastaan niin huoltomieheltä tulee toisenlainen vastaus että on niitä laiteetu aina... että siittä.
Muuten oon tyytyväinen, mut myyjät huollon kans ajan tasalle...
Muuten oon tyytyväinen, mut myyjät huollon kans ajan tasalle...

W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Kritiikki on erittäin mieluista palautetta, ellei mistään moitita niin ei palvelun kehittäminenkään onnistu !
Kehittämisen varaa on varmasti meillä niinkuin muuallakin.
Itse olen toki vain asentajana Lintosella, mutta usein juttelen pomon kanssa asioista joita voisimme parantaa korjaamolla.
Silloin kun Rami itse on tiskin takana, tietoa on aika hyvin varaosista ja niiden sopivuudesta.
Eino ei ehkä ole vuoden aikana ehtinyt oppia riittävän hyvin eri Mersumalleja ja niiden osia, eikä tiedä riittävästi neuvoa asiakasta osien ostossa.
Toisaalta hän tietää mielestäni paljon enemmän kuin sellaisen varaosaliikkeen myyjä jossa ei ole korjaamoa samassa ja jossa myydään varaosia kaikkiin merkkeihin.
On vähän eri asia jos minä olen myymässä osia, koko ajan kun korjaa autoja niin on selvää että osien mukaan voi antaa suullisen selostuksen siitä miten ne asennetaan helpoiten autoon yms. "palvelua" tarvittaessa, ja neuvoa asiakasta siinä mitä osia hän tarvitsee autonsa huoltamiseksi / korjaamiseksi.
Myyjät eivät koskaan pääse siinä asiassa samalle tasolle asentajien kanssa, ymmärrätte varmaan.
Antti kirjoitti mm.
"Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot."
Kun kyseessä on tarpeeksi vanha auto, tässä tapauksessakin sellainen joita ei ole esim. minun tarvinnut koskaan korjata, on vaikea sanoa kiinteää hintaa jollekin työlle.
Autodatakaan ei taida tuntea W115 malliin ohjeaikoja.
Tosin takapyöränlaakerihomma taitaa autossasi olla sama kuin W123, jolloin osviittaa työn hinnasta pitäisi osata antaa.
Tuntitaksa on kohdallaan verraten paikkakunnan muihin korjaamoihin.
Auton iästä riippumatta pitää mukisematta selvittää onko osia saatavana, toki helposti tulee sanottua ääneen epäilykset että mahtaako löytyä muttei se saa hidastaa toimeen tarttumista.
Jonoa on, eikä sitä saa näillä näkymin lyhyemmäksi kuin nostamalla tuntitaksaa.
Kiitos kommenteista, kertokaa ihmeessä muutkin asiakkaat mitä voidaan parantaa - vien kyllä terveiset pomolle !
Kehittämisen varaa on varmasti meillä niinkuin muuallakin.
Itse olen toki vain asentajana Lintosella, mutta usein juttelen pomon kanssa asioista joita voisimme parantaa korjaamolla.
Silloin kun Rami itse on tiskin takana, tietoa on aika hyvin varaosista ja niiden sopivuudesta.
Eino ei ehkä ole vuoden aikana ehtinyt oppia riittävän hyvin eri Mersumalleja ja niiden osia, eikä tiedä riittävästi neuvoa asiakasta osien ostossa.
Toisaalta hän tietää mielestäni paljon enemmän kuin sellaisen varaosaliikkeen myyjä jossa ei ole korjaamoa samassa ja jossa myydään varaosia kaikkiin merkkeihin.
On vähän eri asia jos minä olen myymässä osia, koko ajan kun korjaa autoja niin on selvää että osien mukaan voi antaa suullisen selostuksen siitä miten ne asennetaan helpoiten autoon yms. "palvelua" tarvittaessa, ja neuvoa asiakasta siinä mitä osia hän tarvitsee autonsa huoltamiseksi / korjaamiseksi.
Myyjät eivät koskaan pääse siinä asiassa samalle tasolle asentajien kanssa, ymmärrätte varmaan.
Antti kirjoitti mm.
"Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot."
Kun kyseessä on tarpeeksi vanha auto, tässä tapauksessakin sellainen joita ei ole esim. minun tarvinnut koskaan korjata, on vaikea sanoa kiinteää hintaa jollekin työlle.
Autodatakaan ei taida tuntea W115 malliin ohjeaikoja.
Tosin takapyöränlaakerihomma taitaa autossasi olla sama kuin W123, jolloin osviittaa työn hinnasta pitäisi osata antaa.
Tuntitaksa on kohdallaan verraten paikkakunnan muihin korjaamoihin.
Auton iästä riippumatta pitää mukisematta selvittää onko osia saatavana, toki helposti tulee sanottua ääneen epäilykset että mahtaako löytyä muttei se saa hidastaa toimeen tarttumista.
Jonoa on, eikä sitä saa näillä näkymin lyhyemmäksi kuin nostamalla tuntitaksaa.

Kiitos kommenteista, kertokaa ihmeessä muutkin asiakkaat mitä voidaan parantaa - vien kyllä terveiset pomolle !
wiimax.fi
Tähän vois lisätä kertomuksen joka selventää myyjän ammatin "helppoutta"Myyjät eivät koskaan pääse siinä asiassa samalle tasolle asentajien kanssa, ymmärrätte varmaan.
- palvelutilanne on lähes tosi.
Asiakas astuu varaosakauppaan;
- Päivää.
- Päivää, onko teillä sitä osaa joka näkyy kunminä käyn maahan makaamaan selälleni auton vasemman etupyörän oikealle puolelle jalat eteenpäin ja matelen selälläni auton alle siten että pää on renkaan kohdalla ja sitten nostan oikean käden kyynärpäästä ylös ja suoristan etusormen ja se osa on siinä sormen kohdalla semmonen likasen näköinen - yksi sellainen - kiitos??
-





- Ettekö te tiedä mitä minä haluan !
- Vähän helpottaisi jos voisi tarkentaa.
- Juurihan minä kerroin, on tää paska kauppa kukaan ei tiedä mitään. Näkemiin
... kaikkee se saksalainen keksii ....