Asennuskeskus Lintonen Ylivieska (RUUSUJA ja PULLAPITKO)

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Asennuskeskus Lintonen Ylivieska (RUUSUJA ja PULLAPITKO)

Viesti Kirjoittaja pappi »

Oma kakkonelonen kävi tänään tuolla Dealerin syynissä kun ajoin pellolle parkkiin mennä viikolla... Auto käytiin läpi ja sain mukaan listan "kuluneista osista" ja samalla tehtiin iso öljynvaihto huolto (moottori, perä, vaihteisto).

Palvelu oli asiallista ja sain itse seurata sivusta mitä autolle tehdään. Hintakaan ei hirvittänyt. Tuntiveloitus oli suoraan verrannollinen tehtyyn työhön.

Jatkossakin käytän Kakkosneloseni tuolla hoidossa... Tyytyväisenä asiakkaana on hyvä tehdä matkaa. Suosittelen.
Mersu myyty...
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

On se nyt 'kele että pitää ylivieskaan asti mennä autoa huollattamaan jos hyvää meinaa saada. :lol:

On kyllä todellinen ihme miten esim. merkkihuoltojen välillä on aivan sairaita eroja.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti:On se nyt 'kele että pitää ylivieskaan asti mennä autoa huollattamaan jos hyvää meinaa saada. :lol:
Sanos muuta.

Voiskos se putiikki laajentaa toimintaansa ihan pikkuisen vaan, että saataisiin Etelä-Suomeenkin yksi toimipiste ?

Minä voin avustaa toimitilojen etsimisessä tai muussa niiltä osin, kuin osaan.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jkvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:51
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Se vain on niin, että niitä putiikkeja on ympäri Suomen, mutta asialle vihkiytyneitä työntekijöitä ei tahdo olla joka kylässä. Niinkuin esim. Dealer näyttää olevan.
Avatar
Kuurapää
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 01.04.2005 10:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Kuurapää »

Samaa mieltä Lintosesta. Ystävällinen & osaava palvelu, ja tarvittaessa saa itse seurata vieressä mitä ja miksi autolle tehdään.
Elämä on laiffia.
-Matti Nykänen-

Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...

S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Jatketaan kehumista ja syystäkin...

Viime Perjantaina kakkosneloseeni ilmestyi outo sivuääni, joka kuului tietyllä kierrosalueella. Paikallistin äänen jonnekin koneen etuosaan. Hätäinen viesti Dealerille ja toteamus, tuun maanantaina käymään.

Maanantai aamuna suoraan töistä väsyneenä Ylivieskaan. Hiukan kuuntelua ja auto halliin. Lisää kuuntelua ja vanhin? asentaja hommiin. Alipainepumppu pois ja siinä jo huomattiin vikaa. Sitten viimeinen niitti. Se "vuoristorata" oli myös paskana.

Alipainepumppu noin 190€, hyllyssä. Vuoristorataa ei hyllyssä, löyty tampereelta hintaan noin 250€. Auto jäi Lintosen halliin odottamaan osia ja kasaamista. Itse tulin vanhemman Mersumiehen kyydissä kotiin.

Huomenna tulee oma mannelavettini kotiin, toivottavasti. Laskun loppusumma on jotain 600€, mutta kiitoksen aihe kuuluu tässä siitä, että auto otettiin työn alle ilman ajanvarausta. Näkivät vissiin, että kysymyksessä on kohtuullisen tympiintynyt Mersukuski, jolla on univelkaa enemmän kuin komppanialla alokkaita.

H u o k a u s... Vaihtaiskohan merkkiä?
Mersu myyty...
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

"H u o k a u s... Vaihtaiskohan merkkiä?"

-Ja säästäisit sillä jotakin vai? :shock:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Mulla vaihdettiin lintosella takakelkan etukiinnikekumet (hydrauliset). Huollon jälkeen huomasin ett abs- valo jäi palamaan ajossa eikä se ennen ollut palanut. Pojat otti auton heti takaisin nosturille ja selvisi että absin tunnistin oli vioittunut. Uus tuli viikon sisällä ja se vaihdettiin takuuseen. Hyvää palvelua ja tee-se-itse mieskin saa huoltovinkkejä. Onhan tuolta tullut noita osia osteltua ihan liikaakin. Mutta pitää sen auton olla kunnossa! ;)
-----------------------------
W201 250D -89
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

Jälleen kerran kiitokset Ylivieskaan Lintoselle ja myöskin Dealerille.

Kakkoskakkosen oikean puolen ajovalo on temppuillut pitkin kesää. Lyhyt ajovalo syttyi vasta kun kävi konepellin alla ropeloimassa, pelasi seuraavaan starttiin ja sammui jälleen. Alkoi ottaa pikkuhiljaa pattiin. :evil: Liittimessä oli sulamisen merkkejä, ja menin Lintoselle kysymään neuvoa ja tilaamaan mahdollisia uusia osia. Ongelman esittämisen jälkeen minun käskettiin ajaa auto halliin ja Dealer teki uudet liittimet ja liitokset valoille. Aikaa kului kysymyksen esittämisen jälkeen kymmenen minuuttia ja auto oli kunnossa. Ehdittiin siinä puida vielä HVM:n kirjoituksiakin :shock: :roll: :D Eikä laskukaan ollut päätä huimaava :lol:

Ilo asioida firmassa jossa homma pelaa!
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Isse kävin laitattaan alusta sarjan Lintosella ei jääny kyllä mullakaan paskan maku suuhun paikasta :)
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pitäsköhän tuonne laittaa pullapitko ihan varuilta menemään, jos sattuu vaikka joskus halavaantumaan mersu noilla kulmin. :D Jos postissa tulee vehnästä niin dealer jättää sitten muillekin eikä ahnehdi pullapitkoa yksinään. :lol:

Kuuklestako löytynee osoite..... :roll: :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huoltokeskus R.Lintonen
Joutsentie 5
84100 Ylivieska

:roll:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Huoltokeskus R.Lintonen
Joutsentie 5
84100 Ylivieska

:roll:
Kuitti 8) :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Syötiin sitten tänään mansikkakakkua, oikein Häggmanin auto toi :shock: korjaamolle.

Pomo kanteli teeveen kokoista laatikkoa kahvihuonetta kohti :? -ilmein ja kyseli että
"onko tämä ********n Vesa se pemarin mies ?"

Minä valistin vähäsen, tosin saatoin ihan pikkuisen lipsua absoluuttisesta totuudesta. :roll:

Kirppistäkin luetaan; kirjoitin sinne eilen tätä pulla-asiaa sivuten että meillä on kahvitauko puoli kolmen maissa - kello 14.28 kurvasi valkoinen mazsta pihaan ja 14.29 kurkisteli Aki P hallin ovelta muina miehinä, oli muka tullut ostamaan hehkun relettä. :shock: :lol:

Kakku oli niin iso että pari palasta riitti Akillekin.

Kiitos, HVM. :D
Kiittelemässä Rami, Reijo, Rane, Jarno, Eino, Mikko ja minä.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti: Kiitos, HVM. :D
Kiittelemässä Rami, Reijo, Rane, Jarno, Eino, Mikko ja minä.
Eipä mittää, nyt ne on kakut syötävä kun on vielä mansikka-aika. :D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kiitos myös täältä!
Nyt on HVM:n Pohjanmaan reissu turvattu automurheiden osalta, koska apu on nyt tarjolla tuplana. Jos ei dealerin työmalla olla enää hereillä, niin täällä on helpompi avata koko firma täydelle teholle vaikka vähän virka-ajan ulkopuolellakin.
Kakku oli Mahottoman hyvää ja kermaa oli päällä sitten riittävästi!

Ja pitihän se hehkun relekin sitten tilata Lintoselta :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aki P kirjoitti:Kiitos myös täältä!
Nyt on HVM:n Pohjanmaan reissu turvattu automurheiden osalta, koska apu on nyt tarjolla tuplana. Jos ei dealerin työmalla olla enää hereillä, niin täällä on helpompi avata koko firma täydelle teholle vaikka vähän virka-ajan ulkopuolellakin.
Kakku oli Mahottoman hyvää ja kermaa oli päällä sitten riittävästi!

Ja pitihän se hehkun relekin sitten tilata Lintoselta :lol:
Pannaampa korvan taakse. :D
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Asiaan palaten, kyllä siellä Lintosellaki kumminki kehittämisen varaa vielä silti on. Omat kokemukset lähinnä varaosien ostosta ja tahtoo olla että aina saa jonottaa aika pitkään ku edessä on jotain venttiilinhatun ja pölykapselinpidikkeen yms. ostajia :x . Sitte ku vihdoin asiaan päästään niin palvelu kuitenki ollut kohtuullista, mutta vähä on ollut ilmassa sellasta asennetta, että onpa vanha auto ja ei taida noin vanhaan autoon enää osia löytyä, sitte puhelinsoiton jälkeen on kuitenki onneks löytynyt.

Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot.

Eniten jurppii just nuo tietynlaiset asiakkaat, mutta eipä kai se firman vika oo...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

lintosella on kyl 1 juttu mikä vaivaa... varaosa myyjä ei myy tuotetta kun ne ei sovellu yhteen, mutta kun aikansa inttää vastaan niin huoltomieheltä tulee toisenlainen vastaus että on niitä laiteetu aina... että siittä.

Muuten oon tyytyväinen, mut myyjät huollon kans ajan tasalle... 8)
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

mun mielestä ihan hyvä ja nopsa varaosa palvelu......
(töitä en ole siellä teettänyt kun ei ole ollut tarvis 8) )
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sättikää nyt oikein urakalla Lintosen ukkoja, dealer on nimittäin Rovajärvellä kohdistelemassa tussareitaan. :lol: :twisted:

Kohta niille pitää varmaan lähettää pullaa että pääsevät yli tämän morkkauksen aiheuttamasta surusta. :lol:
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

:oops:
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kritiikki on erittäin mieluista palautetta, ellei mistään moitita niin ei palvelun kehittäminenkään onnistu !
Kehittämisen varaa on varmasti meillä niinkuin muuallakin.

Itse olen toki vain asentajana Lintosella, mutta usein juttelen pomon kanssa asioista joita voisimme parantaa korjaamolla.

Silloin kun Rami itse on tiskin takana, tietoa on aika hyvin varaosista ja niiden sopivuudesta.

Eino ei ehkä ole vuoden aikana ehtinyt oppia riittävän hyvin eri Mersumalleja ja niiden osia, eikä tiedä riittävästi neuvoa asiakasta osien ostossa.
Toisaalta hän tietää mielestäni paljon enemmän kuin sellaisen varaosaliikkeen myyjä jossa ei ole korjaamoa samassa ja jossa myydään varaosia kaikkiin merkkeihin.

On vähän eri asia jos minä olen myymässä osia, koko ajan kun korjaa autoja niin on selvää että osien mukaan voi antaa suullisen selostuksen siitä miten ne asennetaan helpoiten autoon yms. "palvelua" tarvittaessa, ja neuvoa asiakasta siinä mitä osia hän tarvitsee autonsa huoltamiseksi / korjaamiseksi.

Myyjät eivät koskaan pääse siinä asiassa samalle tasolle asentajien kanssa, ymmärrätte varmaan.

Antti kirjoitti mm.
"Kerran kysyin takapyöränlaakerien vaihtoa, mutta ei osattu sanoa hintaa hommalle ja tuntitaksa tuntui vähä kalliilta ja vielä lisämiinuksena PITKÄT jonot."

Kun kyseessä on tarpeeksi vanha auto, tässä tapauksessakin sellainen joita ei ole esim. minun tarvinnut koskaan korjata, on vaikea sanoa kiinteää hintaa jollekin työlle.
Autodatakaan ei taida tuntea W115 malliin ohjeaikoja.
Tosin takapyöränlaakerihomma taitaa autossasi olla sama kuin W123, jolloin osviittaa työn hinnasta pitäisi osata antaa.

Tuntitaksa on kohdallaan verraten paikkakunnan muihin korjaamoihin.

Auton iästä riippumatta pitää mukisematta selvittää onko osia saatavana, toki helposti tulee sanottua ääneen epäilykset että mahtaako löytyä muttei se saa hidastaa toimeen tarttumista.

Jonoa on, eikä sitä saa näillä näkymin lyhyemmäksi kuin nostamalla tuntitaksaa. :D

Kiitos kommenteista, kertokaa ihmeessä muutkin asiakkaat mitä voidaan parantaa - vien kyllä terveiset pomolle !
wiimax.fi
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Myyjät eivät koskaan pääse siinä asiassa samalle tasolle asentajien kanssa, ymmärrätte varmaan.
Tähän vois lisätä kertomuksen joka selventää myyjän ammatin "helppoutta"
- palvelutilanne on lähes tosi.

Asiakas astuu varaosakauppaan;
- Päivää.
- Päivää, onko teillä sitä osaa joka näkyy kunminä käyn maahan makaamaan selälleni auton vasemman etupyörän oikealle puolelle jalat eteenpäin ja matelen selälläni auton alle siten että pää on renkaan kohdalla ja sitten nostan oikean käden kyynärpäästä ylös ja suoristan etusormen ja se osa on siinä sormen kohdalla semmonen likasen näköinen - yksi sellainen - kiitos??
- :?: :?: :?: :?: :?:
- Ettekö te tiedä mitä minä haluan !
- Vähän helpottaisi jos voisi tarkentaa.
- Juurihan minä kerroin, on tää paska kauppa kukaan ei tiedä mitään. Näkemiin
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

:lol: just just...
On tuota itekki joskus tullu oltua asiakas palvelu hommissa ja on jotenki tuttun kuulonen vaikkakin eri alalla. :D
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Vastaa Viestiin