W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
Lämmöt on olleet vähän korkealla ja forumin kautta törmäsin siihen, että w124:ssä voi olla myös sähköflekti. Ei ainakaan mulla. Onko ollu dieseleissä mistä lähtien vaiko vain bensavehkeissä?
Sitte toinen juttu. Kiertovesipumppu on nyt ollut edellisen omistajan toimesta kytkettynä niin, että kun virrat on päällä, pyörii, ei siis anturin perässä. Onko hyvä vai huono?
Sitte toinen juttu. Kiertovesipumppu on nyt ollut edellisen omistajan toimesta kytkettynä niin, että kun virrat on päällä, pyörii, ei siis anturin perässä. Onko hyvä vai huono?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Jos tarkoitat lämppärin kiertovesipumppua niin mitä järkeä sitä on kierrättää kesällä jos lämppäri on säädetty nollille, rasittaa vaan sitä moottoria. Minä kytkisin sen ohjauspaneeliin takas. Tietysti, jos alkuperäinen oli paneelissa. Onhan se toinenkin malli, jossa ohjaus tulee muualta, tosin en tiedä mistä. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka!
ainakin vanhemmassa kortissa on laitettu moottorin ohjaus siten että kun solenoidit ei oo aktiivisena niin sähköpumppu pyörii.
Vanhemmassa kortissa on kaikki tehty opareilla ja solkunpäätteitä & pumppua ohjaa bjt transistorit.
Pumppu rasittuu jos se pyörii koko ajan, hiilet loppuu ja sitten loppuu tasainen lämpökin
ainakin vanhemmassa kortissa on laitettu moottorin ohjaus siten että kun solenoidit ei oo aktiivisena niin sähköpumppu pyörii.
Vanhemmassa kortissa on kaikki tehty opareilla ja solkunpäätteitä & pumppua ohjaa bjt transistorit.
Pumppu rasittuu jos se pyörii koko ajan, hiilet loppuu ja sitten loppuu tasainen lämpökin

- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Johan kuullostaa fiksulta taas mersulta, tehdä useita kortteja eri varustetasoja varten, eihän toi fetti maksa tehtaalle 5-10senttiä ja kortin jälleenmyyntihinnan kaikki vissiin tietääkin...
No saahan ton toimimaan vaikka ei oo korttissa pumppu lähtöö, mulla on
yksi kytkentä jolla saa pumpun toimimaan automaattisesti vaikka kortissa ei olisikaan sitä toimintoo.
Johan kuullostaa fiksulta taas mersulta, tehdä useita kortteja eri varustetasoja varten, eihän toi fetti maksa tehtaalle 5-10senttiä ja kortin jälleenmyyntihinnan kaikki vissiin tietääkin...

No saahan ton toimimaan vaikka ei oo korttissa pumppu lähtöö, mulla on
yksi kytkentä jolla saa pumpun toimimaan automaattisesti vaikka kortissa ei olisikaan sitä toimintoo.

Re: W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
pystyykö sähkötuulettimella korvaamaan myös magneettikytkimellä toimivan flektin?
Re: W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
Miksei....virtaa tyontää anturi releen kautta mangneetille ja niin ei tartte kun laittaa puhallin moottori vain sen mangneetin tilalle.
Ottama virta lie pienempi puhaltimella kuin mangneetilla eli sulake ,rele ja piuhat kestää.
Ottama virta lie pienempi puhaltimella kuin mangneetilla eli sulake ,rele ja piuhat kestää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
Mielestäni sähköflekti ottaa virtaa tolkuttomasti ainakin täysnopeudella? Omasta kun kattoo sähköflektiä ja sen johtoja ja vertaa ton 200D:n magneettikytkimelle tulevia johtoja niin on silmämääräisesti kattottuna aikamoinen ero johdon poikkipinta-alassa ?atlas kirjoitti:Miksei....virtaa tyontää anturi releen kautta mangneetille ja niin ei tartte kun laittaa puhallin moottori vain sen mangneetin tilalle.
Ottama virta lie pienempi puhaltimella kuin mangneetilla eli sulake ,rele ja piuhat kestää.
Elikkä ilmastoiduissa dieseleissä on myös yksi iso sähköflekti. Korvaamisesta No riittää se jos ei vetele raskaita kuormia ja jäähdytysjärjestelmä on muuten kunnossa.
Tälleen omassa lähtee sähköflekti moottorilämpöjen seurauksena päälle. (Visko oli poissa paikoiltaan tarkoituksella et nään sähköflektin toiminnan. Lähtee 108 asteessa muistaakseni oli maininta jossain )
Niin ja tässä tilanteessa sähköflekti pyörii täyttä laukkaa eli se etuvastus on ohitettuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 sähköflekti ja kiertovesipumppu
Sulla lähtee pajon alempana ku mulla 87 manuaali ilmastoitu sähkö flekti käynistyy vasta viimeisen valkoisen ja punaisen viivan välissä. moneen vuoteen ei ole viskoa ollu ja traileriakin on kiskottu. ei lämpenem muuta ku pysähdyksissä lähellekään flektin käynistymistä, siihenkin saa olla aika kauan paikallaan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota