Mihin öljyn paluu turbolta 200d:ssä?
Mihin öljyn paluu turbolta 200d:ssä?
Elikkä mihin ootte laittanu 200d:ssä öljyn paluun turbolta? Kuvia ja neuvoja kiitos.
Jos tekee öljynpaluun öljypohjaan pakosarjan puolelle, tosiaan ei voi pitää öljyä ylämerkissä. Mullakin oli aluksi paluu tuossa öljypohjassa, mutta muutin sen lohkon kylkeen. On sen verran uus tuo minun moottori että mitään tasopintaa ei lohkon kyljessä ole. Tein reiän kakkospytyn kohdalle, aivan lohkon alareunaan ja siihen hydr.nippa. Paluuputki on n. 20mm putkea/letkua.
Öljypohja irti, pyörittää koneen oikeeseen asentoon ja eikun poraamaan. Tein ensin alkureiän jollain 6mm terällä ja sitten kartioterällä loput. Reiän tein sille ohuemmalle kohtaa, reiän kokohan rippuu ihan siitä minkälaista läpivientiä käytät. Mulla on sellainen normaali hydr.nippa olikohan kokoa 1" tai 3/4", tai jotain. Elikkä sisäpuolelle tuli mutteri ja kummallekin puolille usitit, kun pinnat ei oo tasaisia on parempi käyttää usetteja kuin esim. kuparirikkoja. Kannattaa kierteisiin laittaa lukitetta, ettei mutteri pääse lähtemään irti. Tuo läpiviennin mutteri tulee muuten aika lähelle kiertokankee, pienimmillään väli on <2mm. Nyt ei ole ollut tuon öljynpaluun kanssa mitään ongelmia, alkuun kun oli paluu pohjassa, meinas työntää öljyä turpon läpi.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on tehty nykyisessä versiossa öljynpaluu -87 lohkoon tuohon tasaiseen kohtaan, mutta laipalla. Etuna on, että mutteria ei tarvitse virittää lohkon sisäpuolelle, eikä ole pelkoa mutterin löystymisestä tai jenkojen sekoamisesta lohkossa.
Paksuun koneistettuun teräksen pätkään porataan reikä öljyputkelle ja kaksi reikää kiinnityspulteille. Mutkan voi joko hitsata tai laittaa jengoilla kiinni laipanrunkoon. Lohkoon reiät vastaaville kohdille ja jengat, esim m6 kiinnitysreikiin. Väliin paperitiiviste ja siliconi, niin tuli hyvä.
Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa tässäkin tapauksessa. Voisin muutenkin ottaa kuvia näistä turbojutskista, jos joku viitsisi laittaa ne näkyville.
Esim. Turbon ja vaparin mäntä rinnakkain, samoin kiertokanget, öljyruiskut yms. Nämä kuitenkin tuntuvat olevan puheenaiheena jatkuvasti, joten kuvista voisi jokainen katsoa, miltä ko. osat näyttää.
Paksuun koneistettuun teräksen pätkään porataan reikä öljyputkelle ja kaksi reikää kiinnityspulteille. Mutkan voi joko hitsata tai laittaa jengoilla kiinni laipanrunkoon. Lohkoon reiät vastaaville kohdille ja jengat, esim m6 kiinnitysreikiin. Väliin paperitiiviste ja siliconi, niin tuli hyvä.
Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa tässäkin tapauksessa. Voisin muutenkin ottaa kuvia näistä turbojutskista, jos joku viitsisi laittaa ne näkyville.
Esim. Turbon ja vaparin mäntä rinnakkain, samoin kiertokanget, öljyruiskut yms. Nämä kuitenkin tuntuvat olevan puheenaiheena jatkuvasti, joten kuvista voisi jokainen katsoa, miltä ko. osat näyttää.
Täällä on öljynpaluu samassa paikassa eli tuossa lohkon kyljessä laipalla. Tein rosterista ja vähän jostakin tihkuu. Saatta kyllä vuotaa letkuliitoksestakin. Pitää tehdä uusiksi kun kone nousee kesällä pois.
Onko JP viritelly öljyruiskut tuohon OM601 mottiin?
Onko JP viritelly öljyruiskut tuohon OM601 mottiin?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Ei onnistunut tuo öljyruiskujen laitto, alkuperäiset vaparin ruutat ei käy, koska lohkoissa on erilainen valu tuolla kohtaa, johon ruiskujen paikka olisi pitänyt koneistaa. Jotkut muut ruiskut saattaisivat käydä. Tilaa ruiskuille on muuten tosi vähän, kampiakseli heiluu yllättävän lähellä lohkoa, ja sinne väliin ne suihkut menee, tilaa puolellaan ehkä milli.Julli kirjoitti: Onko JP viritelly öljyruiskut tuohon OM601 mottiin?
Muuta päivitystä koneessa on jonkin verran, mutta niistä lisää myöhemmin.