Parempi ilmansuodatin 124 300 D ??? Parempi pakoputki ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Parempi ilmansuodatin 124 300 D ??? Parempi pakoputki ?
Eli joihinkin autoihin saa ns. paremman ilmansuodattimen joka sitten lisää tehoja. Onko otsikon autoon saatavilla ja jos on niin mistä ? Pakoputkeen sama juttu. Alkaa olla tien päässä putki ja ajattelin samalla jos siihenkin sais ns. paremman putken eli lisää tehoja. Mistä ?
Eipä ollu vuosimallia otsikon autosta...
Onhan noita viriputsari valmistajia; Apex, K&N ym. Google auttaa.
Semmonen homma vaan et viriputsarin tuoma lisäteho on aika marginaalista luokkaa (2-3% max.) ja sen suodatustehon kanssa voi olla vähän niin ja näin.
Eli kyllä hengittää vapaammin, mutta kone saa turhan paljon "hivenaineita" ilman seassa.
Tuossa nyt malliksi K&N:n tuotehaku, syötä tiedot ja kato mitä löytyy. http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
Pakarin nyt näppärä vääntää vaikka 3" rosterista. No jos itellä ei ole mahkuja, niin on olemassa lukuisia yrityksiä jotka tekee putken niinku tykkäät. (Google taas.)
Sekään ei kyllä vakiokonetta paljoa auta.
Hellsinkin eurostainless halus 380€ kokoputkesta. Koosta en tiedä, muttei ainakaan ruostu.
Jos tehoja tarvis saada, niin mitäs jos käyt säädättämässä pumpun jollain asiapajalla?
Helpompaa, tehokkaampaa ja halvempaa.
(Tai osta enskerralla 300 DT/TDT )
Onhan noita viriputsari valmistajia; Apex, K&N ym. Google auttaa.
Semmonen homma vaan et viriputsarin tuoma lisäteho on aika marginaalista luokkaa (2-3% max.) ja sen suodatustehon kanssa voi olla vähän niin ja näin.
Eli kyllä hengittää vapaammin, mutta kone saa turhan paljon "hivenaineita" ilman seassa.
Tuossa nyt malliksi K&N:n tuotehaku, syötä tiedot ja kato mitä löytyy. http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
Pakarin nyt näppärä vääntää vaikka 3" rosterista. No jos itellä ei ole mahkuja, niin on olemassa lukuisia yrityksiä jotka tekee putken niinku tykkäät. (Google taas.)
Sekään ei kyllä vakiokonetta paljoa auta.
Hellsinkin eurostainless halus 380€ kokoputkesta. Koosta en tiedä, muttei ainakaan ruostu.
Jos tehoja tarvis saada, niin mitäs jos käyt säädättämässä pumpun jollain asiapajalla?
Helpompaa, tehokkaampaa ja halvempaa.
(Tai osta enskerralla 300 DT/TDT )

Mites tuon om.603 turbo version laita... Itsellä kun ei oo kylki pellissä niitä imuhaivenia.. kun on niitä alkupuolen jenkkimalleja... Tuntuis et saa huonosti happee... Saa olla putsailemassa vähänväliä....!
Vetää kaiken hiekan/kosteuden lokarista..selvä suunnitelu virhe...
Tuolta sivulta löytyi vakiopaikalle kyllä putsari.. mitä se hyövyttää vaik onkin hengittävämpi malli.. kun se on kohta taas paskanen..
Kysynkin... Mites tuon kartiosuotimen? Tulis siihen vakiopaikalle..
Onko kukaan laittanu..
Vetää kaiken hiekan/kosteuden lokarista..selvä suunnitelu virhe...

Tuolta sivulta löytyi vakiopaikalle kyllä putsari.. mitä se hyövyttää vaik onkin hengittävämpi malli.. kun se on kohta taas paskanen..

Kysynkin... Mites tuon kartiosuotimen? Tulis siihen vakiopaikalle..
Onko kukaan laittanu..

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
90 vuosmalli. Turboa etsiskelin mutta ei löytyny 5 kk aikana kuin yksi jälkiasennettu hirmuhinnalla. Farkku olisi ollut täydellinen turbolla mutta oli turha edes ottaa yhteyttä niin älyttömillä pyynnöillä. Ihan hyvin tolla 3 litrasella pääsee rekan ohi ei siinä mitään mutta jos olis ollu mahdollista saada edellä main. lisää tehoa kohtuuhinnalla niin tottkai. Olen muuten ymmärtänyt että automaatti lootalla varustettuja ei kannata viedä " pumppuhuoltoon " ? .
Re: Säätö
Lähtee siitä 300 hintaluokasta kasvamaan ihan tuhannen korville saakka riippuen laitetaanko sinne ne elementit vai otetaanko vanhoista kaikki irti mitä saa.Eskill kirjoitti:Mitä tuollainen pumpun ja ennakon säätö maksaa ammattiliikkeessä?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta..
Itse kävin pumpun säädätyksessä kk takaperin.. Ja voin sanoo että kannattaa
Mulla alkoi ehkä vähän luistelemaan laatikko.. väänsin vartti kiekan lisää paineita... myötäpäivään.. mut ei vaikutusta...
Kuinkas paljon sitä suurpiirtein pitää vääntää..rupee napakoitumaan..?
Ja entä tuo vaijerin laita...sehän vaikuttaa osa kaasulla vaihdettaessa..
Pumppu on vain säädetty kohilleen..ei piristetty..

Itse kävin pumpun säädätyksessä kk takaperin.. Ja voin sanoo että kannattaa

Mulla alkoi ehkä vähän luistelemaan laatikko.. väänsin vartti kiekan lisää paineita... myötäpäivään.. mut ei vaikutusta...

Kuinkas paljon sitä suurpiirtein pitää vääntää..rupee napakoitumaan..?
Ja entä tuo vaijerin laita...sehän vaikuttaa osa kaasulla vaihdettaessa..
Pumppu on vain säädetty kohilleen..ei piristetty..
Ei ole mullakaan, mutta pitihän avautuaRiku kirjoitti:Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta..![]()

Käy ihmettelemässä esim. tuota linkkiä:
http://www.bmwz1.co.uk/z1filter.htm
Sisääntulevan ilman halutaan olevan kylmää, koska kylmässä ilmassa on enemmän happea. Kartiofilsu saa ilmansa konehuoneesta, jonne tuleva ilma on kulkenut syylarin läpi ja on taatusti ulkoilmaa lämpimämpää --> isompi hyöty saavutettaisiin vaparilla joka imee pihalta sitä ilmaa.
C180T (S202) -99
Minä jatkoin ilmansuodattimen putkea, nyt ilma otetaan syylärin edestä.Bf109 kirjoitti:Ei ole mullakaan, mutta pitihän avautuaRiku kirjoitti:Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta..![]()
Käy ihmettelemässä esim. tuota linkkiä:
http://www.bmwz1.co.uk/z1filter.htm
Sisääntulevan ilman halutaan olevan kylmää, koska kylmässä ilmassa on enemmän happea. Kartiofilsu saa ilmansa konehuoneesta, jonne tuleva ilma on kulkenut syylarin läpi ja on taatusti ulkoilmaa lämpimämpää --> isompi hyöty saavutettaisiin vaparilla joka imee pihalta sitä ilmaa.
Ilma on varsinkin kesällä huomattavasti viileämpää syylärin eessä ja taitaa sinne koteloon hieman ylipainettakin syntyä.
Voisi taas nostaa hieman syöttöjä.

Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/