Parempi ilmansuodatin 124 300 D ??? Parempi pakoputki ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Parempi ilmansuodatin 124 300 D ??? Parempi pakoputki ?

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Eli joihinkin autoihin saa ns. paremman ilmansuodattimen joka sitten lisää tehoja. Onko otsikon autoon saatavilla ja jos on niin mistä ? Pakoputkeen sama juttu. Alkaa olla tien päässä putki ja ajattelin samalla jos siihenkin sais ns. paremman putken eli lisää tehoja. Mistä ?
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eipä ollu vuosimallia otsikon autosta...

Onhan noita viriputsari valmistajia; Apex, K&N ym. Google auttaa.
Semmonen homma vaan et viriputsarin tuoma lisäteho on aika marginaalista luokkaa (2-3% max.) ja sen suodatustehon kanssa voi olla vähän niin ja näin.
Eli kyllä hengittää vapaammin, mutta kone saa turhan paljon "hivenaineita" ilman seassa.
Tuossa nyt malliksi K&N:n tuotehaku, syötä tiedot ja kato mitä löytyy. http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

Pakarin nyt näppärä vääntää vaikka 3" rosterista. No jos itellä ei ole mahkuja, niin on olemassa lukuisia yrityksiä jotka tekee putken niinku tykkäät. (Google taas.)
Sekään ei kyllä vakiokonetta paljoa auta.
Hellsinkin eurostainless halus 380€ kokoputkesta. Koosta en tiedä, muttei ainakaan ruostu.

Jos tehoja tarvis saada, niin mitäs jos käyt säädättämässä pumpun jollain asiapajalla?
Helpompaa, tehokkaampaa ja halvempaa.
(Tai osta enskerralla 300 DT/TDT ) :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tehon lisääminen 300D lähtee tosiaan siitä että säädätät pumpun ja ennakon kohdalleen.
Sillä saat kulkuun tuntuvia muutoksia.

Pakoputken ja vaparisuodattimen laitolla lisätehoa ei paljoa saa, mutta ei niistä haittaakaan ole - ellei pakoputkesta tule äänekäs.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mites tuon om.603 turbo version laita... Itsellä kun ei oo kylki pellissä niitä imuhaivenia.. kun on niitä alkupuolen jenkkimalleja... Tuntuis et saa huonosti happee... Saa olla putsailemassa vähänväliä....!
Vetää kaiken hiekan/kosteuden lokarista..selvä suunnitelu virhe... :shock:

Tuolta sivulta löytyi vakiopaikalle kyllä putsari.. mitä se hyövyttää vaik onkin hengittävämpi malli.. kun se on kohta taas paskanen.. :evil:

Kysynkin... Mites tuon kartiosuotimen? Tulis siihen vakiopaikalle..

Onko kukaan laittanu.. :?:
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

90 vuosmalli. Turboa etsiskelin mutta ei löytyny 5 kk aikana kuin yksi jälkiasennettu hirmuhinnalla. Farkku olisi ollut täydellinen turbolla mutta oli turha edes ottaa yhteyttä niin älyttömillä pyynnöillä. Ihan hyvin tolla 3 litrasella pääsee rekan ohi ei siinä mitään mutta jos olis ollu mahdollista saada edellä main. lisää tehoa kohtuuhinnalla niin tottkai. Olen muuten ymmärtänyt että automaatti lootalla varustettuja ei kannata viedä " pumppuhuoltoon " ? .
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Harrastelija arveli: Olen muuten ymmärtänyt että automaatti lootalla varustettuja ei kannata viedä " pumppuhuoltoon " ? .

Ja miksei :? Kyllä se pelkän säädön jälkeen vielä pitää. Joskus on pitänyt laittaa 4-kierrosta lisää paineita laatikkoon, mutta ei muuta.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No loota taitaa olla se hennompi 772.4, mutta kai sekin säädetyn pumpun kestää.
Ja tosiaan, ainakin paineiden nostolla.
7mm tapeilla sanoo sitten kuulemma morjens aika äkkiä...
Mitäs se paras 300D vapari anto isoilla elementeillä? 180hv kai. *Kääk*
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Harrastelija kirjoitti:Farkku olisi ollut täydellinen turbolla mutta oli turha edes ottaa yhteyttä niin älyttömillä pyynnöillä.
Ööh, paljonko pyysivät? Oma ei mielestäni ollut kohtuuttoman hintanen(9800€),
mut kyl se vähän kukkiikin.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Kyllä se laatikko kestää säädetyn pumpun. Jos laatikko on timmissään ei tarvita edes paineiden nostoa.
250TD -86, 260E LANG -90
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 22.11.2004 21:58

Säätö

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Mitä tuollainen pumpun ja ennakon säätö maksaa ammattiliikkeessä?
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vaijeria joutuu kyllä säätämään
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ota nyt ensimmäiseksi ilmanputsarin kannesta se kuristin pois..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Säätö

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eskill kirjoitti:Mitä tuollainen pumpun ja ennakon säätö maksaa ammattiliikkeessä?
Lähtee siitä 300 hintaluokasta kasvamaan ihan tuhannen korville saakka riippuen laitetaanko sinne ne elementit vai otetaanko vanhoista kaikki irti mitä saa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta.. :roll:

Itse kävin pumpun säädätyksessä kk takaperin.. Ja voin sanoo että kannattaa 8)
Mulla alkoi ehkä vähän luistelemaan laatikko.. väänsin vartti kiekan lisää paineita... myötäpäivään.. mut ei vaikutusta... :shock:

Kuinkas paljon sitä suurpiirtein pitää vääntää..rupee napakoitumaan..?
Ja entä tuo vaijerin laita...sehän vaikuttaa osa kaasulla vaihdettaessa..

Pumppu on vain säädetty kohilleen..ei piristetty..
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä sitä laatikon ruuvia voi ja pitääkin kiristellä useampia kierroksia.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

AJ. 460tkm...nuista lukemista voi jo päätellä vähän jo lootan kuuneisuutta... siis paineita lisää... :twisted:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Mika.T kirjoitti:ota nyt ensimmäiseksi ilmanputsarin kannesta se kuristin pois..
Jepu!
Ja sitten syöttöä 1/2- kierros lisää+ maksimirundia myös lisää rundi, pari.. (Omalla vastuulla)
Jos siis on mekaaninen pumppu.kyseessä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Riku kirjoitti:Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta.. :roll:
Ei ole mullakaan, mutta pitihän avautua ;)

Käy ihmettelemässä esim. tuota linkkiä:
http://www.bmwz1.co.uk/z1filter.htm

Sisääntulevan ilman halutaan olevan kylmää, koska kylmässä ilmassa on enemmän happea. Kartiofilsu saa ilmansa konehuoneesta, jonne tuleva ilma on kulkenut syylarin läpi ja on taatusti ulkoilmaa lämpimämpää --> isompi hyöty saavutettaisiin vaparilla joka imee pihalta sitä ilmaa.
C180T (S202) -99
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Bf109 kirjoitti:
Riku kirjoitti:Siis ei kokemuksia kartiosuotimesta.. :roll:
Ei ole mullakaan, mutta pitihän avautua ;)

Käy ihmettelemässä esim. tuota linkkiä:
http://www.bmwz1.co.uk/z1filter.htm

Sisääntulevan ilman halutaan olevan kylmää, koska kylmässä ilmassa on enemmän happea. Kartiofilsu saa ilmansa konehuoneesta, jonne tuleva ilma on kulkenut syylarin läpi ja on taatusti ulkoilmaa lämpimämpää --> isompi hyöty saavutettaisiin vaparilla joka imee pihalta sitä ilmaa.
Minä jatkoin ilmansuodattimen putkea, nyt ilma otetaan syylärin edestä.
Ilma on varsinkin kesällä huomattavasti viileämpää syylärin eessä ja taitaa sinne koteloon hieman ylipainettakin syntyä.
Voisi taas nostaa hieman syöttöjä. :twisted:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Vastaa Viestiin