Onnistuu. Varsin helpostikin. Itselläni esimerkiksi on C114:ssä M123.
Ainoa ongelma on kaasuvivusto. Jos luovuttaja-auto on "1979", voi siinä olla joko vanha kaasutinkonfiguraatio tai uusi (muutos 1978 loppuvuodesta muistaakseni). Vanhassa kaasuvipu tulee suoraan kaasarin takaa (eli auton keskilinjan suuntaisesti), uudessa kaasutin on 90 astetta eri asennossa, jolloin kaasuvipu menee venttiilikopan yli. Jos kyseessä on uusi viritys, saattaa kaasuttimen joutua kääntämään vanhaan asentoon (90 astetta vastapäivään), minkä pitäisi kyllä onnistua. Hätätapauksessa voi käyttää vanhaa (pre-1979) imusarjaa.
Moottorin lohko ei suinkaan ole sama kuin W114:n 250-mallissa. W114 sedanin 250-kone on mallia M130, ja on iskutilavuudeltaan 2,8-litrainen. Siinä on 7 runkolaakeria, kun M123:ssa on vain 4.
W114:n koneista M180 on lähinnä M123:a. Erona on lähinnä kansi ja se, että M123:ssa on enemmän tasapainotuspunnuksia kampiakselilla. Tästä syystä esimerkiksi W114:n mallin "230.6" koneenkorvat sopivat sovittamaan M123 C114:ään ja W114:ään. Eli siis suomeksi: 230-pystylampustra koneenkorvat niin johan menee M123 W114:aan.
(Ai mutta, tuossa pystärissähän on jo valmiiksi tuo M180. No siitä sovittimet sittten.

En edes huomannut.)
Vaihteistot menevät suoraan, lohkohan on käytännössä samanlainen. Laturit ovat erilaisia mahdollisesti, sillä M123:n laturissa on sisäinen jännitteen säädin, M180:ssa on ulkoinen. No, vähemmän johtoja siis - sen vanhan säätimen voi jättää sinne vasempaan lokasuojaan ihan koristeeksi.
Oma autoni on tallissa Hervannassa, joten siitä voi katsoa mallia jos tulee ongemia. Olen paikalla huomenna sunnuntaina aamupäivästä, sen jälkeen vasta heinäkuussa. Laitan aiheesta yv:n tarkemmin ohjein.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)