Mercedes-Benz 190 2.6

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Mercedes-Benz 190 2.6

Viesti Kirjoittaja M.T »

Eli kyseistä pirssiä tullu nyt kateltua ku jäi to w124:n osto haaveeksi kun joku kerkesi ostaa :(

Eli aiheena tuo 2.6 mese:
-mitä kannattaa huomioida tuollaista ostaessa?
-tyyppivikoja?
-onko erllaisilla koneilla eri vuosimallit?


Ja kaikkea yleistietoa vois kans laittaa tänne. Olen katsellut noita, eikä nuo nyt niin pahan hintaisia ole, joten eiköhän kohta saa mesen alle 8)
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 512
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Tuossapa yksi linkki
Mitäpä tuossa autossa ny olis...No kannattaa ostaa sitä uudempaa mallia oisko ny ollu 10/88 lähtien :?:
Hiukka on vanhemmiten vikaa nokassa ja kannen virtaavuudessa :?:
Miulla ny ei kyseisiä vikoja ole ollu ku oon niin vähä vasta ajanu ja ei tuolla koneella ole kuin 90tkm ajettu että tuskin ny heti tuleekaan :?:
Mukava kone tollaseeen pikkuautoon ja mukava toi kutvosen mourina...
Kandee ostaa sellane muutenkin jo yleisilmeeltään siisti ni on varmaan koneelkin jo jotai huoltoja tehty :?
Kulutus on kyl roima jos on automaatti ja raskas kaasujalka kaupungissa :lol:
Mää ainakin tykkään tosta koneesta antaa tuolle pikkukopalle vähän tyyliä...
T:yko
W903
V126
W203
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Jep jep, kiitoksia vastauksista

No ajattelin ihan manuaalin laittaa 8) Vai saako niitä edes manuaaleina? Ja tuolla linkissä näytti olevan missä ruostetta voi esiintyä. Miten tehot? Ja onko erillaisia 2.6 koneita?

Kertokaa vaan mahdollisimman paljon kokemuksia tuollaisesta röntästä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

M.T kirjoitti: No ajattelin ihan manuaalin laittaa 8) Vai saako niitä edes manuaaleina?
Saa saa.
M.T kirjoitti:Miten tehot? Ja onko erillaisia 2.6 koneita? .
166 hv ilman kattia, 160 hv katilla. Sama "peruskutonen" kuin mm. W124-ja W126-sarjoissa oli 2,6- ja 3-litraisina.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Miten mulla olisi sellanen muistikuva että toi 2,6L olisi jokin eco versio 3litrasesta? Pienikitkaisempi alakerta tms.?
Setällä oli W124 260E ja siinä oli kyllä aika paljon käyntimurhetta ja kansihommaa...

PS. W201 3,2 olisi aika kiva...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Oletko ostamassa tuollaista Suomesta vai ulkomailta hakemassa?
Kannattaa muistaa, varsinkin jos aikoo tuollaisen auton esim. Saksasta tuoda, noilla vanhemmilla isomoottorisilla ajetaan yleensä loppuunajo meiningillä.
Eli perustekniikka kannattaa tsiikata tarkkaan; vaihteisto, motti, perä, vetarit(kumit), ohjaus. Eli nuo samat tulikin jo mainittua.
Vahva tekniikkahan tuossakin on!
:D
Tuolla ois kone: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Ei muutaku 2.0 tai 2.3 koppa jostain ja kyselemään konttrorilta rosentteja. :lol:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Kiitoksia vaan vastauksista, täällähän saa hyvin neuvoja 8)

Joo, sukulaisia asuu ruotsissa, joten Svedulandia olisi mahdollinen paikka josta hakisin tuollaisen jos hakisin ulkomailta, mutta enimmäkseen olen Suomesta etsinyt.

Tuolla ruotsin puolella olisi kohtuu halvallakin noita myynnissä ja verotkaan ei taida olla pahat? Mitä olen joitakin kuullut niin 1000E molemmin puolin on noita veropäätöksiä tullut.

Ei se auta kun jatkaa metsästystä ja etsiä se 2.6 alle 8)

Miten muuten tuollaisessa 2.3 on eroa 2.6:een? Tehoja varmaan ainakin vähemmän tuossa 2.6, mutta onko muuten suht samanlaisia koriltaan, tekniikaltaan jne.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

M.T kirjoitti: Miten muuten tuollaisessa 2.3 on eroa 2.6:een? Tehoja varmaan ainakin vähemmän tuossa 2.6, mutta onko muuten suht samanlaisia koriltaan, tekniikaltaan jne.
Pääerohan on, että 2.3 litran kone on nelipyttyinen M102 eli eri peruskone kuin tuossa 2,6-litraisessa oleva M103.
No, karkeasti voidaan sanoa että M103 on jatkettu nelipyttyinen. Omat tyyppiharminsa ja etunsa molemmissa. Hyvin pidettynä tuo M102 on kyllä varsin pitkäikäinen kone sekin. Apulaitteet mm. ruiskutuksen osalta ovat kyllä 102-103-konetyyppien kesken varsin identtisiä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin