Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
- satakakskuus
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 26.08.2004 07:52
[viesti poistettu]
Viimeksi muokannut satakakskuus, To 10.11.2005 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-SIIS kaveri meinaa että puhun paskaasatakakskuus kirjoitti:Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:romu kirjoitti:-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.
Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)
Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee!![]()
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100%
d)niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)


250TD -86, 260E LANG -90
Tuli ostettua Bridgestonen Turanza ER300:t. Eipä nuokaan kummoisia punnuksia vaatineet, ja edellisiin Michelin Piloteihin verratessa ei huomaa mitään eroa suuntaan eikä toiseen, paitsi vajaa 200 euroa hinnassa (310 euroa maksoi kierros). Nuo on muuten suht halvat nakit, ja silti ovat olleet rengastesteissä kärkipäässä.
Minulla on R170 SLK:ssa Toyo Proxes T1-S:t. Takana 245/40R17 ja edessä 225/45R17.Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.
Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
Nokian-tyyppinen ohjaustunto kuivalla. Eli hiukan pehmeämpi kuin alkuperäisissä Continentalin SportContacteissa. Ei mikään löysä kuitenkaan.
Hiljaiset. Ainakin kohtuullisen uutena.
Erinomainen saderengas.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tilasin tuossa itelleni Saksanmaalta www.wheelmachine2000.de RH Topline AA 8*17" vanteet ja siihen kumit 225/45/17, soittelivat takasinpäin eilen ja kyselivät akselimassoja ja huippunopeuksia jotta osaisivat MUOKATA vanteita(?!?) autokatsastusinsinöörin luona ja laittaa jonkun ihme 10mm levyn johonkin päin ohjausta(?!?) tulemaan mukana... Olin siinä vähä huuli pyöreänä että mitäs h*levettiä. Selitti, ettei tiedä miten asia Suomessa on, mutta sano että Saksan insinöörit on niin tarkkoja että ne laittelee tommosia sinne... Oonko ihan pihalla vai mistä tässä on kyse?!
Kysyin että pitääkös tästä muokkausoperaatiosta maksaakin jotain, nin joo-o... Kielitaidosta sen verran että enklannista(jota puhuttiin puhelimessa) kirjottelin syksyllä laudaaturin ja saksasta magnan, kaverin englanti siellä päässä ei häikäissy, mutta toimeen tultiin kun se heitteli sakemannia väliin...
Sanoin että pistähän paketti tuleen nin katotaan Härmäläisten katastusmiesten kanssa asiaa ja tehään sit jotain jos on tarpeen, mutta epäilen vahvasti että mitään ei ole tarpeen tehdä kuitenkaan...
Paketti ei oo järkyn kallis kuitenkaan, kuuleman perusteella ihan laadukkaat monoblokkikopiot
ja vielä ContiSportContactKakoset tai Dunlopin SP9000 kääritään päälle,("kumpaa RHn tehtaalla sattuu oleen saatavana") rahteineen kaikki lysti kustantaa 1057 euroa, että siedettävään hintaan valssit hyvillä kumeilla...
Kysyin että pitääkös tästä muokkausoperaatiosta maksaakin jotain, nin joo-o... Kielitaidosta sen verran että enklannista(jota puhuttiin puhelimessa) kirjottelin syksyllä laudaaturin ja saksasta magnan, kaverin englanti siellä päässä ei häikäissy, mutta toimeen tultiin kun se heitteli sakemannia väliin...
Sanoin että pistähän paketti tuleen nin katotaan Härmäläisten katastusmiesten kanssa asiaa ja tehään sit jotain jos on tarpeen, mutta epäilen vahvasti että mitään ei ole tarpeen tehdä kuitenkaan...



W202 C220 D -95
GT renkaat
Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa
.
Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita.

Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa

Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita.

edesmennyt
W201
W201
Meillä on kaikissa rekoissa nykyään toyot! Ei häpeä michelinille ollenkaan, kuskit kehuvat jopa paremmiksi. Ja hintaa ei ole edes puolia siitä mitä michelinissä.satakakskuus kirjoitti:Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:romu kirjoitti:-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.
Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)
Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee!![]()
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100%
d)niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Re: GT renkaat
missä hinnoissa noi GT champiro.t pyörii? ite ajattelin 205/45 17...mikko1981 kirjoitti:Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
![]()
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa.
Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Re: GT renkaat
Noille 225/45/17 renkaille jäi hintaa asennettuna 220e/2kpl Päijät-KumistaZalbeer kirjoitti:missä hinnoissa noi GT champiro.t pyörii? ite ajattelin 205/45 17...mikko1981 kirjoitti:Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
![]()
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa.
Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita.
emppu kirjoitti:Meillä on kaikissa rekoissa nykyään toyot! Ei häpeä michelinille ollenkaan, kuskit kehuvat jopa paremmiksi. Ja hintaa ei ole edes puolia siitä mitä michelinissä.satakakskuus kirjoitti:Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:romu kirjoitti:-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.
Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)
Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee!![]()
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100%
d)niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)



250TD -86, 260E LANG -90
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
pakko sanoa : falken vs. nokia kulutuspinnan leveyden eroa n. 20mm, 1.hyväksi 215/55/r16 gummeissa, falkenit eivät mahtuneet millään eteen W114-korisessa 9x16"-vanteilla ET11
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Falken
pystyvalo kirjoitti:pakko sanoa : falken vs. nokia kulutuspinnan leveyden eroa n. 20mm, 1.hyväksi 215/55/r16 gummeissa, falkenit eivät mahtuneet millään eteen W114-korisessa 9x16"-vanteilla ET11
Ai ,että falkenit ei mahdu pyärimään ja nokia mahtuu!Vai ?
Itsellä on falkenit ja kaariin raapivat vaikka ei periaatteessa pitäisi

edesmennyt
W201
W201
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
juuri näin, tämän takia autossani on takana falkenit ja edessä nokialaiset, jos vaihtais renkaat taka-akselilta eteen niin falken-renkaiden kulutuspinnan ja kyljen välinen kulma veisi etupyöränkaaret mennessään
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Eikö kukaan tosiaan tiedä?Jussi300 kirjoitti:Mitäs näistä vanteissa olevista tiedoista saa irti?
Vanteen sisäosassa kirjailtuna seuraavaa:
(mersun logo) A 170 401 00 02
ET37 7J X 15 H2
34 050 c
AS 10.62
98 W 14
niin, ja sitten siinä on vielä lätkä, jossa lukee että "Only for SLK" muutamalla kielellä..

- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Tälleen lonkalta heitettynä :
- Vanteet ovat 170-korisesta mersusta eli SLK:sta, loppu rivi on valmistenumero
- vanteiden ET-luku on 37, vanteilla on leveyttä 7" ja halkaisijaa 15"
- Loput numerot ovat mysteeri...
mitä halusit noista tietää??
- Vanteet ovat 170-korisesta mersusta eli SLK:sta, loppu rivi on valmistenumero
- vanteiden ET-luku on 37, vanteilla on leveyttä 7" ja halkaisijaa 15"
- Loput numerot ovat mysteeri...
mitä halusit noista tietää??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Eipä noista paljon muuta irtoa, kuin että SLK:n orig.vanteet onJussi300 kirjoitti:Eikö kukaan tosiaan tiedä?Jussi300 kirjoitti:Mitäs näistä vanteissa olevista tiedoista saa irti?
Vanteen sisäosassa kirjailtuna seuraavaa:
(mersun logo) A 170 401 00 02
ET37 7J X 15 H2
34 050 c
AS 10.62
98 W 14
niin, ja sitten siinä on vielä lätkä, jossa lukee että "Only for SLK" muutamalla kielellä..

Koko- ja valmistusnumeroita, ja valm.viikko

Edit: Pystäri ehti näemmä ensin...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
- satakakskuus
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 26.08.2004 07:52
[viesti poistettu]
Viimeksi muokannut satakakskuus, To 10.11.2005 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olis tarkoitus saada 500SEC -83 alle pyörimään mahdollisimman härskit vanteet. Lokasuojan kaaria voidaan pokata ulos tarvittaessa jonkin verran, tämä ei muodostu ongelmaksi. Tarvisin jotain perustietoa, millaisia yhdistelmiä on saatu alle pyörimään. Saksassa näkyy olevan myynnissä autoja, joissa on jopa 10,5" x 18" etuvanne ja 11,5" x 18" tai jopa levempi takavanne. Ja 8,5" + 10" x 17 yhdistelmä näkyy olevan ihan vakio settiä.
ET-luvuista eli offset lukemista pitäisi saada tietoa. Eli esimerkiksi eteen jos laittaa 8,5" - 9" leveän vanteen, niin millaisella offsetillä sen pitäisi olla? Totta kai tähän vaikuttaa vanteen leveys, mutta jotain suuntaa. Ja taakse tulee näillä näkymin vähintään 10" leveä vanne eli offseteistä olis hyvä tietää jotain sinnekin päin. Ja turha ehdotella mitään 14" - 16" vannevalintoja. Vähintään 17" vannekoko on tarkoitus valita näillä näkymin. Myös rengaskokosuosituksia 17" ja 18" vanteille otetaan vastaan.
Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!
ET-luvuista eli offset lukemista pitäisi saada tietoa. Eli esimerkiksi eteen jos laittaa 8,5" - 9" leveän vanteen, niin millaisella offsetillä sen pitäisi olla? Totta kai tähän vaikuttaa vanteen leveys, mutta jotain suuntaa. Ja taakse tulee näillä näkymin vähintään 10" leveä vanne eli offseteistä olis hyvä tietää jotain sinnekin päin. Ja turha ehdotella mitään 14" - 16" vannevalintoja. Vähintään 17" vannekoko on tarkoitus valita näillä näkymin. Myös rengaskokosuosituksia 17" ja 18" vanteille otetaan vastaan.
Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!
Sopiiko W126:n 8,5" x 17" ET 14 ja 10" x 17" ET 15 taakse? Mikä olisi sopivin rengastus? 235/45/17 eteen ja 255/40/17 taakse?
Entä W126:n alle 9" x 19" vanteet - mikä olisi sopiva offset eli ET luku? Olisi tiedossa kyseisen kokoiset vanteet, mutta ET on 38. Vaativat ilmeisesti noin 20mm paksut levikepalat?
Entä W126:n alle 9" x 19" vanteet - mikä olisi sopiva offset eli ET luku? Olisi tiedossa kyseisen kokoiset vanteet, mutta ET on 38. Vaativat ilmeisesti noin 20mm paksut levikepalat?
Ei näytä ketään kiinnostavan, mutta kysytään vielä silti:
Onko mitään mahdollisuutta saada sopimaan W126:n alle seuraava setti:
9" x 17" ET 18 eteen, esim. 235/45/17 rengas
12" x 17" ET 18 taakse, esim. 275/40/17 rengas
Onko tuollainen 12" leveä vanne mahdollista saada sopimaan esim. takakaaria tarpeeksi levittämällä? Ottaako sisältä kiinni esim. lokasuojaan tai takatukivarteen? Millainen levikepala pitäisi olla, että ei ota sisälle päin kiinni?
Onko mitään mahdollisuutta saada sopimaan W126:n alle seuraava setti:
9" x 17" ET 18 eteen, esim. 235/45/17 rengas
12" x 17" ET 18 taakse, esim. 275/40/17 rengas
Onko tuollainen 12" leveä vanne mahdollista saada sopimaan esim. takakaaria tarpeeksi levittämällä? Ottaako sisältä kiinni esim. lokasuojaan tai takatukivarteen? Millainen levikepala pitäisi olla, että ei ota sisälle päin kiinni?
9x17" ET18 menee heittämällä, 12" ei kyllä mene noin isolla ET:llä; takana ET:n pitäis olla lähempänä nollaa ellei peräti miinuksella ja sitten kaaria joutunee muokkaamaan huomattavasti.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mihinkä vanne ottaa takana kiinni? Tukivarteen? Sisälokasuojaan?PM kirjoitti:9x17" ET18 menee heittämällä, 12" ei kyllä mene noin isolla ET:llä; takana ET:n pitäis olla lähempänä nollaa ellei peräti miinuksella ja sitten kaaria joutunee muokkaamaan huomattavasti.
Eli taakse ilmeisesti olisi hyvä hankkia 15-20mm levikepala ja armotta kaaria ulos?

Mitä rengaskokoja 17" vanteella yleensä käytetään W126 mallissa? Ajattelin esimerkiksi eteen 235/45/17 ja taakse 275/40/17. Noille 12x17" vanteille kun ei kovin kapeaa rengasta pysty laittamaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti 235/40/17 eteen ja 275/35/17 taakse, mutta meneekö liian matalaprofiiliseksi?