Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
satakakskuus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2004 07:52

Viesti Kirjoittaja satakakskuus »

[viesti poistettu]
Viimeksi muokannut satakakskuus, To 10.11.2005 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

satakakskuus kirjoitti:
romu kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.

Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.

Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)

Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee! :P :P
Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100% :lol:
d) :roll: niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)
-SIIS kaveri meinaa että puhun paskaa :shock: No voihan sitä väittää vastaankin, en väisty sanaakaan ja essonbaarijutut ovat erikseen. Huvittaa kun yritetään tyrmätä.. :lol:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tuli ostettua Bridgestonen Turanza ER300:t. Eipä nuokaan kummoisia punnuksia vaatineet, ja edellisiin Michelin Piloteihin verratessa ei huomaa mitään eroa suuntaan eikä toiseen, paitsi vajaa 200 euroa hinnassa (310 euroa maksoi kierros). Nuo on muuten suht halvat nakit, ja silti ovat olleet rengastesteissä kärkipäässä.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.

Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
Minulla on R170 SLK:ssa Toyo Proxes T1-S:t. Takana 245/40R17 ja edessä 225/45R17.

Nokian-tyyppinen ohjaustunto kuivalla. Eli hiukan pehmeämpi kuin alkuperäisissä Continentalin SportContacteissa. Ei mikään löysä kuitenkaan.

Hiljaiset. Ainakin kohtuullisen uutena.

Erinomainen saderengas.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jäi nuo TOYO:t sitten tilaamatta Saksasta, kun sain paikalliselta rengasliikkeltä hyvän tarjouksen GT Champiroista. Nyt on takana 255/40/17 ja eteen tulee nuo 225/45/17 lähiaikoina. Tuntumaa ei ole oikein vielä saanut noihin kun pitäisi kulmat säädättää.
jmaximus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: La 15.01.2005 23:51
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja jmaximus »

Tilasin tuossa itelleni Saksanmaalta www.wheelmachine2000.de RH Topline AA 8*17" vanteet ja siihen kumit 225/45/17, soittelivat takasinpäin eilen ja kyselivät akselimassoja ja huippunopeuksia jotta osaisivat MUOKATA vanteita(?!?) autokatsastusinsinöörin luona ja laittaa jonkun ihme 10mm levyn johonkin päin ohjausta(?!?) tulemaan mukana... Olin siinä vähä huuli pyöreänä että mitäs h*levettiä. Selitti, ettei tiedä miten asia Suomessa on, mutta sano että Saksan insinöörit on niin tarkkoja että ne laittelee tommosia sinne... Oonko ihan pihalla vai mistä tässä on kyse?!

Kysyin että pitääkös tästä muokkausoperaatiosta maksaakin jotain, nin joo-o... Kielitaidosta sen verran että enklannista(jota puhuttiin puhelimessa) kirjottelin syksyllä laudaaturin ja saksasta magnan, kaverin englanti siellä päässä ei häikäissy, mutta toimeen tultiin kun se heitteli sakemannia väliin...

Sanoin että pistähän paketti tuleen nin katotaan Härmäläisten katastusmiesten kanssa asiaa ja tehään sit jotain jos on tarpeen, mutta epäilen vahvasti että mitään ei ole tarpeen tehdä kuitenkaan... :roll: :lol: Paketti ei oo järkyn kallis kuitenkaan, kuuleman perusteella ihan laadukkaat monoblokkikopiot :oops: ja vielä ContiSportContactKakoset tai Dunlopin SP9000 kääritään päälle,("kumpaa RHn tehtaalla sattuu oleen saatavana") rahteineen kaikki lysti kustantaa 1057 euroa, että siedettävään hintaan valssit hyvillä kumeilla...
W202 C220 D -95
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

Mitäs näistä vanteissa olevista tiedoista saa irti?

Vanteen sisäosassa kirjailtuna seuraavaa:

(mersun logo) A 170 401 00 02
ET37 7J X 15 H2
34 050 c
AS 10.62
98 W 14

niin, ja sitten siinä on vielä lätkä, jossa lukee että "Only for SLK" muutamalla kielellä..
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

GT renkaat

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
8)
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa :x .

Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita. :x
edesmennyt
W201
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

satakakskuus kirjoitti:
romu kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.

Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.

Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)

Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee! :P :P
Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100% :lol:
d) :roll: niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)
Meillä on kaikissa rekoissa nykyään toyot! Ei häpeä michelinille ollenkaan, kuskit kehuvat jopa paremmiksi. Ja hintaa ei ole edes puolia siitä mitä michelinissä.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Re: GT renkaat

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

mikko1981 kirjoitti:Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
8)
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa :x .

Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita. :x
missä hinnoissa noi GT champiro.t pyörii? ite ajattelin 205/45 17...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

GT

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Gt:een hintoja en muista (haaparannasta ostin)

Tais jäädä noille 205/40/17:lle jotain 390 euroa ,kun otti verot pois(moms 20%)
edesmennyt
W201
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: GT renkaat

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Zalbeer kirjoitti:
mikko1981 kirjoitti:Itse ajelin kolme sarjaa 205/40/17 GT champiro renkailla ja huonoksi ei voi sanoa. Omasta mielestäni tuohon hintaan hiljaiset ja suht kestävät renkaat!
8)
Toistamaata oli taas GT:een 195/65/15 renkaat jotka piti kauheaa mekkalaa :x .

Yhden sarjan ajoin goodyear eagle F1:llä ja ne kului turhan nopeasti ja maksoi mansikoita. :x
missä hinnoissa noi GT champiro.t pyörii? ite ajattelin 205/45 17...
Noille 225/45/17 renkaille jäi hintaa asennettuna 220e/2kpl Päijät-Kumista
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

emppu kirjoitti:
satakakskuus kirjoitti:
romu kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Mitäs mieltä Noista TOYO:n kumeista? Kiinnostaisi nuo Proxes T1-S:t.

Taakse 255/40/17 ja eteen 225/45/17.
-Aivan varmasti turvallinen ostos.Toyo on maailman 4:si suurin rengasvalmistaja ja toimittaa ensiasennusrenkaat mm. porschelle. Suomessa näihin asti ollut tunnettu lähinnä raskaan kaluston renkaista.Ilmeisesti maahantuoja puuttunut tms. Nyt tuotetta tuo maahan koivusaari oy, ja kokemuksesta tiedän että hinnat ovat todella kilpailukykyisiä ainakin tuolla vakiokokojen puolella.

Painotuksessa on ollut paikallisella huoltiksella kummastelua, koska koko sarjat menevät aivan mitättömillä punnusmäärillä täysin nollille. Tämä on ollut kokemus täältäpäin. Täytyy olla tasainen tuo työn laatu.( made in japan- ei kumma!)

Nimim. 3 sarjaa omistuksessa, ja lisää tulee! :P :P
Pakko lykätä tähän omat jutut/mutut päälle elikkä:
a) "Suurimmasta päästä valmistajia" ei tarkoita automaattisesti paremmuutta -koska esim.Nokian renkaat on pienimmästä päästä rengasvalmistajia maailmassa ja silti menestynyt kautta aikojen hyvin tosi monissa testeissä.
b) Enpä ole nähnyt rekoissa juurikaan Toyo'n renkaita, henkilöautoissa joissakin näkynyt, -rekoissa on näkynyt vain tutut isot merkit ja japsimerkeistä vain Semperit..
c) Nuo tasapainotus-jutut taasen niitä "ESSONBAARI-JUTTUJA" 100% :lol:
d) :roll: niin no-jaa.. jottako tonmerkkiset gummit..ehkäpä, ehkäpä ei, -riippuu vähän niistä liikkeen pyyntihinnoista ja roikkuu myyntihinnoista (tjsp)
Meillä on kaikissa rekoissa nykyään toyot! Ei häpeä michelinille ollenkaan, kuskit kehuvat jopa paremmiksi. Ja hintaa ei ole edes puolia siitä mitä michelinissä.
:wink: :wink: :wink: - Uskokaa suosiolla vaan. (En muuten ole toyo-kauppias.)
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

pakko sanoa : falken vs. nokia kulutuspinnan leveyden eroa n. 20mm, 1.hyväksi 215/55/r16 gummeissa, falkenit eivät mahtuneet millään eteen W114-korisessa 9x16"-vanteilla ET11
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Falken

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

pystyvalo kirjoitti:pakko sanoa : falken vs. nokia kulutuspinnan leveyden eroa n. 20mm, 1.hyväksi 215/55/r16 gummeissa, falkenit eivät mahtuneet millään eteen W114-korisessa 9x16"-vanteilla ET11

Ai ,että falkenit ei mahdu pyärimään ja nokia mahtuu!Vai ?

Itsellä on falkenit ja kaariin raapivat vaikka ei periaatteessa pitäisi :shock:
edesmennyt
W201
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

juuri näin, tämän takia autossani on takana falkenit ja edessä nokialaiset, jos vaihtais renkaat taka-akselilta eteen niin falken-renkaiden kulutuspinnan ja kyljen välinen kulma veisi etupyöränkaaret mennessään
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

falkenit

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

No voihan voimasana!

Mukavaa kun renkaita ostaessa ei kerrota tuollaisia asioita. :evil:
edesmennyt
W201
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

Jussi300 kirjoitti:Mitäs näistä vanteissa olevista tiedoista saa irti?

Vanteen sisäosassa kirjailtuna seuraavaa:

(mersun logo) A 170 401 00 02
ET37 7J X 15 H2
34 050 c
AS 10.62
98 W 14

niin, ja sitten siinä on vielä lätkä, jossa lukee että "Only for SLK" muutamalla kielellä..
Eikö kukaan tosiaan tiedä? :roll:
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Tälleen lonkalta heitettynä :
- Vanteet ovat 170-korisesta mersusta eli SLK:sta, loppu rivi on valmistenumero
- vanteiden ET-luku on 37, vanteilla on leveyttä 7" ja halkaisijaa 15"
- Loput numerot ovat mysteeri...

mitä halusit noista tietää??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jussi300 kirjoitti:
Jussi300 kirjoitti:Mitäs näistä vanteissa olevista tiedoista saa irti?

Vanteen sisäosassa kirjailtuna seuraavaa:

(mersun logo) A 170 401 00 02
ET37 7J X 15 H2
34 050 c
AS 10.62
98 W 14

niin, ja sitten siinä on vielä lätkä, jossa lukee että "Only for SLK" muutamalla kielellä..
Eikö kukaan tosiaan tiedä? :roll:
Eipä noista paljon muuta irtoa, kuin että SLK:n orig.vanteet on :roll:
Koko- ja valmistusnumeroita, ja valm.viikko :?

Edit: Pystäri ehti näemmä ensin...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

Ok kiitoksia näistä. Tosiaan nuo "mysteeriluvut" juuri kiinnostaa... :D
Turmelioitsia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
Paikkakunta: JKL mlk

Viesti Kirjoittaja Turmelioitsia »

jos laitan w201:seen 16" ja 7" leveät vanteet, niin paljon pitää et:n olla, jotta mahtuisi kaikkein parhaiten pyörimään. Entä 17" ja 8" leveänä? mahtuuko ollenkaan.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
Avatar
satakakskuus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2004 07:52

Viesti Kirjoittaja satakakskuus »

[viesti poistettu]
Viimeksi muokannut satakakskuus, To 10.11.2005 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

:oops:
oodeej
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.09.2005 16:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oodeej »

Olis tarkoitus saada 500SEC -83 alle pyörimään mahdollisimman härskit vanteet. Lokasuojan kaaria voidaan pokata ulos tarvittaessa jonkin verran, tämä ei muodostu ongelmaksi. Tarvisin jotain perustietoa, millaisia yhdistelmiä on saatu alle pyörimään. Saksassa näkyy olevan myynnissä autoja, joissa on jopa 10,5" x 18" etuvanne ja 11,5" x 18" tai jopa levempi takavanne. Ja 8,5" + 10" x 17 yhdistelmä näkyy olevan ihan vakio settiä.

ET-luvuista eli offset lukemista pitäisi saada tietoa. Eli esimerkiksi eteen jos laittaa 8,5" - 9" leveän vanteen, niin millaisella offsetillä sen pitäisi olla? Totta kai tähän vaikuttaa vanteen leveys, mutta jotain suuntaa. Ja taakse tulee näillä näkymin vähintään 10" leveä vanne eli offseteistä olis hyvä tietää jotain sinnekin päin. Ja turha ehdotella mitään 14" - 16" vannevalintoja. Vähintään 17" vannekoko on tarkoitus valita näillä näkymin. Myös rengaskokosuosituksia 17" ja 18" vanteille otetaan vastaan.

Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Tuli tuossa kesällä ostettua Firestone F-590 ja pitää kyllä vähän kehua,ovat hiljaiset nähtäväksi jää miten on kulutuskeston laita... (ja edukkaat)
oodeej
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.09.2005 16:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oodeej »

Sopiiko W126:n 8,5" x 17" ET 14 ja 10" x 17" ET 15 taakse? Mikä olisi sopivin rengastus? 235/45/17 eteen ja 255/40/17 taakse?

Entä W126:n alle 9" x 19" vanteet - mikä olisi sopiva offset eli ET luku? Olisi tiedossa kyseisen kokoiset vanteet, mutta ET on 38. Vaativat ilmeisesti noin 20mm paksut levikepalat?
oodeej
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.09.2005 16:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oodeej »

Ei näytä ketään kiinnostavan, mutta kysytään vielä silti:

Onko mitään mahdollisuutta saada sopimaan W126:n alle seuraava setti:

9" x 17" ET 18 eteen, esim. 235/45/17 rengas
12" x 17" ET 18 taakse, esim. 275/40/17 rengas

Onko tuollainen 12" leveä vanne mahdollista saada sopimaan esim. takakaaria tarpeeksi levittämällä? Ottaako sisältä kiinni esim. lokasuojaan tai takatukivarteen? Millainen levikepala pitäisi olla, että ei ota sisälle päin kiinni?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

9x17" ET18 menee heittämällä, 12" ei kyllä mene noin isolla ET:llä; takana ET:n pitäis olla lähempänä nollaa ellei peräti miinuksella ja sitten kaaria joutunee muokkaamaan huomattavasti.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
oodeej
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.09.2005 16:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oodeej »

PM kirjoitti:9x17" ET18 menee heittämällä, 12" ei kyllä mene noin isolla ET:llä; takana ET:n pitäis olla lähempänä nollaa ellei peräti miinuksella ja sitten kaaria joutunee muokkaamaan huomattavasti.
Mihinkä vanne ottaa takana kiinni? Tukivarteen? Sisälokasuojaan?

Eli taakse ilmeisesti olisi hyvä hankkia 15-20mm levikepala ja armotta kaaria ulos? :twisted:

Mitä rengaskokoja 17" vanteella yleensä käytetään W126 mallissa? Ajattelin esimerkiksi eteen 235/45/17 ja taakse 275/40/17. Noille 12x17" vanteille kun ei kovin kapeaa rengasta pysty laittamaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti 235/40/17 eteen ja 275/35/17 taakse, mutta meneekö liian matalaprofiiliseksi?
Vastaa Viestiin