3,2 bensakoneen pakokaasuarvot päin p:tä.
3,2 bensakoneen pakokaasuarvot päin p:tä.
Onko kenelläkään ollut ongelmia katsastuksessa pakokaasuarvojen kanssa? Kävin katsastuksessa tänään eikä menny läpi. Voiko alle 200tkm ajetun auton katit olla jo paskana? Kaveri puhui jostain lambdasta, ne on kuulemma bemareissa usein sökönä ja mersussahan on Boschin osat myös. Vai onko syy perjantai 13 päivän tai oliko katsastusmies niin kiero että ei päästäny mersua läpi, kun muuta vikaa ei löytynyt ja omistajan silmä vältti saastemittauksen ajan. Siinä lapussa oli kaikki arvot liian korkealla. Tyhjäkäynnillä vielä enemmän kuin 2000kr/m. Olisin kiitollinen tiedoistanne, jos samanlaisia kaltoin katsastettuja autokohtaloita löytyy.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Omassa autossa katsastuksessa arvot olivat myöskin pielessä. Kymmenen minuuttia huudatettiin konetta katsastushallissa, jonka jälkeen katsastusmies passitti parin kilometrin ajolenkille. Tämän jälkeen uudestaan testeriin ja arvot kohdillaan.
Totesi vain, ettei näitä isoja koneita ja sitä myöten katalysaattoria meinaa saada tarpeeksi lämpöiseksi pelkällä paikallaan käyttämisellä.
Totesi vain, ettei näitä isoja koneita ja sitä myöten katalysaattoria meinaa saada tarpeeksi lämpöiseksi pelkällä paikallaan käyttämisellä.
Kun ja jos mersun 6-kone on kunnossa ei sitä tarvi käyttää muuta kuin käyntilämpöiseksi ennen katsastusta...niin ainakin täällä...vai mitä dealer? 
(autoa ei ole muuten merkitty vähäpäästöiseksi eikä kattia ole mainittu rek.otteessa...arvot alittuu kuitenkin...eikä ihme autolla ikää 17 vuotta ja mittarissa 105 000 )

(autoa ei ole muuten merkitty vähäpäästöiseksi eikä kattia ole mainittu rek.otteessa...arvot alittuu kuitenkin...eikä ihme autolla ikää 17 vuotta ja mittarissa 105 000 )

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
En minäkään oikein usko että konetta nyt aivan kiusata tarvitsee ennenkuin arvot saa kohdalleen. Olin kuitenkin ajanut autolla ennen katsastusta ja onhan se edellisinäkin vuosina läpi mennyt.
Laitan tähän arvot
CO%:
tyhjäkäynti 1,6
2000r/min 1,4
HC ppm:
tyhjäkäynti 260
2000r/min 130
02:
OK
CO2:
OK
Lambda:
2000r/min
0,97-1,03
Laitan tähän arvot
CO%:
tyhjäkäynti 1,6
2000r/min 1,4
HC ppm:
tyhjäkäynti 260
2000r/min 130
02:
OK
CO2:
OK
Lambda:
2000r/min
0,97-1,03
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
- Paikkakunta: Kinnula
ainakin lambdassa vikaa > normaali arvot ilman kattia lambdan kanssa CO n. 0,7 ainakin joutokäynnillä, kierroksilla pienenee.
Toisaalta hyvät arvot katittomalle ja lamdattomalle autolle
Toisaalta hyvät arvot katittomalle ja lamdattomalle autolle

Viimeksi muokannut vexu524tdic, La 14.05.2005 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä jouduin kans huudattelemaan muutaman hetken hallissa. Äijä sano et poljeppas kuule nyt sitten ihan kunnolla. Kyllä ne sitten rupes tippumaan ne arvot. Niin ja menomatka katsastukseen mentiin yhtä vaihdetta liian pienellä. Ei se matkalla huudattelu mua auttanu, ku piti sit hallissa uudestaa.
Tuomas
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
"Kun ja jos mersun 6-kone on kunnossa ei sitä tarvi käyttää muuta kuin käyntilämpöiseksi ennen katsastusta...niin ainakin täällä...vai mitä dealer?"
Näin on, ylimääräisiä poppaskonsteja ei tarvita.
Arvot ovat hyvät katittomalle autolle, olkoon siinä sitten lambda-anturi tai ei.
Oliko lambda-arvo OK, sitä et kertonut ?
Näyttäisi ettei katti ole ollut toimintalämpötilassa kun mittausta tehtiin, itse kokeilisin huudattaa tienpäällä pienellä vaihteella kunnolla kuumaksi ja mittaisin uudelleen.
Näin on, ylimääräisiä poppaskonsteja ei tarvita.
Arvot ovat hyvät katittomalle autolle, olkoon siinä sitten lambda-anturi tai ei.

Oliko lambda-arvo OK, sitä et kertonut ?
Näyttäisi ettei katti ole ollut toimintalämpötilassa kun mittausta tehtiin, itse kokeilisin huudattaa tienpäällä pienellä vaihteella kunnolla kuumaksi ja mittaisin uudelleen.
wiimax.fi
Viime syksynä omassani oli samoja ongelmia. Itse autotohtori
mittasi arvot koeajolenkin jälkeen ja totesi "nyt on kaikki rikki"
Vein sitten veholle ja pikahuollossa lamdan arvot olivat todella
korkeat ja vaihto aikaa jo tarjottiin. Vein kuitenkin vielä kerran
auton eräälle vanhalle vehon asentajalle jolla on oma paja
hän totesi vain että "eihän tässä ole mitään vikaa"
Annoin dokumentin katsastajalle ja kaikki ok. Tuli mieleen
että mitäköhän oli säädöt poikien mittareissa.
mittasi arvot koeajolenkin jälkeen ja totesi "nyt on kaikki rikki"
Vein sitten veholle ja pikahuollossa lamdan arvot olivat todella
korkeat ja vaihto aikaa jo tarjottiin. Vein kuitenkin vielä kerran
auton eräälle vanhalle vehon asentajalle jolla on oma paja
hän totesi vain että "eihän tässä ole mitään vikaa"
Annoin dokumentin katsastajalle ja kaikki ok. Tuli mieleen
että mitäköhän oli säädöt poikien mittareissa.

MB E320T Sportline -94
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Mitenkä muut arvot?Meikäläisellä aivan sama ongelma. Tyhjäkäynnillä hc arvo aivan liian korkea.
lamda vaihdettu ja sytytys käyty läpi. Katti paskana. Tarvisi saada jostain nyt uusi katti vain tohon meikäläisen romuun, et sen saa leimaan...
Itse kokeilisin rikastaa seosta vähän. Liian laiha seos aiheuttaa sytytyskatkoksia palotapahtumaan ja palamattomien hiilivetyjen (HC) arvo nousee.
Toinen on sytytyksen säätö: onhan sinulla säädin S -asennossa?
G:tä käytin leimalla kuluvalla viikolla ja jäi itsellä kiinni lambda-arvosta ja liian suuresta HC-arvosta. Myös jäännöshappi oli hieman korkea. Arvot palasivat "superhyviksi" kunhan laittoi säätimen S-asentoon ja seosta rikkaammalle. Tämä tietenkin mittari persuuksissa ...
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Voisiko olla että jos sytytyspuolella on häikkää, niin ei polta kaikkea bensaa ja arvot on siksi korkealla? Pakkasella mulla nimittäin auto täristi tyhjäkäynnillä, mutten ole tehnyt sille mitään kun ongelma korjaantui ilmojen lämmetessä.
Ostin lambda-anturin, mutta pitäs vielä laittaa kiinni. On niin hankalassa paikassa ettei taida itse vaihto onnistua ja kun kierre on vielä palanut kiinni. Onko tähän jotain kikkaa olemassa?
Ostin lambda-anturin, mutta pitäs vielä laittaa kiinni. On niin hankalassa paikassa ettei taida itse vaihto onnistua ja kun kierre on vielä palanut kiinni. Onko tähän jotain kikkaa olemassa?
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kaikki on mahdollista, mutta näissä moniventtiilikoneissa on kuulemma vähän korkealla vakiona noi päästöt joutokäynnillä. Näin ainakin mersuliikkeen huoltomies minulle tokaisi tänään kun kävin päästöt mittaamassa. Huudatteli myllyä hivenen aikaa kierroksilla ja otti pästöt. Kävin katsastuskonttorilla ja nyt on auto leimassa. Vuoden päästä sama paska uudestaan..
220.128 Black Mirror
3 vuotta kryptoniten kanssa ikäeroa ja tismalleen sama motti.. Eli kyllä sen korjausmiehen juttujen pitäisi koskea minuakin.
Niin miikka onnittelut muuten hienon automallin valinnasta. Kateeksi käy.
Viime aikoina olen lukenut kaiken mahdollisen W140:stä ja nuo saastehäiriöt saattavat johtua siitä pahamaineisesta wiring harness ongelmasta. Onko omaan yksilöösi vaihdettu takuuseen ohjausboxin ja sytytyksen kaapelointi? Jos ei, biohajoavasta muovista tehdyt kaapelit murenevat käsiin ajan myötä ja alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä -> saastearvot pieleen tai koko auto ei enää toimi.
Oireet voi olla mitä tahansa mittarivalojen vilkkumisesta ja kengurubensasta seosten villiintymiseen ja 5:llä pytyllä käyntiin.
Niin miikka onnittelut muuten hienon automallin valinnasta. Kateeksi käy.
Viime aikoina olen lukenut kaiken mahdollisen W140:stä ja nuo saastehäiriöt saattavat johtua siitä pahamaineisesta wiring harness ongelmasta. Onko omaan yksilöösi vaihdettu takuuseen ohjausboxin ja sytytyksen kaapelointi? Jos ei, biohajoavasta muovista tehdyt kaapelit murenevat käsiin ajan myötä ja alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä -> saastearvot pieleen tai koko auto ei enää toimi.
Oireet voi olla mitä tahansa mittarivalojen vilkkumisesta ja kengurubensasta seosten villiintymiseen ja 5:llä pytyllä käyntiin.
Noniin vaihdoin viimeviikolla lambda-anturin autooni. Anturin sähköpistoke sijaitsee auton ulkopuolella ja yksi napa oli hapettunut aivan siniseksi ja koko anturi oli aika huonon näköinen. Oli muuten aika pirullinen saada vanha irti kun ei mahdu työkalut mestoille. Tänään sitten kävin Rollen tähtihuollossa ottamassa pakokaasunäytteen ennen katsastukseen vientiä. Autoa ei huudatettu ennen mittausta ja ajoin aivan normaalisti ja rauhallisesti paikalle. Kas kummaa arvot olivat kohdallaan. CO 0,01 ja HC 14. (Co reilusti alle sadasosa paskalla lambdalla mitatusta.) Rolle oli sitä mieltä, että toi lambda pitäisi vaihtaa vähän niinkuin öljyt näistä vanhoista Mersuista.
Tästä voisi päätellä, että jos arvot ei ole kohdallaan on autossa jotain vikaa. Mä en ainakaan usko että kone pitää ajaa punahehkuiseksi ennen mittausta.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!
Tästä voisi päätellä, että jos arvot ei ole kohdallaan on autossa jotain vikaa. Mä en ainakaan usko että kone pitää ajaa punahehkuiseksi ennen mittausta.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
e320 kirjoitti
"Viime aikoina olen lukenut kaiken mahdollisen W140:stä ja nuo saastehäiriöt saattavat johtua siitä pahamaineisesta wiring harness ongelmasta. Onko omaan yksilöösi vaihdettu takuuseen ohjausboxin ja sytytyksen kaapelointi? Jos ei, biohajoavasta muovista tehdyt kaapelit murenevat käsiin ajan myötä ja alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä -> saastearvot pieleen tai koko auto ei enää toimi. "
Itsellänikin on W140 S320 eli asia kiinnostaa kovastikkin. Onkohan ko. tyyppivika kaikissa W140 vai tietyissä vuosimalleissa?? omani on -96, tarkoitus pitää autoa maailman tappiin asti joten kaikki tieto tästä ja muistakin "ominaisuuksista" , tyyppivioista on tervetullutta. Onko siis edelleenkin mahdollista saada tehdastakuuseen tuo kaapelointi systeemi??
"Viime aikoina olen lukenut kaiken mahdollisen W140:stä ja nuo saastehäiriöt saattavat johtua siitä pahamaineisesta wiring harness ongelmasta. Onko omaan yksilöösi vaihdettu takuuseen ohjausboxin ja sytytyksen kaapelointi? Jos ei, biohajoavasta muovista tehdyt kaapelit murenevat käsiin ajan myötä ja alkavat aiheuttaa käyntihäiriöitä -> saastearvot pieleen tai koko auto ei enää toimi. "
Itsellänikin on W140 S320 eli asia kiinnostaa kovastikkin. Onkohan ko. tyyppivika kaikissa W140 vai tietyissä vuosimalleissa?? omani on -96, tarkoitus pitää autoa maailman tappiin asti joten kaikki tieto tästä ja muistakin "ominaisuuksista" , tyyppivioista on tervetullutta. Onko siis edelleenkin mahdollista saada tehdastakuuseen tuo kaapelointi systeemi??
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Tuo kaapelointi on vaihdettu USA:ssa ja saksanmaalla 'recall' tyyppisesti huollon yhteydessä käsittääkseni. En tiedä onko näin tehty suomessa. Enää käsittääkseni tuota ei takuuseen saa vaan reilun toimintatonnin siinä menettää jos sen uusii. Voi kuulemma tehdä itsekin jos jaksaa näpertää. Jenkeistä saa tilattua harnessin reilulla 500 taalalla jos haluaa itse sen vaihtaa. Veholla maksanee noin 1500 egee töineen.
Yleisesti ottaen W140:n johtojen kanssa pitää kuulemma olla todella varovainen eikä niitä saisi väännellä yhtään ylimääräistä ellei ole todella pakko.
Nettiautossa oli myynnissä SEL600 johon oli ilmeisesti näperretty itse uusi johdotus koska kaapelit oli vedetty rumasti suoraan imusarjojen yli.
.
-96 ja uudemmissa on kuulemma korjattu monta alkuperäistä tyyppivikaa, kuitenkaan se ei ole mikään takuu ongelmattomuudesta. Jenkkiharrastajien sivuilta luettuna paikallinen automyyjä kertoi havainneensa enemmän ongelmia uusien kuin vanhojen w140 mallien kanssa. Ota siitä sitten selvää.
Dieseleissä on se maaginen 6/96 raja jolloin 350 kone muuttui 300 malliksi, tämä on ainakin selvä parannus jos dieseliä ajattelee. ADS:llä varustetuissa malleissa tuntui olevan reilusti ongelmia myöskin (siis sen ADS:n kanssa.)
Toinen W140 tyypillinen ongelma on imuovien kanssa tuleva vika. Jos järjestelmään tulee painevuoto, imuovia ohjaava pumppu lakkaa toimimasta yritettyään tietyn aikaa vetää lukitusta kiinni. Toiminto täytyy tällöin resetoida takakontin vasemmalla puolella olevasta pumpun kyljestä löytyvästä ohjausboksista johto irti vetämällä. Jos vika toistuu välittömästi on putkistossa vuoto joka siis pitää korjata. Imuoven pumpun toimintaa voi säätää (oven lukitus) sylinterin päässä olevaa ruuvia säätämällä, jos sylinteriä 'vedättää' liian pitkälle imuovien pumppu saa aikakatkaisun ja muistaakseni viiden katkon jälkeen mennään taas vikatilaan. Eli sylinteri pitää säätää juuri niin että ovi menee lukkoon, ei sen tiukemmalle.
Tässä siis pari W140 tyypillistä ongelmaa päälaelta
Yleisesti ottaen W140:n johtojen kanssa pitää kuulemma olla todella varovainen eikä niitä saisi väännellä yhtään ylimääräistä ellei ole todella pakko.
Nettiautossa oli myynnissä SEL600 johon oli ilmeisesti näperretty itse uusi johdotus koska kaapelit oli vedetty rumasti suoraan imusarjojen yli.
.

-96 ja uudemmissa on kuulemma korjattu monta alkuperäistä tyyppivikaa, kuitenkaan se ei ole mikään takuu ongelmattomuudesta. Jenkkiharrastajien sivuilta luettuna paikallinen automyyjä kertoi havainneensa enemmän ongelmia uusien kuin vanhojen w140 mallien kanssa. Ota siitä sitten selvää.
Dieseleissä on se maaginen 6/96 raja jolloin 350 kone muuttui 300 malliksi, tämä on ainakin selvä parannus jos dieseliä ajattelee. ADS:llä varustetuissa malleissa tuntui olevan reilusti ongelmia myöskin (siis sen ADS:n kanssa.)
Toinen W140 tyypillinen ongelma on imuovien kanssa tuleva vika. Jos järjestelmään tulee painevuoto, imuovia ohjaava pumppu lakkaa toimimasta yritettyään tietyn aikaa vetää lukitusta kiinni. Toiminto täytyy tällöin resetoida takakontin vasemmalla puolella olevasta pumpun kyljestä löytyvästä ohjausboksista johto irti vetämällä. Jos vika toistuu välittömästi on putkistossa vuoto joka siis pitää korjata. Imuoven pumpun toimintaa voi säätää (oven lukitus) sylinterin päässä olevaa ruuvia säätämällä, jos sylinteriä 'vedättää' liian pitkälle imuovien pumppu saa aikakatkaisun ja muistaakseni viiden katkon jälkeen mennään taas vikatilaan. Eli sylinteri pitää säätää juuri niin että ovi menee lukkoon, ei sen tiukemmalle.
Tässä siis pari W140 tyypillistä ongelmaa päälaelta
Tervehdys
Kiitos "e320" lle tiedoista.
Itselläni ei vielä mitään kaapelointivikaan liittyvää ongelmaa ole onneksi esiintynyt, samoin imuovet tuntuisi pelaavan OK. Ainut mitä hieman mietin on takakontin sulkeutumien, eli kun se imasee sen luukun kiinni niin tuntuu että luukku ei painaudu vasemmalta puolen aivan tiiviisti kiinni, oikealta kylläkin. En tiedä onkohan luukussa yksi vai kaksi noita imusylintereitä? vai mistäköhän homma kiikastaa vai liekkö mielikuvitusta. Eli multahan katkesi takakontista oikeanpuoleinen jousi, sen uusin, mutta sen jälkeen luukku ei ole enää avattaessa ponnahtanut itsekseen ylös niinkuin ennen vaan pitää hieman kädellä avustaa?.
Kiitos "e320" lle tiedoista.
Itselläni ei vielä mitään kaapelointivikaan liittyvää ongelmaa ole onneksi esiintynyt, samoin imuovet tuntuisi pelaavan OK. Ainut mitä hieman mietin on takakontin sulkeutumien, eli kun se imasee sen luukun kiinni niin tuntuu että luukku ei painaudu vasemmalta puolen aivan tiiviisti kiinni, oikealta kylläkin. En tiedä onkohan luukussa yksi vai kaksi noita imusylintereitä? vai mistäköhän homma kiikastaa vai liekkö mielikuvitusta. Eli multahan katkesi takakontista oikeanpuoleinen jousi, sen uusin, mutta sen jälkeen luukku ei ole enää avattaessa ponnahtanut itsekseen ylös niinkuin ennen vaan pitää hieman kädellä avustaa?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
päästöt pahasti pielessä,
elikkä,onko muuta vaihtoehtoa kuin uusi katti?
Autoon on vaihdettu tulpat,tulpanjohdot,ilmansuodatin,ilmamassamittari ja lambra testattu.
.Co 0,42 0,50 joutok.
...... 0,66 0,30 kieroksilla
.HC 196 100 joutok.
........151 100 kierroksilla
Lambra 1,03 0,97-1,03
.Co2 14,10 joutok.
.........13,90 kieroksilla
. o2 1,06 5,00 joutok.
........1,19 5,00 kierroksilla
Auto on 94-mallinen ,nykäsee rajusti,kun lähtee kiihdyttämään kaupunkiajossa,eikä auta kuumaksi käyttäminen,eilen tosissaan yritettiin katsastusmiehen kanssa.
Autoon on vaihdettu tulpat,tulpanjohdot,ilmansuodatin,ilmamassamittari ja lambra testattu.
.Co 0,42 0,50 joutok.
...... 0,66 0,30 kieroksilla
.HC 196 100 joutok.
........151 100 kierroksilla
Lambra 1,03 0,97-1,03
.Co2 14,10 joutok.
.........13,90 kieroksilla
. o2 1,06 5,00 joutok.
........1,19 5,00 kierroksilla
Auto on 94-mallinen ,nykäsee rajusti,kun lähtee kiihdyttämään kaupunkiajossa,eikä auta kuumaksi käyttäminen,eilen tosissaan yritettiin katsastusmiehen kanssa.
Nonni, alle vuos menny ja arvot taas päin p:tä!
Tais olla Rolle oikeassa, että noi lambdat on vähän niinkuin öljyt, pitää vaihtaa aika-ajoin. No viimevuonna laitoin Motonetin tarvikeosan ja korvasin sen nyt Boschin alkuperäisosalla. Ei kannata säästää väärässä paikassa. Mielenkiinnolla odotan uusia mittauksia.
Tais olla Rolle oikeassa, että noi lambdat on vähän niinkuin öljyt, pitää vaihtaa aika-ajoin. No viimevuonna laitoin Motonetin tarvikeosan ja korvasin sen nyt Boschin alkuperäisosalla. Ei kannata säästää väärässä paikassa. Mielenkiinnolla odotan uusia mittauksia.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Joo minulla myös noitten päästöjen kanssa ongelmia. Eli joutokäynnillä 240 ja kierroksilla 130 HC arvo, auto on 300 ce-24 - 90. Kaikki muut arvot olivat hyviä. Mihin arvoon mahdollinen kansivika ensimmäisenä vaikuttaa?
Mikä on tuo S asento? Onko se ilmanputsarin keskellä oleva reikä seoksen säätöön?
Tyhmänä menin koskemaan siihen, kun luulin sen olevan tyhjäkäynti ruuvi.
Mikä on tuo S asento? Onko se ilmanputsarin keskellä oleva reikä seoksen säätöön?
Tyhmänä menin koskemaan siihen, kun luulin sen olevan tyhjäkäynti ruuvi.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se ruuvi on just se seoksen säätöruuvi ja siihen ei kannattaisi mennä nykimään jos ei ole pakokaasumittaria tai ei tiedä mitä tekee.vinski kirjoitti:Joo minulla myös noitten päästöjen kanssa ongelmia. Eli joutokäynnillä 240 ja kierroksilla 130 HC arvo, auto on 300 ce-24 - 90. Kaikki muut arvot olivat hyviä. Mihin arvoon mahdollinen kansivika ensimmäisenä vaikuttaa?
Mikä on tuo S asento? Onko se ilmanputsarin keskellä oleva reikä seoksen säätöön?
Tyhmänä menin koskemaan siihen, kun luulin sen olevan tyhjäkäynti ruuvi.
Onko se S asento homma konehuoneessa? Jos on niin se on ennakon säätöä varten eli ei kannata ehken nykiä siihenkään.
Pakovenat jos kantaa niin se nostaa tuota HC arvoa eli ei seos pala kunnolla.
Minun tietääkseen.
Kansipahvi ongelmia on myös tässä kone tyypissä.
Rupee pikkuhiljaa vuotaa etupäästä öljyä pihalle.