jakoketjunkiristimen irroitus w124 250d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

jakoketjunkiristimen irroitus w124 250d

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Eli pitikö siitä irrotaa ekaks se sisusta ja sitten loput vai pitikö vaan asentaa sisuskalut lopuksi. Mun korjaus opaassa (joku alafameerin) kielettiin purkamasta kirstintä, mutta eiks se oo hankala laittaa takaisin jos ei pura??
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei jakoketjunkiristintä saa purkaa dieselissä, ei tahdo toimia sen jälkeen. Irrota 27mm avaimella kiristin ja ota tiivisterengas talteen. Kiinnilaitossakaan ei ole mitään ihmeitä. Tiivisterengas vaan paikoilleen ja pyörittää pötkylän paikoilleen. Kiristinjousi painuu kasaan ja esikiristää ketjun, varsinainen ketjunkiristys tapahtuu öljynpaineella.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

32mm avain käy huomattavasti paremmin siihen kiristimeen... :wink: Tietty 27mm avaimestakin saa tehtyä sopivan... :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Kiitos ja kumarrus tiedoista :)
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: jakoketjunkiristimen irroitus w124 250d

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

zahmuli kirjoitti:Eli pitikö siitä irrotaa ekaks se sisusta ja sitten loput vai pitikö vaan asentaa sisuskalut lopuksi. Mun korjaus opaassa (joku alafameerin) kielettiin purkamasta kirstintä, mutta eiks se oo hankala laittaa takaisin jos ei pura??
Ei siinä ainakaan vm 89 mallissa ole ongelmia purkaa. Ainakin markka-aikaan Veholta sai sisälle kaluja (jousia ja venttiilejä) irrallaan.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

mun mielestä jos purkaa pitää painaa kalut taka s takakautta siihe runkoon,olisko näin.TERE
kipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 26.04.2005 11:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kipa »

Millainen homma on vaihtaa VIto 110D tuo samainen ketjunkiristin?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vitossa paikka on vähän ahdas mutta kyllä sen sieltä saa irti jollain avaimella, en muista pitikö olla 32 lista vai onnistuiko hylsy + väännin.

Itse vaihdossa ei ole mitään erikoista; vanha irti ja uusi tilalle.
Vastaa Viestiin