w 108:iin v-8 tekniikka

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harri T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.06.2005 17:44

w 108:iin v-8 tekniikka

Viesti Kirjoittaja Harri T »

Vuoden vaihteessa talliin purjehti 280 SE vm-70. Auto on turvonnut ulkoisesti näyttämään
Lahtisen Waxenbergiltä, mutta tekniikassa on pieniä puutteita. :lol:
Tulevan talven aikana olisi tarkoitus pistää henkeen sopiva 3,5-4,5l kasi nokalle. Olisko tietoa, joudunko vaihtamaan akselit yms. myös isommiksi?
Entä onko viisasta hakea samanikäinen tekniikka, vai onnistuuko siihen sujauttaa vähän uudemman Mesen tekniikka?
Avatar
Japa65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 08.02.2004 18:58
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

Viesti Kirjoittaja Japa65 »

Vertailin omiani 280SE 3.5 -71, 280SE -70,niin kasikoneisessa on jäähdytetyt etujarrulevyt. Mahdollisesti myös perävälitys on erillainen. Jousten eroista ei ole tietoa.Muuten alusta näyttää samanlaiselta. :)
MESE FOR EVER
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Hiukan puuhaahan tuossa vaihdossa on:

6-sylinterisen ja 8-sylinterisen w108:n eroina ainakin ovat: etujarrut, peränvälitys, syyläri, kardaani, moottorin ja vaihteiston korvakot, moottorin tyynyt ja kallistuksen vaimentaja (takana) ovat erillaisia.

Kaikki M116 ja M117 sarjalaisten moottorit mahtuvat mekaanisesti. Muutoksia joutuu tekemään ainoastaan moottorikorvakoihin, pakosarjoihin ja vaihteiston takakorvakkoon. Myöskin öljypohjia on erilaisia eri korimalleihin tarkoitetuissa versioissa. 8-koneissa on myös erilainen vaihdelaatikon laippa kuin 6-moottorisissa.

Alulohkoisissa kaseissa on myös erilainen vaihdelaatikon laippa kuin valurauta-M116 ja M117:ssa.Uudemmissa alulohko-malleissa vaihdelaatikko on huomattavasti pitempi kuin vanhoissa, joten sitä joutuu myös "mahduttamaan".

Momentinmuuttimella varustettujen valrautakaseihin tarkoitettu automaatti (Tyyppi: W3A...) on aina 3-vaihteinen, kun taas alulohkoissa on lähes aina 4-vaihteinen automaatti (lukuunottamatta SLC 450 5.0:aa jossa oli vielä 3-vaihteinen automaatti), Mikäli vaihteisto on vanhempi kuin -72 ja varustettu hydralisella kytkimellä on se 4-vaihteinen (Tyyppi: K4A....)

Sähköjärjestelmän ja polttoainelinjaston joutuu tietysti myös rakentamaan myös uudestaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Harri T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.06.2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Harri T »

Kiitokset tiedoista!

Pientä puuhaa, metallilaikkoja ja vähän rahaa...Hyvä siitä tulee!
Nyt on auto menossa peltipaikkuuseen ja uutta maalia pintaan.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Onko nuo autosi kylkipullistukset valmistettu pellistä?
Onko sulla kuvia auton nykykunnosta ??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Harri T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 17.06.2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Harri T »

Lokakarien levitykset on joku seppä vääntänyt pellistä ja kohtuullisen ammattitaitoinen kaveri on ollut.
Auto ei nytkään mikään rumilus ollut, mutta n. 10v nykysessä kuosissa on tuonut jälkensä.

Kuvia löytyy enemmän, kun vaimo ja kaverit jaksaa katella!
Pistän mielellään sähkäpostilla tulemaan.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Kuvia voit laittaa mulle osoitteeseen sjussila@cc.hut.fi
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: w 108:iin v-8 tekniikka

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Kuinkahan miten tässä casessä kävi, tuliko valmista vai horrostaako auto jossain ladon pimeässä nurkassa?
Vastaa Viestiin