Flektin irrotus (kierrelukitetta välissä)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Flektin irrotus (kierrelukitetta välissä)

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Liekkö tämän palstan vai tekniikkapalsta asia. Ajattelin laittaa tänne mutta siirtäkää, jos siltä tuntuu.

Irrotinpa tuossa viikonloppuna moniurahihnan ja samalla siis tuulettimen siivet. Osia paikalleen asentaessa ajattelin pistää tipan ruuvilukitetta siipien keskipulttiin, ettei vaan pultti tipu. Eilen rupesin (taas vaihteeksi) irrottamaan flektiä ja kas kummaa lukitetta oli turskahtanut ulos kierteistä ja valunut tietenkin flektin akselin ja sen "vapaanajuoksemislaakerin" väliin. :(

Mitenkähän saisin höskän taas irti? Kiskomalla / vääntämällä kokeilin mutta uskallus loppui. Napakoita iskuja johonkin? Lämpöä akselille – paljonko tarvii / uskaltaa antaa, ennenkuin siivet / laakeri ottavat nokkiinsa?

t.
Nimim. "Miten ottaa tippapullosta puoli tippaa ainetta?" :oops:
E500 – 211.070
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Varovasti. Tuhosin juuri yhden viskon sitä irroittaessa. Se pääsi vain hieman lämpenemään ja niinpä sieltä alkoi valua öljyt pihalle. Lämpöä se ei siis ainakaan kovin paljon kestä.
Iso-Jukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 24.01.2005 22:42
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

lukitteille löytyy ns irroitinta muistaakseni ainakin loctiteltä, menee kyllä huomiseen, verstaalla on "laukaisulientä"
110hp puhdasta ajamisen iloa
240TD
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Perttu K kirjoitti:Varovasti. Tuhosin juuri yhden viskon sitä irroittaessa. Se pääsi vain hieman lämpenemään ja niinpä sieltä alkoi valua öljyt pihalle. Lämpöä se ei siis ainakaan kovin paljon kestä.
Sitähän minäkin – "Ei, pojat, väkisellä. Ottakaa tuolta kaapista isompi vasara." :D

Tässä minun lotjassa ei ole viskoa vaan se magneettikytkimellä oleva siipi. Sen muovisiin uumeniin on sijoitettu kuulalaakeri, jonka varassa siipi pyörii vapaasti, kun magneetti ei ole kytkettynä. Tuon laakerin sisäkooli siis ätkähti vesipumpun akselille eli lämmityksessä mietityttää lähinnä siis tuo laakeri ja se siipimuovi. :?
hallamies kirjoitti:lukitteille löytyy ns irroitinta muistaakseni ainakin loctiteltä, menee kyllä huomiseen, verstaalla on "laukaisulientä"
Tämä kuulostaa hyvältä. Pitänee käydä tekemässä kiperä kysymys paikallisessa tarvikeliikkeessä. Tänks.

t.
Risto
E500 – 211.070
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Eilen sain tuon pahan ilman ropelin lopultakin irti. Vaati Biilteeman kynämallin kaasutöhön, pientä naputtelua vasaralla sekä rivakan riuhtaisun. Jäähdytintäkin jouduin siirtämään vähän, että sain työkalut ja kädet väliin. Aluksi ei vaan uskaltanut antaa kovinkaan paljon lämpöä, kun laakeri ja muoviosat olivat niin likellä.

Saatuani kaiken ylimääräisen romppeen pois tieltä pesaisin vähän moottoria, jotta selviäisi, mistä sitä öljyä oikein valuu. Venttiilikopan takaosa olikin jo tiedossa mutta en arvannut, että sieltä niin paljon tulisi – pesun jälkeen kannen takanurkka oli hetkessä uudelleen öljyssä. :shock: Sitten pitäisi katsastaa vielä etupään vuotokohdat...

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin