Eli kysymys: Voiko ohjaustehostinta jotenkin ilmata? Epäilen että oma tehostimeni kärsii ilmavaivoista ajettuani jonkun aikaa vajailla öljyillä. Oireilu alkoi ensin kylminä talviaamuina huutona, hiljalleen huuto alkoi melkein joka kylmäkäynnistyksellä jossa vaiheessa pyysin vehoa tarkastamaan tehostimen öljytilanteen.
Tätä he eivät tehneet vedoten ongelman yleisyyteen (!) jonka jälkeen huuto jatkui ja tehostin alkoi lopulta takerrella. Ostin ja lisäsin tehostimeen öljyä jonka seurauksena huuto loppui mutta takertelu jäi. Öljyn pinta ei vajennu eikä kupissa näy vaahtoa tms. mutta takertelu jäi muistoksi.
Mikä neuvoksi?
Tehostimen ilmaus
joskus neuvottu tällaisessa tapauksessa kääntelemään muutaman kerran ohjausta aivan laidasta laitaan...
pitäisi kuulemma auttaa ?:roll:
juhannusta !
pitäisi kuulemma auttaa ?:roll:
juhannusta !

Jii
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
Kyllä sen näin pitäisi tapahtua. Menee vaikka jonnekkin parkkipaikalle tms. hiljaisemmin liikennöidylle alueelle, antaa auton ryömiä hiljalleen eteenpäin ja vekslaa ohjausta ääriasennosta ääriasentoon. Tässä on tärkeää se, että käyttää rattia aivan ääriasennossa ja pitää sitä siellä hetken. Tämän jälkeen taas toiseen ääriasentoon jne. On kumma, jos ei rupea ilmautumaan, ainakin SISUissa on ilmautunut.Jii kirjoitti:joskus neuvottu tällaisessa tapauksessa kääntelemään muutaman kerran ohjausta aivan laidasta laitaan...

300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde