viton 110d

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Hannu K-K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 05.05.2005 16:13

viton 110d

Viesti Kirjoittaja Hannu K-K »

Moi!
onkohan kellään vinkkejä miksi mun vito 110d -96
ei nosta ahtoja kuin 0.35 kulkee yhtä huonosti kuin
toi mun kaksatanen farkku
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

päästäiskö paineita jostain pois, hukkis, paineputket, cooler
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Edellä olevien lisäksi 'morkoolille' menevä letku ? Ei Tuossa moottorissa montaa vikapaikkaa ole. Se morkoolille menevä letku saattaa olla sähköisesti ohjattuna tukossa, mutta suoralla letkulla sekin ongelma poistuu.

Polttoainesuodatin, tai siis onhan autosi huollettu säännöllisesti ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

ilmansuodattimen tarkistaisin aivan ensin, jotta on puhdas.
Hannu K-K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 05.05.2005 16:13

Viesti Kirjoittaja Hannu K-K »

veskola kirjoitti:Edellä olevien lisäksi 'morkoolille' menevä letku ? Ei Tuossa moottorissa montaa vikapaikkaa ole. Se morkoolille menevä letku saattaa olla sähköisesti ohjattuna tukossa, mutta suoralla letkulla sekin ongelma poistuu.

Polttoainesuodatin, tai siis onhan autosi huollettu säännöllisesti ?
mun käsityksen mukaan tuossa pumpussa ei ole mitään sähköhommeleita,
mutta turbon hukkaportin kellopää näytti olevan irti joten oisko siinä
mahollinen syy. mistä kauttahan tuonne turbolle olis viisahinta "lähestyä"
on meinahan niin ahtahasa paikasa
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hannu K-K kirjoitti:mun käsityksen mukaan tuossa pumpussa ei ole mitään sähköhommeleita,
On siinä tämä yksinkertainen sähköllä ohjattu ylipainesuoja, tässä kuva jollet usko (löytyy rintapellistä):
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... kkulat.jpg
Hannu K-K kirjoitti:mutta turbon hukkaportin kellopää näytti olevan irti joten oisko siinä mahollinen syy. mistä kauttahan tuonne turbolle olis viisahinta "lähestyä" on meinahan niin ahtahasa paikasa
No siinähän se, eli jos kello on hieman irti/rikki niin porttikin on hiaman auki koko ajan, eikä ahdin herää. Ahtimen irtiottamista on käsitelty täällä, en näe muuta vaihtoehtoa kuin ottaa koko vekottimen irti, mikäli siellä jokin ruuvi on irti/pettänyt. Ei mahdoton homma mutta perin kettumainen, kokemusta on :lol: .
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31102004.html

Pistä samantien 'uusi' sprintterin ahdin KL-varaosailta, ja mynädieseliltä 7mm elementit sinne pumppuun niin alkaa autoon löytyä luonetta
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hannu K-K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 05.05.2005 16:13

Viesti Kirjoittaja Hannu K-K »

mulla sattuis olehen uus KKK 24 turbo, oiskohan se soppelin
kokonen tuohon vai käyköhän pieneksi jos laittais ne 7 mm elementit
pumppuun
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hannu K-K kirjoitti:mulla sattuis olehen uus KKK 24 turbo, oiskohan se soppelin
kokonen tuohon vai käyköhän pieneksi jos laittais ne 7 mm elementit
pumppuun
Eikös se on neliölaipalla ? Tuossa on kolmiolla, muutenhan se sopii kokonsa puolesta kyllä jollei taivas ole rajana.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

150-170 hv on KKK:lla suositeltava maksimiteho. Ahtoja ei kannata nostaa yli kilon.
Vastaa Viestiin