270 CDI Ei kiihdy!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
matmik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 01.02.2004 08:55
Paikkakunta: Paltamo

270 CDI Ei kiihdy!

Viesti Kirjoittaja matmik »

Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.

Voisiko ongelma johtua erilevyisistä etu- ja takarenkaista? Vaihdettuani eteen uudet kesärenkaat, auto lakkasi kiihtymästä. Edessä on 205 ja takana 225 renkaat, vanhat eturenkaat olivat 225. Olen kokeillut laittaa kapeammat renkaat taka-akselille, mutta ei vaikutusta. Auto on 270 CDI, Vm. 2001.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei renkaitten leveys vaikuta asiaan. Mutta autossas taitaapi olla vikatila päällä jos ei kerran kierrä enempää. Auto testeriin ->koodin luku ja siitä eteenpäin.

Nuo asentajat osaa varmaankin heittää jotakin paikallistamista ongelmaan.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

Viesti Kirjoittaja eerop »

niin ajattelin minäkin samaa kun kuulostas ihan vikatilalta, monessa autossa tekee tuon ja yleensä jotain turhaa herjaa, kaverin vectra vähän väliä vika tilassa ja autossa ei oo kuitenkan mitään vikaa. ota akun kenkä irti viideksi minuutiksi kokeile sitten. voi vaikka toimiakin
190e 2.6 sportline automatic
Avatar
Eläkeukko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 02.04.2005 10:25
Paikkakunta: Juuka

Viesti Kirjoittaja Eläkeukko »

Mulla oli imusarjan läpissä vikaa.auto ei kiertäny yli kolmen tonnin...
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: 270 CDI Ei kiihdy!

Viesti Kirjoittaja Jack »

matmik kirjoitti:Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.
Renkailla ei pitäisi olla mitään vaikutusta.

Vika voi olla missä vaan periaatteessa.

-ahtopainetunnistin
- välijäähdytintä ennen ja jälkeen olevat lämpö/paineanturit
- railputken paineanturi
-syötönmäärän anturi (syöttöpumpun luona)
- pakoputki tukossa (tapahtuu etenkin venäjän polttoaineella ajaessa ? )

80 /kmh asti kiihtyy ok ?
ettei vaan olisi noissa coolerin kahtapuolta olevissa antureissa vikaa.
ajoviima rupeaa jäähdyttämään coolerin läpi kulkevaa ilmaa paremmin mitä nopeammin ajat, ja rikkinäinen anturi tulkisee lämpötilan/paineen väärin.(ennen tuota nopeutta anturi on vielä "toimivalla" alueella ?)

Cdi ohjainlaite vertailee näiltä kahdelta anturilta tulevaa signaalia kokoajan keskenään, eli ennen ja jälkeen välijäähdyttimen olevaa anturin signaalia.

jos näiden kahden anturin antaman signaalin/datan ero kasvaa tehdasarvojen ulkopuolelle, ohjainlaite tulkitsee tämän viaksi. Ja koska ei tiedä todellisia arvoja/paineita/lämpöjä, pudottaa moottorin hätäkäytölle välttääkseen mahdollista konevauriota

esimerkiksi, ennen cooleria oleva anturi sanoo : ilma on 45 C
coolerin jälkeen oleva anturi sanoo : : ilma on 55 C
Mikä on hyvin epätodennäköistä, coolerihan jäähdyttää sitä ilmaa.


Testerin kautta pitää auto käyttää.

Jaska

ai niin pikkuvinkki, jonka voit itsekkin katsoa.

edestäpäin katsottuna moottorin oikealla etu puolella on ahtopaine anturi, johon tulee 3 napainen liitin, ja josta lähtee musta kumiletku, joka menee ahtoputkeen/imusarjaan.

joskus harvoin tälläinen letku on saattanut vuotaa/haljeta, aiheuttaen tietenkin vuodon ahtoputkistossa, mutta etenkin aiheuttaa väärän anturilukeman.

Ja tuohon allaolevaan viestiin, samaisia vikoja on myös/etenkin w211 200 cdi:ssä.
Viimeksi muokannut Jack, Ti 05.07.2005 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Ollut pari kertaa sama ongelma W211 E200CDI:n kanssa. En tiedä tai muista ainakaan tähän hätään, että missä oli vika, mutta jonkinlainen vikatila oli tosiaan päällä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmamassamittari, hukkaporttia tai pakokaasukierrätystä ohjaava "murikka", imusarjan painetunnistin...

Jos renkaiden vierintäkehä ei ole sama, ABS , BAS, ESP ja mitälie valot palavat ajaessa eivätkä ne toimi.
wiimax.fi
Joker
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.04.2004 20:59

Viesti Kirjoittaja Joker »

W210 220 CDI: teki samaa, sai kulkemaan noin 110km/h pitkällä suoralla.
Syy -> Ilmamassamittari sökönä ja vikatila päällä.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: 270 CDI Ei kiihdy!

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

ai niin pikkuvinkki, jonka voit itsekkin katsoa.

edestäpäin katsottuna moottorin oikealla etu puolella on ahtopaine anturi, johon tulee 3 napainen liitin, ja josta lähtee musta kumiletku, joka menee ahtoputkeen/imusarjaan.

joskus harvoin tälläinen letku on saattanut vuotaa/haljeta, aiheuttaen tietenkin vuodon ahtoputkistossa, mutta etenkin aiheuttaa väärän anturilukeman.
.
Vähän myöhässä vastailen,mutta kuitenkin: Itselläni juuri tuo kumiletku oli
murtunut,jolloi alipaine karkasi ja kone meni vikatilaan.
Ota kunnolla se vaan irti ja tarkasta,muuten et sitä huomaa.
Alunperinkin se on liian lyhyeksi tehty,konehan heiluu jonkinverran.
C220 CDI vm.2000
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

270CDI

Viesti Kirjoittaja ML65 »

Omassa ML 270 CDI:ssä oli aikoinaan sama vikatila homma syynä nokka akselin pyörimistunnistin rikki. Niin ja kyllä niitä vikatiloja riitti sen jälkeenkin ihan riittävästi.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

hakemalla löytyy paljon mm. ilmamassamittarin vioista. Ilmamassamittari taitaa olla tosi yleinen vikakohde, se rikotaan ajamalla paskaisella ilmansuodattimella liian kauan... Jos ilmamassamittari on rikki niin siinä on mahdollisuus säästää ~300e jos autoosi löytyy pierburgin taulukosta korvaava mittari.
Kutenkin sun pitää aloittaa viemällä auto korjaamolla vikakoodien purkuun.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kertokaapas tietävät milloin kuuluu sähköflektien pyöriä,ne jotka jäähdytinpaketin edessä?
Eivät pyöri kovin herkällä kun auto jo käy liiankin lämpimänä,mikä niiden toimintaa ohjaa ja onko niille sulakkeet kun ei ole ehtinyt/muistanut kattoa kun aikaa?

CDI nosti lämpöjä,normaalisti kesälläkin vajaa 80 ja nyt lähenteli parhaillaan sataa kun mateluvauhtia ruuhkassa pitempään,keli lämmin. Tästä tykkäs kyttyrää,meni vikatilaan ja oireet tutut,kiihtyi kuin 250D... Herkällä meni vikatilaan eikä mitään valoja vilkutellut,vikamuistiin jäi tosin ainakin yhden sortin "vika".

Korjaantui tosin helpolla kun ajoi koneen normaalilämpöiseksi ja sammutti muutamaksi sekunniksi.
matmik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 01.02.2004 08:55
Paikkakunta: Paltamo

Re: 270 CDI Ei kiihdy!

Viesti Kirjoittaja matmik »

matmik kirjoitti:Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.
Auto on 270 CDI, Vm. 2001.
Kiitos kaikille vastanneille. Syynä oli monen veikkaama ilmamassamttari. Nyt taas käy ja kukkuu.
Vastaa Viestiin