270 CDI Ei kiihdy!
270 CDI Ei kiihdy!
Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.
Voisiko ongelma johtua erilevyisistä etu- ja takarenkaista? Vaihdettuani eteen uudet kesärenkaat, auto lakkasi kiihtymästä. Edessä on 205 ja takana 225 renkaat, vanhat eturenkaat olivat 225. Olen kokeillut laittaa kapeammat renkaat taka-akselille, mutta ei vaikutusta. Auto on 270 CDI, Vm. 2001.
Voisiko ongelma johtua erilevyisistä etu- ja takarenkaista? Vaihdettuani eteen uudet kesärenkaat, auto lakkasi kiihtymästä. Edessä on 205 ja takana 225 renkaat, vanhat eturenkaat olivat 225. Olen kokeillut laittaa kapeammat renkaat taka-akselille, mutta ei vaikutusta. Auto on 270 CDI, Vm. 2001.
niin ajattelin minäkin samaa kun kuulostas ihan vikatilalta, monessa autossa tekee tuon ja yleensä jotain turhaa herjaa, kaverin vectra vähän väliä vika tilassa ja autossa ei oo kuitenkan mitään vikaa. ota akun kenkä irti viideksi minuutiksi kokeile sitten. voi vaikka toimiakin
190e 2.6 sportline automatic
Re: 270 CDI Ei kiihdy!
Renkailla ei pitäisi olla mitään vaikutusta.matmik kirjoitti:Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.
Vika voi olla missä vaan periaatteessa.
-ahtopainetunnistin
- välijäähdytintä ennen ja jälkeen olevat lämpö/paineanturit
- railputken paineanturi
-syötönmäärän anturi (syöttöpumpun luona)
- pakoputki tukossa (tapahtuu etenkin venäjän polttoaineella ajaessa ? )
80 /kmh asti kiihtyy ok ?
ettei vaan olisi noissa coolerin kahtapuolta olevissa antureissa vikaa.
ajoviima rupeaa jäähdyttämään coolerin läpi kulkevaa ilmaa paremmin mitä nopeammin ajat, ja rikkinäinen anturi tulkisee lämpötilan/paineen väärin.(ennen tuota nopeutta anturi on vielä "toimivalla" alueella ?)
Cdi ohjainlaite vertailee näiltä kahdelta anturilta tulevaa signaalia kokoajan keskenään, eli ennen ja jälkeen välijäähdyttimen olevaa anturin signaalia.
jos näiden kahden anturin antaman signaalin/datan ero kasvaa tehdasarvojen ulkopuolelle, ohjainlaite tulkitsee tämän viaksi. Ja koska ei tiedä todellisia arvoja/paineita/lämpöjä, pudottaa moottorin hätäkäytölle välttääkseen mahdollista konevauriota
esimerkiksi, ennen cooleria oleva anturi sanoo : ilma on 45 C
coolerin jälkeen oleva anturi sanoo : : ilma on 55 C
Mikä on hyvin epätodennäköistä, coolerihan jäähdyttää sitä ilmaa.
Testerin kautta pitää auto käyttää.
Jaska
ai niin pikkuvinkki, jonka voit itsekkin katsoa.
edestäpäin katsottuna moottorin oikealla etu puolella on ahtopaine anturi, johon tulee 3 napainen liitin, ja josta lähtee musta kumiletku, joka menee ahtoputkeen/imusarjaan.
joskus harvoin tälläinen letku on saattanut vuotaa/haljeta, aiheuttaen tietenkin vuodon ahtoputkistossa, mutta etenkin aiheuttaa väärän anturilukeman.
Ja tuohon allaolevaan viestiin, samaisia vikoja on myös/etenkin w211 200 cdi:ssä.
Viimeksi muokannut Jack, Ti 05.07.2005 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
itse ajelen polkupyörällä :D
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 270 CDI Ei kiihdy!
Vähän myöhässä vastailen,mutta kuitenkin: Itselläni juuri tuo kumiletku oliai niin pikkuvinkki, jonka voit itsekkin katsoa.
edestäpäin katsottuna moottorin oikealla etu puolella on ahtopaine anturi, johon tulee 3 napainen liitin, ja josta lähtee musta kumiletku, joka menee ahtoputkeen/imusarjaan.
joskus harvoin tälläinen letku on saattanut vuotaa/haljeta, aiheuttaen tietenkin vuodon ahtoputkistossa, mutta etenkin aiheuttaa väärän anturilukeman.
.
murtunut,jolloi alipaine karkasi ja kone meni vikatilaan.
Ota kunnolla se vaan irti ja tarkasta,muuten et sitä huomaa.
Alunperinkin se on liian lyhyeksi tehty,konehan heiluu jonkinverran.
C220 CDI vm.2000
hakemalla löytyy paljon mm. ilmamassamittarin vioista. Ilmamassamittari taitaa olla tosi yleinen vikakohde, se rikotaan ajamalla paskaisella ilmansuodattimella liian kauan... Jos ilmamassamittari on rikki niin siinä on mahdollisuus säästää ~300e jos autoosi löytyy pierburgin taulukosta korvaava mittari.
Kutenkin sun pitää aloittaa viemällä auto korjaamolla vikakoodien purkuun.
Kutenkin sun pitää aloittaa viemällä auto korjaamolla vikakoodien purkuun.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Kertokaapas tietävät milloin kuuluu sähköflektien pyöriä,ne jotka jäähdytinpaketin edessä?
Eivät pyöri kovin herkällä kun auto jo käy liiankin lämpimänä,mikä niiden toimintaa ohjaa ja onko niille sulakkeet kun ei ole ehtinyt/muistanut kattoa kun aikaa?
CDI nosti lämpöjä,normaalisti kesälläkin vajaa 80 ja nyt lähenteli parhaillaan sataa kun mateluvauhtia ruuhkassa pitempään,keli lämmin. Tästä tykkäs kyttyrää,meni vikatilaan ja oireet tutut,kiihtyi kuin 250D... Herkällä meni vikatilaan eikä mitään valoja vilkutellut,vikamuistiin jäi tosin ainakin yhden sortin "vika".
Korjaantui tosin helpolla kun ajoi koneen normaalilämpöiseksi ja sammutti muutamaksi sekunniksi.
Eivät pyöri kovin herkällä kun auto jo käy liiankin lämpimänä,mikä niiden toimintaa ohjaa ja onko niille sulakkeet kun ei ole ehtinyt/muistanut kattoa kun aikaa?
CDI nosti lämpöjä,normaalisti kesälläkin vajaa 80 ja nyt lähenteli parhaillaan sataa kun mateluvauhtia ruuhkassa pitempään,keli lämmin. Tästä tykkäs kyttyrää,meni vikatilaan ja oireet tutut,kiihtyi kuin 250D... Herkällä meni vikatilaan eikä mitään valoja vilkutellut,vikamuistiin jäi tosin ainakin yhden sortin "vika".
Korjaantui tosin helpolla kun ajoi koneen normaalilämpöiseksi ja sammutti muutamaksi sekunniksi.
Re: 270 CDI Ei kiihdy!
Kiitos kaikille vastanneille. Syynä oli monen veikkaama ilmamassamttari. Nyt taas käy ja kukkuu.matmik kirjoitti:Ajaessa kierrokset pysähtyy 3000 kierroksen paikkeille, mutta paikallaan ottaa täydet kierrokset. Käytännössä auto ei kiihdy kunnolla enää 80 km/h jälkeen. Olen yrittänyt ottaa ESP:n pois päältä ja kiihdytellä eri tavoilla ilman vaikutusta.
Auto on 270 CDI, Vm. 2001.