Minäpä jatkan tähän vanhaan viestiketjuun. Kuten tuolla 6.3 elvytystopicissa kirjoittelin niin juhannuksen jälkeinen viikonloppu oli odotuksia täynnä mutta vastoinkäymisiä sattui. Oli lähdössä mökiltä 6.3:lla Savitaipaleen suuntaan kohti Mikkelin Oldtimer Runia kun huomasin että siirtopumppu työnsi bensat kankaalle jo Lemillä.
Ajoi auton 30 km matkan isäni talliin vuotavan pumpun kanssa ja todettiin että se on nyt siinä. Hain kotoa '68 coupén ja pääsin jo 15 km kun huomasin että jotain on vialla ja pysäkille stopattuani etujarrut kärysivät kuumana. Pari tiukkaa polkaisua jarruun ja poljin lopsahti pohjaan

.
Ajoin takaisin tietä nro 13 käsijarrulla jarrutellen (ei laahannut edestä enää juurikaan) ja nyt oli vanhempiani pihalla kaksi rampaa 1960-luvun ässäläistä. Tunkkasin coupen ylös ja tässä havaittiin että ei pahemmin laahannut enää edestä - polkaisin jarrua ja nyt kas kummaa siellä olikin tuntoa. Mutta taas oli pyörät jumissa sen verran että käsivoimin ei jaksanut pyörittää. Nilkutin kilometrin kotitalliin ja aloin harrastaa alkoholin nauttimista. Mikkelin tapahtuma sekä Suur-Saimaan Ympäriajo jäi tälla lailla väliin (vuosiin). Meinasin lähteä Kotiteollisuutta katsomaan Lemin Jalkosalmirockiin mutta kyytipolitiikka saneli jotta tallustelin illaksi paikalliseen juottolaan

.
Vaihdoin sittemmin pääsylkyn tiivistesarjan, sylkky oli siisti eikä hapettunut. Sittemmin kaikki pelasi mitä nyt sitten harvakseltaan tällä hardtopilla ajelinkin. Jarrut ilmattiin eikä siinä ollut mitään ihmeellistä.
Nyt marraskuun alussa taas jumetti. Tänään purin palat pois ja jumissahan ne männät oli... molemmin puolin toinen mäntä liikkui tosin mutta huonosti. Sain ihan poljinvoimalla kaikki taas liikkeelle; tein vanerista "palan korvikkeen", vähän paksumman kuin palan metallinen runkolevy jotta sain joka männän aika ulos yksi kerrallaan.
Tarttee varmaan käydä läpi nuo etusatulat. Ne ei ole edes ruosteessa vaan siistin mustan maalin peitossa, ja palojen liukupinnoista löytyi mustan jarrupölyn alta valkoista rasvaa. Nuo on käyty läpi jenkeissä 90-luvun lopulla ja sen koommin niihin ei ole koskettu. Voisi letkut vaihtaa varmuuden vuoksi kun tuli ne haettua tässä varalle jo Motonetistä.