PIRIstystä W201 2.5DT
PIRIstystä W201 2.5DT
Joo eli kokemusta ei ole hirveästi diesel koneista. Pitää tossa Lailavuon Dieselillä käydä vähän piristämässä konetta. Ajattelin, jos vaikka vaihtaa pumpun elementit, mitkä lie vähän isommaks. Saisko vähän isoilta pojilta ja miehiltä vähän neuvoa, mitä noin 1000 euron pudjetilla saisi ja mikä olisi paras sijoitus, pumpun elementit + isompi puhallin? Toki käytetty turbo... Tai, pitääkö vaihtaa pakosarja samalla? Putkisto ? Taitaa olla vakio 2.5DT putki kiinni, tai kaikki on vakiota uskoisin.
Eli mitä tekisitte ite 1000 eurolla vakio 2.5 Turbo Dieseliin?
Eli mitä tekisitte ite 1000 eurolla vakio 2.5 Turbo Dieseliin?
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Re: PIRIstystä W201 2.5DT
Pumpun säädön ja coolerin lisäyksen. Mihinkään suurempaan tuo ei riitä alkuunkaan.LP kirjoitti:Eli mitä tekisitte ite 1000 eurolla vakio 2.5 Turbo Dieseliin?
kannattaa ihan aikuisten oikeasti jättää nuo pumppu hommat niitä tekeville pajoille..... esim pp-diesel ja mynä diesel........ pystyy lisään helpostikkin paineita pikku turbosta, ei muuta kun hukkaportin letku irti ja parin päivän päästä saat vaihtaakkin jo koko koneenLP kirjoitti:Paljohan noilla lisäyksillä sais paukkua lisää? Pystyiskö sit tosta pikkuturbosta lisäämään paineita, jos vaihtais elementit pumppuun? Entä syöttöä?

www.thaiklupi.fi
Syöttöä saat vakiopumpusta niin paljon, että piisaa vakioturbolle. Ei mitään järkeä laittaa elementtipumppua, jollei samalla tehdä ahdin, cooler ja pakoputkihommia.
Käytä se pumppu mynässä tai PP:ssä, kysy paljonko ulkoinen säätö maksaisi ja rupea etsimään sopivaa puhallinta ja ennenkaikkea cooleria, sitten kun nälkä käy kivuliaaksi niin laitatat sen pumpun elementit.
Kyllä siitä vakiturbosta voi kymmenyksen ahtoa nostaa coolerin laiton jälkeen, eri asia onko siitä kuitenkaan vastaavaa iloa. [Eli bleedaamalla hukkaportin kelloa, haulla löytyy juttua].
Ahtopainemittari sulla tietty on jo paikallaan...
Käytä se pumppu mynässä tai PP:ssä, kysy paljonko ulkoinen säätö maksaisi ja rupea etsimään sopivaa puhallinta ja ennenkaikkea cooleria, sitten kun nälkä käy kivuliaaksi niin laitatat sen pumpun elementit.
Kyllä siitä vakiturbosta voi kymmenyksen ahtoa nostaa coolerin laiton jälkeen, eri asia onko siitä kuitenkaan vastaavaa iloa. [Eli bleedaamalla hukkaportin kelloa, haulla löytyy juttua].
Ahtopainemittari sulla tietty on jo paikallaan...
Lisää tietoa: www.skg.fi
On painemittari näyttää 0.6-0.7 välillä. Uskokaa että kyllä se lailavuon diesel osaa hommansa. Omistajalla w126 560 SEC ja ollu W123 superturbodiesel ja ties mitä. Turboasentaja on kylän tuttu, joten osaa homman eikä kuse linssiin hintojen suhteen.
Pitää katsoa asiaa hänen kanssa myöhemmin.
Pitää katsoa asiaa hänen kanssa myöhemmin.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Jos on hakemassa pientä teholisää,niin kannattaisi kokeilla vnt-ahdinta. On kuitenkin "hieman " nykyaikaisempaa tekniikkaa mitä nämä vanhat 80-luku garretit. Joku malli taitaa sopia vakio sarjaan kiinni. On mukava käyttää normaali ajossa, koska lähtee alhaalta mukaan ja riittää ylhäälläkin sinne minne vakiopumppukin.
Joku mersupurkaamo??