PIRIstystä W201 2.5DT

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

PIRIstystä W201 2.5DT

Viesti Kirjoittaja LP »

Joo eli kokemusta ei ole hirveästi diesel koneista. Pitää tossa Lailavuon Dieselillä käydä vähän piristämässä konetta. Ajattelin, jos vaikka vaihtaa pumpun elementit, mitkä lie vähän isommaks. Saisko vähän isoilta pojilta ja miehiltä vähän neuvoa, mitä noin 1000 euron pudjetilla saisi ja mikä olisi paras sijoitus, pumpun elementit + isompi puhallin? Toki käytetty turbo... Tai, pitääkö vaihtaa pakosarja samalla? Putkisto ? Taitaa olla vakio 2.5DT putki kiinni, tai kaikki on vakiota uskoisin.

Eli mitä tekisitte ite 1000 eurolla vakio 2.5 Turbo Dieseliin?
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: PIRIstystä W201 2.5DT

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

LP kirjoitti:Eli mitä tekisitte ite 1000 eurolla vakio 2.5 Turbo Dieseliin?
Pumpun säädön ja coolerin lisäyksen. Mihinkään suurempaan tuo ei riitä alkuunkaan.
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Paljohan noilla lisäyksillä sais paukkua lisää? Pystyiskö sit tosta pikkuturbosta lisäämään paineita, jos vaihtais elementit pumppuun? Entä syöttöä?
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

LP kirjoitti:Paljohan noilla lisäyksillä sais paukkua lisää? Pystyiskö sit tosta pikkuturbosta lisäämään paineita, jos vaihtais elementit pumppuun? Entä syöttöä?
kannattaa ihan aikuisten oikeasti jättää nuo pumppu hommat niitä tekeville pajoille..... esim pp-diesel ja mynä diesel........ pystyy lisään helpostikkin paineita pikku turbosta, ei muuta kun hukkaportin letku irti ja parin päivän päästä saat vaihtaakkin jo koko koneen :twisted:
www.thaiklupi.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Syöttöä saat vakiopumpusta niin paljon, että piisaa vakioturbolle. Ei mitään järkeä laittaa elementtipumppua, jollei samalla tehdä ahdin, cooler ja pakoputkihommia.

Käytä se pumppu mynässä tai PP:ssä, kysy paljonko ulkoinen säätö maksaisi ja rupea etsimään sopivaa puhallinta ja ennenkaikkea cooleria, sitten kun nälkä käy kivuliaaksi niin laitatat sen pumpun elementit.

Kyllä siitä vakiturbosta voi kymmenyksen ahtoa nostaa coolerin laiton jälkeen, eri asia onko siitä kuitenkaan vastaavaa iloa. [Eli bleedaamalla hukkaportin kelloa, haulla löytyy juttua].

Ahtopainemittari sulla tietty on jo paikallaan...
Lisää tietoa: www.skg.fi
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mulla oli 2.5 turbossa vakiopumpulla, coolerilla, garretin to3 reilu 150hp

eli saa kyllä kivasti lisää potkua vakiopumpullakin, mutta nälkä kuulemma kasvaa syödessä
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

On painemittari näyttää 0.6-0.7 välillä. Uskokaa että kyllä se lailavuon diesel osaa hommansa. Omistajalla w126 560 SEC ja ollu W123 superturbodiesel ja ties mitä. Turboasentaja on kylän tuttu, joten osaa homman eikä kuse linssiin hintojen suhteen.

Pitää katsoa asiaa hänen kanssa myöhemmin.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

LP kirjoitti: W123 superturbodiesel
Speksit kiinnostaa

Vakiopumpun osaa säätää aika monikin paja suomessa. Isoilla elementeillä tilanne kääntyy sitten päälaelleen.
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Voin kysyä tältä "Tune" nimiseltä henkilöltä. On aika asiansa osaava turboasentaja. Sillä ollu mm. 2 Saabia, jälkeen asentanu molempiin mm. turbot, ei ollu mitään laiskoja lahnoja... Noh varaan ajan sinne. Kestää vähän aikaa ku lähen maanantaina vekaranjärvelle.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos on hakemassa pientä teholisää,niin kannattaisi kokeilla vnt-ahdinta. On kuitenkin "hieman " nykyaikaisempaa tekniikkaa mitä nämä vanhat 80-luku garretit. Joku malli taitaa sopia vakio sarjaan kiinni. On mukava käyttää normaali ajossa, koska lähtee alhaalta mukaan ja riittää ylhäälläkin sinne minne vakiopumppukin.
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin