w203 madallus.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
carlsson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 06.07.2005 19:16

w203 madallus.

Viesti Kirjoittaja carlsson »

Eli paljonko pystyy pelkillä jousilla madaltamaan? Ja paljon on sitten madallus jos ottaa koko setin eli jouset ja tolpat?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Coilovereilla lupaavat madallusta 70mm. Kokemuksesta voin lämpimästi suositella H&R:n palikoita. Itselleni laitoin tuollaisen -70mm setin, mutta en tullut mitanneeksi todellista madallusta, mutta tuntuu kyllä aika paljon reilummalta. Maavaraa on pakoputken alla v.tun vähän, mutta pärjää kun on tarkkana.

Katso tästä miten matala tulee...

Tilaa kalikat täältä. H&R noin puolet suomen hinnoista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

OT: Tuttu paikka, ennenkin anttilan mersuja bongattu tuolta :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

tovayryn kirjoitti:OT: Tuttu paikka, ennenkin anttilan mersuja bongattu tuolta :D
Ja lisää OT:ä eikös tuo ole kajjjaanin prisman pihalta. Ja onko autokin alunperin kajaanista? Näyttäis kovin tutulta Avantgardelta sen ollessa edellisellä omistajalla :? Voin kyllä erehtyä rekkarissa...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
carlsson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 06.07.2005 19:16

Viesti Kirjoittaja carlsson »

Siis minkä merkkiset iskarit tossa tulee ja jouset on H&R? Saako muuten tota perää nostettua kumeilla? Toi on kyllä muuten tosi matala ja just tollasta haen 8)
Pajonko toi setti muuten maksaa?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

carlsson kirjoitti:Siis minkä merkkiset iskarit tossa tulee ja jouset on H&R? Saako muuten tota perää nostettua kumeilla? Toi on kyllä muuten tosi matala ja just tollasta haen 8)
Pajonko toi setti muuten maksaa?
Setin iskarit ovat Bilsteinin tekeleet. Sama setti löytyy kuulemma myös Bilstein merkkisenä... Korkeutta voi vakiomallisilla jousilla säätää kumeilla takana, mutta coilovereilla kumit joutuu heittämään huitsin kuikkaan, koska vakiojousi on "normaali" ja tuuninkimalli taas yläpäästään tasoitettu, joten jousikumia siihen ei saa sovitettua mitenkään, sinne laitetaan sellainen säätöpalikka tilalle. Itselleni tosin leikkasin roiskeläppäkumista sopivan palasen korin ja säätöpalan väliin, vaikuttaa ajomeluun merkittävästi kun ei ole jousi suoraan korissa kiinni.
H&R setille hinta suomessa melkein kaks tonnia, tuolla em. paikassa maksoi alle tonnin kun oli joku spesiaalitarjous, eipä tuo paljon yli tonnin tuolla ole ilman tarjouksiakaan.

Niin joo... Kuvat on kajaanin Prismalta, mutta auto ei ole kajaanista lähtöisin, kuski kylläkin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Mitenkäs olette saaneet muutoskatsastettua nuo alustasarjat? Kun on semmosta huhua liikkeellä että 2000 luvun auotoihin vaadittas todistus madallusjousien valmistajalta, ettei turvatyynyt laukea kyseisillä jousilla monttuun ajettaessa?
Vai oletteko muutoskatsastanut?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Jox kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet muutoskatsastettua nuo alustasarjat? Kun on semmosta huhua liikkeellä että 2000 luvun auotoihin vaadittas todistus madallusjousien valmistajalta, ettei turvatyynyt laukea kyseisillä jousilla monttuun ajettaessa?
Vai oletteko muutoskatsastanut?
Heh... Miten sattuki. On päässyt tuo muutoskatsastus unohtumaan :oops:
Ei sillä etteikö läpi menisi, mutta kun on laiska. madallus ei saa olla yli -50mm eikä maavara alle 80mm matalimmasta kohdasta mitattuna että saa muutoskatsastettua. TUV-hyväksyntä kun löytyy niin no problem. Huomaa että coilovereillakaan ei saa madaltaa kuin max 50mm vaikka säätövara on enemmän.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Eli ei pitäs olla ongelmaa 30mm Eipachin madallusta muutos katsastaa TUV hyväksyntä lappu mukana?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Jox kirjoitti:Eli ei pitäs olla ongelmaa 30mm Eipachin madallusta muutos katsastaa TUV hyväksyntä lappu mukana?
ei oo ongelma, muutakun mahdollinen laiskuus :wink:
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Entäpä mitä iskareita suosittelette nuille Eipach Pro Kiteille ja mistä saisi hommattu edullisesti? Tuolla ainakin aika hintavat 1023e http://www.eibach.fi/aloitus.html
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Itse meinasin juuri tänään tilata Bilsteinin Sprinttejä Dr. Wheelgoodilta. Joskohta H&R:ien jatkoksi. Mutta minulla oli aikaisemmin Eibachin Pro Kit, ja siihen olisin nähtävästi laittanut samat iskarit. Heillä näyttäisi olevan jopa Eurooppa-tasolla aika hyvät hinnat.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse en muutoskatsastuksen yhteydessä tarvinnut edes tuv-hyväksyntälappua. Oli se mukana, mutta inssi sanoi, ettei sitä tarvitse edes näyttää. Kuulemma sitten jos auto on ihan sikamatala, niin ollaan tarkempia niiden hyväksymien kanssa. Itellä -40mm H&R.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Pasi H. kirjoitti:Itse en muutoskatsastuksen yhteydessä tarvinnut edes tuv-hyväksyntälappua. Oli se mukana, mutta inssi sanoi, ettei sitä tarvitse edes näyttää. Kuulemma sitten jos auto on ihan sikamatala, niin ollaan tarkempia niiden hyväksymien kanssa. Itellä -40mm H&R.
"230 CE -89"
Et sä semmosta tartte vaikka ois kuinka matala. Saat katkoo jouses vaikka saksilla jos haluat. vm 1992 eteenpäin pitää olla laput vaikka millin madaltas.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Onko kukaan tilannut täältä::
http://www.dtsshop.de/content/index.php ... mitstart=0
Onkohan tuolla nuo konin iskarit soveltuvat nuille eibachin 30mm madaltaville jousille? Kummat lie pehmeämmät ajaa, nuo konit vai bilsteinit?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tuo DRW myy Bilstein Sprintit H. 598,- / srj. Onko hinta linjassa. Eli onko nuissa hinta laatusuhde kohdillaan jotta kannattaisi nuo tilata.

Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jox kirjoitti:Tuo DRW myy Bilstein Sprintit H. 598,- / srj. Onko hinta linjassa....
Eikös Dr. Wheelgoodilta saa suunnilleen samalla hinnalla? Ja toimitus olisi jo valmiiksi suomenniemellä.
Jox kirjoitti:...Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
On ollut aika hoppuista. Tuossa edellisen kerran kun aiheesta oli juttua, olin juuri tarttumassa luuriin. Mutta sitten tuli jotain. Ja se "jotain" on jatkunut tähän saakka. Mutta joka kerta kun vetaisen tietyn kotimatkalla olevan töyssyn yli, tulee asia kyllä mieleen. Eli, Jox, kun kerrot, mistä saa parhaan diilin, niin minäkin alan liikkua hetikohta!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:Eikös Dr. Wheelgoodilta saa suunnilleen samalla hinnalla? Ja toimitus olisi jo valmiiksi suomenniemellä...
Nohöh, nythänmäsenhokasin, että taisit DRW:llä tarkoittaa nimenomaan Dr. Wheelgoodsia :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Jep, Dr. Wheelgoodsia hyvinkin tarkoitin. Eli sieltä varmaan täytynee tilata pumput alle.
Ei varmaan mahdoton urakka laittaa itse nuita alle?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jox kirjoitti:Jep, Dr. Wheelgoodsia hyvinkin tarkoitin. Eli sieltä varmaan täytynee tilata pumput alle.
Ei varmaan mahdoton urakka laittaa itse nuita alle?
Etupää on hiukan kelju, koska siellä on MacPhersonit. Takapää on helppoa kuin heinän teko.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jox kirjoitti:...Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
En ole vieläkään asentanut, mutta nyt sentään jo tilannut. Alkoi mennä elämä alkuperäisien taka-Sachsien kanssa ihan mahdottomaksi. Eli siis ne kuoleentuivat yhtäkkiä ihan täysin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:En ole vieläkään asentanut, mutta nyt sentään jo tilannut....
Nyt on Bilsteinin keltaista iskaria alla. Avot että on hyvä. Suosittelen.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Trulli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 19.11.2007 16:19

w203 -03 keula tiehen

Viesti Kirjoittaja Trulli »

morjens kaikille.tulin hankkineeks c270cdi farkun vm-03.autossa on joku mersun oma sporttialusta mutta keula jää turhan korkealle ja perse on tiesä.auto vähä kumman näköinen..luin jostakin et näihin sais erivahvuisia kumeja jousen yläpäähän mutta ilmeisesti juuri tuossa -03 on jousikuppi muuttunut tms vai onko?ainoaksi keinoksi jää varmaan jouset vaihtoon?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tervetuloa Foorumille, Trulli!

Vanhemmissa malleissa jousien yläpäässä on kumit, joita vaihtelemalla saa ihan kivasti optimoiduksi auton asentoa. Valitettavasti näissä nykymalleissa on siirrytty edessä MacPherson-viritykseen. Sillä seurauksella, että nuo näppärät jousenkumit ovat kadonneet.

Eli käytännössä ainoa säätö löytyy jousien säätämisestä - eli vaihtamisesta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Takapäätä voi hienosäätä jousen päähän tulevilla kumeilla. itse tuli laitettua eibachin alustasarja niin joutu hieman nostaa perää et tuli tasapainosen näkönen.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juuri näin. Siis edessä säätökumeja ei ole. Takana on tuttu ja turvallinen viritys kumien kera. Kumeja on (ainakin) neljää eri korkeutta. Ns. ykkösen kumit ovat matalimmat. Ne tunnistaa siitä, että alapinnalla ulkoreunassa on yksi nystyrä. Nelosen kumit vastaavasti ovat paksuimmat - eli nostavat eniten - ja niiden reunassa on neljän nappulan rivi. Nuo merkit näkee kun auton tunkkaa ylös ja kurkistaa jousen yläpäätä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Trulli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 19.11.2007 16:19

Viesti Kirjoittaja Trulli »

kiitos tiedoista!onko varmaan paras saman tien laittaa koko satsi(jouset&pumput)mutta löytyykö kokemuksia käykö mikään jousi ton auton oman iskarin kaa yksiin?mikä ja mistä ja mihin hintaan.. :roll:
Trulli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 19.11.2007 16:19

Viesti Kirjoittaja Trulli »

ja jep,luin kyllä tuon yllä olevan.. :)koitin selailla mutta täällä on paljon asiaa mutta vielä toinen tähän kuulumaton asia,saako parkkitutkan kalibroitua,tuo kun alkaa näyttään vasta kun on vajaa metri edellä ajavan loosiin ja pitäs muijankin kurvailla..
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Trulli kirjoitti:kiitos tiedoista!onko varmaan paras saman tien laittaa koko satsi(jouset&pumput)mutta löytyykö kokemuksia käykö mikään jousi ton auton oman iskarin kaa yksiin?...
Oman kokemukseni mukaan Eibach Pro Kit-jouset sopivat originaali-iskarin kanssa ihan hyvin. Ainakin paremmin kuin H&R:n Sport Springs-jouset.

Siksikin suosittelen Eibacheja, koska ymmärsin, että haluat edestä enemmän alas kuin takaa. Ne kun laskevat autoa "etupainotteisemmin" kuin H&R.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Trulli kirjoitti:...saako parkkitutkan kalibroitua,tuo kun alkaa näyttään vasta kun on vajaa metri edellä ajavan loosiin...
Ei tietääkseni. Star Diagilla toki voi tehdä kaikenmoisia säätöjä, joten asiaa toki kannattaa vielä kysäistä vaikkapa Vehosta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin