w203 madallus.
w203 madallus.
Eli paljonko pystyy pelkillä jousilla madaltamaan? Ja paljon on sitten madallus jos ottaa koko setin eli jouset ja tolpat?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Coilovereilla lupaavat madallusta 70mm. Kokemuksesta voin lämpimästi suositella H&R:n palikoita. Itselleni laitoin tuollaisen -70mm setin, mutta en tullut mitanneeksi todellista madallusta, mutta tuntuu kyllä aika paljon reilummalta. Maavaraa on pakoputken alla v.tun vähän, mutta pärjää kun on tarkkana.
Katso tästä miten matala tulee...
Tilaa kalikat täältä. H&R noin puolet suomen hinnoista.
Katso tästä miten matala tulee...
Tilaa kalikat täältä. H&R noin puolet suomen hinnoista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Setin iskarit ovat Bilsteinin tekeleet. Sama setti löytyy kuulemma myös Bilstein merkkisenä... Korkeutta voi vakiomallisilla jousilla säätää kumeilla takana, mutta coilovereilla kumit joutuu heittämään huitsin kuikkaan, koska vakiojousi on "normaali" ja tuuninkimalli taas yläpäästään tasoitettu, joten jousikumia siihen ei saa sovitettua mitenkään, sinne laitetaan sellainen säätöpalikka tilalle. Itselleni tosin leikkasin roiskeläppäkumista sopivan palasen korin ja säätöpalan väliin, vaikuttaa ajomeluun merkittävästi kun ei ole jousi suoraan korissa kiinni.carlsson kirjoitti:Siis minkä merkkiset iskarit tossa tulee ja jouset on H&R? Saako muuten tota perää nostettua kumeilla? Toi on kyllä muuten tosi matala ja just tollasta haen
Pajonko toi setti muuten maksaa?
H&R setille hinta suomessa melkein kaks tonnia, tuolla em. paikassa maksoi alle tonnin kun oli joku spesiaalitarjous, eipä tuo paljon yli tonnin tuolla ole ilman tarjouksiakaan.
Niin joo... Kuvat on kajaanin Prismalta, mutta auto ei ole kajaanista lähtöisin, kuski kylläkin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Mitenkäs olette saaneet muutoskatsastettua nuo alustasarjat? Kun on semmosta huhua liikkeellä että 2000 luvun auotoihin vaadittas todistus madallusjousien valmistajalta, ettei turvatyynyt laukea kyseisillä jousilla monttuun ajettaessa?
Vai oletteko muutoskatsastanut?
Vai oletteko muutoskatsastanut?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Heh... Miten sattuki. On päässyt tuo muutoskatsastus unohtumaanJox kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet muutoskatsastettua nuo alustasarjat? Kun on semmosta huhua liikkeellä että 2000 luvun auotoihin vaadittas todistus madallusjousien valmistajalta, ettei turvatyynyt laukea kyseisillä jousilla monttuun ajettaessa?
Vai oletteko muutoskatsastanut?

Ei sillä etteikö läpi menisi, mutta kun on laiska. madallus ei saa olla yli -50mm eikä maavara alle 80mm matalimmasta kohdasta mitattuna että saa muutoskatsastettua. TUV-hyväksyntä kun löytyy niin no problem. Huomaa että coilovereillakaan ei saa madaltaa kuin max 50mm vaikka säätövara on enemmän.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Entäpä mitä iskareita suosittelette nuille Eipach Pro Kiteille ja mistä saisi hommattu edullisesti? Tuolla ainakin aika hintavat 1023e http://www.eibach.fi/aloitus.html
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Itse meinasin juuri tänään tilata Bilsteinin Sprinttejä Dr. Wheelgoodilta. Joskohta H&R:ien jatkoksi. Mutta minulla oli aikaisemmin Eibachin Pro Kit, ja siihen olisin nähtävästi laittanut samat iskarit. Heillä näyttäisi olevan jopa Eurooppa-tasolla aika hyvät hinnat.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
"230 CE -89"Pasi H. kirjoitti:Itse en muutoskatsastuksen yhteydessä tarvinnut edes tuv-hyväksyntälappua. Oli se mukana, mutta inssi sanoi, ettei sitä tarvitse edes näyttää. Kuulemma sitten jos auto on ihan sikamatala, niin ollaan tarkempia niiden hyväksymien kanssa. Itellä -40mm H&R.
Et sä semmosta tartte vaikka ois kuinka matala. Saat katkoo jouses vaikka saksilla jos haluat. vm 1992 eteenpäin pitää olla laput vaikka millin madaltas.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Onko kukaan tilannut täältä::
http://www.dtsshop.de/content/index.php ... mitstart=0
Onkohan tuolla nuo konin iskarit soveltuvat nuille eibachin 30mm madaltaville jousille? Kummat lie pehmeämmät ajaa, nuo konit vai bilsteinit?
http://www.dtsshop.de/content/index.php ... mitstart=0
Onkohan tuolla nuo konin iskarit soveltuvat nuille eibachin 30mm madaltaville jousille? Kummat lie pehmeämmät ajaa, nuo konit vai bilsteinit?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Tuo DRW myy Bilstein Sprintit H. 598,- / srj. Onko hinta linjassa. Eli onko nuissa hinta laatusuhde kohdillaan jotta kannattaisi nuo tilata.
Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Eikös Dr. Wheelgoodilta saa suunnilleen samalla hinnalla? Ja toimitus olisi jo valmiiksi suomenniemellä.Jox kirjoitti:Tuo DRW myy Bilstein Sprintit H. 598,- / srj. Onko hinta linjassa....
On ollut aika hoppuista. Tuossa edellisen kerran kun aiheesta oli juttua, olin juuri tarttumassa luuriin. Mutta sitten tuli jotain. Ja se "jotain" on jatkunut tähän saakka. Mutta joka kerta kun vetaisen tietyn kotimatkalla olevan töyssyn yli, tulee asia kyllä mieleen. Eli, Jox, kun kerrot, mistä saa parhaan diilin, niin minäkin alan liikkua hetikohta!Jox kirjoitti:...Mites joko eerola olet Bilsteinit asentanut?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jep, Dr. Wheelgoodsia hyvinkin tarkoitin. Eli sieltä varmaan täytynee tilata pumput alle.
Ei varmaan mahdoton urakka laittaa itse nuita alle?
Ei varmaan mahdoton urakka laittaa itse nuita alle?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
w203 -03 keula tiehen
morjens kaikille.tulin hankkineeks c270cdi farkun vm-03.autossa on joku mersun oma sporttialusta mutta keula jää turhan korkealle ja perse on tiesä.auto vähä kumman näköinen..luin jostakin et näihin sais erivahvuisia kumeja jousen yläpäähän mutta ilmeisesti juuri tuossa -03 on jousikuppi muuttunut tms vai onko?ainoaksi keinoksi jää varmaan jouset vaihtoon?
Tervetuloa Foorumille, Trulli!
Vanhemmissa malleissa jousien yläpäässä on kumit, joita vaihtelemalla saa ihan kivasti optimoiduksi auton asentoa. Valitettavasti näissä nykymalleissa on siirrytty edessä MacPherson-viritykseen. Sillä seurauksella, että nuo näppärät jousenkumit ovat kadonneet.
Eli käytännössä ainoa säätö löytyy jousien säätämisestä - eli vaihtamisesta.
Vanhemmissa malleissa jousien yläpäässä on kumit, joita vaihtelemalla saa ihan kivasti optimoiduksi auton asentoa. Valitettavasti näissä nykymalleissa on siirrytty edessä MacPherson-viritykseen. Sillä seurauksella, että nuo näppärät jousenkumit ovat kadonneet.
Eli käytännössä ainoa säätö löytyy jousien säätämisestä - eli vaihtamisesta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Takapäätä voi hienosäätä jousen päähän tulevilla kumeilla. itse tuli laitettua eibachin alustasarja niin joutu hieman nostaa perää et tuli tasapainosen näkönen.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Juuri näin. Siis edessä säätökumeja ei ole. Takana on tuttu ja turvallinen viritys kumien kera. Kumeja on (ainakin) neljää eri korkeutta. Ns. ykkösen kumit ovat matalimmat. Ne tunnistaa siitä, että alapinnalla ulkoreunassa on yksi nystyrä. Nelosen kumit vastaavasti ovat paksuimmat - eli nostavat eniten - ja niiden reunassa on neljän nappulan rivi. Nuo merkit näkee kun auton tunkkaa ylös ja kurkistaa jousen yläpäätä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Oman kokemukseni mukaan Eibach Pro Kit-jouset sopivat originaali-iskarin kanssa ihan hyvin. Ainakin paremmin kuin H&R:n Sport Springs-jouset.Trulli kirjoitti:kiitos tiedoista!onko varmaan paras saman tien laittaa koko satsi(jouset&pumput)mutta löytyykö kokemuksia käykö mikään jousi ton auton oman iskarin kaa yksiin?...
Siksikin suosittelen Eibacheja, koska ymmärsin, että haluat edestä enemmän alas kuin takaa. Ne kun laskevat autoa "etupainotteisemmin" kuin H&R.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ei tietääkseni. Star Diagilla toki voi tehdä kaikenmoisia säätöjä, joten asiaa toki kannattaa vielä kysäistä vaikkapa Vehosta.Trulli kirjoitti:...saako parkkitutkan kalibroitua,tuo kun alkaa näyttään vasta kun on vajaa metri edellä ajavan loosiin...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]