W201 Miniturbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

nokileka kirjoitti: kilon jälkeen hiirimoottori vetää jotenkin, mutta mitenkään ihmeellisesti.

Kuva G-Tech tuloksesta
Joo vähän kun säädät niin pysyy bensankin perässä...lollotilol
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Petri M. kirjoitti:Joo vähän kun säädät niin pysyy bensankin perässä...lollotilol
no ei tässä sentään bensojen kanssa aleta kisaamaan :D diesel on kuitenkin vaan diesel.

laskin ahtamatonta syöttöä Mauri H:n ohjeistamiin arvoihin eli kierros takaisin. samalla pienensin kokonaissyöttöä. persdynon mukaan auto vetää yhtä hyvin, mutta alkupolkaisusta ei taivas mustene, eikä myöskään silloin kun morkooli alkaa rikastamaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Ootko Nokileka käyny penkissä ton vajaamoottorin kaa? Minkähänlaisia käppyröitä sieltä vois piirtyä :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

en ole käyny penkittään. miten sulla on hiirimoottori pelannut?

eiköhän tuosta yli 200hv lähde vai mitä? 8)
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Kyllä on hyvin pelannu,vaikka välillä on kohdeltu vähä kaltoinkin :twisted:
Syötöt on kokoajan ollu tapissa ja ahtoja pari kiloa (sen verran että savutus lakkaa), että kyllä niillä myrkyillä ny AINAKIN yli 100hv, vaikka en itekkään oo vielä käyny penkissä :roll: :lol: :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

:lol: :lol: :lol: :lol: Ollaanpas sitä nyt vaatimattomalla tuulella :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Joo.. Ei sitä paljo huvita hiirimoottoreilla meuhkata isojenpoikien keskellä :roll:
Kuis XUX63:lla on verrarintappajamotti skulannu?
Sillon ku mä olin sun mersun kyytis, antoi laatikko myöten sen verran, ettei saanu oikein käsitystä miten farkku ampuu :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kieltämättä tuli vähän turhaa rehvasteltua, jos nyt kuitenkin yli 100hv :D :lol: :roll:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kirves kirjoitti:Kuis XUX63:lla on verrarintappajamotti skulannu?
Sillon ku mä olin sun mersun kyytis, antoi laatikko myöten sen verran, ettei saanu oikein käsitystä miten farkku ampuu :roll:
Laatikko herkes antamasta periksi raakoilla työpaineen nostoilla ja alipaineohjauksen käytöstä poistamisella. Verrarintappajamotti tykkää kun sille annetaan ronttosta mutta karkas vähän paineet käsistä niin nyt vaihdellaan sitten auton ainoota laattasulaketta :cry:
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

laattasulake

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

XUX63 kirjoitti:
Kirves kirjoitti:Kuis XUX63:lla on verrarintappajamotti skulannu?
Sillon ku mä olin sun mersun kyytis, antoi laatikko myöten sen verran, ettei saanu oikein käsitystä miten farkku ampuu :roll:
Laatikko herkes antamasta periksi raakoilla työpaineen nostoilla ja alipaineohjauksen käytöstä poistamisella. Verrarintappajamotti tykkää kun sille annetaan ronttosta mutta karkas vähän paineet käsistä niin nyt vaihdellaan sitten auton ainoota laattasulaketta :cry:
hiukan ohi aiheen, mutta kestäiskö kuparinen sulake paremmin paineen pompsahtelut?? :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

nokileka kirjoitti:no ei tässä sentään bensojen kanssa aleta kisaamaan :D diesel on kuitenkin vaan diesel.
Se oli siis ihan vitsiksi tarkoitettu mitä kirjoitin :lol: jos siis tuon G-techin näytön oikein ymmärsin :roll:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Petri M. kirjoitti:
nokileka kirjoitti:no ei tässä sentään bensojen kanssa aleta kisaamaan :D diesel on kuitenkin vaan diesel.
Se oli siis ihan vitsiksi tarkoitettu mitä kirjoitin :lol: jos siis tuon G-techin näytön oikein ymmärsin :roll:
jepjep 8) 0-60mph aikahan se on.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kokeiltiin G-Tech:iä kaverin Porsche 911:ssa. 3.0 vapari veti 0-60mph 6.10 sekuntiin kytkin käryten. auto on alkuperäinen ja vain 204hv.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:kokeiltiin G-Tech:iä kaverin Porsche 911:ssa. 3.0 vapari veti 0-60mph 6.10 sekuntiin kytkin käryten. auto on alkuperäinen ja vain 204hv.
Nuo on tehty tuohon tarkoitukseen - kyllä lähtee 8) Perhe- ja urheiluautot erikseen :lol:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

XUX63 kirjoitti:
nokileka kirjoitti:kokeiltiin G-Tech:iä kaverin Porsche 911:ssa. 3.0 vapari veti 0-60mph 6.10 sekuntiin kytkin käryten. auto on alkuperäinen ja vain 204hv.
Nuo on tehty tuohon tarkoitukseen - kyllä lähtee 8) Perhe- ja urheiluautot erikseen :lol:
yrität vihjailla että 190D ei ole urheiluauto?! :shock:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Ja mun mielestä W124:kin on urheiluauto :lol: :lol: :lol: :evil:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pahoittelen suuresti jos menin pahoittamaan mielenne :lol: Tarkoitin tietenkin että S124 on vaan perheauto :twisted:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

tällä kertaa vuorossa oli 1.pytyn liekkirengas, joka oli poikki. muutenkin pahvi oli ihan rupelilla ketjun ja 1.pytyn väliseltä alueelta.

huomenna pelti paikoilleen ja menoksi.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Sen verran monta sulaketta palanut, että olisiko syytä kokeilla puristusten laskemista. Meinaan vaan kun uusissa henkilöautodieseleissä on menty parhaimmillaan jo alle 16:n. Vai seuraako siitä vaan pelkkää 'kammiovärinää' mersussa eikä lähde käyntiin? :oops:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

TDIfreak kirjoitti:Sen verran monta sulaketta palanut, että olisiko syytä kokeilla puristusten laskemista. Meinaan vaan kun uusissa henkilöautodieseleissä on menty parhaimmillaan jo alle 16:n. Vai seuraako siitä vaan pelkkää 'kammiovärinää' mersussa eikä lähde käyntiin? :oops:
Anteeksi vastaaminen asianomaisen puolesta mutta tää viimeinen on kyllä täys mysteeri, edelliset on olleet ahtojen karkailusta johtuvia.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

totta, alle 2 kilon paineilla ajelin. ei tainnut yli 1,8bar mennä kertaakaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

nyt pelaa kuin enkeli. lämmöt ei nouse sitten millään. jokohan hiirimoottori nousi kuningasmoottoreiden sarjaan, kun laahaimen tappi on OM606:sta ja kansipahvi OM605:sta :D

morkooliletku oli irti ensimmäiset 15min, sitten se jotenkin vaan sujahti takaisin paikoilleen.

tietopläjäys 20-tappisen eli C250TD:n kannentiivisteen laitosta kapeakantiseen
- peltinen tiiviste on OM605 moottorin kansitiiviste
- tiiviste painaa yli 700g
- tiiviste on hieman paksumpi kuin alkuperäinen -> puristussuhde laskee
- tiiviste koostuu kolmesta kerroksesta, kaikki kerrokset on jotain peltiä
- reikiä pitää porata 3kpl lisää

Kuva OM602:ssa tarvittavista reijistä
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Just muisteltiin ajarollin kans et ainaki 5 reikää porattii...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

MeSee kirjoitti:Just muisteltiin ajarollin kans et ainaki 5 reikää porattii...
kuvassa on kansi+pelti+pahvi. jos joku reikä puuttuu niin näppään kannen huomenna irti ja poraan pari reikää lisää.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
opelmies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 14.11.2004 10:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja opelmies »

Mesestä lähti päivän komeimmat savut 8) ja vihellys oli komeaa....Ottiko tiiviste liikaa lämpöä?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

ei se mitään damagea ottanut - kai :roll:
viimeisten pari pahvin jälkeen se on huohottanut kuin ryhävalas, se huolettaa. samoin savujen katoaminen morkooli päällä :shock:
alkukiihdytyksessä savua tuli sopivasti, mutta kolmosella ja nelosella ei oikeastaan yhtään. kattelin juuri videolta ja eihän sitä dieseliksi tunnista :evil:

nyt on morkooliletku taas irti, pitäis saada paketti toimimaan edes päiväksi.

EDIT: kuvia lauantailta
http://www.pbase.com/camerafin/image/46937377/original
http://www.pbase.com/camerafin/image/46937378/original
http://www.pbase.com/camerafin/image/46937379/original
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kohtuullisen hyvältä näytti aikakin minun mielestä tuo savun määrä :roll: Samaa luokkaa taitaa olla kuin Maurillakin oli isommilla vaihteilla. Jormallahan työntää sitten astetta raakemmin. Tietenkin paksumpi patsas ei olisi antanut aihetta aprikoida käytettävää polttoainetta :lol:

Eli alasyöttö sopivan isolla että vääntöä riittää alarekisteriin ja kierroksilla seos aika passeli :roll:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kävin koeajamassa kaverin Porsche 911 Turboa. hyvin se bensamoottorikin kiskoo 8)

seuraavana kokeiltiin 190D:n kulkua, päivän pelasti Porschemiehen kommentit mersun menohaluista :D kaveri nauroi vedet silmissä vieressä ja toisteli että "ihan älytön vehje".
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Paljonko tuli lentokentällä huippuja? Taisi tulla luokkavoitto?
Harmi kun ei itse päässyt katsomaan.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Julli kirjoitti:Paljonko tuli lentokentällä huippuja? Taisi tulla luokkavoitto?
Harmi kun ei itse päässyt katsomaan.
kisa meni ihan penkin alle. mersu kulki samaa vauhtia kuin corvette -91 tai audi s4.

ensi vuonna pitää saada kamppeet kuntoon hyvissä ajoin ettei tarvi lähteä nöyryyttämään itseä muiden silmien alla. nyt ongelmia piisasi, mutta turha on alkaa selitteleen, lopputulos oli mitä oli.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin