Ahtopainemittarin asentaminen W124 Turbodieseliin..?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Ahtopainemittarin asentaminen W124 Turbodieseliin..?

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Että miten tommosen härvelin sais tuommoseen koneeseen asennettua..
Semmosta ehdotettu että pitäis rupee porailee reikiä turbon jälkeiseen valuun.. ei onnistuis vaa tollasella perusasennuksella että T-liitin vaa johonki letkuun ja siitä mittariin?
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mitään reikiä porailla, ota vaikka siitä morkoolin lähdöstä Y-haaralla paine mittarille.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Onnistuu kyllä ihan t-haaralla, mulla taitaa olla nyt asennettu t-haaralla letkuun mikä menee pumpun ahtopaineentunnistimeen
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Eli mihin letkuun? :oops:
Nii ja se oli sitten TammerDieselin asentajalta saatu tieto rupee porailee.. ja hieman rupes epäilyttää.. :shock:
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Imusarjan kuskinpuolelta lähtee musta kumiletku magneettiventtiilille (sulakerasiakotelon edessä pellissä kiinni) ja siitä letku jatkaa pumpulle. Haarauta siitä imusarjan karasta mittarille.
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Juuh.. kiitoksia.. pitänee yrittää sitte tässä joku päivä asennella..
Meze rulez.. Tai sitte ei.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Terveisiä ja hyvää päivää tammerdieseliin, jotta pakopaine ja ahtopaine on kaks eri juttua :lol:

Minen aikoinaan 'raskinut' katkaista sitä letkua joten laitoin metallisen t-haaran suoraan siihen imusarjaan kiinni:
Kuva

Vähän hankalaa varsinkin myöhemmin merkkihuolto veti muovisen t-haaran siihen letkuun puoleen väliin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:Terveisiä ja hyvää päivää tammerdieseliin, jotta pakopaine ja ahtopaine on kaks eri juttua :lol:
Eiköhän ne Tammerdieselissä meinanneet että paineputkeen joka tulee turbolta imusarjaan pitäisi se reikä porata.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No omassa -89 300TDT:ssä on imusarjassa valmis, tulpattu reikä jonka ajattelin valjastaa hyötykäyttöön.
Katteleppa se imusarja vielä läpi.
Silimällä mitattuna reiän koko 3/8" ja ahtomittarin mukana tuli sopeva adapteri.
Ribbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 05.09.2004 05:39

Viesti Kirjoittaja Ribbe »

Kattelin tuota konetta tossa ja.. Eli imusarjasta lähtee letku.. ja sen "alapuolelta" tulee myös joku letku ja ne yhtyvät T-haaralla ja siitä näyttäis lähtevän letku auton sisälle.. tiedä sitten.. uskaltaako siihen tuon ahtomittarin sitte tyrkätä ja mihin se letkukin on menevinään..? ja by the way mistä ootte tunkassu tuon mittarin letkun sitte tonne hytin puolelle?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ribbe kirjoitti:... ja by the way mistä ootte tunkassu tuon mittarin letkun sitte tonne hytin puolelle?
Sulakerasian alta ja kaiuttimen ritilän läpi kabiiniin. Ja jos aikomuksena laittaa joskus esim. sähköinen ohjaus morkoolille niin kannattaa vetää muutama ylimääräinen kaapeli samalla.
Vastaa Viestiin