kardaanin irroitus
kardaanin irroitus
Pitäis vaihtaa eteen rättinivel, millainen homma? Kardaani takaa irti+tukilaakeri....lähteekö sit vetämällä pois, eli onko boorit laatikos ja kardaanin päässä? Onkohan reikäväli 80/90mm? Tasapainottaa? Kolahtaa joskus kun heittää esim. D:ltä R:älle
Kolahdus voi tulla kyllä esim takakelkanpuslistakin...
Mut just tuli otettua kardaani irti yhdestä 190d:stä, kardaani irti laatikosta 3 pulttia, kannatinlaakeri irti 2 pulttia ja kardaani takaa irti 3 pulttia
Mut just tuli otettua kardaani irti yhdestä 190d:stä, kardaani irti laatikosta 3 pulttia, kannatinlaakeri irti 2 pulttia ja kardaani takaa irti 3 pulttia
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Jos etu rättinivelen vaihtaa niin ei tarvitse koko kardaania alas pudottaa.
Ei muutako pultit auki ja tönäisy taaksepäin ja irti on, joi olla että laatikon tuen joudut irroittamaan.
Tulimeinaan keväällä vaihdettua omaan 124:seen rätti nivelet
PS. Ota vanha rätti mukaan kauppaan niin saat varmemmin oikean kokoisen
Ei muutako pultit auki ja tönäisy taaksepäin ja irti on, joi olla että laatikon tuen joudut irroittamaan.
Tulimeinaan keväällä vaihdettua omaan 124:seen rätti nivelet
PS. Ota vanha rätti mukaan kauppaan niin saat varmemmin oikean kokoisen
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Aukee rättinivelestä siinä on etupäässä värinän vaimennin kumi joka hiukan haittaa operaatiota.
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Juuri noin oli ainakin minulla laitettuMeSee kirjoitti:Siis koneen puolelta 17 lenkillä kiinni ja perän puolelta 8mm kuusiokololla
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Jaa, onko Salo taas ajamassa? Kyllä nauratti, kun muutama vuosi takaperin Salolainen vipalla kierroksella halus vielä tehdä näyttävän ohituksen ja pomppasikin ohitettavan renkaan yli taka-akselinsa.Masa06 kirjoitti:Ja aamulla power-parkkiin ylihärmään, tiäs vaikka näkis jonkun Mikan


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: kardaanin irroitus
Kardaanin edestä kolme pulttia irti, kuusiokolo ja 17mm lenkki. 41mm mutteri auki kardaanin keski boorilta (vaatii lampöpellin irroituksen). Voit löysätä tukilaakerin pultteja, älä kuitenkaan irroita kokonaan. Ota laatikon takakannake irti. merkitse kardaanin booritus niin tarkasti että saat sen varmasti takaisin samoille booripykälille. Ota kardaanin etupää pois ja avaa rätti värinänvaimennin / kardaaninlaippa yhdistelmästä. Kasaus hoituu käännetyssä järjestyksessä.Masa06 kirjoitti:Pitäis vaihtaa eteen rättinivel, millainen homma? Kardaani takaa irti+tukilaakeri....lähteekö sit vetämällä pois, eli onko boorit laatikos ja kardaanin päässä? Onkohan reikäväli 80/90mm? Tasapainottaa? Kolahtaa joskus kun heittää esim. D:ltä R:älle
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Tulipa taas viikonloppu vietettyä makuvasti auton alla ja ympärilla. Vaihdoin paripyöränlaakeria, tomaatinäljyt ja suodattimen, naftan suodattimet ja kardaanin kannatinlaakerin. Sen verran voin sanoa että on se syvältä kun ei ole kunnon nosturia tai monttua. Ei ole mitään herkkua maata auton alla ahtaassa ja väännellä kardaania irti. P*ska homma mutta tulipahan tehtyä. Se mikä jäi kaivelemaan tuossa oli nuo kohdistusmerkit. Vaikutti ihan kuin ei olisi ollut aivan sopivaa kohtaa että olis saanut merkit tasan keskelle. Tuntui kuitenkin toimivan ilman värinöitä nyt kun vaihdoin laakerin ja kohdistin mahdollisimman tarkkaan.
Mitä meinaat tuolla "kohdistit mahdollisimman tarkkaan"?B. Wikström kirjoitti:Tulipa taas viikonloppu vietettyä makuvasti auton alla ja ympärilla. Vaihdoin paripyöränlaakeria, tomaatinäljyt ja suodattimen, naftan suodattimet ja kardaanin kannatinlaakerin. Sen verran voin sanoa että on se syvältä kun ei ole kunnon nosturia tai monttua. Ei ole mitään herkkua maata auton alla ahtaassa ja väännellä kardaania irti. P*ska homma mutta tulipahan tehtyä. Se mikä jäi kaivelemaan tuossa oli nuo kohdistusmerkit. Vaikutti ihan kuin ei olisi ollut aivan sopivaa kohtaa että olis saanut merkit tasan keskelle. Tuntui kuitenkin toimivan ilman värinöitä nyt kun vaihdoin laakerin ja kohdistin mahdollisimman tarkkaan.
Itellä jyrisee tuo vetoakselisto. Oiskohan paras vaihtoehto nykiä koko vetari irti ja kävellä dealerin juttusille kattoon mitä kaikkea siihen pitää vaihtaa? Mitäs tuumaat Dealer?
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
Tuolla tarkoitetaan sitä, että kardaanin etu- ja takaosan kohdistusmerkit on laitettu kohdakkain. Mahdollisimman tarkastiMikkoj kirjoitti:
Mitä meinaat tuolla "kohdistit mahdollisimman tarkkaan"?

w115,123,124,126,210 yms.