Lisävalot...
Joo olen joskus kuullu että lampuissa saattaa olla kaksi eri referenssi merkintää ja suurempi olis silloin 24V järjestelmiin eli raskaaseen kalustoon.
Mutta jos katsastus inssiltä on siunaus asiaan niin ei muutakun keulalle lyhdyt. Paras tietysti olis jos sais asiasta merkinnän rek.otteeseen mutta tuskin tulee ongelmia tiepäällä ilman merkintää.
Mutta jos katsastus inssiltä on siunaus asiaan niin ei muutakun keulalle lyhdyt. Paras tietysti olis jos sais asiasta merkinnän rek.otteeseen mutta tuskin tulee ongelmia tiepäällä ilman merkintää.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Eikös referenssi määräydy lampun lasin mukaan, kuin rihloitettu. bosch 225:sta saa muistaakseni 17,5 37,5 ja 00.Lindroos kirjoitti:Joo olen joskus kuullu että lampuissa saattaa olla kaksi eri referenssi merkintää ja suurempi olis silloin 24V järjestelmiin eli raskaaseen kalustoon.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
jos lasissa ei merkintää...
Jos lasissa ei ole merkintää (E-hyväksyntä löytyy, mutta referenssejä ei), niin se lasketaan kai 20:nen referenssin mukaan..
Ja auton omat valot 12,5/kpl yht 25
ja lisäksi 2*20 tekee yhteensä
75 eli just sallitun... Muttta tarvitseeko tällaiset valot erillistä kytkintä?
tarkoitan kytkimellä lisävalojen on/off kytkintä?
Tero
Ja auton omat valot 12,5/kpl yht 25
ja lisäksi 2*20 tekee yhteensä
75 eli just sallitun... Muttta tarvitseeko tällaiset valot erillistä kytkintä?
tarkoitan kytkimellä lisävalojen on/off kytkintä?
Tero
Re: jos lasissa ei merkintää...
Niin siis tuolla laskukaavalla saadaan referenssiksi 65.Tero Y kirjoitti:Jos lasissa ei ole merkintää (E-hyväksyntä löytyy, mutta referenssejä ei), niin se lasketaan kai 20:nen referenssin mukaan..
Ja auton omat valot 12,5/kpl yht 25
ja lisäksi 2*20 tekee yhteensä
75 eli just sallitun... Muttta tarvitseeko tällaiset valot erillistä kytkintä?
tarkoitan kytkimellä lisävalojen on/off kytkintä?
Tero
Muistaakseni sellainen kytkin on katsastsvaruste, ainakin itsellä aina ovat sitä kyselleet.
Re: jos lasissa ei merkintää...
Juu, kytkin tarttee olla. Lisävalot eivät saa palaa kuin auton omien valojen kanssa, ja lisäksi ne on saatava ilmeisesti sammutettua erikseen.Tero Y kirjoitti:Jos lasissa ei ole merkintää (E-hyväksyntä löytyy, mutta referenssejä ei), niin se lasketaan kai 20:nen referenssin mukaan..
Ja auton omat valot 12,5/kpl yht 25
ja lisäksi 2*20 tekee yhteensä
75 eli just sallitun... Muttta tarvitseeko tällaiset valot erillistä kytkintä?
tarkoitan kytkimellä lisävalojen on/off kytkintä?
Tero
Luckily, tuon katkaisimen sijoituspaikasta ei ole sanottu missään halaistua sanaa. Näin ollen voit ripustaa namiskuukkelin esim. konehuoneeseen tai hansikaslokeroon piiloon.Kunhan se on olemassa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: jos lasissa ei merkintää...
Tai tosi hienosti piiloon kojelaudan alle, konepellin aukaisuvivun viereen, kuten minä sen perjantaina asensin.Aku P kirjoitti:Juu, kytkin tarttee olla. Lisävalot eivät saa palaa kuin auton omien valojen kanssa, ja lisäksi ne on saatava ilmeisesti sammutettua erikseen.Tero Y kirjoitti:Jos lasissa ei ole merkintää (E-hyväksyntä löytyy, mutta referenssejä ei), niin se lasketaan kai 20:nen referenssin mukaan..
Ja auton omat valot 12,5/kpl yht 25
ja lisäksi 2*20 tekee yhteensä
75 eli just sallitun... Muttta tarvitseeko tällaiset valot erillistä kytkintä?
tarkoitan kytkimellä lisävalojen on/off kytkintä?
Tero
Luckily, tuon katkaisimen sijoituspaikasta ei ole sanottu missään halaistua sanaa. Näin ollen voit ripustaa namiskuukkelin esim. konehuoneeseen tai hansikaslokeroon piiloon.Kunhan se on olemassa...
Nyt muuten näkee ajella pimeällä kun on Hellan 3000:set keulilla ja uudet GE:n +60:set ajovaloissa.
Re: jos lasissa ei merkintää...
Mauri H. kirjoitti: Tai tosi hienosti piiloon kojelaudan alle, konepellin aukaisuvivun viereen, kuten minä sen perjantaina asensin.
Nyt muuten näkee ajella pimeällä kun on Hellan 3000:set keulilla ja uudet GE:n +60:set ajovaloissa.
Mullapa on namikka konehuoneessa.
Ja kyllä muuten oli äsken elämys ajaa pimeä metsätaival noiden Pilotien kanssa. Vielä vähän tarttee hienosäätää valojen asentoa, mutta jo nyt oli päästä vilpitön nauru. Herrajjjumala, mikä ero valotehossa!

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
no nyt näkee..
Samat on sävelet täälläkin päin...
Asensin keulalle Boschin Knick 180:set ja on mielestäni aivan hyvät valot.
Katkaisijaa en asentanut, vaan otin virran "rosvoliittimellä" pitkien johdolta.
Näin lisävalot syttyvät pitkien kanssa yhtäaikaa.
Tero
Asensin keulalle Boschin Knick 180:set ja on mielestäni aivan hyvät valot.
Katkaisijaa en asentanut, vaan otin virran "rosvoliittimellä" pitkien johdolta.
Näin lisävalot syttyvät pitkien kanssa yhtäaikaa.
Tero
Re: no nyt näkee..
Siis otit releelle herätteen pitkien piuhasta ? Ymmärsinkö oikkein ?Tero Y kirjoitti:Samat on sävelet täälläkin päin...
Asensin keulalle Boschin Knick 180:set ja on mielestäni aivan hyvät valot.
Katkaisijaa en asentanut, vaan otin virran "rosvoliittimellä" pitkien johdolta.
Näin lisävalot syttyvät pitkien kanssa yhtäaikaa.
Tero
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Re: jos lasissa ei merkintää...
Joo, eilen ajelin Teijon tiellä pimeän aikaan ja oli jopa mukavaa, hienosäätöä tarvitsee omat valot kanssa mutta noista ämpäreistä (olikohan halkaisija 22 cm) tulee niin kamalasti valoa että kyllä näkee väärin suunnatuillakin ihan uskomattomasti, kyllä mersussa onkin huonot nuo alkuperäiset valot, TM:n mittauksessa muuten ei kaukovalo yltänyt kuin 100 metriin.Aku P kirjoitti:Mauri H. kirjoitti: Tai tosi hienosti piiloon kojelaudan alle, konepellin aukaisuvivun viereen, kuten minä sen perjantaina asensin.
Nyt muuten näkee ajella pimeällä kun on Hellan 3000:set keulilla ja uudet GE:n +60:set ajovaloissa.
Mullapa on namikka konehuoneessa.
Ja kyllä muuten oli äsken elämys ajaa pimeä metsätaival noiden Pilotien kanssa. Vielä vähän tarttee hienosäätää valojen asentoa, mutta jo nyt oli päästä vilpitön nauru. Herrajjjumala, mikä ero valotehossa!
Re: jos lasissa ei merkintää...
Aika jännä juttu tuo, että MB:n valoja pidetään huonona. Olisko monessa sitten ihan päin helvettiä (vaikka kyllä ne oikeasti usein myös taivasta päin näyttävät) suunnatut valot. Esimerkiksi siinä 250D:ssa jota koeajoin, oli ihan susihuonot valot, toisaalta taas tämän nykyisen TE:n valot ovat mielestäni hyvinkin tyydyttävät. Vaikka rakenne lienee ihan sama kuin siinä diiselissäkin. Joku ei käy yksiin, mielestäni MB:n valoilla näkee aivan selkeästi paremmin kuin esim. firman Octavian tuikuilla, vaikka vain jälkimmäisiä on kehuttu.Mauri H. kirjoitti: Joo, eilen ajelin Teijon tiellä pimeän aikaan ja oli jopa mukavaa, hienosäätöä tarvitsee omat valot kanssa mutta noista ämpäreistä (olikohan halkaisija 22 cm) tulee niin kamalasti valoa että kyllä näkee väärin suunnatuillakin ihan uskomattomasti, kyllä mersussa onkin huonot nuo alkuperäiset valot, TM:n mittauksessa muuten ei kaukovalo yltänyt kuin 100 metriin.
Hmmmh.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo, no onhan ne valot jonkinmoiset, mutteivät kuitenkaan mitkään hyvät. Toki monessa autossa on huonommat. Lähivalot ovat ok mutta pitkät eivät erikoiset.
Mulla on kunnolla suunnatut ja uudet lasit sekä hyvät heijastimet ja GE:n +60 lamput, silti nyt lisävalojen kanssa vasta tietää mitä meinaa erinomaiset valot.
Hyviä valoja löytyy esim. kakkoskopan Mondeosta (ihan kipeät pitkät), uusimmassa mallissa onkin stten taas huonommat
Mulla on kunnolla suunnatut ja uudet lasit sekä hyvät heijastimet ja GE:n +60 lamput, silti nyt lisävalojen kanssa vasta tietää mitä meinaa erinomaiset valot.
Hyviä valoja löytyy esim. kakkoskopan Mondeosta (ihan kipeät pitkät), uusimmassa mallissa onkin stten taas huonommat
Ei oikein mitään lisävaloja ole coupeen viittinyt runtata, homma korjaantui jaappanin maalta tuoduilla TODELLA sinisillä 100w xenon polttimoilla. Tosin katsastukseen vaihdoin normaalit takaisin ja eron tosiaan huomaa, tässä iltana muutamana on tuntunut ettei noilla näe enää mitään ja on pitäny poltella sumareita kaiken aikaa että edes vähän pystyy tihrustamaan eteenpäinkin.
Noi siniset polttimot tekee lamput aika jännän näköisiksi, auton seistessä näyttää lamput aivan mustalta
Harmi vaan kun niitä ei Suomesta taida saada mistään eikä tullu hommattua kun 10 paria aikoinaan.............
Noi siniset polttimot tekee lamput aika jännän näköisiksi, auton seistessä näyttää lamput aivan mustalta

No tänään tuli sit heitettyä mersuun talvivarustus niskaan. Perjantaina tuli leima joten referenssiarvoista ei tarvi välittää.
Talvirenkaat oli pakko vaihtaa kun lunta lykkää ja pakkasta pitää päivälläkin. Muutama kuva siitä miten noi valot laitoin:



Eli ennenmmin oli puhetta sellasesta kilvenalle tulevasta kiinnityssysteemistä ja hyvinhän se mersuun sopii. Otin etupuskurin pois ja niinhän se on että se runkopalkki on aika syvällä nokassa ja kiinnitys siihen on aika vaikeeta joten läpipultit kilvenalta läpi ja isot prikat ja johan pysyy. Pitää ihmetellä miten tukeva tosta tuli vaikka kiinnitys on ainoastaan muoviin, ei kaipaa valoihin niitä ylätukia edes. Ja keväällä helppo ottaa pois eikä näkyviä jälkiä jää. Onhan noi hiukka tökön näköset mutta huomenna pitäs saada se yksi piste valo ja se tulee tohon keskelle. Saattaa näyttää paremmalta 3 valolla mutta virkavalta tuskin on samaa mieltä?




Eli ennenmmin oli puhetta sellasesta kilvenalle tulevasta kiinnityssysteemistä ja hyvinhän se mersuun sopii. Otin etupuskurin pois ja niinhän se on että se runkopalkki on aika syvällä nokassa ja kiinnitys siihen on aika vaikeeta joten läpipultit kilvenalta läpi ja isot prikat ja johan pysyy. Pitää ihmetellä miten tukeva tosta tuli vaikka kiinnitys on ainoastaan muoviin, ei kaipaa valoihin niitä ylätukia edes. Ja keväällä helppo ottaa pois eikä näkyviä jälkiä jää. Onhan noi hiukka tökön näköset mutta huomenna pitäs saada se yksi piste valo ja se tulee tohon keskelle. Saattaa näyttää paremmalta 3 valolla mutta virkavalta tuskin on samaa mieltä?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Lindroos kirjoitti:No tänään tuli sit heitettyä mersuun talvivarustus niskaan. Perjantaina tuli leima joten referenssiarvoista ei tarvi välittää.Talvirenkaat oli pakko vaihtaa kun lunta lykkää ja pakkasta pitää päivälläkin. Muutama kuva siitä miten noi valot laitoin:
Eli ennenmmin oli puhetta sellasesta kilvenalle tulevasta kiinnityssysteemistä ja hyvinhän se mersuun sopii. Otin etupuskurin pois ja niinhän se on että se runkopalkki on aika syvällä nokassa ja kiinnitys siihen on aika vaikeeta joten läpipultit kilvenalta läpi ja isot prikat ja johan pysyy. Pitää ihmetellä miten tukeva tosta tuli vaikka kiinnitys on ainoastaan muoviin, ei kaipaa valoihin niitä ylätukia edes. Ja keväällä helppo ottaa pois eikä näkyviä jälkiä jää. Onhan noi hiukka tökön näköset mutta huomenna pitäs saada se yksi piste valo ja se tulee tohon keskelle. Saattaa näyttää paremmalta 3 valolla mutta virkavalta tuskin on samaa mieltä?
Onpas tutun näköistä !!!
Omaan tuli hellan 3000:set heitettyä keulille pari viikkoa sitten, otin kanssa puskurin pois, mutta hitsasin siihen metallipalkkiin puskurin takana 4 kpl 13 mm mutteria ja vedin sitten siitä kiinnitysraudasta pitkillä pulteilla kiinni, kyllä pysyy! Ja sama juttu, voi ottaa koko raudan sitten kesäksi pois ja rekisterikilven alalevy peittää reiät kokonaan.
Kyllä muuten näkee.
Viikon syyslomaa kun viettää niin aina keksii jotain ajanvietettä harrastusten parissa. Aamulla käytin pikkusiskon autoa 4-pyörä suuntauksessa ja samalla katselin niitä monien mainostamia GE:n +60 lamppuja. No mielenkiinto oli senverran kova että sellaset piti mukaan ostaa. No nyt illan hämärässä on hyvä testata vaikutusta ja kamera sattu käteen ja kuviahan siitä piti näpsiä, ompahan jotain mistä valotehoa vertailee kun silmään ei aina voi luottaa. Polttimoiden vaihdon ajaksi piti auto siirtää talliin kun pimeässä ei kiinnostanut ruveta kopeloimaan joten kuvauspaikka muuttui muutaman sentin vaikka merkitsin sen ja kamerakin sattu valissä liikahtamaan.
Mutta kyllä noissa jotain eroa on ja suurempi ero on silmällä havaittavissa kun mitä kuva osoittaa. Ilmeisesti kameran valotusaikaa olis saanu pidentää jotta kuva olis todenmukaisempi.
Vakio lyhyet:

GE +60% lyhyet:

Vakio pitkät:

GE +60% pitkät:

GE +60% pitkät + 2kpl Hellan 1000 55W polttimoilla:

Muutos ei ollut ihan odotetun lainen mutta parempaan päin. Vanhat vuoden paikallaan olleet polttimot olivat Philipsin Prerium +30% sarjaa ja siten ihan laadukkaat polttimot. Tein samalla mielenkiintoisen huomion. Latausjännite akun navoilta mitattuna on n.13,9V eli ihan suosituksen rajoissa mutta kun mittaa alkuperäisen polttimon navasta niin lyhyillä 12,4V ja pitkillä 12,2V eli jossain ahistaa. Umpion sisäiset johdotukset näyttäis olevan asiallista tavaraa mutta pikaliittimiltä releelle lähtevä luokkaa 0,75-1,0 neliöö eli jännite tippuu koska tälläisiä paukkulankoja on käytetty akkuperäisessä johtosarjassa. Eli seuraava parannus on kunnon piuhat suoraan releeltä vakio polttimoille.
Mutta kyllä noissa jotain eroa on ja suurempi ero on silmällä havaittavissa kun mitä kuva osoittaa. Ilmeisesti kameran valotusaikaa olis saanu pidentää jotta kuva olis todenmukaisempi.
Vakio lyhyet:

GE +60% lyhyet:

Vakio pitkät:

GE +60% pitkät:

GE +60% pitkät + 2kpl Hellan 1000 55W polttimoilla:

Muutos ei ollut ihan odotetun lainen mutta parempaan päin. Vanhat vuoden paikallaan olleet polttimot olivat Philipsin Prerium +30% sarjaa ja siten ihan laadukkaat polttimot. Tein samalla mielenkiintoisen huomion. Latausjännite akun navoilta mitattuna on n.13,9V eli ihan suosituksen rajoissa mutta kun mittaa alkuperäisen polttimon navasta niin lyhyillä 12,4V ja pitkillä 12,2V eli jossain ahistaa. Umpion sisäiset johdotukset näyttäis olevan asiallista tavaraa mutta pikaliittimiltä releelle lähtevä luokkaa 0,75-1,0 neliöö eli jännite tippuu koska tälläisiä paukkulankoja on käytetty akkuperäisessä johtosarjassa. Eli seuraava parannus on kunnon piuhat suoraan releeltä vakio polttimoille.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Tuossa avatarissa nyt talviasua,3000:set keulalla.
Sain nyt sitten tänne asti oman ratkaisuni lisävalojen kiinnityksestä.Huomatkaa mahtava viimeistely,ruosteenruskea ja maadoitusjohto "pätevästi"
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 19407.jpeg
Sain nyt sitten tänne asti oman ratkaisuni lisävalojen kiinnityksestä.Huomatkaa mahtava viimeistely,ruosteenruskea ja maadoitusjohto "pätevästi"

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 19407.jpeg
hoenen kirjoitti:Hieno homma toi kuvattu vertailu![]()
Tässähän rupeaa itsekkin miettimään, josko sittenkin lisävalot keulille...![]()
Mistähän päin Helsinkiä kannattaisi lähteä kyselemään tuollaista kilven alle tulevaa kiinnityslevyä ?
Osaset on ainakin yksi varma koko maassa.

Tuossa joku kirjoitti että 37.5 ref. saa olla nokalla laillisesti jos ei omat pitkät toimi. Katsastus konttorilta kysyin kerran tätä samaa asiaa ja kertoivat että kaikki ajovalot pitää olla toiminnassa. Että se siitä.

Elikkä itsekkin viskasin 225 pilotit nokalle 100w Phillipsin polttimoilla ja omat pitkät on kaverina. Ihan kiitettävästi näkee. Edellisissä autoissa on ollut 190 pilotit, ei mielestäni häviä paljonkaan 225:lle.
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
AkuP kirjoitti:
" Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?"
Apukaukovalot eivät tarvitse katkaisijaa, ei sitä kannata laittaa mihinkään.
Sellainen muistikuva on, että mikäli apukaukovalot on kytketty niin, että auton omat "pitkät" eivät pala, puolivalot täytyy toimia myös pitkien ollessa päällä.
(Tarpeeksi vaikeasti sanottu...
)
" Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?"
Apukaukovalot eivät tarvitse katkaisijaa, ei sitä kannata laittaa mihinkään.
Sellainen muistikuva on, että mikäli apukaukovalot on kytketty niin, että auton omat "pitkät" eivät pala, puolivalot täytyy toimia myös pitkien ollessa päällä.
(Tarpeeksi vaikeasti sanottu...

wiimax.fi
Aijjaa. Ja mulle varta vasten muistaakseni jopa konttorilla sanottiin, että katkaisija on oltava.dealer kirjoitti:AkuP kirjoitti:
" Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?"
Apukaukovalot eivät tarvitse katkaisijaa, ei sitä kannata laittaa mihinkään.
Sellainen muistikuva on, että mikäli apukaukovalot on kytketty niin, että auton omat "pitkät" eivät pala, puolivalot täytyy toimia myös pitkien ollessa päällä.
(Tarpeeksi vaikeasti sanottu...)
No, se on parhaillaan konehuoneessa joten eipä siitä kiusaakaan ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mie olen tehny puolen suvun mersuihin ns pika kiinnikkeen, viimeisin tuli tehtyä veljen w124:een. Omassa uudessa ajokissa ei ole vielä ko telinettä, mutta pitäs yrittää saada aikaseksi:
Eli lyhykäisyydessään, lattarauta konehuoneen puolelle, siihen puskuriin raakasti muutamalla ruuvilla kiinni. Siihen lattaan kaksi 10 tai 12mm pulttia pystyyn ja niihin pultteihin mutterit sopivalle korkeudelle. lattarautaan reilut reijät ja maskin ja puskurin välistä ulkomaailmaan, sille etäisyydelle, että maski toimii, riippuu tietenkin asennettavista lampuista. nämä edelliset latat tulee sitten siipi-muttereilla kiinni eli ne saa pois suhteellisen kätevästi kun konepellin nostaa ylös.
lamppujen ylätuet on sitten toteutettu kaasuvarren nivelillä (pienillä pallonivelillä). maskiin tulee toiset päät kiinni ja lamppuihin toiset päät, maskin päästä otetaan se lukko sokka pois, että se lähtee nätisti irti.
Johdotukset tulee myös pikaliittimellä.
voilla, lamput lähtee irti alle minuutissa ja niistä ei jää muita jälkiä kuin maskissa olevat pallonivelen vastakappaleet.........
Onhan nuo setät konttorilla joskus kyselly, että mitäs johtoja ne nämä on??? Silloin oli kolmen 225 (laidoilla 37,5 referenssi ja keskellä piste valo ilman referenssiä ja e merkintää, 100w hehkuilla) boschilaisen patteri keulilla, eli ei tarvinnut tarjota katsastukseen. w123 laturi oli myöskin ihmeissään kun räpsäytti valot päälle
Yhet sakot sain niillä ja rekisteri otteeseen merkinnän.....
kuvia ei ole, mutta voin niitä kyllä jossakin vaiheessa ottaa........
Eli lyhykäisyydessään, lattarauta konehuoneen puolelle, siihen puskuriin raakasti muutamalla ruuvilla kiinni. Siihen lattaan kaksi 10 tai 12mm pulttia pystyyn ja niihin pultteihin mutterit sopivalle korkeudelle. lattarautaan reilut reijät ja maskin ja puskurin välistä ulkomaailmaan, sille etäisyydelle, että maski toimii, riippuu tietenkin asennettavista lampuista. nämä edelliset latat tulee sitten siipi-muttereilla kiinni eli ne saa pois suhteellisen kätevästi kun konepellin nostaa ylös.
lamppujen ylätuet on sitten toteutettu kaasuvarren nivelillä (pienillä pallonivelillä). maskiin tulee toiset päät kiinni ja lamppuihin toiset päät, maskin päästä otetaan se lukko sokka pois, että se lähtee nätisti irti.
Johdotukset tulee myös pikaliittimellä.
voilla, lamput lähtee irti alle minuutissa ja niistä ei jää muita jälkiä kuin maskissa olevat pallonivelen vastakappaleet.........
Onhan nuo setät konttorilla joskus kyselly, että mitäs johtoja ne nämä on??? Silloin oli kolmen 225 (laidoilla 37,5 referenssi ja keskellä piste valo ilman referenssiä ja e merkintää, 100w hehkuilla) boschilaisen patteri keulilla, eli ei tarvinnut tarjota katsastukseen. w123 laturi oli myöskin ihmeissään kun räpsäytti valot päälle

kuvia ei ole, mutta voin niitä kyllä jossakin vaiheessa ottaa........
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Lisävaloista
Mulla on ollu W124 nimenomaan maskissa kiinni Hellan 1000 rally valot, kahdessakin MB:ssä, ne oli kulmaraudoilla kiinni, josta meni ohuehkot pultit läpi. Nykyiseen en ole vielä kerenny laittamaan, mutta laitan. Valojen paino vaikuttaa/ on vaikuttanut ainoastaan siihen, ettei pelti pysy auki ollessaan ihan niin ylhäällä, kuin ilmanvaloja.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lueskelin näitä threadin kirjoituksia ja minulle jäi käsitys, että valomääräykset olisivat lieventyneet takavuosista. Onko näin ?
Aiemminhan mittailtiin tarkasti etäisyyksiä muista valoista ja korin reunoista yms.
Onko esim. tällä sivulla mainitut lisävalot nykyään Suomessa laillisia:
http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_ ... 230D574077
Näistä kuvista ylhäältä laskien kolmas ja viides.
Rekisterikilven kiinnitysruuveihin kiinnitettävät lisävalot.
Aiemminhan mittailtiin tarkasti etäisyyksiä muista valoista ja korin reunoista yms.
Onko esim. tällä sivulla mainitut lisävalot nykyään Suomessa laillisia:
http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_ ... 230D574077
Näistä kuvista ylhäältä laskien kolmas ja viides.
Rekisterikilven kiinnitysruuveihin kiinnitettävät lisävalot.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *