Super-Turbo ja muu tekniikka

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

nokileka kirjoitti:vertailin tiivisteitä, 10-tappisen imusarjan puolella on joka pytyn kohdalla pari extrareikää. pitääkö ne kaikki puuttuvat reiät tehdä? :shock:
En muista enää tarkkaan että montako reikää piti tehä, mutta ku vertaat niitä tiivisteitä, lohkoa ja kantta, nii seleviää kyllä että montako reikää tarvii tehä.
muistelisin kyllä, että ei niitä nyt nii kauheen montaa ollu.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mulla on kans ihan porattu reiät, muistelisin ei 5-7 reikää on tehty lisää
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nyt on lavetti taas ajossa ja täytyy sanoa että kireämpi nokka yllätti positiivisesti :D Tulee semmonen hevosenpotkua lievempi efekti jo ahtopaineiden alkaessa nousemaan, jossain 2700 kierroksen ja 0,5 barin kieppeillä ja herkkyyttä hiukan lisää. Alakierrosten käyttäytymisestä en oikein osaa sanoa onko muuttunut :roll: Ehkä on ehkä aavistuksen verran takovampi tyhjäkäynnillä :?: Täytyy ajella hiukan enemmän ja kertoilla sitten käyttökokemuksista varsinkin kovemmilla kierroksilla. Tämä testi oli lähinnä tallilta kotio ajo tankkauksen kautta. Työkaluja ja muuta romua niin hemmetisti kyydissä taas ettei oikein innostanut alkaa väsyneenä tekeen kattavampaa käyttötestiä.

Mukavaa on - taas :lol: :lol: :lol:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kannattaa tehdä tuplatarkistus ahtopaineputkien kiristyksille ennenkuin lähtee morkoolin kanssa rampista kiihdyttelemään :oops: Melko raskas huokaus kuului konehuoneen puolelta...

Kuva
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

XUX63 kirjoitti:Kannattaa tehdä tuplatarkistus ahtopaineputkien kiristyksille ennenkuin lähtee morkoolin kanssa rampista kiihdyttelemään :oops: Melko raskas huokaus kuului konehuoneen puolelta...

http://img.photobucket.com/albums/v619/ ... DV0047.jpg
ja turbo tykkää.... pyörii varmaan miljoonaa ilman vasta painetta...........
www.thaiklupi.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jussi k kirjoitti:ja turbo tykkää.... pyörii varmaan miljoonaa ilman vasta painetta...........
Valitettavasti :cry: Onneksi ei montaa sataa metriä kuitenkaan rullannut...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä kaulukset pitää löytyä joka putkesta, ikuna ei ole putket irronneet, vaikka kolmellakin kilolla on ajeltu.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

pamaus, kun putki irtoaa on sitä luokkaa, että piintyneinkin turbomies nostaa jalan kaasulta. mulla lensi letku irti HX40:n kaulalta kun olin ohittamassa polkupyöräilijää (eihän noilla juuri muusta pääse edelle). ajelin rauhassa kotia pari kilometriä ja nostin letkun takaisin paikoilleen. tietysti aina pitäisi olla 5mm pallopää kuusiokoloavain ovitaskussa noita tapauksia varten. nyt ei sattunut mukaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:Kyllä kaulukset pitää löytyä joka putkesta, ikuna ei ole putket irronneet, vaikka kolmellakin kilolla on ajeltu.
Tähän saakka on pysynyt vaikka paineet on käyneet about niin korkeella kun holsetti pystyy tuottamaan eli mittari pohjaan että tärähti - se oli se tapaus "laattasulake" :oops:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on sorvattu holkki jota vasten prässäilen putkiin kaulukset ja hyvin on pysyneet vaikka on vaan normaaleilla rosteri lemmareilla joka liitos kiinni :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mut eikös sulla olekkin silicone letkuilla.....pysynee paremmin...
Itse tein ja säästin
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K. kirjoitti:Mulla on sorvattu holkki jota vasten prässäilen putkiin kaulukset ja hyvin on pysyneet vaikka on vaan normaaleilla rosteri lemmareilla joka liitos kiinni :roll:
Taidanpas hitsata langat kiertämään putken molempiin päihin.

Rouva pakkas tavarat ja nuorimmat kakarat lavetin kyytiin ja suuntas kohti lappia hillan poimintaan, passaa mulle :lol: Tuli lapista soitto, että nyt on vakiopaikoilla hillat kypsänä niin eihän tuo lahopää paljoa ajatellut meikäläisen työsuorituksien hankaloitumista vaan otti ja lähti :twisted: Nyt alkoi laatu-kesäloma. Ei oo kuin teinit haittoina.

Säätelin ahdot hiukan pienemmälle mutta siinä kiireessä kesken tavaran kantamisten unohtui pyöräyttää syöttöä pienemmälle - rouva pahanen ilmoitteli että helppo ohittaa kun taakse jäävä pilvi on sen verran kunnioitettavan kokoinen että taakse jäävät hiljentävät automaattisesti :lol: :lol: :lol: Oulu - Hevonjeera välillä kulutus 6,748L/100km :roll: Mitäs jos ois tullut syöttökin säädettyä :o
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Minä kokeilin viime viikolla 200km nopeus 80-100 ja ei ohituksia kulutus 5,4l/100km :lol: :lol: :lol: :lol: ( Emäntä kyydissä )
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Meilläkin rouva pääsi nippanappa alle 8L:n vakiona eli pikkusen reilun litran on pudonnut ainakin matka-ajossa :lol: Mulla on saattaanut kaupunkiajossa jopa hieman nousta :twisted:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä mullaki pyörityksessä soppaa menee ei viiti edes mitata kulutusta :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

super-turbo ...joskus ehkä..

Viesti Kirjoittaja Terho P »

esimmäistä kertaa taidan avata suuni täällä :oops: Mutta semmosta kysyttävää olis kun aloin tuohon maan kuuluun ja niin "helppoon" turbotus projektiin.. kyseessä on siiis 250 d -86 .projekti karkaa täysin käsistä... eli kiertokangen liuskat on tilattu kansipahvi olis tarkotus laittaa toi metallinen, kytkin 240mm 300 bensa mersusta + vauhtipyörä jos ei vanhasta saa tehtyä sopivaa... pumppu ilmeisesti lähetetään mynään elementtivaihtoon yms.. mutta saavatko ne tuosta kyseisestä pumpusta toimivan ja riittävän? vai onko tuo turbon original pumppu se ainoa oikea kun tuo nälkä tahtoo kasvaa syödessä ... ja en aijo enää aukoa tuota konetta niin siksi tämä kaikki osien vaihtelu pientä turpua varten... mitä tästä kasasta voi vielä puuttua tai mikä pettää seuraavana?? paljonkahan tuo kytkin kestää?? vaihtoehtoja??? kone on tänään nostettu pöydälle :twisted:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Öljysuihkut männille puuttuu kun on vapari...mut kai se ilmankin kestää kun ei mitää superia tee...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

MeSee kirjoitti:Öljysuihkut männille puuttuu kun on vapari...mut kai se ilmankin kestää kun ei mitää superia tee...
on niitä vapareissaki!!!!!!!!!!!!!!!!
www.thaiklupi.fi
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

super??

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ei todellakaan pitäny tehä superia mutta kun :twisted: :twisted: elikkäs nyt tähdätään 150 hp mutta myöhemmästä en sitte tiedä..
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Re: super??

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Terho P kirjoitti:ei todellakaan pitäny tehä superia mutta kun :twisted: :twisted: elikkäs nyt tähdätään 150 hp mutta myöhemmästä en sitte tiedä..
gt sarjan garretit kahdesta kympistä ylöspäin.........mielellään vnt :D
www.thaiklupi.fi
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

150 hp irtoaa vakiopumpulla, mut se nälkä tosiaan kasvaa syödessä, eli kerralla kuntoon ni tulee halvemmaksi loppujenlopuksi
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

öljy suihku??

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jussi k kirjoitti:
MeSee kirjoitti:Öljysuihkut männille puuttuu kun on vapari...mut kai se ilmankin kestää kun ei mitää superia tee...
on niitä vapareissaki!!!!!!!!!!!!!!!!
missäs teho vaiheessa tarvitaan öljy suihkua??? jos mun tehot JOSKUS nousee 250-270?? ja paljonkahan mahtaa toi vakio kytkin kestää??? olisko kellään tiatoo tämmösistä jutuista :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos sulle riittää 150hv, niin multa löytyisi yksi turbolle säädetty syöttöpumppu vakioelementeillä. h.250e
Mutta pojat puhuu, että nälkä kasvaa syödessä... :wink:
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Samuli H kirjoitti:Jos sulle riittää 150hv, niin multa löytyisi yksi turbolle säädetty syöttöpumppu vakioelementeillä. h.250e
Mutta pojat puhuu, että nälkä kasvaa syödessä... :wink:
eipä tuo pumppu taida lähteä irti ennenkuin nostaa koneen pois noukalta :? sen tähde aikaa ja vaivaa säästellen kaikki tänne nyt ja heti ja äkkiä ... :twisted: koska kone on nyt pöydällä sen takia kyselen levottomia eli voisko sen pumpun saada jollain muulla konstilla irti??
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Samuli H kirjoitti:Jos sulle riittää 150hv, niin multa löytyisi yksi turbolle säädetty syöttöpumppu vakioelementeillä. h.250e
Mutta pojat puhuu, että nälkä kasvaa syödessä... :wink:
missä tämä kyseinen pumppu on käyty säätämässä?? tältäkin kylältä löytyi lopuksi semmonen joka EHKÄ osais säädellä.. jopa halukaskin... luottaisiko vai ei... siinäpä pulma
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Terho P kirjoitti:eipä tuo pumppu taida lähteä irti ennenkuin nostaa koneen pois noukalta :? sen tähde aikaa ja vaivaa säästellen kaikki tänne nyt ja heti ja äkkiä ... :twisted: koska kone on nyt pöydällä sen takia kyselen levottomia eli voisko sen pumpun saada jollain muulla konstilla irti??
Pumppu on helppo vaihtaa kun kone on paikoillaan.

Tarina kertoo että pumppu on säädetty Jussin dieselissä (Salossa?). En ole siis itse säädättänyt sitä. Tuo on säädetty vaparikoneeseen ja itse käänsin siitä vielä syötöt tappiin joten tehoja pitäisi olla siinä 150hv nurkilla.

Löytyisi myös pieni söpö cuuleri mersun nokalle.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ton pumppu homman sain selväksi silleen ettei sitä ONNEKSI tarvi aina konetta nostaa kun irrottaa pumppua... eli kalvot yms jutut siirtyy myöhemmälle..ehkähmm vai cooleri 8) :twisted:
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

löytyi lopuuksi ratkaisu tuohon mun pelleilyyn. elikkäs vakio pumppu ruuvataan kiertokangen liuskat turbon omat, vakio kytkin ja pellinen kansi tiiviste, kuuleri tulee kun joutaa ja turbo on niin pieni ettei tiä voiko sitä puhaltimeksi sanoa,. ainiin ja uudet männän renkaat. kansi on työstettävänänä (seetit oli painunu yhdestä mukista 1.5 mm) oli poijjaat laiska vekotin.. noilla eväillä pitäis saada 100-150 hp saas nähä kui käy mut nyt tiedän ainaki että koneen täytyy kestää vaikka löis painettaki.... loppujen lopuksi olis tullu orkkis300 000 km ajattu turbo kone samoihin hintoihin ellei hivenen kalliimmaksi... vähempi vaivaa toki.. :roll:
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kannattaa laittaa se kuuleri.. :wink:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Pultit ei olleet venyneet juuri lainkaan mutta uusi setti on hankittuna

kun ootte laitelleet noita pelli tiivisteitä niin onko käytetty vakio venyviä pulttia vai mitä pultteja ?? minkä moisilla kiristyksillä? :?:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Vastaa Viestiin