Vaihteiston- ja perän öljyjen vaihto for dummies...
Vaihteiston- ja perän öljyjen vaihto for dummies...
Koskaan en moisia ole vaihtanut ja nyt tarvittaisiinkin rautalankaohjetta niiden vaihtamiseen...eli mihin ruiskitaan ja mitä?
Auto on W124, -90, manuaali, bensa
Auto on W124, -90, manuaali, bensa
Ensin kannattaa avata täyttöproppu ettei käy ikävästi, vasta sen jälkeen tyhjennysproppu.
Ovat 14mm-kuusiokolokannalla ja yleensä kohtalaisen piukassa, kannattaa pistää hanskat käteen ettei rystyset ole verillä jos (kun) lipsahtaa. Putsaa proput kunnolla, vaihteiston propun magneetista mönjät ja metallinpalat mäelle. Kuparitiivisteet olisi hyvä uusia mutta kyllä sitä vanhaa säästäväinen mies pariin kertaan käyttää. Uutta öljyä voi lorottaa vaikka konehuoneen puolelta sopivalla letkulla ja pirttihirmu lainaa sopivaa trattia letkun päähän. Perään tarvinnee pruuttailla jollain passelilla vehkeellä, sinnehän ei mene 200:ssa kuin 0,7 litraa (ASD 1,1), laatikkoon uppoaa 1,3 (4v) tai 1,5 (5v) litraa. Laatikkoon automaattiöljyä (esim. Mobil SHC) ja perään HD 85W90:stä.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- simppa1048
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ma 28.03.2005 17:30
- Paikkakunta: laukaa
Samoja ohjeita voitanee käyttää myös W168:n kohdalla.
Tässä kuvassa ko. ruuvit (siis A-sarjalaisessa).
Ainoa, mikä hämää niin kun on sanottu, että ylempi proppu toimisi myös täyttömäärän mittarina, niin tarkoittaako se sitä, että niin kauan on laatikossa liian vähän öljyä kunnes ylemmästä aukosta vuotaa öljyä pois?
Ja joku hommahan tuossa on pakko olla, jonka voi ryssiä? Ei voi olla noin simppeliä..
Tässä kuvassa ko. ruuvit (siis A-sarjalaisessa).
Ainoa, mikä hämää niin kun on sanottu, että ylempi proppu toimisi myös täyttömäärän mittarina, niin tarkoittaako se sitä, että niin kauan on laatikossa liian vähän öljyä kunnes ylemmästä aukosta vuotaa öljyä pois?
Ja joku hommahan tuossa on pakko olla, jonka voi ryssiä? Ei voi olla noin simppeliä..

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vaihteiston- ja perän öljyjen vaihto for dummies...
Vaihdettaesa peräöljyt kannattaa puhdistaa murikan yläosassa oleva venttiili paineilmalla tai muuten varmistaa ,että siitä ilma kulkee,ettei stefoille vetareillavesakk kirjoitti:Koskaan en moisia ole vaihtanut ja nyt tarvittaisiinkin rautalankaohjetta niiden vaihtamiseen...eli mihin ruiskitaan ja mitä?
Auto on W124, -90, manuaali, bensa
tule rasitusta öljyn kuumetessa vaan huohottaa sieltä venttiilistä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex