W123 turbotuksen alla

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

W123 turbotuksen alla

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

jahas nyt on projekti aluillaan ja pitäähän se julkistaa täälläkin kun ei näitä
OM 617 enää kukaan muukaan kehtaa turbotella,paitsi mazzalla näkys olevan
sunnitteilla!
pitänee laittaa pari kuvaakinkun sain hitsailtua tuon pako/imusarjan läjään,ei siinä W123 nyt niin ihan hirveästi sitä liikatilaakaan ole kun joutuu tunkemaan pako ja imusatsin samallle puollelle :lol:
Kuva
Kuva
tämä ihmetyttää :? uudessa imusarjan tiivisteessä on vierekkäiset imu ja pakokanavien reiät yhdessä! entisessä tiivisteessä olivat eroteltu sama tiiviste turboissa ja vapareissa liikkeen mukaan :roll: liekkö tuolla sitten mitään väliä sitten toimivuuden kannalta :?:
Kuva
Huomenna olisi takoitus ottaa savut,mutta imu/pakosarjan laippa pitänee jatkoa ajatellen käydä oikasemassa koneistamolla kun vääntyili pirulainen hitsatessa vaikka kuinka yritin :evil:
ML W164
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siis hä? nyt en muista OM617skan imu/pako järjestystä mutta jos imu ja pakokanava on yhdessä niin ei toimi :!: Tai käyhän se mutta ei hjuva...
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T kirjoitti:Siis hä? nyt en muista OM617skan imu/pako järjestystä mutta jos imu ja pakokanava on yhdessä niin ei toimi :!: Tai käyhän se mutta ei hjuva...
Siis: vierekkäiset imu ja pakokanavien reiät yhdessä.
Kuten kuvasta näemme, ensin 1.pytyn pako, sitten 1. & 2. imut, sitten 2. & 3. paot jne.
Eli imu/pako ei ole yhdessä. Omituista sinänsä, mutta kai se toimii OK.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko se kansi sellainen, että ne kaksi vierekkäistä pakoaukkoa tulee laipalle asti erillisinä, ja nyt se sitten pääsee vuotamaan jo siitä tiivisteen kohdalta ns. väärään putkeen.

Outo tiiviste tosiaan jos noin on. Nii ymmärsin, jotta Teppo tarkoitti juurikin, että vierekkäiset imut ja vierekkäiset paot ovat yhdessä. Ei sentään imu ja pako yhdessä :roll:

Juuri näin ne pitää projektit aloittaa, tehdään eikä vain puhuta tekemisen aloittamisesta.

Syöttöä tarpeeksi niin ei se pakokaasu ehdi huomata, että siellä on pieni rakonen tiivisteessä :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jyry »

veskola kirjoitti:
Syöttöä tarpeeksi niin ei se pakokaasu ehdi huomata, että siellä on pieni rakonen tiivisteessä :twisted:
Mersun insinjöörithän saivat aikoinaan tuosta 230hv, joten sitä on hyvä lähteä hakemaan :twisted: Huomaa suurimman tehon kierrosluku... Suuren tehon saamiseksi ei ole välttämätöntä huudattaa konetta niin, että kerran viikossa lentää kiertokanget ja männän kappaleita pisin kyläraittia...

http://www.mbspy.com/c111_III.htm
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Re: W123 turbotuksen alla

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Teppo L kirjoitti:jahas nyt on projekti aluillaan ja pitäähän se julkistaa täälläkin kun ei näitä
OM 617 enää kukaan muukaan kehtaa turbotella,paitsi mazzalla näkys olevan
sunnitteilla!
kyllä om617:sta rakennellaan täälläkin, mutta ei ole vielä kauheasti pakosarja edennyt.
eilen hiukan hitsailin, mutta sitten selkä sanoi sopimuksen irti ja hitsari kieri tuskissaan lattialla..
mikäs fööni sulla muuten on?
mie hommasin gt37 vnt-version, on se ihan miehekkään näkönen mötti sekin..
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: W123 turbotuksen alla

Viesti Kirjoittaja sooppa »

multa löytyis pystylamppusen w115 300d:n imusarja(erilainen kun w123),kansi ilman hehkuja ja suuttimia,naftapumppu,venttiilikoppa ja koneistettu kampiakseli.kampiakseli ei ole ollut käytössä koneistuksen jälkeen.itelle piti turbokone aikoinaan rakentaa mutta olis tullut aika hintoihin joten kesken jäi.turboksi silloin hommasin garrett T03:sen jonka myin kaverin escorttiin. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Nyt on savut otettu,käy ja kukkuu ihan kivasti :)
mukavastihan tuo Garretti viheltää vaikkei ole vielä pumppuun kajottu 8)
ihmeen paljon tuo turbo hiljentää pakoääniä vaikkei ole kuin pelkkä downpipe niin silti äänet ovat aika hiljaiset! pienen testilenkin jälkeen totesin ettei tehot ole ainakaan 10% enemmän tippuneet joten virityshän on onnistunut :roll: ja tuskimpahan tuo vaparin normisyttömäärillä kummoisestihyökkäileekään! :lol:
turbo on muuten T04 luokkaa ja siitä tiivisteestä että siis vierekkäisille pakokanaville on ne yhtäläiset reiät samoin vierekkäisille imuille :?

ja nyt ahtopaine mittaria asentamaan :twisted: :twisted:
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

nyt on ahtopainemittari asennettu,testilenkillä satasen vauhdissa ahtoja 0,3-0,4bar ja 60km/h 0,10bar :? kaasupohjassa kiihdyttäessä on 0,50bar
tehoissa ei kuitenkaa mitään hirmuista nousua ole huomattavissa :shock:

paljonkos W123 alkuperäisessä turpossa on ahtopaineet :?:
ML W164
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

max. 0,8 bar.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Teppo L kirjoitti:nyt on ahtopainemittari asennettu,testilenkillä satasen vauhdissa ahtoja 0,3-0,4bar ja 60km/h 0,10bar :? kaasupohjassa kiihdyttäessä on 0,50bar
tehoissa ei kuitenkaa mitään hirmuista nousua ole huomattavissa :shock:
ettei olis llian suuri ahdin.....meinaan sitä viivettä..... :roll:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

ahtopaineet.

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

mulla ei tossa tdt:ssä noussut vakiona paineet ku 0,5 bar.
onko toi 0,8 tehdasasetus?
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ettei olis llian suuri ahdin.....meinaan sitä viivettä.....
ahdin kyllä tuntuis seuraavan kaasupoljinta yllättävän hyvin viivettä ei juurikaan ole ja ahdin lähtee mukaan jossain 1500 kierroksessa :P cooleria ei tosin vielä ole :x ja pumppukin pitäis tapitaa 7milliseksi
pitäis ruveta rakenteleman pakoputkea vaankun ens viikko on v.....un iltavuoroa joten hidastaa projektia melkosesti kun meikäläinen ei oo mikään aamuvirkku :wink:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä ne paineet nousee kohdilleen kun saa pumpun kohdilleen, aivan hyvin on pystynyt ajelemaan muutamia viikkoja vaikka on ollut hukkaportti käytännössä kiinni asennossa. Pumpun rajoitettu syöttömäärä on rajoittanut ahdot 1,0 ... 1,2 tienoille. Kun pannaan soppaa menemään pumpusta lävähti mukavasti 1,7 bariin, niin hukkaportti 'vika' johtui tästä:

Klick
Viimeksi muokannut veskola, Su 31.07.2005 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Jos satasen vauhdissa on 0,3-0,4 ahtoja voisin väittää et viivettä ei juuri ole...
Tai ei ainakaan mulla ollut kun vanhalla ahtimella oli jotakuinkin ton verran...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mulla taitaa olla samallaista putkea hukkaportilla kuin veskolalla(tuli ahtomittarin mukana) repeili jo asentaessa sen verran hekästi että kannattanee laittaa parempaa tavaraa tulevaisuutta ajatellen,ja ompa tuosta omakohtainenkin kokemus kun hain naapurin turbo volvon fiksattavaksi ja pitihän se kopasta miten se hyökkää ja eikös vaan hukkaportin letku ollu ihan mätä,ahdot nousi uljaasti tappiin ja samalla lojahti kansipahvi tuhannen päreiksi :oops: soitappa sitten omistajalle jotta vaihdampa kansipahvinkin samalla :roll: :lol:

pitänee laitella ensin se cooleri nokille ennenkuin mopo karkaa käsistä :twisted:
kaitpa siitä pakosarjasta tuli jollakin lailla virtaava kun herää mielestäni alempaa kuin alkuperänen vakioturbo!
ML W164
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vakio syötöllä ei tehot juuri nouse mutta savut katoaa
pumpusta takakansi auki ja lisää ruokaa niin johan :shock:
0,9 kilon paineet ovat maksimi ilman välijäähdytintä teho ei nouse kovemmalla paineella
parikymmentä vuotta sitten halkaisin kannen samanlaisella systeemillä :cry:

asenna välijäähdytin :!:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se siitä virkkuu kun saapi soppaa. Omassakin oli teholukemat fiasko pumpulla säädetyn vaparin luokkaa aluksi. Sitten tuli tapit ja kunnostettu pumppu niin alkoi kytkin murheet.... Varmasti hyvä käyttöturbo jos pikkupaineet 100 vauhdissa 8) Saa vain ohituksissa varoa korttiaan ku vauhti hiipii ylös ilman mitään repimisiä tai herättelyjä....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kyllähän se cooleri on ehdoton. pitäähän sielä pumpulla käydä hieman roveltamassa itse nyt alkuun,mutta lähtee aikanaan mynään tai pp:lle
tulis nyt vaan se tilaamani vapaavirtaussuodin niin pääsis kunnolla testaamaan,kun kokoajan on käyttäessä kusisukassa milloinka se garretti nielee jotakin sopimatonta :mrgreen:
ML W164
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Alkuun viitaten: kyllä niitä OM617jaki räpelletään joo vielä...ja sitte tuosta tiivisteestä, ite kans vuosi sitten ihmettelin tuota tiivistettä ku turbotin omani...nyt jos (ja kun) joskus saan tehtyä turbotuksen paremmin niin aattelin tehä ite sellasen tiivisteen, ettei ole kanavia noin yhdistetty, kyllä se kumminki varmasti vähä häirii ku pääsevät noista raoista yhteen.

Aika ison oloiset paineet jo satasen vauhdissa, taitaa olla 3,46 perä tms.? Mulla on 3,07 perällä satasen vauhdissa 0,2 painetta ja herää heti ku siitä polkee, mutta 80 vauhdissa ei juuri vielä ahtoja oo ja ku polkasee on viivettä. Toki mulla on huonot imu ja pakosarjat ja kuulerin päädytki täytyis muokata paremmin virtaavaks.

Ei muuta ku syöttö täysille ja kierroksia lisää, nii eiköhän vähä potku parane. :)
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

joillaki etenee vähän nopeemmin turbotus :D . ois kiva kuulla miten tuolla vakiotarjoilijalla täydellä paukulla kuljeksii :) . omasta päästäkö pakosarjan mitat otit?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

mazza kirjoitti: ois kiva kuulla miten tuolla vakiotarjoilijalla täydellä paukulla kuljeksii :) . omasta päästäkö pakosarjan mitat otit?
Ainakaan mulla ei kulje mihinkään... :lol: :( Mun nykyinen pakosarja tehty vanhoista pakoputken pätkistä ja mitat tuli vaan mitä oli tullakseen. Putket yhdistin vaan järjestyksessä 3 toiseen turbon reikään ja 2 toiseen.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kyllä mulla on 3,07 perä auto on alunperin ollu turbodiesel mutta kone ollu levällään saksasta tuodessa(vuonna 1997) entinen omistaja tullut siihen tulokseen eittei kannata rempata ja nostanut vaparin keulille muuten autossa turbon tekniikka tuo automaattihan se tietysti nielee osansa hevosista 722,112 vai oliko se nyt 722,122 :?
tuli tänään ajeltua jo kunnon testilenkki :D taitaa vaan turbo vertyä kun satasen vauhdissa on nyt se 0,5bar 80km/h 0,35-0,40bar :P hukka portti näkyy aukeavan jo 0,60bar kohille joten sitä pitänee roveltaa :twisted:
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

joillaki etenee vähän nopeemmin turbotus . ois kiva kuulla miten tuolla vakiotarjoilijalla täydellä paukulla kuljeksii . omasta päästäkö pakosarjan mitat otit?
kokeilen kyllä ruuvata pumpun tappiin ihan mielenkiinnosta.niin pakosarjan mitat on ihan omasta päästä ja tehty vesijohtoputkesta ja mutkista (ulko halk.42mm ja sisä jotain 37mm)käsittääkseni superturboissa samaa kaliberiä :)
Ainakaan mulla ei kulje mihinkään... Mun nykyinen pakosarja tehty vanhoista pakoputken pätkistä ja mitat tuli vaan mitä oli tullakseen. Putket yhdistin vaan järjestyksessä 3 toiseen turbon reikään ja 2 toiseen.
saitkos antti tungettua ne kaikki viisi putkea siihen turbon laippaan? olet joko taituri tai sitten sulla sinkkisankon kokonen turbo :shock:
ite laitoin neljä putkea siihen laippaan ja ne sopii olemaan siinä aikalailla jouheasti,minulla siis 4ja5 pytyn putket yhtyvät ennen turbon laippaa.kannattaa käyttää sitä viereistä pyttyä kun yhdistää putket jottei kaksi sylinteriä puhalla samaan putkeen yht.aikaa jolloin alkaa ahistamaan!

mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen
downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi :?:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

2,5 riittää(nee), mutta 3 tuumanen syntyy lähes samalla rahalla.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Teppo L kirjoitti:mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi :?:
Laita kerralla isompi downpipe. Viimeistään pumpun laiton jälkeen alkaa ahistaan.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Laita kerralla isompi downpipe. Viimeistään pumpun laiton jälkeen alkaa ahistaan.
niin varmaan viisainta, eipähän tarvise heti pakaria ruveta päivittämään ja nuo 3 tuumasen tarvikkeet on jo tallissa valmiina!
ML W164
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Teppo L kirjoitti: saitkos antti tungettua ne kaikki viisi putkea siihen turbon laippaan? olet joko taituri tai sitten sulla sinkkisankon kokonen turbo :shock:
ite laitoin neljä putkea siihen laippaan ja ne sopii olemaan siinä aikalailla jouheasti,minulla siis 4ja5 pytyn putket yhtyvät ennen turbon laippaa.kannattaa käyttää sitä viereistä pyttyä kun yhdistää putket jottei kaksi sylinteriä puhalla samaan putkeen yht.aikaa jolloin alkaa ahistamaan!

mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen
downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi :?:
Mulla on kaksosainen pakopesä tuosa turbosa ja aika pikkunen turbo(Schwitzer s2) Laippaan tulee oikeastaan vaan kaks isompaa putkea, jotka sitte jakautuu kolmeksi ja kahdeksi. Uus pakosarja on suunnitteilla, mutta vielä on vähä mietinnän alla mille turbolle.

Pakoputken koossa ei kannata pihtailla ja turbon puoliseen päähän isompaa putkea ainaki, jos ei tee koko putkea heti kerralla isosta putkesta. Mua ainaki harmittaa ku tuli tehtyä putki vaan 2,5 tuumasesta.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

XUX63 kirjoitti:
Teppo L kirjoitti:mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi :?:
Laita kerralla isompi downpipe. Viimeistään pumpun laiton jälkeen alkaa ahistaan.
Aika pahasti ahistaa jo nyt kun noita lukemia lueskelin :cry:

Vertailin omaan 2,5D:hen Garretin T04/intercooler/Mynänpumppu/3,5" pakoputki (602) jossa turbo heräsi nelosella noin 90 vauhdissa.
Kuitenkaan ei motarilla ollut edes 150 kmh vauhdissa yhtään ahtopainetta jos ajoi aivan tasakaasulla, heti kylläkin reakoi kun koski kaasuun hiukankin.
Äänestä myös kuuli että turbo oli mukana mutta ei tarvinnut vielä ylipaineistaa.

Jos tasaisella maantienopeudella (sallitulla) joutuu turbo puskemaan 0,5 bar:in paineita on joko turbo/pakoputki tai molemmat liian pieniä

Tai sitten tuon vanhemman korin ilmanvastus on jotain aivan kaameaa luokkaa. :wink:
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

no niin maanantaina lähtee pumppu pp-lle tappien vaihtoon 8) ei tullu kokeiltua ees ruuvata vakiotapeilla kaikkea ulos joten jotten viritykset ovat ennallaan,paitsi että garretti meisat tippua tien päälle kun oli kiinnitys mutterit jääneet löysälle ja tippuneet :roll: :oops: vapaavirtaus suodin on kanssa hommattu mutta asentamatta pittänee laittaa turbon ja suotimen väliin pätkä putkea että saa huohottimen siihen kun ei kehtaa pitää sitä letkun päätä moottirin alla jos meinaa parkkipaikalle pysähdyttyään nähdä eteensä :roll:
Lähetetty: Tor 04.08, 2005 08:36 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

XUX63 kirjoitti:
Teppo L kirjoitti:
mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi


Laita kerralla isompi downpipe. Viimeistään pumpun laiton jälkeen alkaa ahistaan.


Aika pahasti ahistaa jo nyt kun noita lukemia lueskelin

Vertailin omaan 2,5D:hen Garretin T04/intercooler/Mynänpumppu/3,5" pakoputki (602) jossa turbo heräsi nelosella noin 90 vauhdissa.
Kuitenkaan ei motarilla ollut edes 150 kmh vauhdissa yhtään ahtopainetta jos ajoi aivan tasakaasulla, heti kylläkin reakoi kun koski kaasuun hiukankin.
Äänestä myös kuuli että turbo oli mukana mutta ei tarvinnut vielä ylipaineistaa.

Jos tasaisella maantienopeudella (sallitulla) joutuu turbo puskemaan 0,5 bar:in paineita on joko turbo/pakoputki tai molemmat liian pieniä

Tai sitten tuon vanhemman korin ilmanvastus on jotain aivan kaameaa luokkaa.
voisiko tuohon ilmiöön olla sitten syynä tuo syöttöpumppu kun se on vähän semmonen omituisen tuntunen vähän niinkun ei antais kaikille sylintereille ainetta :? kaasuakin saa olla suoralla ajaessa 100km/h reilusti yli puolenvälin
turbo paranti hieman menoa muttei merkittävästi,siksi pumppu lähteekin kiirellä pajalle :shock:
ML W164
Vastaa Viestiin