no niin maanantaina lähtee pumppu pp-lle tappien vaihtoon

ei tullu kokeiltua ees ruuvata vakiotapeilla kaikkea ulos joten jotten viritykset ovat ennallaan,paitsi että garretti meisat tippua tien päälle kun oli kiinnitys mutterit jääneet löysälle ja tippuneet

vapaavirtaus suodin on kanssa hommattu mutta asentamatta pittänee laittaa turbon ja suotimen väliin pätkä putkea että saa huohottimen siihen kun ei kehtaa pitää sitä letkun päätä moottirin alla jos meinaa parkkipaikalle pysähdyttyään nähdä eteensä
Lähetetty: Tor 04.08, 2005 08:36 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
XUX63 kirjoitti:
Teppo L kirjoitti:
mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekis laitanko 2,5 vaiko 3 tuumasen downpipe taitaa olla vain 2 1/4 eli 60mm rupeaakohan ahistamaan miten herkästi
Laita kerralla isompi downpipe. Viimeistään pumpun laiton jälkeen alkaa ahistaan.
Aika pahasti ahistaa jo nyt kun noita lukemia lueskelin
Vertailin omaan 2,5D:hen Garretin T04/intercooler/Mynänpumppu/3,5" pakoputki (602) jossa turbo heräsi nelosella noin 90 vauhdissa.
Kuitenkaan ei motarilla ollut edes 150 kmh vauhdissa yhtään ahtopainetta jos ajoi aivan tasakaasulla, heti kylläkin reakoi kun koski kaasuun hiukankin.
Äänestä myös kuuli että turbo oli mukana mutta ei tarvinnut vielä ylipaineistaa.
Jos tasaisella maantienopeudella (sallitulla) joutuu turbo puskemaan 0,5 bar:in paineita on joko turbo/pakoputki tai molemmat liian pieniä
Tai sitten tuon vanhemman korin ilmanvastus on jotain aivan kaameaa luokkaa.
voisiko tuohon ilmiöön olla sitten syynä tuo syöttöpumppu kun se on vähän semmonen omituisen tuntunen vähän niinkun ei antais kaikille sylintereille ainetta

kaasuakin saa olla suoralla ajaessa 100km/h reilusti yli puolenvälin
turbo paranti hieman menoa muttei merkittävästi,siksi pumppu lähteekin kiirellä pajalle
