ainakaan ei pitäs viiveiden ja taajuuksien säätöjen rajallisuudesta jäädä kiinni se hyvän soinnin löytyminen.epk kirjoitti:soitin hommattu, pioneerin 8600... Soiva peli
w124 300D hifistys projekti
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
jaha, alkaa olla aikaa näitten kanssa ruveta tohkaamaan
biltemasta aattelin ostaa kaapelit, eikös niitten pitänyt olla laatu-hinta kohillaan ?
30 neliön virtakaapeli ja rca:t täytyy vetää konttiin. Virran aattelin(ja herätteen)kuskin puolta ja rca:t hanttarin puolta.
konttiin tulee pienivirtaisia 12v "kojeita" , eikös ne voi blokilla tuosta 30 kaapelista ottaa ? , konttiin jos laittaa jakoblokin, josta sit konkalle myös.
biltemasta aattelin ostaa kaapelit, eikös niitten pitänyt olla laatu-hinta kohillaan ?
30 neliön virtakaapeli ja rca:t täytyy vetää konttiin. Virran aattelin(ja herätteen)kuskin puolta ja rca:t hanttarin puolta.
konttiin tulee pienivirtaisia 12v "kojeita" , eikös ne voi blokilla tuosta 30 kaapelista ottaa ? , konttiin jos laittaa jakoblokin, josta sit konkalle myös.
Eiks kannate vetää toiste päin? ...akku kun on hanttarin puolella?epk kirjoitti:30 neliön virtakaapeli ja rca:t täytyy vetää konttiin. Virran aattelin(ja herätteen)kuskin puolta ja rca:t hanttarin puolta.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Melkein voisin mainita, että älä ainakaan rca-kaapelia osta biltemasta... Vaikka kuinka olis superhyper-häiriösuojattu. Muut kaapelit käy kyllä. Itellä on nyt Sonyn mp3-soitin, mallimerkintää ei pysty muistamaan. Takaluukussa SPL S-4005 5-kanavainen vahvari soittaa kaikkia kajareita ja SPL 12" subia. Hyvin riittää meikäläiselle, vaikka muut kajarit on vielä alkuperäisiä. Kohtuu hyvän äänen antaa nekin kuitenkin, eikä heti särje kun saa virtaa tarpeeksi.
Passat Variant 1.9TDI 2001
joo yhdyn edelliseen että bilteman rca:t kannattaa jättää väliin. Itse joskus aikoinaan kotistereoihin bilteman 3suojattuja kokeillut ja niiden kanssa ei ollut kuin ongelmia.
Audiohellmannin kautta saatavat DLS signaalikaapelit ovat hintalaatusuhteeltaan mielestäni erinomaisia. Niitä suosittelen.
Audiohellmannin kautta saatavat DLS signaalikaapelit ovat hintalaatusuhteeltaan mielestäni erinomaisia. Niitä suosittelen.
MB 300D -86
Virtajodon laadussa kannattaa kiinnittää lähinnä huomiota eristekuoren joustavuuteen ja virtajohdon monisäikeisyyteen. Johtimien valmistusmateriaalissa kuparissa ei usein niin suuria eroja että niillä merkitystä.
DLS:n rca:t ovat vain yksi vaihtoehto. Muita joita voin suositella kohtuullisessa hintaluokassa ovat Stinger ja Dragster. Katsoppa vaikka www.fanaticaudio.com
RCA kaapeleissa itse ainakin autokäytössä arvostan kiristettäviä liitimiä jotka löytyvät esim. Dls ja Dragsterin ylemmänhintaluokan kaapeleista. Kaapeleissa on hyvä olla myös jonkinlainen häiriösuojaus.
DLS:n rca:t ovat vain yksi vaihtoehto. Muita joita voin suositella kohtuullisessa hintaluokassa ovat Stinger ja Dragster. Katsoppa vaikka www.fanaticaudio.com
RCA kaapeleissa itse ainakin autokäytössä arvostan kiristettäviä liitimiä jotka löytyvät esim. Dls ja Dragsterin ylemmänhintaluokan kaapeleista. Kaapeleissa on hyvä olla myös jonkinlainen häiriösuojaus.
MB 300D -86
Mulla ainaki menee rca:t ja virtajohdot samaa puolta eli hanttarin puolelta, ei mitään häiriötä, joku kaveri kyselikin että eikö sulla tuu häiriöitä kun samalta puolelta menee "höpsistä"epk kirjoitti:on , mutta muistaakseni hanttarin puoli on täysin vapaa auton omista sähköjohdoista ?, eli häiriöttömämpi ...
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Mulla on kans menny kaikki piuhat aina samassa nipussa eestä taakse eikä koskaan ole ollu ongelmia...
Yleensä ne häiriöt johtuu maapiuhan paikasta ja auttaa kun kokeilee toista paikkaa...
Yleensä ne häiriöt johtuu maapiuhan paikasta ja auttaa kun kokeilee toista paikkaa...
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
kyllä minäkin uskon että kaikkissa noissa piuhoissa on käytetty samaa kuparia ja melkolailla samaa seosta pinnotteissa...
tullee sen virran kulullekkin jossain välissä mutka vastaan jossei laiteta sitä -200 cellissiukseen...
korjailkaa jos oon aivan väärässä...
tullee sen virran kulullekkin jossain välissä mutka vastaan jossei laiteta sitä -200 cellissiukseen...
korjailkaa jos oon aivan väärässä...
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
virtajärjestelmästä :
akuksi tulee 100 ampeerin exide, laturihan tuossa on jo riittävä.
Vaffut on 4x50w ja 1x1050w (1ohm) , virtakaapeli on 30 neliöinen.
Onko noi kitupiikin faradin konkat mistään kotoisin, aattelin sieltä tilata.... ?
http://kitupiikki.net/
akuksi tulee 100 ampeerin exide, laturihan tuossa on jo riittävä.
Vaffut on 4x50w ja 1x1050w (1ohm) , virtakaapeli on 30 neliöinen.
Onko noi kitupiikin faradin konkat mistään kotoisin, aattelin sieltä tilata.... ?
http://kitupiikki.net/
No jos kerran konkan haluaa laittaa, niin ehkä kannattais pistää parikymppiä lisää niin saa 'kunnollisen' ja laadukkaamman (esim: DLS, Spl Dyn...), eikä tartte ostaa sikaa säkissä,
tosin en tiedä mitä konkkaa tuolta meinasit.?
Ja jos virtajärjestelmä on kunnossa kaikilta osin (hyvä laturi, akku, riittävät kaapeloinnit ja maadoitukset), tuolloin ei välttämättä konkkaa tarvita, vaikka järjestelmän laskennalliset rms tehot liikkuisivatkin tuola kilowatin tietämillä..
Ja jos virtajärjestelmä on kunnossa kaikilta osin (hyvä laturi, akku, riittävät kaapeloinnit ja maadoitukset), tuolloin ei välttämättä konkkaa tarvita, vaikka järjestelmän laskennalliset rms tehot liikkuisivatkin tuola kilowatin tietämillä..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
ei pari kymppiä riitä , jos kitupiikiltä saa tuohon 80 egeen. Dls:ssän ja muitten hinta on täällä suomessa 160 luokkaa._Antti kirjoitti:No jos kerran konkan haluaa laittaa, niin ehkä kannattais pistää parikymppiä lisää niin saa 'kunnollisen' ja laadukkaamman (esim: DLS, Spl Dyn...), eikä tartte ostaa sikaa säkissä,tosin en tiedä mitä konkkaa tuolta meinasit.?
Ja jos virtajärjestelmä on kunnossa kaikilta osin (hyvä laturi, akku, riittävät kaapeloinnit ja maadoitukset), tuolloin ei välttämättä konkkaa tarvita, vaikka järjestelmän laskennalliset rms tehot liikkuisivatkin tuola kilowatin tietämillä..
Kyllä virtajärjestelmän pitäis olla kunnossa juuri noilta osin. Mielestäni 50-50 , toiset sanoo että tarvii konkan toiset väittää että ei tarvii ?
No koita ensin ilman konkkaa, jos valot välkkyy musiikin tahtiin (kuten monissa kylän dextereissä), on syytä laittaa se konkka 
En tiiä meneekö tää nyt ooteex, mutta tilasin tuon Pinohiiren DEH-p80mp mankan, josta oli puhetta tässä threadissa aikasemmin.. Tulee ens viikolla ja saas nährä mikä on mankkojaan..
En tiiä meneekö tää nyt ooteex, mutta tilasin tuon Pinohiiren DEH-p80mp mankan, josta oli puhetta tässä threadissa aikasemmin.. Tulee ens viikolla ja saas nährä mikä on mankkojaan..
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
- Ahonen V
- Vakiokalustoa

- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Se on suorastaan loistava soittopeli. Mulla ollu nyt puolisen vuotta, ja täysin tyytyväinen olen ollu. Varsinkin "mp3 soittolistojen selaus systeemi" on hyvä ominaisuus.Ollii kirjoitti:No koita ensin ilman konkkaa, jos valot välkkyy musiikin tahtiin (kuten monissa kylän dextereissä), on syytä laittaa se konkka
En tiiä meneekö tää nyt ooteex, mutta tilasin tuon Pinohiiren DEH-p80mp mankan, josta oli puhetta tässä threadissa aikasemmin.. Tulee ens viikolla ja saas nährä mikä on mankkojaan..
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
nyt tarttis erillissarja ostaa, tulee mieleen kysymys että kumpi parempi , passiivi sarja vai puoliaktiivinen ? puoliaktiivisessa paremmat säätö mahdollisuudet ilmeisesti kun kerran soittimelta ja vaffulta säädöt ?
Kiikarissa olis tuo DLS C36 ... 269e taikka Powerset-6.3 ... 250e (puoliaktiivisena 225e)
onko jollain kokemuksia noista, taikka suosituksia muilta merkeiltä ?
Kiikarissa olis tuo DLS C36 ... 269e taikka Powerset-6.3 ... 250e (puoliaktiivisena 225e)
onko jollain kokemuksia noista, taikka suosituksia muilta merkeiltä ?
Vastasit itse kysymykseenepk kirjoitti:nyt tarttis erillissarja ostaa, tulee mieleen kysymys että kumpi parempi , passiivi sarja vai puoliaktiivinen ? puoliaktiivisessa paremmat säätö mahdollisuudet ilmeisesti kun kerran soittimelta ja vaffulta säädöt ?
Kiikarissa olis tuo DLS C36 ... 269e taikka Powerset-6.3 ... 250e (puoliaktiivisena 225e)
onko jollain kokemuksia noista, taikka suosituksia muilta merkeiltä ?
Toi Powerset 6.3 on kyllä pirun laadukas setti, Seas:it ja Audaxit passiivisena on makian kuulonen pari (itellä oli) ja siihen kun vielä lisätään nuo MS6 jotka potkii aika kovasti(kaverilla on
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Tommonen Poweset 6.3 tilattiin puoliaktiivisena kaverillekin 325 Bemuun...
Saa nähdä miten saadaan soimaan ns. perusvehkeillä.
Käytössä Xetecin 6-kanavainen (Powerset 6.3:lle edessä ja Peerlessin 2-tie erkkasarja takana) ja SPL Dynamicsin 2-kanavainen vahvistin (Peerless XLS-12 subi).
Katotaa kui käy. Vai käykö olleskaa...
Saa nähdä miten saadaan soimaan ns. perusvehkeillä.
Käytössä Xetecin 6-kanavainen (Powerset 6.3:lle edessä ja Peerlessin 2-tie erkkasarja takana) ja SPL Dynamicsin 2-kanavainen vahvistin (Peerless XLS-12 subi).
Katotaa kui käy. Vai käykö olleskaa...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Hyvin käy luultavasti.Tomi S. kirjoitti:Tommonen Poweset 6.3 tilattiin puoliaktiivisena kaverillekin 325 Bemuun...
Saa nähdä miten saadaan soimaan ns. perusvehkeillä.
Käytössä Xetecin 6-kanavainen (Powerset 6.3:lle edessä ja Peerlessin 2-tie erkkasarja takana) ja SPL Dynamicsin 2-kanavainen vahvistin (Peerless XLS-12 subi).
Katotaa kui käy. Vai käykö olleskaa...
Itsellä on vastaava satsi aktiivisena, tosin keskiääni on Audaxin vanhempi 4" malli.
Vahvareina 4-kanavaisia 2kpl.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
mitäs meinaatte erkkasatsin sijoituksesta :
basso etuoviin, mappikotelo uusiks ja kotelo siihen, onko suosituksia litrakoolle ?
keskiääni orkkis paikalle kojelautaan, 3" elementti joten varaa suunnatakin kuskia kohden. vanua runsaasti kojelaudan sisään.
diskantti joko a-pilariin taikka peilikolmioihin oviin, kumpi parempi ?
basso etuoviin, mappikotelo uusiks ja kotelo siihen, onko suosituksia litrakoolle ?
keskiääni orkkis paikalle kojelautaan, 3" elementti joten varaa suunnatakin kuskia kohden. vanua runsaasti kojelaudan sisään.
diskantti joko a-pilariin taikka peilikolmioihin oviin, kumpi parempi ?
Ehkä laittasin bassot penkkien eteen n.8L koteloihin, ovi ja ovipahvi rupee resonoimaan aika kovasti ellei tee perusteellista vaimennusta.
Ja noin iso elementti tulee vähän niinku tielle ellei tee oveen reikää magneetille.
Multa vois löytyä noille Audaxeille valmiit kiinnitys raudat. Ovat lattaraudasta tehdyt, elementti tulee kahella läpipultilla kiinni lattaan ja latta kojiksen yhteen kiinnitys ruuviin.
Diskantit menee hienosti upottamalla ne a-pilarin muoviin.
Ja noin iso elementti tulee vähän niinku tielle ellei tee oveen reikää magneetille.
Multa vois löytyä noille Audaxeille valmiit kiinnitys raudat. Ovat lattaraudasta tehdyt, elementti tulee kahella läpipultilla kiinni lattaan ja latta kojiksen yhteen kiinnitys ruuviin.
Diskantit menee hienosti upottamalla ne a-pilarin muoviin.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]





