jaha, alkaa olla aikaa näitten kanssa ruveta tohkaamaan
biltemasta aattelin ostaa kaapelit, eikös niitten pitänyt olla laatu-hinta kohillaan ?
30 neliön virtakaapeli ja rca:t täytyy vetää konttiin. Virran aattelin(ja herätteen)kuskin puolta ja rca:t hanttarin puolta.
konttiin tulee pienivirtaisia 12v "kojeita" , eikös ne voi blokilla tuosta 30 kaapelista ottaa ? , konttiin jos laittaa jakoblokin, josta sit konkalle myös.
Melkein voisin mainita, että älä ainakaan rca-kaapelia osta biltemasta... Vaikka kuinka olis superhyper-häiriösuojattu. Muut kaapelit käy kyllä. Itellä on nyt Sonyn mp3-soitin, mallimerkintää ei pysty muistamaan. Takaluukussa SPL S-4005 5-kanavainen vahvari soittaa kaikkia kajareita ja SPL 12" subia. Hyvin riittää meikäläiselle, vaikka muut kajarit on vielä alkuperäisiä. Kohtuu hyvän äänen antaa nekin kuitenkin, eikä heti särje kun saa virtaa tarpeeksi.
joo yhdyn edelliseen että bilteman rca:t kannattaa jättää väliin. Itse joskus aikoinaan kotistereoihin bilteman 3suojattuja kokeillut ja niiden kanssa ei ollut kuin ongelmia.
Audiohellmannin kautta saatavat DLS signaalikaapelit ovat hintalaatusuhteeltaan mielestäni erinomaisia. Niitä suosittelen.
oukkei, muutaman egen kalliimpaa dls:n rca:t, mutta niitä sitten. Mun "ei kulta korville" riittänee tuo noku rca, vai onko järkeä satsata pro johtoon ?
30 neliön piuhan ostan kyllä biltemasta, puolet melkeen halvempi siellä , eikä pitäis olla laadussa eroa
Virtajodon laadussa kannattaa kiinnittää lähinnä huomiota eristekuoren joustavuuteen ja virtajohdon monisäikeisyyteen. Johtimien valmistusmateriaalissa kuparissa ei usein niin suuria eroja että niillä merkitystä.
DLS:n rca:t ovat vain yksi vaihtoehto. Muita joita voin suositella kohtuullisessa hintaluokassa ovat Stinger ja Dragster. Katsoppa vaikka www.fanaticaudio.com
RCA kaapeleissa itse ainakin autokäytössä arvostan kiristettäviä liitimiä jotka löytyvät esim. Dls ja Dragsterin ylemmänhintaluokan kaapeleista. Kaapeleissa on hyvä olla myös jonkinlainen häiriösuojaus.
epk kirjoitti:on , mutta muistaakseni hanttarin puoli on täysin vapaa auton omista sähköjohdoista ?, eli häiriöttömämpi ...
Mulla ainaki menee rca:t ja virtajohdot samaa puolta eli hanttarin puolelta, ei mitään häiriötä, joku kaveri kyselikin että eikö sulla tuu häiriöitä kun samalta puolelta menee "höpsistä" Mutta kannattaahan se kyllä ottaa varman päälle ja vetää eripuolta autoa piuhat niin ei ainakaa ropleemia synny...
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
No jos kerran konkan haluaa laittaa, niin ehkä kannattais pistää parikymppiä lisää niin saa 'kunnollisen' ja laadukkaamman (esim: DLS, Spl Dyn...), eikä tartte ostaa sikaa säkissä, tosin en tiedä mitä konkkaa tuolta meinasit.?
Ja jos virtajärjestelmä on kunnossa kaikilta osin (hyvä laturi, akku, riittävät kaapeloinnit ja maadoitukset), tuolloin ei välttämättä konkkaa tarvita, vaikka järjestelmän laskennalliset rms tehot liikkuisivatkin tuola kilowatin tietämillä..
_Antti kirjoitti:No jos kerran konkan haluaa laittaa, niin ehkä kannattais pistää parikymppiä lisää niin saa 'kunnollisen' ja laadukkaamman (esim: DLS, Spl Dyn...), eikä tartte ostaa sikaa säkissä, tosin en tiedä mitä konkkaa tuolta meinasit.?
Ja jos virtajärjestelmä on kunnossa kaikilta osin (hyvä laturi, akku, riittävät kaapeloinnit ja maadoitukset), tuolloin ei välttämättä konkkaa tarvita, vaikka järjestelmän laskennalliset rms tehot liikkuisivatkin tuola kilowatin tietämillä..
ei pari kymppiä riitä , jos kitupiikiltä saa tuohon 80 egeen. Dls:ssän ja muitten hinta on täällä suomessa 160 luokkaa.
Kyllä virtajärjestelmän pitäis olla kunnossa juuri noilta osin. Mielestäni 50-50 , toiset sanoo että tarvii konkan toiset väittää että ei tarvii ?
No koita ensin ilman konkkaa, jos valot välkkyy musiikin tahtiin (kuten monissa kylän dextereissä), on syytä laittaa se konkka
En tiiä meneekö tää nyt ooteex, mutta tilasin tuon Pinohiiren DEH-p80mp mankan, josta oli puhetta tässä threadissa aikasemmin.. Tulee ens viikolla ja saas nährä mikä on mankkojaan..
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Ollii kirjoitti:No koita ensin ilman konkkaa, jos valot välkkyy musiikin tahtiin (kuten monissa kylän dextereissä), on syytä laittaa se konkka
En tiiä meneekö tää nyt ooteex, mutta tilasin tuon Pinohiiren DEH-p80mp mankan, josta oli puhetta tässä threadissa aikasemmin.. Tulee ens viikolla ja saas nährä mikä on mankkojaan..
Se on suorastaan loistava soittopeli. Mulla ollu nyt puolisen vuotta, ja täysin tyytyväinen olen ollu. Varsinkin "mp3 soittolistojen selaus systeemi" on hyvä ominaisuus.
nyt tarttis erillissarja ostaa, tulee mieleen kysymys että kumpi parempi , passiivi sarja vai puoliaktiivinen ? puoliaktiivisessa paremmat säätö mahdollisuudet ilmeisesti kun kerran soittimelta ja vaffulta säädöt ?
epk kirjoitti:nyt tarttis erillissarja ostaa, tulee mieleen kysymys että kumpi parempi , passiivi sarja vai puoliaktiivinen ? puoliaktiivisessa paremmat säätö mahdollisuudet ilmeisesti kun kerran soittimelta ja vaffulta säädöt ?
onko jollain kokemuksia noista, taikka suosituksia muilta merkeiltä ?
Vastasit itse kysymykseen Eli puoliaktiivi justiiin sen säätö mahdollisuuden takia.
Toi Powerset 6.3 on kyllä pirun laadukas setti, Seas:it ja Audaxit passiivisena on makian kuulonen pari (itellä oli) ja siihen kun vielä lisätään nuo MS6 jotka potkii aika kovasti(kaverilla on ) , niin siinähän se sitten onki
no ei kai siinä sit muuta kuin setti tilaukseen , powerset 6.3 puoliaktiivisena, vieläkun sais jonkun jotain jostain tietävän mun kanssa sit tulevaisuudessa säätämään laitteiston kohilleen
Tommonen Poweset 6.3 tilattiin puoliaktiivisena kaverillekin 325 Bemuun...
Saa nähdä miten saadaan soimaan ns. perusvehkeillä.
Käytössä Xetecin 6-kanavainen (Powerset 6.3:lle edessä ja Peerlessin 2-tie erkkasarja takana) ja SPL Dynamicsin 2-kanavainen vahvistin (Peerless XLS-12 subi).
Katotaa kui käy. Vai käykö olleskaa...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
Tomi S. kirjoitti:Tommonen Poweset 6.3 tilattiin puoliaktiivisena kaverillekin 325 Bemuun...
Saa nähdä miten saadaan soimaan ns. perusvehkeillä.
Käytössä Xetecin 6-kanavainen (Powerset 6.3:lle edessä ja Peerlessin 2-tie erkkasarja takana) ja SPL Dynamicsin 2-kanavainen vahvistin (Peerless XLS-12 subi).
Katotaa kui käy. Vai käykö olleskaa...
Hyvin käy luultavasti.
Itsellä on vastaava satsi aktiivisena, tosin keskiääni on Audaxin vanhempi 4" malli.
Vahvareina 4-kanavaisia 2kpl.
Ehkä laittasin bassot penkkien eteen n.8L koteloihin, ovi ja ovipahvi rupee resonoimaan aika kovasti ellei tee perusteellista vaimennusta.
Ja noin iso elementti tulee vähän niinku tielle ellei tee oveen reikää magneetille.
Multa vois löytyä noille Audaxeille valmiit kiinnitys raudat. Ovat lattaraudasta tehdyt, elementti tulee kahella läpipultilla kiinni lattaan ja latta kojiksen yhteen kiinnitys ruuviin.
Diskantit menee hienosti upottamalla ne a-pilarin muoviin.