viton viritys....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Roadrunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 16.06.2005 18:43

viton viritys....

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

onnistuuko 110-viton viritys (n160hv tavote) vakioahtimella..? jos laittais chipin, coolerin ja teettäis pumpun...? ja onko kellää mitään tietoa että millainen suorituskyky noilla tehoilla ois...?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällaisten asioiden alkaessa vaivata mieltä laitetaan hakusanoiksi veskolan vito.
:D
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

dealer kirjoitti:Tällaisten asioiden alkaessa vaivata mieltä laitetaan hakusanoiksi veskolan vito.
:D
Elikkä YV:llä tätä jo hoidettiin paremmaksi, mutta laitetaan tähän vielä tietoa:
- 110D mallissa on jo vakiona ihan passeli cooleri juniorikäyttöön
- Autossa on rivipumppu, jota ohjataan täysin mekaanisesti, chip ei ole näin ollen mahdollinen.
- Ylläolevan mukaisesti chippausta vastaavan virityksen voi tehdä itse tai teettää asiantuntevassa dieselpajassa, eli pumpusta ruuvataan syöttöä lisää. Tähän pätee kaikki ne "pumpun ruuvaus" topicit mitä täältä forumilta löytyy.
- Ahtopainetta on kohtuu helppo nostaa kotikonstein, jälleen pärjätää ruuvarilla ja jakoavaimella.
- Suuremmilla pumpun elementeillä suurempi teho MUTTA vakioahdin käy pieneksi ja koneen särkeminen on vain ajan kysymys.

160 hv niin eikähän se kiihdy 0...100 km/h 12 sekuntiin, eli 75 % parannus...ihan arvailen perustuen omiin mittauksiin erilaisilla syöttömäärillä.

Tuolla on käytännössä kaikki tieto mitä minulla aiheesta on, ja kaikkihan on täältä plagioitua tai kantapään kautta opittua :oops:

[edit]: Ai niin jukiksella on ollut mynäpumppu vakioahtimella ja ei ainakaan vielä ole kertonut, jotta olisi hajonnut...tehoakin on niin että piisaa. Vai jokos ahdin on vaihdettu ???
wellu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 13.06.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja wellu »

eikös isompi cooleri vähennä tota konevaurioriskiä? vai...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

wellu kirjoitti:eikös isompi cooleri vähennä tota konevaurioriskiä? vai...
Se on riittävän iso noilla ahtimilla mitä meillä on mahdollista sinne mahduttaa, pakopesä alkaa ahdistaa ennenkuin päästään sellaisille ilmanpaineille, ei kun ahtopaineille, että tarvitaan suurempi cooler.

Painehan on pakko jättää 1,4 tasolle näillä pikkuropelleilla ja ylimitoitettu cooler ei pysty yhtään enempää jäähdyttämään ilmaa kun ympäristö on se mitä on eli 20 astetta kesällä.

Se cooler on kuitenkin näin iso.

Coolerin sijasta kannattaa pohtia miten sen GT25 ahtimen saa sinne paikalleen, sillä se konevaurioriski minimoituu.

mutta ei paremmasta coolerista haitta ole :twisted:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eikös "Jormallakin" ole jotain "pikkukokeiluja" siinä vitossa. Ainaki oli juhannuksen tienoolla niin sileät eturenkaat, että taisi olla muutakin kuin näyttävät pakoputket :wink:
Joku mersupurkaamo??
Roadrunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 16.06.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

mitenkäs tuo uuden ahtimen muutoskatsastus? tarviiko kauheeta paperisotaa tai jotain kalliita mittauksia.....?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paskat semmosia muutoskatsasteta, se kun on kiellettyä koskea omistamaansa autoon tässä maassa :evil:

Kannattaisi jorman suunnata pyöränkulmat niin ei kulu niin nopeasti....no joo kun viimeksi on juteltu aiheesta niin vakiopumppu täysillä ja sprintterin ahdin siellä pitäisi olla, jollei sitten ole ruvennut päivittämään tehokkaammaksi. Kertokoon itse jos siellä tehoja alkaa olemaan ja huvittaa :shock:

Ei ne eturenkaat näillä virityksillä mihinkään kulu...madallus aiheuttaa enemmänkin kulumisongelmaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:Painehan on pakko jättää 1,4 tasolle näillä pikkuropelleilla ja ylimitoitettu cooler ei pysty yhtään enempää jäähdyttämään ilmaa kun ympäristö on se mitä on eli 20 astetta kesällä.
veskola kirjoitti:Ei ne eturenkaat näillä virityksillä mihinkään kulu...madallus aiheuttaa enemmänkin kulumisongelmaa.
Jormalla on manuaali, ja pyöreät 180-200 hv, kyllä ne renkaat siinä jo hiukan kuluu...

Tuo vakiocooleri ei kyllä kummoinen ole, itse vaihtaisin edes samankokoiseen mutta kunnolliseen, ei sitten noi muovipäädyt repeä haurastuessaan. Ja kesähelteillä ei tuolla omalla varmaan saada ahtoilmaa jäähdytettyä edes lähelle ulkoilman tasoa, kun paineet on 1.4.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Jormalla on manuaali, ja pyöreät 180-200 hv, kyllä ne renkaat siinä jo hiukan kuluu...
Ei ne mitään kulu, kokeile joskus :lol: eikä repeä cooler edes 1,7 paineilla. Niin se vakioahdin ei jaksa edes hukkaportti tukittuna ahtaa kuin 1,5 ja se on jo hurjaa ajaa portti solmussa :D
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:[edit]: Ai niin jukiksella on ollut mynäpumppu vakioahtimella ja ei ainakaan vielä ole kertonut, jotta olisi hajonnut...tehoakin on niin että piisaa. Vai jokos ahdin on vaihdettu ???
Iltaa kansalaiset!

Taallahan tongitaan taas tuttua aihetta..!
Vakiosolmu on edelleen pellin alla, ei ole uutta viela tontilla nakynyt, joskus tai jouluna sitten... No eipa moiseen olis ehtinyt keskittymaankaan...
Vito on ollut kuukauden palasina tallissa, mutta EI! Se ei siis todellakaan ole konerempassa!!! Maalia pintaan ja ruostekuppaa vahemmaksi. Seka tietty jotain pienta ulkonakopaivitysta...
Mutta asiaan... Siinahan siis on mynan tekema pumppu 7mm elementeilla, paineet "tehoilla" n.1,4 (vakio 0,9) ja syotot sopivalla, eli ohut voima sumu jaa jalkeen... G-Techilla mittailin 0-60mph aikoja sillon joskus sinne 10,5 sekan tuntumaan.
Simmosia

jukis
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Jormalla on manuaali, ja pyöreät 180-200 hv, kyllä ne renkaat siinä jo hiukan kuluu...
Ei ne mitään kulu, kokeile joskus :lol: eikä repeä cooler edes 1,7 paineilla. Niin se vakioahdin ei jaksa edes hukkaportti tukittuna ahtaa kuin 1,5 ja se on jo hurjaa ajaa portti solmussa :D
Eihän noita automaatteja saa sutimaan, mutta manuaalin taitaa saada :D

Muovipäädyt tuppaa haurastumaan, itse en niihin luota, ja on tuo pillikin aika ahtaan näköistä, paremmalla coolerilla voi samoilla ulkomitoilla varsinainen kennon tilavuus kasvaa helposti 2 kertaiseksi.

Kuva
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Eihän noita automaatteja saa sutimaan, mutta manuaalin taitaa saada :D
Oletko kokeillut, se rupeaa jarruttamaan abseilla jos meinaa sutia, ja sitten kun kierrokset on yli 3500 se ei jaksa enää sutia.

Viesti on lähinnä se, ettei kannata lietsoa noita odotusarvoja mistään asfaltin piirtely vitosta tuolla 2,3 litran moottorilla kun se ei sellaiseen taivu. Painoa on aivan liikaa eturenkailla.

Ei sillä etteikö sitä kumia saisi sutimaan, mutta säälittävää yrittämistä siinä tarvitaan. Mulla se lähtee vauhdista sutimaan kun 2000 rpm on ohitettu jos on lähteäkseen. Tosi lyhyeksi jää sutimiset. Mikäli joku tulee sanomaan, jotta pito-ongelmia vitossa niin haluanpas nähdä sitten ihan livenä sen pelin.

Tietysti sen saa vinkaisemaan vaikka vakiokoneella kun pistää kierrokset tappiin ja kytkin ylös, mutta hajoaahan se siitä sitten kohta.

...ja täytyykin ottaa videolle illalla sutiiko se automaatti vai ei :twisted:

Mitä tulee eturenkaiden kulumiseen se on normaali ilmiö vakiovitossa, takarenkaat ei kulu ollenkaan, no tämä koskee tilannetta kun ajellaan tyhjällä autolla, johtuu painonjakaumasta.

Cooleri vaihdetaan sitten kun se hajoaa :twisted: , no joo näissä ahtimenvaihto vitoissa cooler kannattaisi vaihtaa, noissa ruuvausvitoissa se on aika turhaa, ja jos se muovi hajoaa sehän on sitten normaalia kulumista. Tämä nyt perustuu ihan näppituntumaan kun olen tarkkaillut koneeseen menevän putken ulkolämpötilaa...ja minähän en aja kaasupohjassa kilometritolkulla, jolloin coolerilta vaaditaan enemmän jäähdytystehoakin.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No sutimisesta, viime kesässä meni uudet Pirellit 13 tkm matkalla, ja autoa ei edes saanut varsinaisesti sutimaan, siis polttamaan kumia, jättämään lakua jne.

Eli vaikka pito on hyvä, eikä auto holtittomasti sudi, kuluu se rengas aika äkäiseen jos tehoja paljon käyttää. Toki alustageometria vaikuttaa osaltaan kulumisherkkyyteen ihan normitehoillakin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kävin sitten pyörittämässä rengasta kuten puhe oli, ja tottahan se on ettei se sudi, siis silleen kunnolla kuten isoilla pojilla :lol: .

Nyt on otettu autosta käytännössä kaikki irti mitä lähtee tuolla konstruktiolla:
- mynä-dieselin evoluutio2 pumppu, eikös se semmoinen ole, 7 mm elementeillä.
- pumppu säädetty lähes tai jopa täysille
- ahtopaine oli jossain 1,5 pintaan pikkukierroksilla katsottuna, en ole sitä säätänyt tarkkaan vaan lähtiessä pistin ruuvin aika alas
- automaattia ei säästellä, se lienee rikki jo valmiiksi. Kierrokset nostetaan jarrua vasten yli 2000 rpm, normaalisti tuossa kohtaa rusahtaa sieltä jotain, joten ei kannata kokeilla.
- putki on 3 tuumaa suoraa putkea koko matka
- ahdin on gt20
- ilmansuodatin tietty vapaata mallia

Video

jollei aukea tuosta niin tästä voi koittaa kanssa
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola
ja sieltä driven III

Mitäs ne mustat lakut Mauri oli silloin kerran kun puhuttiin puhelimessa :roll: vai ei sudi :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:Mitäs ne mustat lakut Mauri oli silloin kerran kun puhuttiin puhelimessa :roll: vai ei sudi :twisted:
No jos oikein kiusasi niin sitten vähän yritti sutaista, varsinkin tuolla neliventtiilikoneella.

Mutta ei se normiajossa oikein lakua jättänyt, jollei jarrua vasten ottanut paineita, muuten oli lähtö niin vaisu ennen ahtojen nousua, että sitten kun tehot tuli käyttöön oli jo nopeutta niin ettei holtittomasti päässyt sutimaan. Vahingossa kuivalla siis ei oikeastaan rehvakkaasti sutinut. Paitsi ehkä hiukan kakkoselle vaihdossa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mauri H. kirjoitti:No jos oikein kiusasi niin sitten vähän yritti sutaista, varsinkin tuolla neliventtiilikoneella.

Mutta ei se normiajossa oikein lakua jättänyt, jollei jarrua vasten ottanut paineita, muuten oli lähtö niin vaisu ennen ahtojen nousua, että sitten kun tehot tuli käyttöön oli jo nopeutta niin ettei holtittomasti päässyt sutimaan. Vahingossa kuivalla siis ei oikeastaan rehvakkaasti sutinut. Paitsi ehkä hiukan kakkoselle vaihdossa.
Tohonkin asiaan mä voisin olla ihan pikkuisen erimieltä, tai sitten siinä mittariston valossa oli vaan jonkinmoinen kosketushäiriö :wink: :twisted: ja laatikossa iiisssoooo luisto
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Antti V kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:No jos oikein kiusasi niin sitten vähän yritti sutaista, varsinkin tuolla neliventtiilikoneella.

Mutta ei se normiajossa oikein lakua jättänyt, jollei jarrua vasten ottanut paineita, muuten oli lähtö niin vaisu ennen ahtojen nousua, että sitten kun tehot tuli käyttöön oli jo nopeutta niin ettei holtittomasti päässyt sutimaan. Vahingossa kuivalla siis ei oikeastaan rehvakkaasti sutinut. Paitsi ehkä hiukan kakkoselle vaihdossa.
Tohonkin asiaan mä voisin olla ihan pikkuisen erimieltä, tai sitten siinä mittariston valossa oli vaan jonkinmoinen kosketushäiriö :wink: :twisted: ja laatikossa iiisssoooo luisto
Joo, siis se ASD:n rekisteröimä luisto niitä renkaita kuluttaakin, vaikkei kyseessä ole mikään holtiton sutimistapahtuma. Sitä "hallittua" luistamista kyllä tapahtuu aika pitkälle yli puolentoistasadan kuivallakin, kitkoilla vielä kahdessa sadassa.

Se oli kyllä aika vinkeä se valo, kun tuppasi aina palamaan kun oli pedaali pohjassa :lol:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

on kyllä voimakkaasti off-topic... ihmetelin miten se laatikko luistaa noin kakkoselle vaihtaessa, kattelin keskipeiliin kun oikea hankook piirsi 205mm leveää rantua kuivalla asfaltilla.

jarrua vasten kun saa molemmat rattaat pyörimään niin sitten voi heittää kahdeksikkoa niin kuin jäällä. normiajossa toinen ratas sutii kun ahdot tulee peliin, varsinkin jos kanttaa mutkasta ulos.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Onko ellään kokemusta tuosta KL-Varaosan myymästä PSI virityslastusta Vitossa? Vähän kiinnostaisi laittaa tollanen 110 CDI koneeseen. Jotenkin vain tuntuu että ei ne tehot tyhjästä tule kun PSI:n sivulla sanotaan että ahtopaineisiin ei kosketa. Syöttöäkö lastu sitten vaan lisää? Lupais 40hp:tä ja 50Nm:ää lisää. Sehän jo tuntuisi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo siellä on varaa nostaa syöttöä vaikkei heti paineeseen koskisikaan. Kait sillä +40 hv teholla maitokauppaan kerkiää :D Huippujahan tuo ei juuri nosta kun kierroslukurajoitukseen ei kosketa, mutta eipä niitä huippuja tarvitakaan paitsi lomareissuilla saksassa.

Minä kyllä veisin suosiolla Karalalle... :roll:
peksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 08.08.2005 21:16
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja peksu »

Mä heitin tohon 108cdi vitohon PSI-poxin ja toimiihan tuo ihan hyvin, nurkka-ajossa vois ehkä kytkeä pois päältäkin, JOS olis asentanut katkaisijan..

Kyllä se senverran auttoi ettei ihan jokapaikassa jalkoihin jää.. :roll:
108cdi vm.2000
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Täytyynee harkita. Ellen sitten vaihda koko autoa ensin :shock:
-01 110 CDI alkaa olla sen ikänen että rempaa sinne tänne alkaa ilmestyä. Eberi ei toimi. Parit kiveniskut täytyy laittaa ennen kuin ruoste ne löytää ja pari kolhua siellä täällä. Tuulilasissa särö. Niin ja sitten oli purut öljyssä viimeksi kun vaihdoin. Vitolla ajettu 135tkm ja öljyssä metallia? Ei ole vielä missään autossa tätä ennen noin käynyt. Ajattelin kuitenkin ajella normaalisti kun ei mitään ylimääräisiä ääniäkään koneesta kuulu. Täytyy vaihtaa seuraavat öljyt vähän etuajassa niin näkee vieläkö sitä hiomajätettä sinne kertyy. Ja jos ostais sen "chipin" niin sais selvän tosta koneesta :D
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

paljokos tommoset 108cdi:t kulkee? :oops:
entä paljoko on viton kulutus sadalla? (108cdi ja 110)
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

minun Vitolla aika vaikea päästa alle kympin,itsellä ja vaimolla tosin painava kaasujalka :P
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
peksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 08.08.2005 21:16
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja peksu »

Mä en ole edes katsellut kulutuksia mutta väittävät että melko pienellä voisi mennä.. oisko 6-8 litraa jotenkin mahdollisia lukemia..

Eihän tuo vakiona yhtään kovempaa kulje vaikka PSI -boxi tuokin noin 40 (80-120hp)heppaa lisää, oisko huiput muuttunut 142-->147km/h mut vääntää hieman paremmin ja kiihtyy puolet paremmin jos ehtii vaihteita survoa sisään.. manuaalilaatikolla, kakkosella saa melkein aina lähteä..

Itse puhelin tuosta 108cdi:stä vaikka melkein samoja nuo konneet on.
108cdi vm.2000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minulla kulutus on kivasti ajellen, eli eukon ajellessa jotain 8 litran huitteilla (=matka-ajossa), kuuteen litraan en usko tuolla korilla, jollei sitten aja 60 km/h koko ajan matka-ajoa.

Mynädieselin käsittelyn jäljiltä huiput on vieläkin kokematta mutta 195..198 on mittari näyttänyt kerran kun piti vähän päästää höyryjä :shock:

Pitäisi joskus katsoa gps:llä varsinkin nyt kun välitys on parempi renkaiden vaihdon jäljiltä, eli mittari näyttää 2 km/h vähemmän mitä todellisuus...MUTTA pitää ensin korjata tai siis korjauttaa tuo auto kulkukuntoon :roll: ja jatketaan elvistelyä sitten taas lisää :twisted:
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

110 CDI kuluttaa n.7.5 kesällä ja talvella litra lisää. Joskus olen matkassa päässy lähelle 7 litraa mutta alle ei ole koskaanmenny. Ennätykset taas on 12l kieppeillä kun vedettiin venettä lapissa. Tuntui liemi maistuvan kun puski mäkiin.

Mutta oliko kellään kokemusta noista metallihiukkasista. Lähtölaskenta lienee alkanu. Epäilin alakerran laakereita kun tuntu puru tarttuvan magneettiin. Saakohan vitoon vaihettua alakerran ilman koneen irrotusta? Jos ottaa öljypohjan irti ja sorkkii sieltä laakerit paikoilleen. Mahtaakohan tuo öljypohjakaan edes sopia tuleen sieltä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Voin kertoa, että ilmansuodattimen vaihto on yksi tyypillinen esimerkki niistä hommista ilman kone/kelkan irroitusta korista....mutta sitäkään ei kannata pelätä. Ammattimies tekee sen kohtuu nopsaan kun on oikeat välineet, tahto tehdä ja kokemus myötä.

Metallihiutaleista en osaa sanoa mitään, mutta paras se olisi korjauttaa ennen kuin hajoaa jotain todella kallista...kannattaa kysyä dealerilta, mutta se varmaankin sanoo, jotta kone pukille ja kannet auki syyniin...

Paskoja juttuja mutta elämä on... :lol:
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Mulla on karalan asentama lastu ja vakionopeuden säädin. Auto 108cdi jälkeenpäin lisätyllä välijäähdyttimellä. Lukemat on noin 146hv/350Nm parasta tässä on että 2400rpm---> on yli 300Nm käytettävissä eli juuri sillä alueella jolla ohitus tapahtuu. Vaihdetta ei juuri tarvitse vaihdella. Vakionopeuden säätimeen olen erittäin tyytyväinen kun sen sai halvalla lastun mukana. Kulutus väheni lastun myötä, nyt jotain 7.5 l/100km kesät talvet. Koko ajan ajetaan matkaa joka on 100km suuntaansa. Kesällä rajotus 100km/h ja talvella 80Km/h sekä eber niin kulutus on aika sama. Kulkee kuulemma mittarin mukaan jotain 165km/h, ite jätän ylinopeudet radalle.
Vastaa Viestiin